שידור חי באינטרנט – פייסבוק לייב – איך לנהל שידור חי בפייסבוק כמו גדולים

שידור לייב בפייסבוק

שידור חי באינטרנט הפך בשנים האחרונות לאחד מעולמות התוכן הצומחים והמתפתחים ביותר בעולם הדיגיטל. אם מסתכלים רגע על כל גופי התקשורת, פלטפורמות הפרסום ובעצם כמעט כל גוף עסקי – אפשר לראות שכולם מזרימים תכנים בלייב כחלק מהמפכה של השנים האחרונות.

דוגמא מעניינית לכך היא כל גופי תקשורת שבעבר התנגדו להזרמה בלייב של שידורים באינטרנט (במטרה לשמור על תקציבי הפרסום בטלוויזיה) הבינו כי הם חייבים להצטרף למהפכה וכיום כל גוף שידור שמכבד את עצמו משדר את התכנים שלו בלייב באינטרנט במקביל לשידור החי בטלוויזיה.

אבל עזבו רגע גופי תקשורת ענקיים, בואו ניקח את המשתמש הממוצע או בעל עסק קטן שרוצה לעשות את זה בעצמו.

המהפכה הגדולה של שידורי הלייב הביאה את ענקיות התוכן, פייסבוק וגוגל, לאפשר לכל אחד מאיתנו לשדר בלייב את התכנים שלו בצורה חופשית ובמהירות עצומה תוך שניות, והכל דרך הטלפון הנייד שנמצא בכיס של כל אחד מאיתנו.

המאמר הזה נועד כדי לעשות סדר לכל אלו מכם שרוצים להפיק שידור חי באינטרנט לכל מטרה שהיא (זה יכול להיות מיתוג אישי, שיווק בפייסבוק או יצירת לידים) ורוצים לדעת איך זה עובד, מה כדאי לעשות ,באיזו פלטפורמה להשתמש ובכלל איך זה יכול לתרום לי כעסק או כדמות ציבורית. אז אני כאן כדי לענות לכם על כל השאלות, בואו נתחיל.

שידור חי באינטרנט – איך זה עובד?

כיום יש לנו אפשרויות רבות לשידורים חיים באינטרנט ובמגוון עצום של פלטפורמות. צירפתי לכם כאן למטה צילום מסך מתכנה שאני משתמש בה (restream שאסביר עליה בהמשך) ומאפשרת להזרים לייב במגוון פלטפורמות, תסתכלו כמה פלטפורמות זמינות יש לכם להזרמה של שידורי לייב.

שידור חי באינטרנט

אני מניח שרוב הפלטפורמות פה לא מוכרות לכם וזה בסדר, גם במדריך הזה אני אתמקד בעיקר ביוטיוב ובפייסבוק שהן מקום נהדר לשידורי לייב ולחשיפה גדולה לבעלי עסקים ודמויות ציבוריות.

אז הרעיון הוא בעצם פשוט, לשדר בלייב לקהל הלקוחות שלנו, בין אם אני בעל עסק שרוצה לספר ללקוחות על מוצר חדש, לתת טיפ שקשור לעולם התוכן שלי או סתם לשתף את הלקוחות בסיפור אישי על משהו שקרה לי השבוע.

אופן התפעול גם הוא די פשוט, חשבונות בפייסבוק וביוטיוב יספיקו לכם כדי להזרים לייב בחינם ובצורה קלה במיוחד.

לפני שאסביר על הפלטפורמות השונות להזרמת שידורי לייב, אני רוצה לגעת בכמה נקודות חשובות. אני מקבל הרבה פידבקים מבעלי עסקים בהקשר הזה שפונים ואומרים לי כי אין להם מושג בשביל מה הם צריכים לשדר בלייב, כאלו שממש מתביישים או כאלו שפשוט לא מוצאים לזה את הזמן את את הערך. אז במיוחד לספקנים שביניכם, אסביר את כל הנקודות שלדתעי הופכות את שידורי הלייב להזדמנות מצוינת לחשיפה איכותית לבעלי עסקים.

פייסבוק לייב ושידור חי באינטרנט – למה זה טוב?

