קמפיין פייסבוק מוצלח הוא משאלת לב של כל בעל עסק שאני מכיר. פייסבוק הפכה בשנים האחרונות לכלי שיווקי הכרחי להצלחה של כל בעל עסק ובכל תחום שהוא. אם בעבר יכולנו להסתמך על שיתופים של התוכן שלנו בקבוצות או על יצירת לידים מהפרופיל הפרטי שלנו, בשנים האחרונות השיטות הללו הפכו להיות לא רלוונטיות.
קמפיין ממומן בפייסבוק הוא כיום אחת הדרכים הבודדות שניתן לייצר לידים וטראפיק לנכסים הדיגיטליים שלנו ואשכרה לייצר מזה תוצאות אמיתיות לעסק שלנו או לעסקים אחרים.
כאן זה לא המקום להסביר מה כדאי לבעל עסק, האם לעשות פרסום בפייסבוק באמצעות משווק חיצוני או לעבור קורס שיווק דיגיטלי שלאחריו הוא ינהל את השיווק בעצמו. הרעיון במאמר הזה הוא לתת את הכלים והטיפים לניהול נכון של קמפיין פייסבוק, לא משנה מי מנהל אותו, הטיפים הללו יעזרו לייצר תוצאות טובות ומדויקות יותר.
מצורף סרטון הדרכה המדגים את הדרך הנכונה להקים קמפיין פייסבוק מוצלח לעסקים בתחילת הדרך:
כדי לפשט את תהליך העבודה אנחנו נדבר על כל שלב בנפרד וניתן את הטיפים והשיטות הרלוונטיות לכל שלב בתהליך:
קמפיין בפייסבוק – איך עושים מחקר מקדים
בשלב הראשון לפני הקמת קמפיין בפייסבוק אני חוקר ובודק ראשית האם ההמטרה לשמה אני רוצה להקים את הקמפיין אכן תקויים בעזרת מערכת הקמפיינים של פייסבוק. חשוב מאוד לשים לב כבר בשלב הזה האם העסק שלנו נזקק לטכניקה של PUSH או לטכניקה של PULL. ההבדל בין הטכניקות הוא פשוט, PUSH היא טכניקה שדומה מאוד למה שקורה בפייסבוק, היא בעצם פרסום שיוצא אל הגולש באופן אקטיבי מבלי שהגולש ביקש לקבל מידע או פרסומת כזו או אחרת, בדיוק כמו בפייסבוק.
PULL לעומת זאת מזכיר מאוד את גוגל – זו טכניקה שבה הגולש עצמו הוא זה שיוזם את האינטרקציה ולכן בגוגל למשל גולש שמחפש מידע אודות שירות מסוים הוא זה שיוזם את האינטרקציה ולכן הוא יודע שהוא יקבל פרסומות שמותאמות בדיוק לשאילתת החיפוש שהוא הקליד.
אז מה אני בא להגיד כאן? זה שיכול מאוד להיות שהעסק שלכם דווקא מתאים לפרסום בטכניקה של PULL כמו: אינסטלטור, לוכד נחשים או אפילו טכנאי מזגנים. אם העסק שלכם הוא כזה שניתן לייצר גירוי שיגרום לאנשים להגיב ולהשאיר פרטים בפייסבוק, אז כדאי לכם מאוד להקים קמפיין בפייסבוק.
מעבר למחקר הזה אני ממליץ בחום לבצע מחקר מתחרים ומחקר קהלים, הנה כמה שיטות מומלצות:
moat – כאן תוכלו לחקור ולראות מודעות ממומנות של כל המותגים בעולם ולקבל השראה ורעיונות
מחקר הקהלים של פייסבוק – כאן תוכלו לחקור ולבדוק קהלים שונים בפייסבוק לפי תחומי עניין, מקומות מגורים, דפים שאנשים אוהבים ועוד ועוד.
גוגל טרנדס – אמנם זה לא קשור באופן ישיר לפרסום בפייסבוק ועדיין תוכלו לקבל כאן הרבה מאוד מידע חשוב אודות טרנדים חמים, חיפושים שונים וכדומה.
