היום, יותר מתמיד, אינסטגרם הופכת לפלטפורמה מרכזית למיתוג, שיווק ופרסום לעסקים קטנים ובינוניים.
נגמרה התקופה שאפשרויות הקידום הממומן באינסטגרם היו שמורות רק לחברות והמותגים הגדולים בעולם. כיום בעזרת כלים מתקדמים ניתן להפוך את פרופיל האינסטגרם של העסק שלכם למכונה משומנת של לידים ופניות ממגוון רחב של לקוחות שנמצאים ופעילים באינסטגרם.
מאז שהחלה המהפכה של אינסטגרם לעסקים, הולכים ונוספים כל הזמן כלי עבודה נוספים בעבור בעלי עסקים שרוצים להוציא תוצאות טובות לעסק שלהם דרך אינסטגרם.
מערכת הקידום הממומן של אינסטגרם (משותפת עם מערכת הקידום הממומן בפייסבוק) מאפשרת לנו לקדם מגוון רחב של תכנים למגוון קהלי יעד בכל מקום ובכל זמן שנרצה לקבל יותר חשיפות על התוכן שלנו באינסטגרם.
בזכות המהפכה הגדולה שעוברת מערכת הפרסום באינסטגרם, ניתן כיום לקדם תכנים בתשלום דרך מערכת הפרסום של אינסטגרם בצורה קלה ופשוטה.
חשוב לדעת שאמנם מערכות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם מאוחדות אך כללי הפרסום והאופי שונים לחלוטין בין שתי הפלטפורמות.
ניהול אינסטגרם עסקי וניהול קמפיינים באינסטגרם שונים לחלוטין מניהול קמפיינים בפייסבוק.
קידום ממומן באינסטגרם נחשב כיום לאחד מכלי העבודה הטובים ביותר לעסקים רבים בארץ ובעולם. שימו לב שקהלים רבים כבר נמצאים באינסטגרם (למעלה ממיליארד משתמשים פעילים) ובנוסף לכך ניתן לראות את העלייה המתמדת באחוזי המעורבות של משתמשי האינסטגרם לעומת הדשדוש בפייסבוק.
אינסטגרם היא פלטפורמה רבת עוצמה לעסקים ולאנשים פרטיים המאפשרת להם להתחבר לקהל היעד שלהם. עם יותר ממיליארד משתמשים פעילים בחודש, אינסטגרם מציעה הזדמנות חסרת תקדים למותגים להציג את המוצרים והשירותים שלהם, לטפח מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים ובסופו של דבר, להשיג המרות. כדי לרתום באמת את הפוטנציאל של פלטפורמת מדיה חברתית ממוקדת ויזואלית זו, חיוני להבין את סוגי התוכן השונים, לפתח אסטרטגיית תוכן יעילה ולמקסם את ההשפעה של קידום ממומן.
סטורי, שהושקו לראשונה בשנת 2016, הפכו במהירות לדרך פופולרית עבור משתמשים לשתף תוכן ארעי עם העוקבים שלהם. פוסטים קצרי מועד אלה, שנעלמים לאחר 24 שעות, יכולים לכלול תמונות, סרטונים, טקסט ואלמנטים אינטראקטיביים שונים כגון סקרים, חידונים וספירה לאחור. האופי הזמני של סטוריז מעודד משתמשים לשתף תוכן אותנטי, מזדמן ועכשווי יותר, מה שהוכיח את עצמו כמרתק מאוד עבור הקהל.
לעסקים, הסטוריז מציעים כמה יתרונות למטרות פרסום. הם מספקים הזדמנות להציג צד אנושי ומעורר הזדהות יותר של המותג שלך, מה שיכול לעזור לחזק את הקשר עם הקהל שלך. בנוסף, סטוריז מוצגים באופן בולט בחלק העליון של עדכוני המשתמשים, מה שהופך אותם לדרך יעילה למשוך תשומת לב ולהגדיל את החשיפה. עם תכונות כמו החלקה מהירה כלפי מעלה של חשבונות עם יותר מ-10,000 עוקבים, סטוריז יכולים גם להביא תנועה לאתרים חיצוניים, מה שהופך אותם לכלי רב ערך לקידום מוצרים, שירותים ותוכן.
פיצ'ר הרילס, שהוצג ב-2020, הוא סרטונים קצרים של 15 עד 60 שניות שמאפשרים למשתמשים ליצור ולשתף תוכן מרתק ומבדר. ניתן להגדיר לרילס מוזיקה, להציג אפקטים שונים ולגלות אותם בקלות על ידי המשתמשים דרך לשונית רילס ייעודית ועמוד האקספלור. הפורמט עורר השוואות לטיקטוק, שכן הוא מעודד יצירתיות וויראליות.
