מכירות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות לחלום הרטוב של אלפי ישראלים ובעלי עסקים. זה בעיקר בגלל העובדה שבכל בית בישראל כבר יודעים איך לקנות אונליין ועושים את זה לא רע בכלל ובעצימות גבוהה.
רוצים ללמוד עוד על מכירות באינטרנט? צפו בסרטון
סתם לצורך הדוגמא, שימו לב מה קרה בשנה האחרונה בישראל מבחינת כמות משלוחים שעשה דואר ישראל. ב-2018 נמסרו דרך דואר ישראל למעלה מ-65 מיליון חבילות לישראלים שרכשו מוצרים אונליין מחו"ל.
אם מכירות באינטרנט זה מושג שקורץ לכם ואתם רוצים להיכנס למשחק, בואו נראה מה צריך לעשות כדי להתחיל את הצעדים הראשונים שלנו בעולם המכירות אונליין.
מוצר או שירות שאפשר למכור
אז בתור התחלה, מאוד כדאי שיהיה לכם מוצר או שירות שאותו תמכרו באונליין (אם עדיין אין לכם מוצר זה בסדר כמור, אפשר למכור מוצרים באמצעות שיווק שותפים או דרופשיפינג ללא צורך במוצר משלכם, פרטים נוספים בהמשך המאמר).
כיום ניתן למכור ולשלוח מוצרים מכל מקום לכל מקום בעולם. שימו לב שיש מוצרים שאסור בפירוש לשלוח האמצעות הדואר מכל מיני סיבות, הרשימה המלאה באתר הדואר כאן.
אז במידה ויש לכם מוצר שאפשר למכור ולשלוח לכל מקום בעולם, עברנו את המשוכה הראשונה. המשימה הבאה שלכם תהיה כמובן להבין האם המוצר שלכם מספיק טוב, רלוונטי וארטקטיבי כדי שתוכלו למכור אותו אונליין, בין אם זה לארת ובין אם זה לחו"ל. כמובן שהפוטנציאל הכי גדול הוא במכירה לחו"ל עם חשיפה לקהל של מאות מיליוני צרכנים פוטנציאליים.
לגבי שירות הדעות חלוקות – אמנם אפשר לתת שירות ולמכור שירות לכל מקום בארץ ובעולם אבל העניין כאן סבוך יותר שכן לתת שירות לחברות או פרטיים בחו"ל דורש מכם התעסקות רבה יותר, יכולת שפה והתקשרות מול לקוחות בחו"ל ועוד המון קריטריונים בהם תצטרכו לעמוד. אבל, עדיין ניתן למצוא שירותים רלוונטיים, לדוגמא: מכירת קורס אונליין בעברית לישראלים שחיים בחו"ל או מכירות קורס באנגלית אונליין בנושאים מגוונים ומכירת הקורסים הללו לקהל בחו"ל. יש מגוון שירותים שתוכלו למכור ולייצא אונליין לחו"ל, כל שירות והייחוד שלו.
פלטפורמות ושיטות למכירה דרך האינטרנט
אחרי שיש לנו מוצר או שירות שאנחנו מסוגלים למכור, אנחנו צריכים לבחרו פלטפורמה מתאימה בה נוכל להשמש ולמכור את המוצרים שלנו בצורה נכונה ויעילה. עולם הפלטפורמות למסחר אונליין מתחלק לכמה סוגים:
חנויות בקניונים
הפלטפורמות הגדולות ביותר בעולם ואלו שאתם מכירים הן למעשה קניונים ענקיים אליהם מגיעים מיליוני גולשים ביום ואתם פושט יכולים לפתוח חנות בתוך אחד הקניונים האלו. בדיוק כמו בקניון פיזי, גם בקניונים הוירטואליים לכל קניון יש את החוקים וההגדרות שלו כך שתצטרכו לעמוד בחוקים ובכללים של אותו קניון.
קניונים שבוודאי כולכם מכירים הם אמזון האמריקאית, איביי, אטסי, עליאקספרס ועוד.
שימו לב כי תהליך פתיחת החנות הוא שונה בין כל פלטפורמה בכל הקשור לחוקים והתנאים, מלאי נדרש, מקוריות המוצרים ועוד.
לדוגמא: באמזון לא תוכלו למכור מוצרים שהם חיקויים בלתי חוקיים של מותגים עולמיים בעוד בעליאקספרס תוכלו לעשות זאת ללא בעיה. נסו להבין מה היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה בטרם תפתחו בה חנות.