מחקר מתחרים בפייסבוק – תוכלו לגשת לדפי פייסבוק של מתחרים שלכם בארץ ובעולם ולצפות במודעות הממומנות שהם מריצים (במידה והם אכן נמצאים עם קמפיינים באוויר). זה די פשוט, צירפתי צילום מסך למיקום המדויק של הלינק הזה בעמוד הפייסבוק של המתחרה שלכם.
מעבר למחקר המקדים שתעשו אני ממליץ בחום לבנות תכנית שיווקית שבנויה על אסטרטגיה שיווקית חזקה שתדייק לכם את מסרים והמטרות לקראת הקמפיין שלכם.
בחירה נכונה של סוגי קמפיינים פייסבוק
בחירה נכונה של הקמפיין שלכם בפייסבוק תעזור לכם בוודאות לייצר תוצאות מדויקות ויעילות הרבה יותר עבור העסק שלכם. לא נעבור במדריך הזה על כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק כי כמו שניתן לראות יש לא מעט כאלו.
יש לא מעט סוגי קמפיינים בפייסבוק והאמת היא שכל הזמן נכנסים עוד ועוד סוגים חדשים, אז אני מבטיח להמשיך ולעדכן את המאמר הזה ולהוסיף לו מעת לעת את הקמפיינים החדשים. עד אז, אני אגע בקמפיינים המרכזיים שבדרך כלל בעלי עסקים יבחרו להפעיל.
בואו נדבר בקצרה על 4 הקמפיינים הרלוונטיים למרבית בעלי העסקים:
קמפיין מעורבות בפייסבוק – כשאני רוצה לייצר תגובות, לייקים, באזז ושיח סביב המותג שלי – אני אבחר בקידומי פוסטים שמייצרים מעורבות, זה בעצם קמפיין מעורבות. היתרון המשמעותי של קמפיין מעורבות הוא העובדה שכולם רואים על הפיד שלנו את הפוסטים המקודמים וזה בחלט נותן הרבה צבע ופופולאריות למותג שלנו כשרואים פוסטים עם המון תגובות ומעורבות.
קמפיין טראפיק בפייסבוק – קמפיין שמייצר טראפיק לאתרים ועמודי נחיתה. מתאים במיוחד למי שרוצה להזרים טראפיק רלוונטי לאתר שלו או לעמוד הנחיתה שלו. קמפיין שכזה מעולה במיוחד אם רוצים לצבוע משתמשים לצורך רימרקטינג בהמשך המשפך השיווקי. העבודה שהקליקים נורא זולים מאפשרת לנו להביא הרבה תנועה לאתר או לדף הנחיתה שלנו וכתוצאה מכך לצבוע הרבה יותר משתמשים לצורך שיווק מחדש.
קמפיין המרות בפייסבוק – קמפיין מעולה שבמידה ומגדירים אותו נכון, יודע להביא לידים, רכישות בחנויות אונליין ועוד מגוון מטרות. כל העניין בקמפיין הזה הוא להגדיר בצורה מדויקת מה ההמרה שאנחנו רוצים ומשם הדרך להצלחה קלה הרבה יותר. המרות אינן מזוהות בצורה אוטומטית על ידי פייסבוק ואנחנו צריכים למעשה להגיד לפייסבוק מהי המרה באתר או בדף הנחיתה שלנו ועל ידי כך פייסבוק תכוון את הקמפיין לאנשים הרלוונטיים ביותר לסוג ההמרה המבוקשת.
קמפיין לידים ישירים – קמפיין לידים בפייסבוק מתאים לכל מי שאין לו עמוד נחיתה או אתר ורוצה לייצר לידים איכותיים באמצעות פייסבוק. הלידים המתקבלים ייכנסו לעמוד העסקי וניתן לצפות בהם ולהוריד אותם לקובץ אקסל לצורך טיפול ומעקב. אני חושב שזה אחד מסוגי הקמפיינים הכי פופולאריים בפייסבוק בעיקר משום שהוא מאפשר לכם ליצור לידים בטווח זמן מצחיק של שעה או שעתיים ללא התעסקות בבנייה של עמודי נחיתה או נכסים מסובכים. כל מה שצריך לעשות הוא להגדיר לפייסבוק אלו פרטים אנחנו רוצים לקבל מהגולשים ופייסבוק כבר תעשה זאת עבורנו באופן אוטומטי.
