תוכן עניינים
כחלק מבניית זהות המותג שלכם ותהליך בניית אסטרטגיה שיווקית, עליכם להחליט מה המותג שלכם מייצג, ומהם הערכים שמובילים את העסק שלכם. כחלק מתהליכי המיתוג, המיצוב והבידול שמגדירים את מהות העסק שלכם בעיני צרכנים, אנחנו רוצים לזהות איתנו ערך מסוים.
כאשר אתם יוצרים פרסונה שיווקית, בין אם כמנטורים, מאמנים אישיים, מומחים בנושא מסוים וכו', עליכם להתייחס עליכם כמו לאל מותג, ובכך ליצור בידול אישי. הבידול הראשון והמובן מאליו הוא האישיות שלכם, יש רק אחד כמוכם בעולם וזהו כבר אלמנט חשוב ביצירת בידול. אך מכיוון שאנשים לא יכירו אתכם עד שהם לא יצרכו את השירותים שלכם, בין אם שירותים בתשלום או ברשתות החברתיות, הצעד הנכון שיווקי הוא ליצור פרסונה בעלת מאפיין מיוחד שהוא החוזקה העיקרית שלכם ומשם למשוך את הקהל כדי להכיר אתכם יותר לעומק.
רשימת ערכים כחלק מהגדרת מותג
כחלק מבניית זהות המותג שלכם ותהליך בניית אסטרטגיה שיווקית, עליכם להחליט מה המותג שלכם מייצג, ומהם הערכים שמובילים את העסק שלכם. כחלק מתהליכי המיתוג, המיצוב והבידול שמגדירים את מהות העסק שלכם בעיני צרכנים, אנחנו רוצים לזהות איתנו ערך מסוים. לדוגמא, אנחנו רוצים שיהיה קשר רעיוני בין המוצרים שלנו לזמינות, או שירות טוב. זהו רק ערך אחד, מתוך רשימת ערכים מלאה. למזלכם, ריכזתי עבורכם במון ערכים שתוכלו להשתמש בהם כדי למצוא את הזהות העסקית שלכם במהירות.
כחלק מהגדרת העסק שלכם וכחלק מהגדרת הפרסונה העסקית שלכם, בחרו 2-3 ערכים שאתם רוצים שהמוצר שלכם יעורר בלקוחות ומתוכם את הערך העיקרי. לאחר מכן, תראו בכל אלמנט שיווקי שאתם עושים, איך שידרתי את אותו המסר? האם עשיתי זאת בכמה דרכים שונות? מי מעיד על כך שהערך נכון עבורי (האם אני אומר על עצמי, מישהו אחר עליי, האם יש דעת אנשי מקצוע בעניין) וכיצד אני אעביר את המסר למתלבטים.
רשימת ערכים מלאה
ערכים באות א'
אדיבות
אהבה
אהבת המולדת
אהדה
אומץ
אופטימיות
אושר
אותנטיות
אחדות
אחריות
איזון
איכות הסביבה
אינטואיציה
איכות
אינטימיות
אכפתיות
אמון
אמונה
אמנות
אמפתיה
אמת
אנושיות
אסרטיביות
אסתטיקה
אצילות
אריכות ימים
ערכים באות ב'
בהירות
בחירה
בטחון
ביטוי עצמי
בין אדם לחברו
בריאות
ערכים באות ג'
גאווה
גבורה
גיוון
גמישות
ערכים באות ד'
דוגמא אישית
דו-קיום
דיוק / דייקנות
ערכים באות ה'
הארת פנים
הבחנה
הבנה
הגיון
הגינות
הגנה
הגשמה
הדדיות
הובלה
הומור
הוקרת תודה
הזדהות
היסטוריה
הישגיות
החלטיות
הנאה
הסתגלות
הסתפקות במועט
הערכה
הצלחה
הקשבה
הרמוניה
הרפתקנות
השפעה
