שיווק ויראלי – 6 עקרונות מדהימים שילמדו אותך איך ליצור תוכן ויראלי

שיווק ויראלי שמדביק משתמשים

במדריך הזה הזה אני רוצה לספר לך על 6 עקרונות ייחודיים של שיווק ויראלי שהופכים כל תוכן בנאלי ומשעמם, לויראלי ולוהט. לפני שאני מספר לך על העיקרון הראשון, בוא נדבר רגע על הצורך שלנו ביצירת ויראליות.
אם ניקח לדוגמא את עמוד העסקי שלנו בפייסבוק, כיום בשנת 2021, אחוז החשיפה האורגני הממוצע הוא סביב 5% בלבד.
מה זה אומר?
שאם יש לנו בעמוד העסקי 1,000 עוקבים, רק 50 מתוכם אשכרה ייחשפו לפוסטים שאנחנו מעלים לעמוד העסקי באופן שוטף.
כל מי שועסק בפרסום בפייסבוק בשנים האחרונות יודע שלא תמיד היה ככה.
בעבר הרחוק, פייסבוק דאגה לחשוף את הפוסטים שלנו לכמות גדולה בהרבה של משתמשים.
הדבר הזה יצר סוג של התמכרות שלנו בעלי העסקים לפלטפורמה של פייסבוק וגרם לנו להתמקד בפייסבוק בשיווק העסק שלנו ולהזניח פלטפורמות אחרות.
כיום אנחנו מבינים שההתמקדות הזו בפלטפורמה אחת היא טעות כי אף פעם אי אפשר לדעת מתי ישנו לך את כללי המשחק.
לשלם כסף לפייסבוק לצורך פרסום ממומן זה פשוט, שמים כסף, בוחרים קהל יעד ומחכים לתוצאות.
אבל מה אם אני רוצה (לפעמים, לא תמיד) לקבל חשיפה אורגנית וטבעית לתוכן שלי, ולייצר תוצאה נאה לעמוד העסקי שלי מבלי להוציא כסף על פרסום ממומן.
במקרה הזה אני אצטרך לגרום לתוכן שלי להפוך להיות ויראלי.

מה זה בכלל תוכן ויראלי?

תוכן ויראלי הוא תוכן שמקבל חשיפה חיצונית שמתקבלת מכך שהתוכן יצר עניין רב והאלגוריתם של פייסבוק חושב שכדאי לחשוף את התוכן הזה ליותר משתמשים מהרגיל, פשוט כי הוא מעניין בטירוף. ניתן לראות מה חושבים בויקיפדיה על הערך של שיווק ויראלי.
אז איך מייצרים תוכן ויראלי שחורך את הרשת ומייצר חשיפות בכמות גדולה מהרגיל?
קבלו!

שיווק ויראלי בפייסבוק
דוגמא לפוסט פייסבוק של לקוח שלי שהפך לויראלי והגיע לקרוב למיליון משתמשים ללא מימון

6 עקרונות של שיווק ויראלי

קיבצתי לכם כאן 6 עקרונות שימושיים שאם תעשו בהם שימוש בתוכן שאתם מייצרים בפייסבוק, באינסטגרם ובכל מקום אחר, אתם תראו חשיפה שבאופן מובהק גדולה ומשמעותית יותר מבעבר.

מטבע חברתי

תזכרו שהעוקבים שלכם ובכלל כל האנשים, פשוט רוצים להיות מגניבים, הם רוצים לשתף דברים שיגרמו להם להיראות טוב.
אם נעלה תוכן ששיתוף שלו גורם למשתמש להיראות טוב במידה והוא משתף אותו, אנחנו מקבלים חשיפה אורגנית חינם.
קחו רעיון: פוסט שהעליתם בעמוד ובו אתם כותבים שבמידה והפוסט יקבל 1,000 שיתופים, אתם תתרמו עבור כל שיתוף
שקל אחד לארגון צדקה מסוים. תארו לכם איזה אימפקט הפוסט הזה יכול לייצר.
תזכרו שאנחנו צריכים למנף וליצור מנגנוני משחק שיספקו לאנשים סמלי סטטוס שהם יוכלו להראות לאחרים.
אם שיתפתי פוסט וגרמתי לכך שהשיתוף שלי תורם כסף בסוף התהליך לארגון צדקה, עשיתי משהו טוב אבל
חשוב מזה, החברים שלי רואים שעשיתי משהו שלגמרי מוציא אותי "מגניב" וטוב בעיני האחר.

איך אני כל כך בטוח שמנגנוני משחק שכאלו הם משמעותיים
ביותר לקהל היעד שלנו? קבלו את זה:

במחקרים ושאלונים שנערכו על מועדון הנוסע המתמיד בארה"ב עולה כי מרבית האנשים בארה"ב מעדיפים לעשות טיסה ארוכה יותר או טיסה עם נחיתת ביניים אם זה גורם להם לצבור יותר נקודות בנוסע המתמיד.
למה? 
כי זה משחק והוא מהנה.