סוגי קמפיינים בפייסבוק מתאימים לסוגים שונים של מטרות עסקיות. לכן חשוב מאוד לא להתקבע על סוג אחד של קמפיין. ובשלב הזה אני חייב לתת המלצה חשובה. גם כשבוחרים סוג מסויים של קמפיין חשוב מאוד לא להזניח את המטרות העסקיות האחרות שלנו. יש לנו נטייה ללכת בדרך כלל על קמפיינים שמביאים תוצאות כמו לידים, רכישות וכדומה. הבעיה עם הגישה הזו שהקמפיינים האלו לא מצליחים לחזק את המותג שלנו אלא דואגים אך ורק לתוצאות. לכן אני ממליץ תמיד לחשוב על המותג שלכם במהלך התכנית שאתם מכינים ולוודא שלפחות 10% מהתקציב שלכם הולך לקמפיינים שמחזקים את המותג ולא בהכרח מביאים לרכישות או לידים באופן ישיר.
פילוח קהלים ותקציב
כאן מגיע החלק שרוב בעלי העסקים נופלים בו, התקציב וקהל היעד. קמפיין פייסבוק מוצלח באמת הוא כזה שקהל היעד בו הוא מדויק ורלוונטי.
בואו נתחיל מהתקציב. תקציב הקמפיין שלכם יקבע כמה חשיפות תקבלו, פשוטו כמשמעו. תקציב גבוה יבטיח לכם כמות חשיפות גדולה יותר, תקציב נמוך יביא כמות חשיפות קטנה יותר. מטרת הקמפיין שלכם תושג בצורה משמעותית יותר במידה ויותר אנשים יראו אתכם נכון? זה בדיוק הקטע עם התקציב. אי אפשר לקחת 500 שקלים לחודש ולצפות שהם ייצרו עבורנו אימפקט מטורף, אלו בסך הכל 500 שקלים שיכולים לקנות במקרה הטוב כמה אלפי חשיפות.
ההמלצה שלי במקרה של תקציב היא קודם כל להיות ריאליים ולהבין שגובה התקציב יקבע במידה רבה את ההצלחה בקמפיין הזה. באופן עקרוני אני ממליץ על תקציב יומי של 50 ש"ח לפחות לקמפיינים של לידים ומכירות. פחות מהסכום הזה יהיה קשה מאוד לייצר מסה של חשיפות שתביא את התוצאה המיוחלת. ברגע שמתחילים להבין מה קורה בקמפיין ולראות מה התוצאה, ניתן להעלות תקציב או להחליף קהלים ומודעות. קמפיינים של מעורבות או מודעות למותג יכולים להסתפק בפחות מזה, כל שאר הקמפיינים שאמורים לייצר תוצאות אמיתיות כמו מכירות ולידים חייבים לקבל תקציב יומי סביר כדי שיוכלו להתניע ולהביא תוצאות אמיתיות.
עכשיו בואו נדבר קצת על פילוח הקהלים, גם במקרה הזה יש הרבה מאוד תיאוריות והמלצות. אשתדל לעשות את זה פשוט. פייסבוק מאפשרת לנו לבנות כמות קהלים מטורפת עם מגוון הצלבות ופילוחים. אז כמובן שההמלצה שלי היא לנצל את כל היכולות שפייסבוק נותנת לנו כדי שנוכל להקים קמפיין פייסבוק מוצלח עם קהלים מדויקים. אלו סוגי הקהלים שאני ממליץ לפלח ולחלק לפי קבוצות מודעות מדויקות:
תחומי ענין
קבוצת מודעות ראשונה שאני ממליץ עליה תתבסס על תחומי עניין של קהל היעד שלכם. את הפילוח הזה ניתן לעשות בקלות על ידי מערכת המודעות של פייסבוק כפי שניתן לראות בצילום המסך.
פילוח של תחומי ענין נחשב לפילוח הבסיסי ביותר בפייסבוק. כמובן שחשוב לבחור את כל המאפיינים הרלוונטיים פרט לתחום הענין כמו גילאים, מגדר, מיקום גיאוגרפי וכדומה. זו קבוצת המודעות הראשונה שאני ממליץ לטרגט.
רימרקטינג
קבוצת מודעות נוספת אותה אני ממליץ לטרגט היא גולשים שכבר מכירים את המותג שלנו, מה שנקרא שיווק מחדש או רימרקטינג. הרעיון כאן הוא לפלח קהלים שכבר מכירים אותנו וסיכוי גבוה שבעקבות ההיכרות המוקדמת הם יגיעו חמים יותר וימירו באחוז גבוה באתר ובשיחת המכירה. התפיסה הזו לגמרי נכונה וברוב הקמפיינים שלי, קבוצת המודעות של רימרקטינג מביאה דרך קבע את התוצאות הטובות ביותר.
איזה קהלים נכניס בתוך הקבוצה?
- קהלים שצפו בסרטונים בעמוד הפייסבוק שלנו
- גולשים שהיו מעורבים בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם העסקי שלנו
- גולשים שביקרו באתר האינטרנט או בדפי הנחיתה שלנו ונבצעו עם הפיקסל
- גולשים שלחצו על טפסי לידים בקמפיינים השונים
- גולשים שהגיעו מרשימת לקוחות שהעלינו למערכת המודעות של פייסבוק
אלו קהלים שיכולים להיות סופר חמים ואיכותיים במיוחד, לכן אני ממליץ לכל אחד ואחת מכם לרוץ ולהקים קבוצת מודעות שכזו.
קהל דומה
קהל דומה בעברית או lookalike באנגלית הם קהלים שדומים לקהלי מקור שכבר יש לנו. קהלי המקור שלנו הם למעשה הקהלים שנצבעו ברימרקטינג כפםי שכתבתי בפסקה הקודמת: כאלו שצפו בסרטונים, היו מעורבים בעמוד הפייסבוק, ביקרו באתר האינטרנט שלנו וכדומה. הרעיון בקהל דומה הוא לתת לפייסבוק למצוא אנשים שדומים בצורה הדוקה לאלו שכבר קיימים אצלנו במאגר הלקוחות. פייסבוק מוצאת באמצעות האלגוריתם שלה את המאפיינים שחוזרים בקהל היעד שלנו ומוצאת לנו גולשים שדומים להם במרבית המאפיינים. בדרך כלל קבוצה כזו יכולה לעבוד מצוין כל עוד קהלי המקור שמהם נבנים הקהלים הדומים הם קהלים מדויקים. הכלל הוא שככל שהקהל המקורי שעליו נבנה הקהל הדומה הוא איכותי ומדויק, כך יהיה הקהל הדומה איכותי בהתאמה.
מיקומי מודעה
אם לא ידעתם אז כדאי שתעדו זאת עכשיו, בכל פעם שאתם מפרסמים בפייסבוק פרסום ממומן, הפרסום לא ירוץ בהכרח בפייסבוק, בטח לא כולו. פייסבוק משתפת פעולה עם אפליקציות, אתרי תוכן ומגוון פלטפורמות נוספות כך שמפרסמים שבוחרים לפרסם בפייסבוק מוצאים עצמם לא פעם מפרסמים במקומות חיצוניים שהם לא התכוונו אליהם. אם הפסקה הזו תפסה אתכם, אז כנראה שלא הכרתם את האופציה לבחור את מיקום המודעה שלכם. מיקומי מודעה הם למעשה המקומות שבהם יופיע הפרסום שלנו. ברוב המקרים הפרסום שלנו יופיע אכן בפייסבוק אבל אף אחד לא מבטיח לנו שהוא יופיע במיקומים הטוביםן ביותר, אלא אם כן אנחנו נעשה את זה.
בצילום המסך ניתןם לראות את כמות המיקומים המטורפת אותה ניתן לבחור כשמפרסמים בפייסבוק. שימו לב כי יש לכם אפשרות להסיר מיקומים שפחות מעניינים אתכם ולפרסם במיקומים שיותר רלוונטיים אליכם. ככלל אני תמיד ממליץ שהפרסומים שלנו ירוצו קודם כל בפיד של פייסבוק ובמקרים מסויימים בפיד של אינסטגרם. שאר המיקומים לדעתי עושים עבודה פחות טובה וראוי לבדוק את מידת ההצלחה שלכם בבחירת המיקומים באמצעות הרצה של מספר קמפיינים וניתוח התוצאות לפי מיקום המודעה. ניתן לעשות זאת בקלות במערכת הדו"חות של פייסבוק ולבדוק מהיכן מגיעות התוצאות הטובות ביותר, האם זה מהפיד של פייסבוק או מהסטורי באינסטגרם וכדומה.