התלהבות
התמדה
התנדבות
התמסרות
התפתחות
ערכים באות ו'
ודאות
ויתור
ערכים באות ז'
זכרון
זמן פנוי
ערכים באות ח'
חברות
חדשנות
חופש
חופש בחירה
חיים
חינוך
חכמה
חכמת חיים
חמלה
חריצות
חשיבה
ערכים באות ט'
טבע
טיב
ערכים באות י'
ידע
יוזמה
יופי
יושר
יושר פנימי
יושרה
ייחודיות
יסודיות
יעילות
יציבות
יצירתיות
ישירות
ערכים באות כ'
כבוד
כבוד המשפחה
כיבוד האדם
כוח
כיף
כנות
כריזמה
ערכים באות ל'
למידה
לקיחת סיכונים
ערכים באות מ'
מחויבות
מחילה
מיקוד במטרה
מנהיגות
מסורת
מסירות / מסירות נפש
מעורבות
מעשיות
מצוינות
מקוריות
מקצועיות
משמעת עצמית
משפחה
מתינות
ערכים באות נ'
נאמנות
נדיבות
נוחות
נחישות
נימוס
נכונות
נעורים
נקיון
נתינה
ערכים באות ס'
סבלנות
סדר
סדר חברתי
סובלנות
סליחה
סלחנות
ספונטניות
סיפוק
סקרנות
ערכים באות ע'
עבודת צוות
עדינות
עונג
עוצמה
עושר
עזרה לזולת
עליזות
ענווה
עניין
עצמאות
עקביות
עשיית הבדל
ערכים באות פ'
פטריוטיות
פרפקציוניזם (שאיפה למושלמות)
פשטות
פתיחות
ערכים באות צ'
צדק
צמיחה
צניעות
ערכים באות ק'
קבלה
קבלה עצמית
קדושת החיים
קידמה
קלילות
ערכים באות ר'
רוגע
רוחניות
רומנטיקה
ריגוש
ריכוז
רכות
רצינות
רעות
ערכים באות ש'
שאפתנות
שוויון
שונות
שותפות
שחרור
שייכות
שיפור מתמיד
שיתוף
שיתוף פעולה
שכחה (לשכוח את העבר)
שלווה
שלום
שליטה
שלמות
שמחה
שמחת חיים
שמירה על הטבע
שפע
שקט
שקיפות
ערכים באות ת'
תושייה
תמימות
תעוזה
תקווה
תקשורת
תרבות
תרומה
תרומה חברתית
רשימת ערכים כחלק מהגדרת פרסונה שיווקית
כאשר אתם יוצרים פרסונה שיווקית, בין אם כמנטורים, מאמנים אישיים, מומחים בנושא מסוים וכו', עליכם להתייחס עליכם כמו לאל מותג, ובכך ליצור בידול אישי. הבידול הראשון והמובן מאליו הוא האישיות שלכם, יש רק אחד כמוכם בעולם וזהו כבר אלמנט חשוב ביצירת בידול. אך מכיוון שאנשים לא יכירו אתכם עד שהם לא יצרכו את השירותים שלכם, בין אם שירותים בתשלום או ברשתות החברתיות, הצעד הנכון שיווקי הוא ליצור פרסונה בעלת מאפיין מיוחד שהוא החוזקה העיקרית שלכם ומשם למשוך את הקהל כדי להכיר אתכם יותר לעומק. תמצאו את נקודת החיבור ביניכם לבין הקהל הקיים שלכם כדי שתדעו את מי למשוך. יכול להיות שמתחברים אליכם כי אתם מדברים קצר ולעניין, או שמעדיפים להתאמן איתכם בגלל הגישה החיובית והאנרגיות. מה שחשוב, הוא שהרעיון שאתם מי שאתם הוא מספיק כדי שדרים יבינו את הבידול לא מחזיק מים המציאות השיווקית שלנו. לכן, באמצעות רשימת ערכים כמו זאת, תוכלו להתחיל לחפש את מה שמגדיר אתכם ואת מה שאתם מתחברים אליו