קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO – search engine optimization) נחשב לאחד מאמצעי הקידום הדיגיטליים הטובים והיעילים ביותר לכל עסק שרוצה לקדם את עצמו במנועי חיפוש.
קידום אתרים בגוגל נקרא באנגלית SEO – search engine optimization שבתרגום פשוט אנו קוראים לזה אופטימיזציה למנועי חיפוש.
קידום אתר בגוגל בצורה אורגנית הוא הפיכת האתר לאופטמילי בעיני גוגל כך שגוגל תראה באתר שלנו כנכס אינטרנטי מהימן, מוביל ומומחה בתחומו ותרצה להציג את האתר שלנו כתוצאה מכך במקומות הראשונים בעמוד התוצאות.
קידום אתר אינטרנט בגוגל כולל בתוכו מספר שלבים חשובים – ועם כל לקוח שלנו, בין אם זה לקוח שבנה אתר אינטרנט חדש לגמרי או לקוח שמגיע עם אתר אינטרנט ותיק וקיים – אנו מבצעים את סדר הפעולות ואת כל התהליך כולו בכדי להגיע לאחוזי הצלחה מירביים.
את עבודת הקידום אנו מבצעים בשני מישורים עיקריים הנקראים:
onsite – כל מה שקורה בתוך אתר האינטרנט ומצריך טיפול
offsite – כל מה שקורה מחוץ לאתר האינטרנט שלנו ומשפיע על האתר
בניגוד לפלטפורמות אחרות, קידום אורגני יעיל בגוגל מייצר כניסות של גולשים רלוונטיים ואיכותיים ישירות אל אתר האינטרנט שלנו, ובמידה ואתר האינטרנט שלנו בנוי נכון ונותן חוויה טובה – הכניסות הללו ברוב המקרים מייצרות לידים, הרשמות, רכישות אונליין וכל פעולה שבעל האתר מייחל אליה. קידום אתרים אורגני שונה מאוד מפרסום ממומן בפייסבוק או מקידום ברשתות פרסום אחרות שכן בניגוד אליהן, כאן הגולש יוזם את האינטראקציה ומבצע את החיפוש בעצמו מה שבדרך כלל מעיד על רמת רלוונטיות גבוהה.
הרבה בעלי עסקים תוהים אם להשקיע את כל התקציב שלהם בקידום ממומן בגוגל, או דווקא להשקיע בקידום אתרים אורגני. לכל צורת קידום יש את היתרונות והחסרונות שלה, וחשוב שתדעו איפה כל שיטה מוגבלת מבחינת הפרסום.
קידום ממומן בגוגל | קידום אורגני בגוגל | |
עלות מינימלית | עלות מינימלית לגוגל (תקציב מינימלי מומלץ – 50 ש"ח) | חינם |
כמה עולה לשווק | עלות עבדוה לאיש מקצוע + רכש מדיה | עלות עבודה לאיש מקצוע + עלות קניית קישורים (לא חייב) |
משך זמן עד תוצאות | מיידית | כמה חודשים |
איסורים והגבלות | לא ניתן לפרסם דברים שחורגים מהמדיניות של גוגל | אין איסורים והגבלות |
שליטה בעלות לתוצאה | בהתאם לציוני האיכות של המודעות ואלגוריתם של גוגל | בהתאם למיקומים |
כמה זמן נשאר | מספיק מיידית כאשר מפסיקים לשלם | ממשיך להתקיים גם כשמפסיקים – דורש תחזוק |
מעקב אחר עלויות | נתונים מדוייקים על מגוון פרמטרים | פחות נתונים |
כדי לקדם אתר בגוגל ולהצליח בזה, ראשית צריך להבין מה חשוב לגוגל ומה צריך לבחון בטרם מתחילים בקידום האתר.
הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא העובדה שאתר האינטרנט שלכם צריך להיות מונגש ונוח למנוע החיפוש של גוגל אבל לא פחות חשוב מכך, מונגש בצורה אופטימלית גם לגולשים שאמורים להגיע אליו.
הכוונה כאן היא שהעבודה שאנו עושים באתר מבחינת הקוד, העיצוב, החוויה והגלישה – צריכה לעזור לגולש ליהנות מחווית גלישה מהירה, מעניינת וסופר כיפית. ככל שהאתר שלנו יהפוך למקום בו גולשים שוהים הרבה זמן, קוראים תכנים, נרשמים ומבצעים פעולות – כך גוגל "תרגיש בנוח" להציב אותנו במקומות הראשונים.
