תפריט

כתיבה שיווקית שמביאה לקוחות – מדריך כתיבה שיווקית כולל דוגמאות

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית זה מושג שבטח כבר שמעתם המון, באינטרנט, מקולגות שלכם ובערך במיליון קורסים בשיווק, סדנאות והרצאות שיצא לכם להיות.

אז כדי לעשות סדר במושג הזה, בואו נתחיל מהבסיס.

מה זה כתיבה שיווקית?

כתיבה שיווקית היא למעשה היכולת שלכם לקחת את המוצר או השירות שלכם ולתת לו את צורת ההגשה הנכונה כך שקהל היעד יתחבר בצורה מושלמת למוצר שלכם דרך הכתיבה והתוכן שהגשתם עם המוצר.

אפשר להשוות את זה למנה מאוד מאוד טעימה במסעדה. נניח ויש לכם מסעדה ויש לכם מנה מנצחת, כל כך טעימה שזה פשוט מדהים. הבעיה היחידה היא שהמנה הזו נראית איך נאמר, על הפרצוף.

מי ירצה בכלל להזמין את המנה הזו שממבט ראשון בכלל לא עושה חשק לטעום אותה?

מי בכלל ידע אם המנה הזו טעימה אם אף אחד לא מוכן להזמין ולטעום אותה?

אני חושב שככה זה בדיוק כמו כתיבה שיווקית נכונה למוצרים ולשירותים שלכם. מאוד יכול להיות שיש לכם אחלה מוצרים ואחלה שירות, אבל אם אתם לא מצליחים להגיש את המוצר בצורה שתייצג אותו נאמנה ותביא את היתרונות והייחודיות שלו כבר ברושם הראשוני ובתוכן אליו נחשפים הגולשים, יש מצב שאף אחד לא ירצה בכלל לשמוע על המוצר הזה, לא משנה כמה הוא מוצלח.

אז בתכל'ס, כתיבה שיווקית היא היכולת שלכם לתאר, לרגש, להדליק ולעניין את הקהל שלכם על המוצא או השירות שלכם, רק באמצעות מה שתכתבו ואיך שתתארו את המוצר.

*טיפ: לפני שפונים מיד לכתיבה שיווקית אני ממליץ לחשוב על בנייה של אסטרטגיה שיווקית נכונה לעסק שתגדיר את המטרות והמסרים ולאחר מכן ניתן לפנות לכתיבה עצמהץ

אז איך כתיבה שיווקית יכולה לעזור לכם?

כתיבה שיווקית נכונה יכולה בפשטות לעזור לכם לייצר יותר כסף לעסק שלכם, ככה פשוט.

אז איך זה עובד?

הרעיון הוא שיותר אנשים ירכשו יותר מוצרים ושירותים שלכם בזכות מסרים חדים, פרסונליים ורלוונטיים לקהל היעד שלכם.

אם כחלק ממאמצי השיווק שלי אני עושה שימוש בפרסום בפייסבוק אז סביר להניח שאני משקיע לא מעט בפרסום ממומן ובמודעות ממומנות שנחשפות לקהל היעד שלי. תהיו בטוחים שאופי הכתיבה שלכם במודעות הפייסבוק למשל, יקבע באופן חד משמעי מה יהיו התוצאות של אותו פרסום. יש מצב די הגיוני שכתיבה מדויקת ונכונה לפי העקרונות שתיכף נעבור עליהם, הייתה מביאה יותר פניות ורכישות לעסק שלכם מאשר המודעה שכתבתם.

בקיצור, כתיבה שיווקית נכונה אמורה וצריכה:

  • לעשות טוב למוצרים והשירותים שלכם ולגרום להם להפוך לנחשקים
  • לתת לכם את האפשרות להעלות מחירים בצורה עקבית
  • לחסוך לכם הון תועפות בתקציבי השיווק שלכם בפייסבוק ובגוגל
  • לשפר את המיתוג שלכם ולחזק אותו משמעותית

איך עושים שימוש בכתיבה שיווקית?