המודל בחנויות אלו בגדול עובד על כך שעל כל מכירה שתיעשה בחנות, בעליו של הקניון גובה מכם אחוז מסויים מכל מכירה וזה למעשה מה שמחזיק בחיים את אותו קניון.
חשוב לשים לב כי היתרון המרכזי בפתיחת חנות באחד הקניונים האלו הוא בעצם העובדה שבקניון מצליח יש טראפיק טבעי ולכן תצטרכו להשקיע פחות בקידום החנות מבחינת קידום ממומן ותוכלו לסמוך על כך שלחנות יגיע טראפיק מעצם כך שהחנות שלכם ממוקמת באחד הקניונים המצליחים והפופולאריים בעולם.
מכירות באינטרנט באמצעות דרופשיפינג
שיטה זו מתאימה לכל מי שרוצה למכור מוצרים אבל אין לו באמת מוצרים. השיטה פשוטה מאוד ועובדת על כך שאתם מוכרים מוצרים שאינם שלכם ללא מלאי או התחייבות ובעצם מנסים למכור את אותם מוצרים בפער חיובי מהמחיר בו קניתם את המוצר. לדוגמא: ניתן למכור באיביי בחנות משלכם כיסוי לאייפון 8 תמורת 10 דולר, בכל פעם שתהיה מכירה של כיסוי כזה כל מה שתצטרכו לעשות הוא לרכוש עבור האדם שקנה מכם את המוצר ולשלוח אליו ישירות את המוצר. כמובן שהסוד כאן הוא היכולת שלכם למצוא מוצרים זולים ולמכור אותם במחיר גבוה יותר בכדי ליהנות מהפער החיובי.
שיווק שותפים
את צמד המילים הזה שמעתם כבר המון אני מאמין, אז הגיע הזמן לנפץ כמה מיתוסים. שיווק שותפים הוא פשוט צורה של מכירת מוצרים של אחרים וליהנות מעמלה עבור כל מכירה שהתקבלה בזכותכם.
בת'כלס? זה פשוט אומר שאתם אלו שלוקחים את הסיכון על הוצאות השיווק של המוצר ומוציאים כסף בעצמכם עבור הסיכוי שמישהו ירכוש את המוצר הזה.
השיטה עובדת כך: נרשמים לרשת שיווק שותפים שנראית לכם טובה, יש כמה רשתות גדולות בעולם (את הרשימה המומלצת של רשתות שיווק שותפים תוכלו למצוא באתר הזה) ולאחר שבחרתם את הרשת המתאימה לכם, תוכלו לבחור מבין מגוון המוצרים שניתן לשווק דרך אותה רשת. לאחר שבחרתם מוצר שברצונכם לשווק, אתם מקבלים לינק אישי שלכם שאותו אתם מפיצים בכל דרך אפשריץ, ככל שיהיו רכישות דרך אותו לינק שפרסמתם, כך תגדל העמלה שלכם ותוכלו להכניס יותר כסף.
במציאות העולם הזה הוא הרבה יותר מורכב, בסופו של דבר אם תוציאו לא מעט כסף כדי לשווק מוצרים לא שלכם ובהרבה פעמים ללא ידע מקצועי בעולם הדיגיטל, אתם תוציאו יותר כסף מאשר תכניסו בשיווק שותפים וכל זה ללא מוצר משלכם, אז כדאי לשים לכך לב.
בניית חנות אונליין עצמאית
אם אתם רוצים לעשות מכירות באינטרנט ולהישאר כמה שיותר עצמאיים, זו האופציה הטובה עבורכם. באפשרות הזו אתם פשוט בונים חנות אונליין (או נעזרים באיש מקצוע חיצוני שיבנה עבורכם) שהיא בבעלותכם ומייצרת עבורכם כסף.
שימו לב שאני כותב זאת כבר עכשיו, חנות מכירות אונליין משלכם זה מעולה, אבל המשימה שלכם תהיה בעיקר לייצר טראפיק לחנות שלכם בדיוק מהסיבה שאתם כבר לא בקניון אלא בחנות עצמאית משלכם, התפקיד שלכם יהיה להביא תנועה של גולשים ורוכשים פטנציאליים למוצרים בחנות שלכם.
אז אילו פלטפורמות קיימות היום דרכן תוכלו לבנות חנות אינטרנטית שתהיה שלכם?
וורדפרס – פלטפורמת קוד פתוח דרכה תוכלו למכור אונליין באמצעות התקנת התוסף הפופולארי ווקומרס שהופך כל אתר וורדפרס לחנות אונליין בכמה צעדים פשוטים.