שידור חי בפייסבוק או בפלטפורמה אחרת בה נמצאים הלקוחות שלכם היא דרך נפלאה לשווק את עצמכם ולקהל חשיפות איכותיות מכמה סיבות:

יצירת קשר אישי עם קהל הלקוחות שלך

שידורי לייב בפייסבוק מאפשרים לנו בעלי העסקים ליצור קשר אישי וישיר עם קהל הלקוחות שלנו. כל הסטטיסטיקות מראות ששידורי לייב של בעלי עסקים תרמו להגברת תחושת ההזדהות של הלקוחות עם המותג. יותר מכך, שידורי לייב באינטרנט מאפשרים לצופה להיות חלק ממשהו מרגש ועוצמתי, משהו שקורה בשידור חי. הקהל שלנו מרגיש חלק ממשהו ייחודי, משהו שקורה ממש עכשיו ולכן האפקט של סרטון שעולה בלייב לעומת סרטון שעולה לרשת בצורה רגילה הוא שונה בצורה משמעותית.

מענה לשאלות והתעניינות מלקוחות אונליין

שידורי לייב הם הזדמנות נהדרת לענות ללקוחות על השאלות ולתת תמיכה במגוון רחב של נושאים הקשורים לעולם התוכן שבו אנו עוסקים. הדבר הזה עוזר לנו משני כיוונים, אנחנו דם נותנים ערך ללקוח ועונים לו על שאלות שמציקות לו (ועושים את זה בזמן אמת). מהכיוון השני אנחנו כבעלי עסקים הופכים לאוטוריטה בתחום שלנו וממתגים את עצמנו כמומחים בתחום שבו אנו עוסקים.

חשיפה גדולה בפיד של העוקבים

האלגוריתם של פייסבוק, יוטיוב ושאר הפלטפורמות הגדולות מתעדפים באופן ברור ומוצהר שידורים חיים. מה זה אומר? זה אומר שפייסבוק מעדיפה סרטונים שעולים בשידור חי לפלטפורמה שלה וחושפת אותו פי כמה וכמה לעומת תכנים אחרים שנמצאים בפיד שלנו. לכן, שידור לייב הוא דרך מצוינת לקבל חשיפה גבוהה בחינם לגמרי לעומת תכנים אחרים שהיינו צריכים לממן כדי להגיע לאותה כמות חשיפות.

אחוזי מעורבות גבוהים ביחס לכל סוג אחר של תוכן

גם בהקשר של המעורבות זה די בולט. סרטונים שעולים בלייב מקבלים אחוזי מעורבות גבוהים במיוחד, הרבה יותר מתכנים שועלים לרשת בצורה רגיל. סרטוני לייב מקבלים בדרך כלל הרבה יותר תגובות, לייקים וצפיות לעומת סרטונים רגילים. אני באופן אישי רואה את זה כל הזמן בסרטונים שאני מעלה לעמוד הפייסבוק העסקי שלי. הסרטונים שאני מעלה בלייב כמעט תמיד מקבלים חשיפה ומעורבות גבוהה הרבה יותר לעומת האחרים.

נוח, קל לתפעול וספונטני

אם כדי לשדר בלייה הייתם צריכים לקנות מצלמה מיוחדת או מכשיר מסוים שיאפשר לכם לעשות את זה, סביר להניח שלא הייתם חושבים על זה בכלל וסביר להניח שגם אני לא הייתי כותב את המאמר הזה. המצב היום הוא כזה שכדי להעביר שידור חי בפייסבוק, יוטיוב ובכל פלטפורמה אחרת מצריך מכם בעיקר טלפון נייד ואפליקציה של הפלטפורמה בה אתם פעילים. כל מה שצריך לעשות זה פשוט לבחור את סוג התוכן ואת המועד שאתם רוצים להעביר את הלייב וזהו, לא צריך שום דבר מעבר. חשוב לי לציין ברמה האישית מהניסיון שלי שבלא מעט מקרים אני מעביר שידורי לייב ממש מהרכב שלי. מידי פעם יוצא לי להיתקע בפקק או בין פגישה לפגישה ואני מרגיש שיש לי כמה דקות פנויות שאני ממילא משובת ולא יכול לעבוד, אז אני פשוט משדר בלייב. אשר לראות כמה דוגמאות לכך בצילום המסך המצורף:

שידור חי בפייסבוק

אז כמובן שאני משקיע קצת מחשבה לפני שאני משדר בלייב ומוודא שבאמת יש לי ערך לתת לאלו שהולכים לצפות. אני באמת יכול לומר ששידורי הלייב הספונטניים הללו הם אחד הדברים היותר פשוטים להפקה והם דוגמא נהדר לניצול נכון של הזמן שלי במקרים שבהם אני ממילא לא יכול לעבוד ונמצא בדרכים.

לא מצריך מתווכים, עורכים ואנשי מקצוע נוספים

הנקודה הזו מתחברת לנקודה הקודמת בצורה מושלמת. לא צריך שום דבר חוץ מטלפון נייד וטיפה אומץ כדי להרים שידור לייב מכובד. הרעיון היפה בשידור חי באינטרנט הוא שאין פילטרים, אמורות להיות קצת תקלות, רעשים, זה לא אמור להיות שידור מושלם ולכן אין לנו שום צורך לנסות להפוך את זה למשהו מושלם. לכן, לא צריך עורך וידאו צמוד, משרד פרסום שילווה אתכם, ציוד סאונד מושקע או כל איש מקצוע אחר בהקשר הזה כדי להרים שידור לייב מכובד ויעיל לעסק שלכם.

אז עכשיו הבנו קצת יותר טוב למה שידורים חיים באינטרנט הם דבר טוב לבעלי עסקים, בואו נראה בחלק הבא של המדריך שלנו, באיזה מקרים כדאי לשדר בלייב, מה ם הטיפים שלי לשידור מוצלח ומהן בכלל הפלטפורמות המומלצות לשידורי לייב.

באיזה מקרים כדאי לעשות שידור חי

ראיונות עם לקוחות, אנשי מקצוע וכדומה

יש לכם קולגה, איש מקצוע או שותף שיכול לתת ערך ללקוחות באמצעות ראיון משותף אתכם? נהדר – שדרו את זה בלייב! היפכו את עמוד הפייסבוק שלכם למיני תכנית אירוח וראיינו בכל תקופת זמן אדם שיכול לתת ערך לקהילה ולעוקבים בעמוד הפייסבוק שלכם.

סרטוני הדרכה מקצועיים

אחד הדברים הטובים ביותר שאפשר לעשות באמצעות שידור לייב הוא להעביר את המומחיות שלכם על ידי סרטוני הדרכה מקצועיים. אני נוהג לעשות זאת המון בעמוד הפייסבוק שלי ומעביר הדרכות, הרצאות וטיפים בשידורים חיים בפייסבוק.

שידור לייב על אירוע מיוחד שמתקיים בבית העסק

מקיימים אירוע מיוחד בבית העסק? משיקים מוצר חדש בבית העסק? זו הזדמנות נהדרת להעביר את האירוע בשידור חי לקהל העוקבים בפייסבוק ולתת להם את התחושה שהם ממש אתכם בבית העסק.

לייב בפייסבוק כפינה שבועית קבועה

כדי להקל על עצמכם במלאכת ניהול התוכן בעמוד הפייסבוק, נסו לקבוע פינות קבועות שיעשו לכם ולעוקבים שלכם סדר. לייב שבועי קבוע יכול להיות דרך נהדרת ליצור קשר עם הלקוחות שלכם, להרגיל אותם לזמנים קבועים ולייצר ממש קהילה סביב המותג שלכם.

הדגמות והדרכות של שאלות ותשובות

גם כאן במקרה הזה שידור חי באינטרנט הוא דרך נהדרת לענות לגולשים על שאלות ולתת תשובות מיידיות. בלא מעט מקרים לקוחות חוששים לקנות את המוצר או השירות שלנו והם אפילו מתביישים לשאול שאלות מסוימות בשיחת המכירה שאנחנו מקיימים. דווקא בשידורי לייב כאשר אתם פונים לצופים ואומרים להם לשאול את כל השאלות שיש להם תוך כדי שידור, הרבה מהם מתרצים ומתחילים לשאול ולהתעניין בשירותים שלכם. אז גם הרווחנו מיתוג אישי שלנו כמומחים וגם התחלנו לחמם לידים שכבר היו קרים ולעניין אותם מחדש בשירות שלנו.