תחשבו תועלות

משווקים מוצר או שירות שלכם? תפסיקו לדבר על המוצר, על עצמכם או על כל דבר שלא מעניין או מניע את הגולש לפעולה. תתחילו לדבר תועלות. התייחסו בפוסטים ובתכנים השיווקיים שלכם לתועלות, מה יכול הלקוח להרוויח מהמוצר שלכם ויותר מכך, מה הוא יכול להרוויח שהוא לא יקבל אצל המתחרים שלכם. איזו תועלת תצא ללקוח מהמוצר שלכם, תועלת אמיתית שהוא יוכל להרגיש (לא איזה משהו ערטילאי שאי אפשר לחוש ולמדוד אותו באמת). אם תרצו להרחיב בנושא הזה יש לי אחלה סרטון שאני מדבר על נושא התועלות כאן למטה:

תגעו בכאב

נחשו מה הדבר שהכי מניע אותנו לפעולה? כן, כאב. תנסו לחשוב רגע על עצמכם, כמה פעמים כאבה לכם קצת השן או כאב לכם קצת הגב ולא ממש עשיתם עם זה משהו. אבל זוכרים מה קרה כשבאמת נתפס לכם הגב או כשבאמת כאבה לכם השן ופשוט לא יכולתם לעצום עין בלילה, מה אז עשיתם? ניחשתם נכון, עשיתם פעולה כדי שזה ייפסק.

אם תצליחו באמצעות הכתיבה השיווקית שלכם בעסק לגעת בכאב האמיתי של הלקוחות הפטנציאליים שלכם, יש סיכוי לא רע בכלל שתצליחו להניע אותו לפעולה, כי בסופו של דבר, בני אדם מטבעם לא ששים לצאת מאיזור הנוחות, אנחנו עושים את זה ברוב המקרים כשיש כאב חד וברור שמציק לנו ושאותו אנחנו רוצים להפסיק.

תפנו לרגש בכתיבה השיווקית שלכם

אחד הדברים החשובים ביותר בכתיבה שיווקית טובה הוא היכולת שלכם ליצור קשר אישי ואפילו הזדהות עם הלקוח הפוטנציאלי שלכם. תנסו לחשוב על רוב המותגים הגדולים בעולם, יש להם זהות מותגית כל כך ברורה ומאופיינת שמאוד מקלה עלינו להתחבר ולהזדהות עם אותו מותג.

כתיבה שיווקית טובה גורמת ללקוח להתרגש, להזדהות עם המוצר או השירות שלכם ומעבירה אותו למצב שיחסי הגומלין ביניכם קצת משתנים ואתם לא סתם עסק שמנסה למכור לו משהו אלא אתם ממש באותה סירה והוא מזדהה אתכם לחלוטין. הסיכוי שמישהו ירצה לקנות מכם כשהוא מזוהה לגמרי עם המטרות שלכם פתאום הופך להיות הרבה יותר גבוה.

עשו שימוש בסיפורים אישיים ומטאפורות

אז כן, בטח נתקלתם בנושא הזה ואולי לפעמים זה עלול להישמע קצת שחוק, אבל עדיין ובכל זאת, שימוש בסיפורים אישיים עושה את העבודה ומייצר הזדהות עמוקה של קהל היעד שלכם אתכם.

אם יש לכם חיבור אישי למוצר או לשירות שלכם ואתם יכולים לספר סיפור סביב הנושא כמו: איך חשבתם על המוצר? מודע בכלל התחלתם לתת את השירות? כל דבר שכזה שיכול לעניין ולצקת סיפור וזהות מאחורי הפעילות העסקית שלכם, זה יכול עזור לכם מאוד בכתיבה השיווקית שלכם.

דוגמא מצויינת לכך היא הסרטון הזה של רמי לוי:

על הסיפור הזה בנה רמי לוי את כל המותג והערכים שלפיהם הוא עובד. אפשר להתווכח עד כמה הסיפור נכון וקרוב למציאות אבל אי אפשר להתווכח שהסיפור של רמי לוי יושב בול על הקונספט שהוא מגיש לנו הלקוחות מבחינת המחיר הזול שהוא גולת הכותרת של הרשת בבעלותו.