בפן השני – חשוב מאוד להנגיש את האתר גם למנוע החיפוש, זאת אומרת לאפשר בכלל לגוגל להכיר את האתר שלנו, לתת לה להיכנס ולסרוק את אתר האינטרנט שלנו בנוחות, להגיד לגוגל בצורה ברורה מה עולם התוכן שלנו ובמה אנחנו מומחים וכדומה.
ברגע שיש לנו את ההבנה ואת הקונספט הראשוני בראש, הרבה יותר קל לגשת למלאכת הקידום באופן מעשי.
בכל אתר שאנחנו מקדמים אצלנו בחברה, בין אם זה אתר שהוא בבעלותנו ובין אם זה אתר של אחד מלקוחותינו, אנחנו תמיד מקפידים לעבוד לפי תהליך מסודר וברור:
בשלב הראשון של תחילת העבודה אנו מבצעים בדיקה מקיפה לאתר האינטרנט שלכם. במידה ואין ברשותכם אתר, מחלקת בניית אתרים אצלנו בחברה תבנה עבורכם אתר חדיש ומתקדם.
מה צריך לבדוק בתחילת העבודה על קידום האתר?
בדיקת מהירות אתר
יש לשים לב למהירות טעינת העמודים באתר, מכיוון שעמודים איטיים בטעינה יכולים לתסכל משתמשים ולהשפיע לרעה על קידום האתר בגוגל.
1. אתר בעל טעינה מהירה מספק חווית משתמש טובה יותר. סביר יותר שמבקרים יישארו באתר אם הוא נטען במהירות. אם האתר שלך איטי ולוקח יותר מדי זמן לטעון אותו, יש סיכוי גבוה שמשתמשים יעזבו ויחפשו אפשרויות חלופיות. שיעור הנטישה הגבוה הזה יכול להשפיע לרעה על דירוג ה-SEO שלך.
2. בוטים של מנועי חיפוש סורקים באופן קבוע אתרים כדי לאסוף מידע לאינדקס. אתר איטי יכול להפריע לתהליך הסריקה מכיוון שלבוטים יש זמן מוגבל לבלות בכל אתר. אם לאתר לוקח יותר מדי זמן להיטען ולעלות, ייתכן שהבוט לא יוכל לסרוק את כל הדפים, מה שיגרום לאינדקס לא שלם ולדירוג נמוך יותר בגוגל.
3. גוגל הצהירה במפורש שמהירות האתר היא גורם דירוג באלגוריתם החיפוש שלה. אתרים שנטענים מהר יותר מדורגים גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. משמעות הדבר היא שקיום אתר בעל טעינה מהירה יכול לתת לך יתרון על פני המתחרים שלך במונחים של נראות חיפוש אורגני.
חשוב לבצע אופטימיזציה של מהירות האתר שלך כדי לשפר את מאמצי ה-SEO שלך.
בדיקת מילות המפתח הקיימות באתר
מילות מפתח הן הבסיס לקידום אתרים וקובעות כיצד האתר ידורג בתוצאות של מנוע החיפוש. על ידי ניתוח מילות המפתח הקיימות באתר, אפשר להעריך את האפקטיביות של אסטרטגיית ה-SEO הנוכחית. זה מאפשר להבין אילו מילות מפתח מניבות תנועה והמרות ולזהות פערים או אזורים לשיפור.
על ידי הערכת הביצועים של מילות המפתח הקיימות, אפשר לקבוע אילו מהן מייצרות את התנועה האורגנית, ההמרות והמעורבות הגבוהה ביותר. זה עוזר לתעדף ולהתמקד באופטימיזציה נוספת של מילות מפתח אלה כדי לשמור או לשפר את הדירוג שלהן.
בחינת מילות המפתח הנוכחיות באתר יכולה לעזור לזהות הזדמנויות שהוחמצו או פוטנציאל שלא מנוצל. ייתכן שיתגלו מילות מפתח רלוונטיות שמניבות ביצועים טובים עבור המתחרים שלך, אך אינן ממוקדות כעת באתר שלך. זה מאפשר להתאים את האסטרטגיה ולבצע אופטימיזציה של התוכן כדי ללכוד תנועת חיפוש אורגנית נוספת.
על ידי בדיקת מילות המפתח הקיימות באתר, אפשר לגלות שחלקן אינן מייצרות תנועה או המרות משמעותיות. במקרים כאלה, זה עשוי להיות מועיל להסיר או לבטל את סדר העדיפויות הללו ולהתמקד באופטימיזציה למילות מפתח מבטיחות יותר.