אם קיבלתם כאן מספיק רעיונות (אני תמיד שמח לקבל עוד רעיונות מכם ולהוסיף כאן), זה הזמן לכמה טיפים חשובים לכל מי שרוצה לשדר לייב ביוטיוב או בפייסבוק.

טיפים להפקת שידור חי באינטרנט שיעבוד לכם

  • הציגו את עצמכם כמה פעמים תוך כדי הסרטון
  • שדרו סרטוני לייב של לפחות 10 דקות
  • עשו זאת בצורה ספונטנית
  • עודדו משתמשים להגיב ולתת לייקים – כמו לשאול שאלה
  • בדקו שהכל עובד באמצעות העלאת סרטון ראשון רק לעצמכם
  • דאגו שמישהו מטעמכם יהיה מול מחשב ויענה לגולשים
  • מישהו הגיב או הצטרף לשידור? הודו / הגיבו לו וציינו זאת
  • בחרו רקע וסביבה יוצאי דופן מבחינה ויזואלית
  • אל תתנו לטעויות או תקלות להפריע לכם

אלו היו הטיפים שלי לשידור לייב מוצלח. תזכרו כי שיווק דיגיטלי נכון ועכשווי חייב לכלול בתמהיל התכנים שלו גם שידורי לייב. עכשיו אני רוצה להזכיר במספר מילים מהן הפלטפורמות והתוכנות המומלצות שלי לשידורי לייב.

פלטפורמות ותוכנות מומלצות לשידורי לייב

שידורי לייב כפי שכתבתי בתחילה, ניתן לעשות בפייסבוק, יוטיוב ועוד מגוון ערוצים כאשר רובם רלוונטיים יותר לקהל בעולם ופחות בארץ. מה שיעבוד לכם כנראה הכי טוב בישראל זה לייב בפייסבוק וביוטיוב. אז בואו נסביר בכמה מילים איך זה עובד.

שידור חי ביוטיוב

יוטיוב הוא מקום נהדר לשידורי לייב, זאת בעיקר מכיוון שבניגוד לפייסבוק לדוגמא, יוטיוב היא רשת שנועדה אך ורק לוידאו ולכן חווית הצפייה והחיפוש היא הרבה יותר נוחה. כדי לעשות לייב בערוץ יוטיוב פשוט מתחברים לחשבון היוטיוב שלכם (שהוא בעצם חשבון הג'ימייל שלכם), לוחצים על הכפתור העליון מצד שמאל ומתחילים לשדר.

שידור חי ביוטיוב

הסרטון יעלה בלייב ויישמר אצלכם בחשבון כמו כל סרטון אחר שנמצא אצלכם בחשבון היוטיוב.

החיסרון המרכזי לדעתי בשידורי לייב ביוטיוב היא העבודה שאתם תהיו חייבים מסה גדולה של רשומים בערוץ שלכם כדי שהסרטון יגיע לחשיפה גבוהה. העובדה כי ביוטיוב אין למעשה רשת חברתית הכוללת קבוצות ושיתופים תקשה עליכם להגיע לחשיפה גבוהה במידה ואין לכם כמות עוקבים גבוהה.