דוגמאות לכתיבה שיווקית

נניח ואתם משווקים תכנית הרזיה, יש הרבה דרכים לתאר את זה אבל בוא נראה שתי דרכים שונות וננסה להבין איזו כותרת עובדת טוב יותר:

  • תכנית הרזיה ייחודית שתעזור לכם להוריד במשקל

או

  • איך תיפטר מהכרס שלך בפחות מ-30 יום

ואפשר לתת עוד דוגמא:

  • זר פרחים מפנק ובמחיר מיוחד לכבוד ראש השנה

או

  • השנה חמותך תעוף עליך! (ואפילו יישאר לך עודף מ-100)

אז נראה לי שהבנו את הכיוון. כתיבה שיווקית נכונה צריכה להיות חדה, ממוקדת ואישית במטרה ללכוד את תשומת הלב של הלקוח ולהציף את התועלת המרכזית כבר באינטרקציה הראשונה עם הלקוח.

כתיבה שיווקית בפייסבוק ורשתות חברתיות

אז כן, ברשתות חברתיות ובמיוחד בפייסבוק, כתיבה שיווקית הופכת לאלמנט שהוא אולי הכי חשוב בקמפיין שלכם.

זה לא משנה אם אתם מעלים פוסטים אורגניים בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם או מנסים לגייס לקוחות באמצעות פרסום ממומן באינסטגרם , כתיבה שיווקית תגרום לפוסט ולמסר שלכם להיחשף בצורה משמעותית הרבה יותר וכמובן לקבל תהודה ותוצאות טובות יותר.

בגדוך, כשאנחנו מדברים על כתיבה שיווקית בפייסבוק או באינסטגרם, מדובר באמת על לקחת את המוצרים והשירותים שלכם ולמכור אותם ולספר עליהם בצורה שונה לגמרי.

תחשבו על זה רגע, נניח שאתם גולשים בפייסבוק, זוהי תחילתו של החורף, ואתם נתקלים במודעה על שמיכת פוך. איזו מודעה לדעתכם מעניינת יותר?

אופציה 1 – שמיכות פוך באיכות גבוהה תוצרת אירופה במחירים שלא יחזרו!

אופציה 2 – לילה קר. סיימתם עוד יום מטורף ומעייף וכל מה שבא לכם לעשות זה להיכנס למיטה חמימה ולשכוח מהכל. אבל… השמיכה הישנה שלכם שוב פעם מאכזבת, קצת מגרדת, לא מחממת כמו פעם וכבר לא נעים כמו פעם. בדיוק בשבילכם, הוצאנו את הגרסא החדשה של שמיכת הפוך שלנו ובמחיר שלא תוכלו לסרב.

זו רק דוגמא אבל פוסטים ומודעות פייסבוק שיוצרות קשר אישי עם הגולש ונוגעות בכאב שלו, יעבדו הרבה יותר ממסרים גנריים שחוזרים על עצמם.

מחירון כתיבה שיווקית

אז תראו, כמו לכל מוצר, גם בכתיבה שיווקית יש מגוון רחב של מחירים. יש לכם בהחלט את האופציה לעשות קורס בתחום או לנסות לכתוב בעצמכם בצורה שיווקית ויכול להיות שזה יספיק עבורכם ויעבוד לא רע בכלל.

אם החלטתם שזה לא בשבילכם ואתם רוצים שיעשה את זה איש מקצוע עבורכם, יש לכך כמובן מחיר.

אם אנחנו מדברים על מחירים לכתיבה שיווקית, יש כמה סוגים של מוצרים בתחום הזה שכדאי לשים אליהם לב:

מחיר כתיבה שיווקית לפוסטים – כאן תוכלו לקבל הצעת מחיר עבור כתיבה שיווקית של פוסטים לעמוד הפייסבוק שלכם. המחיר של כתיבת פוסטים מתחיל בדרך כלל מכמה עשרות שקלים עבור כתיבה של פוסט בודד והמחיר כמובן עולה ככל שהדרישה שלכם מורכבת יותר ובהתאם לרמה המקצועית של כותב התוכן.