שילוב רילס במאמצי השיווק שלך יכול לעזור להגדיל את טווח ההגעה והמעורבות של המותג שלך. מכיוון שאינסטגרם מקדמת באופן פעיל את רילס בדף האקספלור, יצירת תוכן רילס משכנע יכולה לחשוף את המותג שלך לקהלים חדשים, ולמשוך לקוחות ועוקבים פוטנציאליים. בנוסף, רילס יכולים להציג את אישיות המותג שלכם, להדגיש מוצרים או שירותים בצורה דינמית ולנצל נושאים ואתגרים טרנדיים כדי לשמור על התוכן שלכם רלוונטי וראוי לשיתוף.
פוסטים באינסטגרם הם הבסיס לנוכחות המותג שלך בפלטפורמה. הם מורכבים מתמונות או סרטונים המלווים בכיתובים והאשטאגים, המופיעים בפידים של העוקבים שלך ויכולים להתגלות על ידי משתמשים באמצעות חיפושים או דף אקספלור. פוסטים מוצגים באופן קבוע ברשת הפרופיל שלך, ומאפשרים לך ליצור ייצוג אוצר ומושך חזותית של המותג שלך.
מיטוב פוסטים למטרות פרסום כרוך ביצירת פריטים חזותיים איכותיים ומושכים את העין, יצירת כיתובים מושכים ושימוש בהאשטאגים רלוונטיים. על ידי שיתוף עקבי של תוכן שמהדהד עם קהל היעד שלך, אתה יכול לטפח זהות מותג חזקה, להגביר את המעורבות ולהשיג המרות. חשוב גם לאזן בין תוכן שיווקי לבין פוסטים שמספקים ערך, בידור או השראה לקהל שלך.
לפני שנצלול לתוך יצירת תוכן, חשוב להגדיר מטרות ויעדים ברורים למאמצי השיווק שלך באינסטגרם. הגדרת יעדים ספציפיים, מדידים, ברי השגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן (SMART) תעזור להנחות את האסטרטגיה שלך ולהבטיח שהמאמצים שלך עולים בקנה אחד עם היעדים העסקיים הכוללים שלך.
דוגמאות למטרות אסטרטגיית התוכן של אינסטגרם עשויות לכלול הגברת המודעות למותג, הגדלת התנועה באתר, יצירת לידים, הגדלת מכירות המוצרים או טיפוח מעורבות קהילתית. על ידי זיהוי המטרות העיקריות שלך, תוכל להתאים אישית את מאמצי התוכן והפרסום שלך לתמיכה ביעדים אלה ולמדוד את ההתקדמות שלך לאורך זמן.
אסטרטגיית תוכן מוצלחת באינסטגרם תלויה בהבנת קהל היעד שלכם. הידיעה למי אתה רוצה להגיע תשפיע על יצירת התוכן, העברת ההודעות וטקטיקות קידום המכירות שלך. זיהוי דמוגרפיה של קהלים (גיל, מין, מיקום, הכנסה וכו') ופסיכוגרפיה (תחומי עניין, ערכים, סגנון חיים וכו') יאפשר לכם ליצור תוכן שפונה ללקוחות האידיאליים שלכם ומהדהד אותם.
מחקר קהל היעד שלך כולל ניתוח בסיס הלקוחות הקיים שלך, בחינת העוקבים של המתחרים שלך ושימוש בנתוני שימוש של אינסטגרם כדי לאסוף נתונים על הקהל הנוכחי שלך. על ידי הבנת ההעדפות, ההרגלים ונקודות הכאב של הקהל שלך, אתה יכול ליצור תוכן שעונה על הצרכים שלהם ולוכד את תשומת הלב שלהם.
אבן הפינה של כל אסטרטגיית תוכן מוצלחת באינסטגרם היא יצירת תוכן מרתק ואיכותי. חזותיים הם עמוד השדרה של הפלטפורמה, ולכן השקעת זמן ומשאבים בהפקת תמונות וסרטונים המושכים את העין היא חיונית. בנוסף, כיתובים מספקים הזדמנות להציג את קול המותג שלכם, לשתף סטוריז ולהגביר את המעורבות באמצעות שאלות, קריאות לפעולה ואימוג'ים.