שידור חי בפייסבוק

פייסבוק היא הפלטפורמה לשידורי לייב לבעלי עסקים ובכלל. כל שידור לייב בפייסבוק ניתן לעשות ישירות מהטלפון החכם שלכם בלי הרבה מאמץ, גם כאן הסרטון נשמר ברשימת הסרטונים שלכם בעמוד וניתן יהיה לצפות בו גם לאחר מכן ללא שום בעיה. היתרון המשמעותי הוא היכולת שלכם לשתף את הסרטון שלכם בקבוצות תוך כדי השידור (מישהו יצטרך לעזור לכם בזה) ועל ידי כך להגיע לכמות חשיפות גבוהה בזמן קצר, גם אם אין לכם כמות גדולה של עוקבים. היתרון המשמעותי כאן הוא כמובן בכסף שאתם חוסכים. כל מי שעושה קמפיין פייסבוק יודע שכדי להשיג חשיפה לתכנים שלכם צריך לשלם כסף, ולא מעט ממנו. היתרון של שידורי הלייב בפייסבוק היא העובדה כי האלגוריתם של פייסבוק מתעדף את השידורים הללו מה שמוביל לחשיפה גבוהה.

שידור חי לייב באינסטגרם

גם אינסטגרם הצטרפה לחגיגת השידורים החיים בשנים האחרונות וגם היא מאפשרת הזרמה של שידור חי באמצעות האפליקציה. בניגוד לפייסבוק, שידור לייב באינסטגרם חייב להיות דרך האפליקציה ולא רק זה, אלא הוא יכול לעבור רק באמצעות סטורי ולא כפוסט רגיל בפיד שלכם.

איך עושים לייב באינסטגרם?

בדיוק כמו בצילום המסך המצורף, בוחרים באפשרות של העלאת סטורי, היכן שנמצאת תמונת הפרופיל שלי עם הפלוס הכחול.

שידור לייב באינסטגרם

לאחר שלוחצים על הפלוס הכחול, ייפתח המסך הבא:

שידור חי באינסטגרם

במסך הזה בוחרים באפשרות של שידור, לוחצים על הכפתור העגול באמצע, וזהו מתחילים לשדר בלייב באינסטגרם.

הזרמת שידור לייב באמצעות OBS

OBS היא תכנה בקוד פתוח המאפשרת לכם להזרים לייב למגוון ערוצים תוך שימוש בערוצי מדיה שונים, ערוצי אודיו, צילומי מסך ועוד. היתרון בתכנה הזו הוא שהיא חינמית לגמרי אבל בהחלט דרוש כאן ידע טכני כדי להפעיל ולהזרים דרכה את שידורי הלייב שלכם לפלטפורמות השונות. בקורס לשיווק דיגיטלי ברופין אני מלמד על התכנה הזו בצורה מפורטת כך שמי שמתעניין בכך, שווה לו לחשוב על הצטרפות לקורס שלי (-:

מערכות נוספות להזרמת שידורי לייב

אלו 3 מערכות שאני מכיר ומשתמש בהן והן מעולות לכל מי שרוצה לשדרג את חווית הלייב שלו. יש אפשרויות שונות, חלקן בתשלום וחלקן בחינם אבל בגדול אני יכול לומר שהחבילות השונות בשירותים הללו שוות במיוחד וישדרגו את השידורים שלכם לרמה אחרת לגמרי.

הנה דוגמא לשידור לייב שהזרמתי באמצעות תכנת restream בה אני משתמש בעסק שלי:

שימו לב שהשידור הזה לא באמת היה בלייב אלא הוקלט, קיבל עריכה גרפית וסאונד ולאחר מכן עלה כשידור לייב. גם את זה אפשר לעשות באמצעות התוכנות שהזכרתי כאן ולכן אני כל כך אוהב את התוכנות האלו (-:

אם יש לכם עוד שאלות על שידורי לייב אתם מוזמנים לפנות אלינו בעמוד צור קשר או בנייד ונשמח לשמוע ולעזור!

רוצים לקבל כתבות כאלו ומדריכים נוספים ישירות למייל? הירשמו לרשימת התפוצה שלי ונהיה בקשר!

אולי יעניין אותך גם...

מה זה UGC: תוכן גולשים שמקדם את המותג שלך

תוכן מבוסס משתמשים (UGC – User Generated Content ) הפך במהירות להיבט מרכזי באסטרטגיות שיווק מודרניות, כאשר מותגים רבים מזהים את הפוטנציאל שלו לטפח קשרים אותנטיים, להגביר את אמון הצרכנים ובסופו של דבר להגביר את המכירות. אבל תחילה בואו נבין מה זה UGC?