אתם קולטים?
אנשים היו מוכנים לטוס יותר שעות ולקחת טיסות קונקשן רק כדי לצבור יותר נקודות בחשבון הנוסע המתמיד שלהם.
זה בדיוק כמו שאמרנו קודם לכן, מנגנוני משחק מעוררים מוטיבציה אישית ונקודות ציון חשאיות מדרבנות אותנו להתקדם.

זה בדיוק מטבע חברתי, לגרום לעוקבים שלכם להיראות מגניבים על ידי זה שהם מעורבים בתוכן שלכם.
נסו לחשוב איזה תוכן אתם יכולים לייצר שהוא סוג של מטבע חברתי, סוג של תוכן שגורם לאלו המשתפים אותו להיראות טוב יותר בעיני החברים שלהם.

אז לפני שאתם ממהרים להעלות קמפיין פייסבוק, נסו לחשוב על הקראייטיב. בתוכן הבא שאתם מעלים בעמוד העסקי שלכם
בפייסבוק או באינסטגרם, נסו לחשוב איזה מטבע חברתי אפשר לחבר לתוכן שלכם.
כדי ליצור שיווק ויראלי נכון, תצטרכו לייצר מצב שבו כל המעורבים בתוכן שלכם, נהנים מסטטוס מסויים או מייצרים לעצמם מטבע חברתי שהם יכולים להתגאות בו.

שיווק ויראלי באמצעות יצירת טריגרים

העיקרון השני ביצירת תוכן ויראלי הוא יצירת טריגרים. הרעיון המרכזי כאן הוא לקשור מוצר שלכם לרעיון ושם מסויימים. כדי להסביר איך זה עובד, אני אתן דוגמא מעניינת.

את החטיף המפורסם מארס MARS אתם בטוח מכירים. בשנת 1997 עלו המכירות של מארס באופן מפתיע בלי שום קשר לשיווק או מהלך פרסומי שעשתה החברה. למה ואיך זה קרה? טריגר!

בשנת 1997 החללית פאתפיינדר נחתה על כוכב מאדים. כמובן אנחנו יודעים שבאנגלית כוכב מאדים נקרא MARS. מה שקרה הוא פשוט, באותה שנה אנשים פשוט אמרו את השם מארס יותר ויותר בגלל נחיתת החללית, כתוצאה מכך הם פשוט נזכרו שבא להם לאכול את החטיף וככה פשוט עלו המכירות בצורה חדה.

הכוונה ביצירת טריגרים היא שאנחנו כאנשי שיווק צריכים לחבר את המוצר שלנו לשם ורעיון מסויימים ולדבוק באסטרטגיה הזו לאורך זמן. הדבר הזה מתבטא לדעתי קודם כל ביצירת סלוגן חזק שמזגיר לאנשים בדיוק מה המוצר שלכם עושה ואיך לצרוך אותו. נניח ואתם מייצרים חטיף שוקולד שנקרא לו לצורך העניין שוקולדי. סלוגן שמחובר לטריגר יהיה כזה: שוקולדי, מושלם עם הקפה של הבוקר. ככה אני בעצם מחבר את הקפה של הבוקר, הרגל שיש לכל אחד מאיתנו כמעט, יחד עם החטיף שאני רוצה למכור. על הדבר הזה אני יכול לבנות קמפיין שלם, להראות לקוחות שותים את הקפה של הבוקר עם החטיף, לעשות תחרויות של צילומי סלפי של לקוחות אמיתיים פותחים את הבוקר שלהם ועוד ועוד. הרי כולם אוהבים משהו מתוק עם הקפה שלהם בבוקר, בנקודה הזו לא צריך לשכנע אף אחד, אנחנו רק צריכים לחבר את החטיף המתוק שלנו לטריגר שכבר קיים בין כה וכה בנושא הזה.

פרסום ויראלי באמצעות יצירת רגש

אם הגעתם עד לכאן אתם בטח מבינים ויודעים שיצירת רגש היא עיקרון מפתח בכל מה שקשור ליצירת הזדהות או ויראליות בפרסום הדיגיטלי שלנו.

כשאפכת לנו, אנחנו משתפים. צרו תוכן מרגש שיעודד אנשים להיות מעורבים בו. נסו לחשוב על הפוסט האחרון ששיתפתם בפייסבוק, סביר להניח שהפוסט הזה היה מרגש בצורה כזו או אחרת וגרם לכם לשתף, יכול להיות שהוא היה מצחיק מאוד, מעצבן או עצוב, אבל העובדה שבחרתם לשתף אותו אומרת שהוא היה מספיק מרגש וחשוב לכם לשתף אותו בפרופיל האישי שלכם.

אולי יעניין אותך גם...