גיוון הוא המפתח כשמדובר ביצירת תוכן באינסטגרם. סוגי תוכן מסוימים שנוטים להדהד לקהלים כוללים תוכן שנוצר על ידי משתמשים (שיתוף תמונות או המלצות מלקוחות), הצצות אל מאחורי הקלעים של העסק שלך, תוכן חינוכי (מדריכים, טיפים וכו') ופוסטים המדגישים את ערכי המותג ואת המשימה שלו. על ידי שילוב תוכן שיווקי עם פוסטים מונחי ערך ומבדרים, אתה יכול לשמור על מעורבות הקהל ולטפח חיבור עמוק יותר עם המותג שלך.
עקביות היא חיונית לשמירה ולהגדלת הנוכחות שלכם באינסטגרם. פרסום קבוע מאותת לאלגוריתם של הפלטפורמה שהתוכן שלך רלוונטי ומרתק, מה שיכול לעזור לשפר את הנראות שלך בפידים של המשתמשים. בנוסף, שיתוף עקבי של תוכן מחזק את זהות המותג שלך ושומר על מעורבות העוקבים שלך.
קביעת תדירות הפרסום האופטימלית עבור המותג שלך עשויה לדרוש כמה ניסויים, אבל כלל אצבע הוא לשאוף לפחות לפוסט אחד ביום. חשוב גם לשקול את הזמנים הטובים ביותר לפרסום, תוך התחשבות באזור הזמן, ההרגלים וזמני שיא השימוש של הקהל באינסטגרם.
כלים כמו Later, Planoly או Hootsuite יכולים לעזור לכם לתזמן ולנהל את לוח הזמנים של התוכן שלכם באינסטגרם, להבטיח לכם לשמור על לוח זמנים עקבי לפרסום פוסטים ולפנות זמן למעורבות ולניהול קהילה.
אינסטגרם מציעה פורמטים שונים של מודעות שיעזרו לך להשיג את מטרות הפרסום שלך, כולל מודעות תמונה, מודעות סרטון, מודעות קרוסלה (תמונות או סרטונים מרובים במודעה אחת), מודעות אוסף (פורמט מודעה הניתן לקנייה) ומודעות סטורי. ניתן לפלח מודעות אלה לקהלים ספציפיים על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגויות ועוד, כדי להבטיח שהתוכן שלך יגיע לאנשים הנכונים.
כדי ליצור מודעות אפקטיביות שממירות, התמקד בפריטים חזותיים באיכות גבוהה, במסרים ברורים ובקריאות חזקות לפעולה. בנוסף, חיוני לבדוק פורמטים שונים של מודעות, קריאייטיב ואפשרויות פילוח כדי לזהות את השילובים היעילים ביותר עבור המותג שלך.
משפיענים ממלאים תפקיד משמעותי בקידום מותגים באינסטגרם. שיתוף פעולה עם משפיענים בנישה שלך יכול לחשוף את המותג שלך לקהלים חדשים, להגביר את האמינות ולהשיג המרות. משפיענים פועלים כסמכות מהימנה בתחומם, ולחסויות שלהם יכול להיות משקל רב בקרב העוקבים שלהם.
כדי למצוא ולשתף פעולה עם המשפיעים הנכונים למותג שלך, חקור שותפים פוטנציאליים בהתבסס על הנישה שלהם, דמוגרפיית הקהל, שיעורי המעורבות ואיכות התוכן שלהם. חיוני לקבוע מטרות וציפיות ברורות לשותפויות עם משפיענים, בין אם מדובר בפוסטים ממומנים, מתנות מוצרים או שגרירויות ארוכות טווח.
פוסטים ממומנים הם סוג של קידום ממומן באינסטגרם הכולל שיתוף פעולה עם חשבונות אחרים כדי לשתף את התוכן שלך עם העוקבים שלהם. זו יכולה להיות דרך יעילה להגדיל את טווח ההגעה שלך, להגביר מעורבות וליצור לידים או מכירות.
כדי ליצור פוסטים ממומנים שמניבים תוצאות, התמקדו במתן ערך ובהתאמת המסרים שלכם לתוכן ולהעדפות הקהל של חשבון השותף. זה עשוי לכלול שיתוף הנחות בלעדיות, תוכן חינוכי או חזותיים משעשעים שמדברים לעוקבים של השותף.
ניטור הביצועים של הקידומים בתשלום שלך חיוני לאופטימיזציה של מאמצי הפרסום שלך ולמקסום ההחזר על ההשקעה. מעקב אחר מדדי מפתח וניתוח התוצאות יאפשרו לך לזהות תחומים לשיפור, לחדד את המיקוד שלך ולהקצות את התקציב שלך ביעילות.