בדיקת בעיות בקוד ובמערכת ניהול התוכן של האתר – הקוד של האתר ממלא תפקיד קריטי בקביעת הנראות והביצועים שלו במנוע החיפוש. בדיקה של בעיות טכניות מבטיחה שמנועי החיפוש יכולים לסרוק ולהוסיף את האתר לאינדקס כראוי. בעיות כמו קישורים שבורים, תוכן משוכפל, הטמעה שגויה של תגי SEO עלולים להשפיע לרעה על דירוג האתר. טיפול בבעיות אלו בשלב מוקדם עוזר להבטיח שהאתר מותאם מבחינה טכנית למנועי חיפוש.
בדיקת הקוד של האתר עוזרת לזהות פרצות אבטחה או בעיות ביצועים. בדיקת התוספים ובדיקה שהם מעודכנים כדי למזער את הסיכון של פרצות אבטחה.
תיקון כל הבעיות הבסיסיות בשלב מוקדם חוסך זמן ומאמץ בטווח הארוך, ומונע את הצורך בשינויים משמעותיים או עיבוד מחדש מאוחר יותר.
בדיקת חוויית משתמש באתר – חיובית חיונית לשמירה על מבקרים ולשיפור הביצועים האורגניים של האתר שלך. הניווט באתר צריך להיות אינטואיטיבי וידידותי למשתמש, מה שמקל על המבקרים למצוא את המידע שהם מחפשים.
בדיקת רספונסיביות באתר – אתר רספונסיבי הוא אתר אינטרנט אשר תוכנן ופותח להתאים למחשבים ולניידים. באתר רספונסיבי הפריסה והתכנים חייבים להיות מותאמים לגודל ויכולות המכשיר בו הוא נצפה. המשמעות היא שאתר רספונסיבי ייראה ויתפקד היטב במכשירים שונים, כמו מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, טאבלטים וסמארטפונים. מרכיבי העיצוב של האתר, לרבות טקסט, תמונות ותפריטי ניווט, ישנו את הגודל ויסדרו את עצמם כך שיתאימו לגודל ולכיוון המסך, ויספקו חווית משתמש אופטימלית במכשירים שונים. רספונסיביות היא גורם קריטי מכיוון שגוגל נותנת עדיפות לאתרים ידידותיים לנייד בדירוגים שלה.
בסוף שלב זה אנו מוציאים מסמך מסודר עם כל הליקויים והנקודות לשיפור ויחד עם הלקוח מבצעים את כל התיקונים בכדי להפוך את האתר למותאם בצורה מושלמת לקידום אורגני בגוגל.
לאחר שווידאנו שאתר האינטרנט תקין, נטען בצורה נאותה ונראה כמו שצריך, אנו מבצעים מחקר כולל של מילות המפתח באתר. אנו ניגשים למגוון כלים בבעלותנו למחקרי מילות מפתח וחוקרים לעומק את מילות המפתח הנכונות עבור העסק שלכם ובין היתר מוודאים ובודקים איך הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים את השירותים והמוצרים שלכם.
לאחר שהבנו איך הלקוחות שלכם מחפשים אתכם, אנו דואגים לעשות אופטימיזציה מלאה באתר האינטרנט ולהטמיע את מילות המפתח בכל הדפים באתר האינטרנט שלכם בצורה מסודרת ומאורגנת.
מחקר מילות מפתח אינו רק מציאת מילים הקשורות לתוכן, זה עניין של הבנת השפה שבה הלקוחות הפוטנציאליים של האתר משתמשים כשהם מחפשים את המוצרים או השירותים שהאתר מציע. זהו הגשר בין מה שאנשים מחפשים לבין התוכן שהאתר מספק כדי למלא את הצורך הזה.
לא ניתן להפריז בחשיבות של מחקר מילות מפתח בקידום אתרים אורגני. הוא ממקד את האתר לחיפושי המשתמשים. על ידי התמקדות במילות המפתח הנכונות, אתה יכול להגדיל את הנראות של האתר במנועי החיפוש, למשוך יותר תנועה איכותית ולשפר את הסיכויים להמרה. תהליך זה עוזר גם להבין טוב יותר את הקהל, ומספק תובנות לגבי ההעדפות וההתנהגויות שלהם.
יתר על כן, מחקר מילות מפתח יכול לחשוף הזדמנויות תחרותיות ופערים בשוק. הוא מאפשר לנו לזהות מונחי חיפוש נפוצים עם תחרות נמוכה, מה שנותן את ההזדמנות לדרג גבוה יותר ולבלוט בנישה של האתר. למעשה, מחקר מילות מפתח יסודי הוא השקעה קריטית ביסוד האסטרטגיה של ה-SEO, ומכין את הבמה לנוכחות מקוונת יעילה ומשפיעה יותר.
איך עושים מחקר מילות מפתח?
יש מספר רב של כלים בהם ניתן לבצע מחקר מילות מפתח, הכלי המומלץ והמדויק ביותר הוא כלי לתכנון מילות מפתח של גוגל שנמצא בתוך מערכת הפרסום של גוגל אדס. באמצעות הכלי הזה אנו בודקים את כל הביטויים שיכולים להיות רלוונטיים לקידום באתר שלנו ומחפשים בעיקר להבין מה נפח החיפוש של כל ביטוי וביטוי. בתוך הכלי הזה אנו מחפשים רעיונות חדשים לביטויים שאולי אנחנו לא חשבנו עליהם, מבינים מה נפח החיפוש של הביטויים החדשים ומתחילים לעבוד.
בסוף תהליך המחקר אנו אמורים לצאת עם קובץ אקסל מסודר שכולל בתוכו את כל הביטויים שאנחנו חושבים שנכון לקדם באתר שלנו, ליד כל ביטוי מצוין נפח החיפוש החודשי שלו. הקובץ הזה נשלח אל הלקוח והוא אמור לעבור ולוודא אילו ביטויים הוא חושב שמתאימים ונכונים יותר עבורו ואלו פחות. אבל מעבר לבדיקה שהלקוח עושה על הביטויים שמעניינים אותו, יש תהליך מסודר ומאורגן שבו אנו מחליטים בצורה מקצועית ומדויקת מה הביטויים שבסוף ייכנסו לאסטרטגית הקידום שלנו.
איך אנחנו בוחרים את מילות המפתח שאותן נקדם באתר?
כדי לבחור את מילות המפתח אותן נקדם באתר שלנו, אנו עושים שימוש בשלושה פרמטרים עיקריים שעל פיהם אנו בוחנים את מידת ההתאמה של כל ביטוי לקידום באתר שלנו. אלו 3 הפרמטרים:
1 – רלוונטיות : הדבר הראשון שאנו עושים כדי להבין האם נכון עבורנו לקדם את הביטוי הוא בדיקת הרלוונטיות שלו. ברוב המקרים אנו כחברה נבין ונדע בעצמנו עד כמה ביטוי מסוים הוא רלוונטי יותר או פחות ללקוח שלנו. מצד שני ישנם עסקים שמטבע הדברים עוסקים בתחומים מדויקים יותר המצריכים עבודה מול בעל העסק כדי להבין טוב יותר מה נכון עבורו באסטרטגיית הקידום, הנה דוגמא:
חנות מחשבים שמוכרת מחשבים וציוד היקפי למחשבים אך לא מתקנת מחשבים. כל חיפוש שיהיה בנושא רכישת מחשבים יהיה מצוין עבור החברה אך חיפושים שקשורים לביטויים של תיקון מחשבים אינם רלוונטיים, לכן חשוב לתקשר מול בעל העסק ולהבין במדויק במה הוא רוצה להתמקד ומה הדברים שהוא רוצה להחריג.
אחרי שהבנו מה הביטויים הרלוונטיים אנו מסמנים בקובץ מהם הביטויים הכי רלוונטיים שהלקוח ואנחנו חושבים שצריך להכניס לאסטרטגיית הקידום שלנו. ניתן לסווג את מידת הרלוונטיות על ידי 3 מספרים בתוך הקובץ, מספר 1 יהיה ביטוי הכי רלוונטי לקידום, מספר 2 יהיו ביטויים רלוונטיים בעלי חשיבות פחותה לעסק, מספר 3 אלו ביטויים שאינם רלוונטיים ולא נרצה לקדם אותם כלל.
2 – נפח חיפוש – פרמטר נוסף שאנו לוקחים בחשבון הוא נפח החיפושים החודשי של כל ביטוי. חשוב לציין כאן כי ישנם מספר כלים שניתן לעשות דרכם מחקר מילות מפתח כמו Ahrefs ו-ubersuggest שגרסה חלקית שלהם ניתנת בחינם אך הגרסה המלאה היא בתשלום. סביר להניח שתראו הבדלים בנפחי החיפוש בין כלי לכלי ולכן ההמלצה היא תמיד לעבוד עם כלי אחד כך שתמיד נסתכל על נתונים שיצאו מאותו המקור. אנחנו מעדיפים לעבוד עם הכלי הרשמי של גוגל לתכנון מילות מפתח. כדי לעבוד עם הכלי הזה חייבים שיהיו לנו קמפיינים ממומנים באוויר בכדי שנוכל לראות נתוני אמת מדויקים על נפחי החיפוש. לאחר שנכנסו לכלי של גוגל והתחלנו לחקור את הביטויים השונים, אנו מסווגים את הביטויים לפי נפח החיפוש החודשי של כל ביטוי. באופן עקרוני אנו תמיד נרצה מצד אחד ביטויים שיש להם כמה שיותר חיפושים בחודש אך מן הצד השני ביטויים כאלו עלולים להיות פחות רלוונטיים ואף קשים יותר לקידום מבחינת התחרות. לכן בשלב זה אנו בוחרים את הביטויים שיש להם נפחי חיפוש ששווה להשקיע בהם מאמץ. לדוגמא ביטוי שיש לו 10 חיפושים בחודש פחות יעניין אותנו מבחינת הפוטנציאל שלו לייצר תוצאות עסקיות אפקטיביות ללקוח שלנו.
3 – תחרות – כאן אנו בודקים מה רמת התחרות שיש לכל ביטוי. יש מספר שיטות וכלים לבדוק תחרות, יש את הכלים האינטרנטיים שנותנים איזשהו ציון תחרות לכל ביטוי ובעצם אומרים לנו עד כמה יהיה קשה לקדם אותו, מניסיון הכלים האלו לא מדייקים ברוב המקרים ובמיוחד בביטויים בעברית. יש בדיקה נוספת שנקראת intitle שבודקת כמה דפי אינטרנט יש ברשת שמתחרים בביטוי הזה ובחרו להציב את הביטוי בכותרת העמוד. כך אנו יכולים לבדוק כמה תחרות יש לנו על כל ביטוי ולהבין האם אנו רוצים להיכנס למלחמה על הביטוי הזה או מעדיפים להשקיע משאבים בביטויים אחרים. חשוב להבין בהקשר הזה שיש ביטויים שעליהם מתחרים לדוגמא פורטלים גדולים כמו יד2 או ynet וזה בהחלט אפשרי להתחרות בהם אבל לא בטוח שזה נכון לאתרים מתחילים לעשות כך. אנו מעדיפים להתחיל באתרים חדשים בביטויים שיהיה ריאלי יותר להגיע איתם לעמוד הראשון תוך זמן קצר ולאחר שהצלחנו להביא את האתר למיקומים גבוהים בביטויים האלו אנו ניגשים למלאכה של קידום ביטויים בעלי תחרות גבוהה.
בסוף התהליך הזה אנו בעצם אמורים לצאת עם קובץ מילות מפתח מסודר, קובץ שהלקוח מסכים ומאשר שאלו הביטויים שהוא רוצה לקדם. בקובץ הזה אנו מאזנים את שלושת הפרמטרים שהזכרתי למעלה. הקובץ יכלול ביטויים שמידת הרלוונטיות שלהם לעסק תהיה כמה שיותר גבוהה, נפח חיפושים כמה שיותר גבוה ולבסוף ננסה שהביטויים יהיו עם רמת תחרות כמה שיותר נמוכה.
ברגע שסיימנו לבצע ולאשר את מחקר מילות המפתח שלנו, אנו ניגשים לאתר ומתחילים להטמיע את הביטויים השונים בדפי האתר, עבודה זו היא חלק מעבודת אונסייט שהיא העבודה הפנימית שאנו מבצעים באתר שלנו.
לאחר שלב ההקמות שבו אנו משפרים את החוויה באתר, מטפלים בזמני הטעינה ומייצרים מחקר מילות מפתח חדש ועדכני, אנו ניגשים לעבודה המעשית הקבועה שצריך לעשות בכל יום ויום. עבודה זו מתחלקת לשני אפיקים, יש את העבודה שאנו עושים בתוך דפי האתר והיא נקראת אונסייט onsite, ויש את העבודה שאנו צריכים לעשות מחוץ לאתר שהיא נקראת אופסייט offsite.
אני נשאל הרבה על ידי לקוחות וגם בקורסים שלי על שני המושגים האלו, כי לאדם מן השורה זה באמת לא כזה ברור, אז אני אוהב להסביר את זה בצורה הבאה:
גם בעסק פיזי שאיננו אינטרנטי יש לנו בדיוק את אותם שני מדדים, אונסייט ואופסייט. אמרנו שאונסייט זה כל מה שקורה באתר שלנו, אז כך בדיוק כמו בעסק פיזי, עבודת האונסייט תהיה בעסק פיזי לשפר את הנראות שלו, ניקיון, עיצוב, חווית הלקוח בבית העסק ושירות לקוחות מקצועי ואדיב. מן הצד השני עבודת האופסייט בעסק פיזי תהיה ההמלצות מבחוץ, עסק לא יכול להתקיים רק מלתת שירות טוב, הוא חייב לצעוק את הבשורה שלו בחוץ ולהביא לקוחות חדשים וממליצים, כך בדיוק עובד נושא האופסייט שאמור להביא המלצות ממקורות חיצוניים שיגרמו לאוטוריטה שלנו לגדול.
ניגש להסבר מעמיק לגבי מה שאנחנו הולכים לעשות בכל אחד מאפיקי העבודה, נתחיל מאונסייט:
בשלב זה אנו נכנסים לעומקם של הדברים באתר האינטרנט שלכם ומבצעים עבודה יסודית במטרה להתאים את תוכן האתר למילות המפתח ולביטויים הרלוונטיים לעסק שלכם. לא ניכנס כאן לכל הצעדים והפעולות שאנו עושים אבל בגדול אפשר לומר שאנו בעיקר מטפלים ב: תגיות, תכנים, מאמרים, היררכיה נכונה באתר, הזנת תוכן רלוונטי, קישורים פנימיים נכונים, טקסט אלטרנטיבי לתמונות, כתיבה שיווקית לתוכן האתר, בנייה ואופטימיזציה לבלוג האתר ועוד ועוד.
כדי לממש את הפוטנציאל המלא של האתר, יש לעשות מספר פעולות:
יצירת פרופיל קישורים נכנסים בריא עומדת בחזית קידום אתרים offsite. זה כולל רכישת קישורים מאתרים בעלי מוניטין ורלוונטיים, הפועלים כהמלצות לתוכן של האתר שלכם. כתיבת מאמרים בבלוגים והשתתפות בפורומים בתעשייה יכולים למשוך קישורים נכנסים איכותיים לאתר.
קישור מותג, קישור נקי, קישור עוגן אלו קישורים חשובים שיש לעשות בתהליך הקידום האורגני בגוגל, קידום אתרים אופסייט מחוץ לאתר הוא חלק חשוב באסטרטגיית קידום אתרים מקיפה. השפעתו על דירוגי החיפוש משמעותית, שכן היא מסייעת לבסס את הסמכות והאמינות של אתר במרחב הדיגיטלי. באמצעות קישורים נכנסים, מעורבות במדיה חברתית ואזכורים של המותג, קידום אתרים מחוץ לאתר פועל לחזק את המוניטין של האתר, ובכך משפר את הנראות והדירוגים שלו בתוצאות מנועי החיפוש.
בסופו של דבר שתי השיטות אמורות להביא לתוצאות, פניות והכנסות לעסק באמצעות תנועה איכותית לאתר. השוני בין שתי השיטות הוא פשוט, קידום אורגני זו שיטה שלוקחת זמן, הרבה מאמץ והתוצאות מגיעות לאחר מספר חודשים. קידום ממומן לעומת זאת היא שיטה שמאפשרת לך להתברג מאוד מהר בתוצאות החיפוש, אפילו תוך מספר שעות מרגע הקמת הקמפיין. החיסורון בקידום ממומן הוא העובדה שהתשלום יהיה גבוה מאוד ויחושב לפי כל קליק שנלחץ על המודעה שלנו, בעסקים מסוימים העלות יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש. בקידום אורגני אנחנו לא משלמים על כל קליק ולפיכך החזר ההשקעה יכול להיות משמעותית טוב יותר לעומת קידום ממומן.
עכשיו. קידום אתר בגוגל הוא תהליך שאורך זמן ומצריך סבלנות. זה לא קשור לעונתיות ולא רלוונטי להמתין עם התהליך. קידום אורגני הוא תהליך שמתבצע לכל אורך השנה וכדאי מאוד להתחיל אותו כמה שיותר מהר כדי שנתחיל לראות תוצאות כמה שיותר מוקדם.
באופן עקרוני ניתן לקדם את כל סוגי האתרים שיושבים על כל סוגיה מערכות, וויקס, וורדפרס ועוד. הדבר הרלוונטי בשאלה הזו היא העובדה שיש מערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס שהרבה יותר נוחות לניהול הקידום האורגני. בוורדפרס לדוגמא יש תוספים שהמרכזי בהם נקרא יוסט, באמצעותו ניתן לקדם בצורה נוחה את האתר ולקבל חיווי תמידי האם הפעולות שאנו עושים הן אכן הפעולות הנכונות.