שופיפיי – אחת הפלטפורמות הפופולאריות להקמת חנות אינטרנטית. היתרון המרכזי של שופיפיי הוא נוחות העבודה והעובדה שהיא מותאמת בצורה מושלמת למכירות אונליין. בשופיפיי תוכלו למצוא אלפי תוספים וחיבורים בקליק למגוון שירותים שונים שמותאמים במיוחד לחנויות אונליין כך שהעבודה בממש היא נוחה מאוד ומותאמת למטרות שלכם.
וויקס – גם כאן ניתן לבנות חנות אונליין דרך הממשק של וויקס (אני פחות ממלית אבל יש את האופציה הזו).
מג'נטו – פלטפורמה שמתאימה לחנויות ענק שמחזיקות אלפי מוצרים עם מגוון וריאציות וקטגוריות מה שמצריך מערכת חזקה ומותאמת לכמות התעבורה והנפח של האתר, לכך נועדה מג'נטו.
סרטון מעולה שמסביר על יתרונות וחסרונות של כל פלטפורמה
בנוסף לפלטפורמות אלו יש כם פלטפורמות ישראליות כמו Eshop או קונימבו שדרכן ניתן לבנות חנויות אינטרנטיות בהתאמה אישית.
קידום ופרסום החנות שלכם
אחרי שבניתם חנות אונליין באחת הפלטפורמות או אפילו אם בחרתם בשיווק שותפים או בדרופ שיפינג, מה שצריך לעשות עכשיו הוא להביא גולשים רלוונטיים שירכשו מוצרים ושירותים בחנות שלכם. הנה תמצית של הדרכים בהן תוכלו להביא גולשים לחנות שלכם:
רשתות חברתיות – פרסום בפייסבוק ושיווק באינסטגרם יכולים להביא רוכשים פוטנציאליים לחנות שלכם. הן באמצעות דף עסקי ברשתות הללו הון באמצעות קידום ממומן שיחשוף את החנות שלכם לקהל יעד רלוונטי.
מנועי חיפוש – קדמו את החנות שלכם באמצעות קידום אורגני בגוגל או באמצעות קידום ממומן בגוגל אשר ישימו את האתר שלכם בתוצאות הראשונות בכל פעם שמישהו מחפש את המוצרים שאתם מוכרים בחנות שלכם. אם זה יצליח תוכלו לקבל די מהר לקוחות פוטנציאליים לחנות שלכם וכאלו שכבר באמת מתעניינים ברכישת המוצר שלכם.
אתרים ופורטלים – פרסום באתרים כמו זאפ, YNET וזירות מסחר נוספות שיכולות להביא גולשים לחנות שלכם באמצעות פרסום באתרים בהם יש טראפיק גדול ממילא ומשם הדרך אל האתר שלכם יכולה להיות מאוד קצרה. שימו לב שפרסום בפלטפורמות הללו לא נחשב זול בכלל ותצטרכו להשקיע לא מעט כסף כדי להביא משם גולשים אל החנות שלכם.
טיפים אחרונים להגדלת מכירות באינטרנט
- בטרם החלטתם למכור דרך האינטרנט בצעו סקרי שוק מעמיקים בכדי להבין האם יש לכם מוצר טוב במחיר אטרקטיבי. ללא שני האלמנטים הללו אין שום סיכוי שזה יצליח.
- תשכחו מחלומות ההתעשרות המהירה ו"טפס השקעה", חנות אינטרנטית דורשת השקעה כספית לא מבוטלת, לעיתים לא פחות מחנות פיזית.
- שיווק שותפים הוא בסך הכל שיטה למכירת מוצרים לא שלכם וקבלת עמלה על כך. זה בעצם אומר שאתם צריכים להיות סופר מומחים בשיווק דיגיטלי כדי שזה יצליח.
- במידה והחלטתם לבנות חנות אינטרנטית באחת מהלטפורמות המוזכרות כאןף שימו לב שלכל פלטפורמה קיימים חוקים שונים לחלוטין, בדקו טוב את הנושא הזה בטרם החלטתם לבחור באחת הפלטפורמות.
- קחו קורסים אונליין בתחום המכירות באינטרנט והבינו את התחום לעומק. ככל שתיכנסו לתחום עם ידע מקצועי יותר כך יהיה לכם קל יותר להצליח.
מכירות באינטרנט זה בהחלט כיוון מאתגר ומעניין שיכול להניב הכנסות גדולות עם פטנציאל עצום לצמיחה וגדילה. לייעוץ והכוונה אתם מוזמנים להשאיר פרטים ונשמח לסייע לכם, בהצלחה!