המדדים העיקריים שיש לעקוב אחריהם כוללים תפוצה, הופעות, מעורבות (לייקים, תגובות, שיתופים), שיעור קליקים, המרות (מכירות, לידים, ביקורים באתר) ועלות לתוצאה. השתמשו בנתוני השימוש של אינסטגרם, במנהל המודעות של פייסבוק ובכלים של צד שלישי כמו Sprout Social או Iconosquare כדי לאסוף ולנתח נתונים על מאמצי הפרסום שלכם.
קידום עסקים באינסטגרם כרוך בהבנת הניואנסים של סוגי התוכן של הפלטפורמה, פיתוח גישה אסטרטגית ליצירת תוכן ומינוף כוחם של מבצעים בתשלום. על ידי יישום האסטרטגיות המתוארות במדריך מקיף זה, תוכלו לשפר את מאמצי השיווק שלכם ולנצל את הפוטנציאל לצמיחה ולמעורבות באינסטגרם. עם הגישה הנכונה, אינסטגרם יכולה לשמש ככלי רב ערך להגברת המודעות למותג, לטיפוח מערכות יחסים עם הקהל ובסופו של דבר, לקידום השורה התחתונה שלכם.
אבל, רגע לפני שאנחנו מתחילים,
יש משהו שחשוב להבין…
צוות החברה שלנו מיומן ומנוסה בניהול נכון של עמודי אינסטגרם לעסקים ואנו מנהלים עמודי אינסטגרם עם עשרות אלפי עוקבים בארץ ובחו"ל.
כדי לנהל עמוד אינסטגרם לעסקים בצורה נכונה דרושה המון יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא וכמובן ניסיון וידע בניהול נכון של הפלטפורמה החדשנית הזו.
המתכון שלנו להצלחה מורכב מ:
לכל אחד מהלקוחות שלנו אנו בונים אסטרטגיה נפרדת ומבודלת. הקהל שנמצא באינסטגרם מצפה לקבל תוכן אחר, יצירתי, מושך ומיוחד יותר ולכן אנו מקפידים לתת לקהל שלכם את מה שהוא מבקש.
התכנים באינסטגרם חייבים להיות מרשימים מבחינה ויזואלית, קצרים, תכליתיים ומהפנטים ואין ספק כי פרסום ושיווק עסקים בפייסבוק שונה מהותית מפרסום באינסטגרם ומשום כך חשוב לעמוד על ההבדלים.
כל תוכן אחר פשוט לא יעבוד כמו שאתם רוצים.
אינסטגרם אוהבת סרטונים…. והרבה!
לכן אנחנו מקפידים לשלב בתכנון התוכן של הלקוחות שלנו באינסטגרם כמה שיותר סרטונים אינטרקטיביים ויצירתיים שמניעים לפעולה ומייצרים אינטרקציה עם קהל הגולשים.
אם לא ידעתם אז כדאי שתדעו – האלגוריתם של אינסטגרם מתעדף סרטונים ומעניק להם יותר חשיפה מלסוגי תוכן אחרים, בדיוק בגלל זה צוות הסטודיו לעיצוב גרפי אצלנו בחברה מקפידים על כך ומשלבים סרטונים בתוך תמהיל התכנים של הלקוחות שלנו.
וחשוב מהכל, פוסטים עם קראייטיב מנצח.
במגוון התכנים שלכם בעמוד האינסטגרם העסקי חשוב מאוד להקפיד על תכנים ויזואליים מרשימים ועל פוסטים יצירתיים ונשכניים.
מה שמתאים לפייסבוק לא בהכרח מתאים לאינסטגרם ולכן ההתאמה חייבת להיות כמה שיותר מושלמת ורלוונטית לקהל המשתמשים שלכם באינסגרם.
ככל שתהכנים והקראייטיב יהיו מעניינים, כך רמת המעורבות והאינטרקציה עם הקהל שלכם תעלה.
צוות התוכן והקראייטיב שלנו ישמח לדבר אתכם טלפונית ולספר לכם עוד על אפשרויות הפרסום המדהימות שיש לאינסטגרם להציע לכם, כאלו שיהפכו את עמוד האינסטגרם שלכם למכונת לידים משומנת.
השאירו פרטים בטופס ומנהל תוכן מטעמנו יחזור אליכם תוך 24 שעות לשיחת ייעוץ מקצועית.
visibility_offהשבת את ההבזקים
titleסמן כותרות
settingsצבע רקע
zoom_outזום (הקטנה)
zoom_inזום (הגדלה)
remove_circle_outlineהקטנת גופן
add_circle_outlineהגדלת גופן
spellcheckגופן קריא
brightness_highניגודיות בהירה
brightness_lowניגודיות כהה
format_underlinedהוסף קו תחתון לקישורים
font_downloadסמן קישורים