אני באופן אישי יותר נהנה ומסתדר עם וורדפרס, אני מאמין שרוב המקדמים יחשבו כמוני. בסופו של דבר וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח מה שמאפשר הרבה גמישות ועצמאות בקידום. בוויקס אנו נדרשים הרבה פעמים להתפשר כי לא ניתן לעשות כל פעולה שרוצים ומעבר לכך במקרים רבים נזקקים לתמיכה של וויקס כי המערכת לא גמישה מספיק כך שאנחנו לא תלויים לגמרי בעצמנו.
שאלה מצוינת. לעומת קידום ממומן בגוגל ששם ניתן להבחין בתוצאות מאוד מהר ולמדוד את יעילות השיווק, בקידום אתרים אורגני זה קצת יותר מורכב. המדד העיקרי בסופו של דבר הוא המיקומים של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. מה שצריך לעשות כדי לבדוק ולוודא שחברת הקידום שלך עושה את העבודה כמו שצריך זה בעיקר לעקוב אחרי המיקומים של האתר, לוודא שאכן מבצעים עבודת אופטימיזציה באתר ולא פחות חשוב, שמוציאים קישורים חיצוניים לאתר שלך שגורמים לו להתחזק כל הזמן.
בסופו של דבר קידום אתרים אורגני מצריך תשתית חזקה של אתרי תמיכה ויכולת להוציא הרבה קישורים מאתרים חזקים. ההיגיון אומר שלחברה בעלת ניסיון יש הרבה יותר תשתיות, ידע ונכסים שמאפשרים לתת שירות יעיל וטוב יותר ללקוחות. אם ניקח לדוגמא את נושא הקישורים החיצוניים, לחברות קידום יש מגוון רחב של אתרי תמיכה שמאפשרים להוציא קישורים חיצוניים בזמן קצר מה שמייצר ערך מוסף גדול ללקוח. לעומת זאת מקדם אתרים פרילנסר יצטרך יותר זמן כדי לייצר את אותה כמות של תוכן וקישורים.
הרבה בעלי אתרים שואלים אותי את השאלה הזו כי בתכל'ס לא בא להם לכתוב כתבות ולתחזק בלוג. אני מבין את זה. העניין הוא שגוגל מחפשת לראות כל הזמן אתרים שמתעדכנים, מייצרים ערך מוסף לגולשים, נותנים מידע חשוב ועדכני. הדרך היחידה והטובה ביותר שאני מכיר לעשות את הדבר הזה הוא באמצעות בלוג שעולות בו כתבות ומדריכים באופן קבוע. מעבר לחשיבות של עדכון האתר, יש לנו כאן הזדמנות גדולה כי כל כתבה שעולה כוללת בתוכה ביטויי מפתח חדשים שעדיין לא נמצאים באתר, כך אנו מרוויחים פעמיים, גם תנועה חדשה וגם חיזוק הסמכות בעיני גוגל.
יש לא מעט נתונים שעשויים לעניין אותך אבל אנחנו חייבים להיות ריאליים, אין לך את הזמן והיכולת לשבת ולנתח אלפי נתונים. בתור בעל עסק אתה צריך את הנתונים החשובים ביותר, מונגשים בצורה הפשוטה ביותר. לכן אני ממליץ על דו"חות פשוטים שכוללים את הנתונים הבאים: מיקומי האתר בגוגל, דו"ח אנליטיקס שמראה כמה תנועה הגיעה מגוגל אורגני, דו"ח מקונסולת החיפוש של גוגל שמראה כמה תנועה הגיעה מכל ביטוי. ברמה השנתית אתה תרצה לראות התקדמות ועלייה בטראפיק, בלידים וכמובן במיקומים של הביטויים השונים בגוגל.
באופן עקרוני כן. אם האתר הוא ותיק ויש לו היסטוריה חיובית בגוגל, ללא דפים שבורים, שינויים דרסטיים בתוכן או במהות האתר ובסך הכל האתר יציב ולא עבר זעזועים, אז בהחלט כן, יהיה קל יותר לקדם אותו בגוגל. מצד שני אם אתר מסוים עבר שינויים דרסטיים בתוכן, נניח אתר של חברת הסעות שפתאום הפך לאתר של מסעדה איטלקית אז אין יותר מידי ערך לותק של האתר והדומיין מבחינת הקידום האורגני שלו.
מאז שנכנסתי לתחום אני שומע את המשפט הזה, אז לא הקידום האורגני בגוגל לא מת. התחום שלנו עובר שינויים כל הזמן, עדכוני אלגוריתם, בינה מלאכותית, כלים חדשים ועוד. אבל בשום מצב אין תרחיש שבו אנשים יפסיקו לחפש בגוגל. יש עלייה בחיפוש הקולי בגוגל שמאוד דומה לחיפוש טקסטואלי והשוני הוא רק בצורת החיפוש. מעבר לכך הקידום האורגני ממשיך להיות כלי אדיר לקידום עסקים ומנוע צמיחה חשוב לגיוס לקוחות חדשים דרך האינטרנט.
בניגוד לקידום אתרים ממומן ,שבו אנו נדרשים להקים קמפיין ותוך כמה שעות עולים לאוויר, בקידום אורגני הסיפור שונה לחלוטין. הנכס הכי גדול של גוגל הוא העובדה שהמשתמשים סומכים על התוצאות שהם מקבלים בגוגל ולכן ממשיכים להשתמש בכלי הזה כל יום. גוגל יצרה אלגוריתם מאוד מורכב שמונע מניפולציות וגורם לכך שרק אתרים שעובדים על פי כללים מאוד מדויקים יגיעו לתוצאות הראשונות. הכללים של גוגל כוללים תוכן ברמה גבוהה, חווית משתמש, קישורים נכנסים, מערכת ניהול תוכן איכותית ועוד. לכן, אם רוצים להגיע לתוצאות הראשונות בקידום אורגני צריך להבין שזה תהליך שאורך במקרה הטוב מספר חודשים של עבודה מאומצת אבל זה בהחלט שווה את זה, הפניות שמגיעות מאתר האינטרנט הן הפניות האיכותיות ביותר.
לאחר כל העבודה הרבה שאנו משקיעים בכל אחד מהלקוחות שלנו, חשוב לנו לוודא ולתת תמונת מצב אופטימלית לכל לקוח – הן ברמת ההתקדמות והשיפור במיקומי האתר והן ברמת התנועה בתוך האתר והגולשים שכבר מגיעים בכל יום בזכות העבודה שעשינו.
אנו מנפיקים דוחות אנליזה מתקדמים לכל לקוח שלנו באמצעות מערכות משוכללות של דוחות כמו: גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר, גוגל דאטה סטודיו, מפות חום וכל כלי נוסף שעוזר ללקוח ולנו להבין ולמדוד את הפעולות שנעשות באתר.
גוגל אנליטיקס
גוגל תג מנג'ר
גוגל סרץ קונסול
הייצ'רף
הוטג'אר
סקרימינג פרוג
יוסט
אז תראו, כמו שכבר קראתם בעמוד הזה, להיות מקדם אתרים אורגני בגוגל זו עבודה לא פשוטה בכלל שדורשת הרבה טכניקה, ידע, ניסיון, נכסים אינטרנטיים זמינים והבנה של כל עולם הדיגיטל בכלל.
אז ההמלצה שלנו לפני שאתם בוחרים מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים בגוגל – בדקו היטב את הדברים הבאים:
– כמה ניסיון יש למקדם האתרים איתו אתם בקשר (מאמר מצוין באתר על איך לבחור איש דיגיטל לחברה)
– החלטתם לעבוד עם חברת פרסום ולא עם מקדם עצמאי? בידקו האם יש בבעלותה של החברה לקידום אתרים נכסים אינטרנטיים נוספים.
– האם יש למקדם האתרים שלכם הוכחות להצלחה ואתרים שנמצאים בעמוד הראשון בגוגל
– מה הדוחו"ת שתקבלו מהמקדם שלכם בכל חודש
– בקשו המלצות של לקוחות ובעלי אתרים שעובדים עם המקדם שלכם (קבלו מעל 180 המלצות עלינו)
אנחנו נשמח לקדם לכם את האתר בגוגל ולהביא אתכם למקומות הראשונים בגוגל בכל החיפושים הרלוונטיים לעסק שלכם.
כדי לעשות לכם את החיים קלים יותר – אנו נבצע עבורכם מחקר ראשוני ונוציא עבורכם דו"ח מסודר הכולל בתוכו את מצב האתר שלכם, אפשרויות הקידום העומדות בפניכם וכמובן מגוון המלצות שימושיות שיעזרו לכם להפוך את האתר למכונת לידים משומנת.
השאירו פרטים עכשיו וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ בחינם עם מומחה SEO + דו"ח מפורט על האתר שלכם ללא עלות.
visibility_offהשבת את ההבזקים
titleסמן כותרות
settingsצבע רקע
zoom_outזום (הקטנה)
zoom_inזום (הגדלה)
remove_circle_outlineהקטנת גופן
add_circle_outlineהגדלת גופן
spellcheckגופן קריא
brightness_highניגודיות בהירה
brightness_lowניגודיות כהה
format_underlinedהוסף קו תחתון לקישורים
font_downloadסמן קישורים