בחירת המודעה
בתכלס, בסוף, מה שהגולש רואה יקבע במידה רבה אם הקמפיין שלכם יצליח או לא. המודעה שלכם בפייסבוק חייבת להיות מושכת ומגרה מספיק בשביל לייצר אינטרקציה עם הגולש. לא אוכל להרחיב כאן יותר מידי על כתיבת מודעה בצורה נכונה אבל במאמר אחר באתר שמדבר על כתיבה שיווקית התייחסתי לנושא הזה בצורה נרחבת. הטיפים הטובים ביורת שאני יכול לתת בהקשר הזה:
- לייצר מודעה עם ערך גבוה לגולש
- לתחום את ההצעה בזמן או במלאי
- לגעת בכאב של הלקוח
- לראות מה הבעיה של הלקוח ולהבטיח פתרון לבעיה הזו
- להשתמש בויזואל שמושך תשומת לב – זה יכול להיות תמונה אותנטית שלכם או משהו אחר שמייצר מעורבות כבר מהשנייה הראשונה
- עשו שימוש בסרטונים – אחוז המעורבות בהם גבוה משמעותית מסוגים אחרים של מודעות
שימו לב כי ניתן לבחור מספר סוגים של מודעות, הכל תלוי בסוג הקמפיין שלכם. ישנן מודעות קרוסלה, תמונה יחידה, מודעות סרטון ועוד ועוד. ההמלצה הטובה ביותר היא לנסות מספר מודעות בתוך הקמפיין שלכם ולראות מה עובד טוב יותר. לאחר מספר ימים שבהם ראיתם מה עובד לכם טוב יותר פשוט כבו את המודעות החלשות יותר ותקבלו תוצאות טובות יותר מהמודעה הכי חזקה שלכם.
ניהול קמפיין בפייסבוק – טיפים אחרונים
אז זהו, הגענו לסוף המדריך שלי, בשלב הזה הקמפיין שלכם כנראה כבר באוויר, אבל יש עוד כמה דברים שצריך גם בשלב הזה.
הקמפיין שלכם בפייסבוק אמנם באוויר, אבל סביר להניח שהוא עדיין לא יביא את התוצאות המיוחלות כל כך מהר. זה אומר שאתם כנראה תצטרכו לעשות כל מיני פעולות תוך כדי תנועה כדי לשפר את הנתונים שלו. הנה כמה דוגמאות:
- שינוי הקהל כדי לייצר תוצאות טובות ומדויקות יותר
- שיפור המודעה ברמת הויזואל וברמת הקופי
- כיבוי מודעות לא מוצלחות או יקרות מידי
- הוספה של קבוצות מודעות חדשות עם קהלי יעד חדשים
- שימוש בסרטונים שבהם מצולם בעל העסק בצורה ברורה עם פניה ישירה (עריכה לסרטונים ניתן לעשות בתכנת פרימייר)
כמובן שישנם עוד הרבה צעדים אבל אלו הדברים שאני ממליץ לכם לעשות ברגע שיש לכם תוצאות לא מספיק טובות ואתם רוצים לשפר את החזר ההשקעה שלכם בקמפיין.
למידע נוסף וטיפים מגניבים אפשר פשוט להירשם לרשימת התפוצה שלי בטופס השארת הפרטים כאן למטה ונהיה בקשר רצוף יותר (-:
אם יש לכם תקציב פרסום חודשי של 10,000 ש"ח ומעלה לקידום ממומן בפייסבוק, אתם מוזמנים לפנות אליי כאן בטופס למטה ואשמח לבחון את חשבון המודעות שלכם. 90% מהחשבונות שאני בוחן במסגרת פעילות הדיגיטל שלי ניתנים לשיפור משמעותי בעלויות, דיוק הקהלים והמסרים.