מחיר כתיבה שיווקית לאתר שלכם – בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט נהוג לתמחר את העבודה לפי מילים או לפי מספר עמודים באתר. המחירים לכתיבה שיווקית לאתר משתנים מאוד בהתאם לרמת הכתיבה שאתם מחפשים. אם אתם רוצים תוכן סטנדרטי לאתר האינטרנט שלכם אז המחיר לכתיבת מאמר פשוט עשויה להיות 50-150 ש"ח עבור כתיבה של עמוד תוכן באתר שלכם. כתיבת תוכן שכזו נקראת גם תוכן seo שמשמשת בעיקר לאלא שעושים קידום אתרים אורגני בגוגל לאתר האינטרנט שלהם. רמת המחירים הבאה כוללת כבר כתיבה שיווקית שמותאמת במיוחד עבוד המוצרים והעסק שלכם וכוללת מחקר מעמיק עליכם, הנעה חזקה לפעולה ואלמנטים נופסים שאמורים להעלות את אחוז ההמרה באתר שלכם, כתיבה שכזו עשויה להגיע למאות שקלים עבור עמוד תוכן אחד באתר, תלוי בכותב איתו אתם עובדים.

מחיר כתיבה שיווקית לדפי נחיתה – במקרה הזה אתם תשלמו עבור כתיבה של עמוד הנחיתה שלכם (שימו לב זה לא קשר לעיצוב או לתכנות של דף הנחיתה) וזה יכלול את כתיבת הכותרות של העמוד, ההנעה לפעולה והכפתורים ובקיצור, תכנון התוכן כולו בעמוד הנחיתה שלכם. גם כאן רמת המחירים משתנה אבל נהוג לגבות מחירים של 300 ש"ח ומעלה עבור כתיבה של עמוד נחיתה בודד, הכל תלוי באורכו של העמוד ובמטרות שהגדרתם.

טיפים לכתיבה שיווקית ועצות לתחילת הדרך

תהיו ספציפיים – בכל פוסט ותוכן שאתם כותבים היו ספציפיים – בין אם זה בתיאור מדויק של המוצר שלכם, פנייה מדויקת ואישית לקהל היעד שלכם ותיאורים מספריים וסטטיסטיים של המוצר שלכם (כן כן) כמו לדוגמא: 90% מהלקוחות שלנו דיווחו על עלייה בהכנסות לאחר שימוש בתכנית העסקית שבנינו עבורם וכדומה.

צרו דחיפות – אם אתם משווקים מוצר אתם חייבים לתת ללקוחות תחושה שזו הזדמנות שאסור לו לפספס. בכל מוצר שאתם כותבים עבורו תוכן ומשווקים, וודאו שאתם יוצרים אצל הלקוח תחושה שהמוצר הולך לאזול מהמלאי, שהמבצע מסתיים אוטוטו, שהמבצע מוגבל ל-10 הראשונים וכדומה. בדרך כלל הנעה לפעולה מסוג זה מזרזת אתצל הלקוח את תהליך קבלת ההחלטה ודוחקת אותו ליצור איתכם קשר.

הנעה אישית לפעולה – הקפידו בסוף הפוסטים שלכם או בכפתורי שליחת הפרטים ליצור הנעה לפעולה מותאמת אישית. זה יכול להיות יצירת כפתור כמו: כן תראה לי איך מכפילים הכנסות וזה יכול להיות סיום של פוסט עם הנעה אישית לפעולה.

שימו את המידע החשוב ביותר כבר בהתחלה – אמנם זה יקשה עליכם ליצור סיפור מעניין ומותח אבל כאן בדיוק הסוד, לאזן בין שני הדברים. לתת כבר בהתחלה את הערך המרכזי ואת הפאנץ ליין ועדיין להשאיר מקום לדימיון ורצון אצל הגולש להמשיך ולקרוא. אז אם יש לכם מוצר טוב ומעניין, אל תחביאו אותו בסוף הפוסט אלא ספרו ללקוח על המוצר שלכם כבר בתחילת המסר.

עשו שימוש בתמונות מושכות – השתמשו בתמונות מעניינות, שונות וכאלו שאמנם יתארו את המוצר אבל עדיין יגרמו לגולשים לעצור רגע ולהסתכל על הפוסט שלכם. זו יכולה להיות תמונה מרגשת, מעניינת, מפתיעה ובלתי שגרתית, העיקר יהיה למשוך את תשומת הלב של הגולש ולדרום לו לעצור על המודעה שלנו.

ככל שתעשו שימוש נרחב יותר בעקרונות הללו, אחוז ההמרה שלכם יעלה ותקבלו יותר תגובות על המסרים הפרסומיים שלכם.

לייעוץ שיווקי עם הצוות שלנו אתם מוזמנים להשאיר פרטים כאן בטופס למטה ונשמח לעזור.

שיהיה המון בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם...