מה זה בוט? כל מה שאתם צריכים לדעת על בוטים עבור השיווק שלכם

מה זה בוט?

בדרך כלל כשאנשים חושבים על בוטים , הם חושבים על דברים די מעצבנים. בין אם זה הבוטים באינסטגרם שמעלים לייקים באופן מזויף, אלו בטוויטר שמציעים לך להשקיע במטבעות דיגיטליים לבין הודעות מובנות מראש בטלפון. האמת היא, שלמרות השם הרע שיצא לבוטים, הם יעילים להפליא, מאפשרים לנו לבצע בצורה אוטומטית משימות רבות. בניגוד לשמם הרע, בוטים מייצרים חווית משתמש טובה יותר עבור לקוחות ועסקים ששילבו בוטים בשירות הלקוחות שלהם חוו עלייה במכירות. אבל תחילה חשוב שנבין מה זה בוט.

מה זה בוט?

בוט, קיצור של רובוט, הוא יישום תוכנה המריץ משימות אוטומטיות דרך האינטרנט. משימות אלה הן בדרך כלל פשוטות, חוזרות על עצמן מבחינה מבנית, ומבוצעות בקצב גבוה בהרבה מזה שהיה אפשרי לאדם בלבד. בעולם הדיגיטלי, בוטים הפכו נפוצים יותר ויותר בשל יכולתם לבצע ביעילות משימות חוזרות. מאמר זה מעמיק בהבנה מעמיקה של מהו בוט, כיצד הוא פועל באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות, השימוש בו בוואטסאפ והתהליך הכרוך בבניית צ'אט בוט.

בוט פועל כסוכן של משתמש או תוכנה אחרת או מדמה פעילות אנושית. בוטים מסוימים מתקשרים עם משתמשים אחרים של שירותים מבוססי אינטרנט, באמצעות העברת הודעות מיידיות (IM), צ'אט ממסר אינטרנט (IRC) או ממשק אינטרנט אחר. פטפוטים אלה עשויים לאפשר לאנשים לשאול שאלות באנגלית פשוטה ולאחר מכן לנסח תגובה הולמת. בוטים אלה יכולים לעתים קרובות להתמודד עם משימות רבות, כולל דיווח מזג אוויר, מידע מיקוד, תוצאות ספורט, המרת מטבע או יחידות אחרות וכו '.

בוטים משמשים גם כדי לקנות מושבים טובים להופעות, במיוחד על ידי סוכני כרטיסים שמוכרים את הכרטיסים. בוטים מופעלים נגד אתרי כרטיסים לאירועי בידור. הבוטים משמשים את סוכני הכרטיסים כדי להשיג באופן לא הוגן את המושבים הטובים ביותר עבור עצמם, תוך שהם מונעים מהציבור הרחב גם סיכוי להשיג את המושבים הטובים. הבוט עובר את תהליך הרכישה ומשיג מושבים טובים יותר על ידי משיכת כמה שיותר מושבים לאחור.

לפני שנתחיל לעבוד עם בוטים, תחילה צריך להבין מה זה בוט. יש כל מיני סוגי בוטים כמו בוטים לאתרים, לרשתות חברתיות בוטים זחלנים ברשת ועוד

בוט לאתר האינטרנט

בוטים לסריקת רשת, הידועים גם בשם עכבישים או רובוטים סורקים, הם סוג של בוט המופעל בדרך כלל על ידי מנועי החיפוש הגדולים ביותר כמו גוגל, בינג ויאהו. בוטים אלה מבקרים באתרי אינטרנט כדי לאנדקס אותם עבור תוצאות מנוע החיפוש. הם "סורקים" ברחבי האינטרנט, עוברים מאתר לאתר באמצעות קישורים בכל דף אינטרנט. הם אוספים נתונים על כל אתר ודף שבו הם מבקרים, והם משתמשים בנתונים אלה כדי לאנדקס את הדפים עבור מנועי חיפוש. בקידום אורגני, אנחנו מנסים להתאים את עצמנו לפעולתם של הבוטים כדי שנדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות

ישנם גם בוטים עסקיים המבצעים משימות ספציפיות. לדוגמה, אתה עשוי לקיים אינטראקציה עם בוט של עסקאות כאשר ברצונך לקנות משהו מאתר אינטרנט של חברה. כאשר אתה לוחץ כדי לבדוק את עגלת הקניות שלך, בוט עסקאות משתלט עליך, ומוביל אותך בתהליך הזנת פרטי המשלוח ופרטי התשלום שלך. בוטים של טרנזקציות עוזרים לייעל תהליכים ולהפוך אותם לידידותיים יותר למשתמש.

בוטים באינסטגרם, טיקטוק ורשתות חברתיות נוספות

בתחום המדיה החברתית, בוטים משחקים תפקיד עצום. טוויטר, למשל, מלאה בבוטים. חלק מההערכות מצביעות על כך שכ-15% מכל חשבונות טוויטר יכולים להיות מנוהלים על ידי בוטים ולא על ידי אנשים. בוטים של מדיה חברתית יכולים לעשות 'לייק', 'לשתף', 'להגיב' ו'לעקוב' בדיוק כמו בני אדם. והם לא מוגבלים לפלטפורמה אחת. תוכלו למצוא בוטים בכל מקום שבו תמצאו מדיה חברתית. וכך גם פלטפורמות אחרות כמו אינסטגרם, טיקטוק וכדומה

בוט במדיה החברתית יכול לעשות הרבה דברים שונים. הוא יכול להפיץ מידע שגוי, ליצור עוקבים מזויפים, או אפילו להשפיע על הבריאות הנפשית שלנו. אבל בוטים יכולים גם להיות שימושיים. לדוגמה, ארגוני חדשות משתמשים בבוטים כדי לצייץ באופן אוטומטי מבזקי חדשות, וקמעונאים משתמשים בהם כדי לפרסם על מוצרים חדשים.

באינסטגרם ובטיקטוק, הבוטים הפכו לחלק בלתי נפרד מאקוסיסטם המדיה החברתית. הם בעצם תוכניות אוטומטיות שמיועדות לבצע משימות מסוימות במהירות ויעילות גבוהות. המשימות אלו יכולות לכלול אהובים ותגובות על פוסטים, מעקב אחרי משתמשים וביטול מעקב. בעוד שחלק מהבוטים משרתים מטרות תקניות כגון הגברת המעורבות או אוטומציה של משימות חוזרות, יתכן ואחרים יעשו שימוש בדואר זבל, פצת מידע שקרי או התעסקות בהתנהגויות מפריעות אחרות. לכן, חשוב למשתמשים להישאר ערניים, להבחין בהבדל בין אינטראקציות שנוצרו על ידי בוט לבין אינטראקציות אנושיות אמיתיות, ולדווח מיד על כל פעילות חשודה לרשות הרלוונטית בתוך הפלטפורמה. זה מבטיח שהשלמות והאימיתות של חוויות המשתמשים בפלטפורמות הללו יישמרו.

בוט לוואטסאפ

וואטסאפ לא מיהרה לפתוח את הפלטפורמה שלה לבוטים, אבל זה מתחיל להשתנות. עסקים משתמשים כעת בבוטים של וואטסאפ ווואטסאפ ביזנס כדי לספק תמיכה ללקוחות, לשלוח התראות חשובות ולהציע חוויות מותאמות אישית ישירות מאפליקציית ההודעות הפופולרית.

אחד היתרונות העיקריים של שימוש בבוטים עבור וואטסאפ הוא שהוא מאפשר לעסקים להפוך משימות שגרתיות לאוטומטיות ולהתמקד במשימות קריטיות יותר. יתר על כן, בוטים אלה יכולים לטפל במספר שאילתות בו זמנית, ובכך לספק שירות לקוחות מהיר ויעיל.

עוד על היכולות המטורפות של וואטסאפ ביזנס אתם יכולים ללמוד בסרטון הבא

בניית צ'אטבוט

צ'אטבוטים הופכים פופולריים יותר ויותר, ומסיבה טובה. הם יכולים לשפר את שירות הלקוחות ואת שביעות הרצון, להפחית עלויות ולתת לעסקים כלי ליצירת קשר עם לקוחות בפלטפורמות שבהן הם מבלים זמן רב. בניית צ'אט בוט כוללת מספר שלבים, ביניהם הגדרת המטרות של הבוט, עיצוב זרימת השיחה שלו, בנייה ובדיקה של הבוט, ולבסוף הטמעתו בפלטפורמה הרצויה.

לסיכום, בוטים משנים את הדרך בה אנו מתקשרים עם העולם הדיגיטלי. ככל שהטכנולוגיה תמשיך להתקדם, הפוטנציאל למה שהבוטים יכולים לעשות רק יגדל. בין אם זה עוזר לנו לקנות, לעדכן אותנו או אפילו מצחיק אותנו, בוטים כאן כדי להישאר.

אולי יעניין אותך גם...

מה זה UGC: תוכן גולשים שמקדם את המותג שלך

תוכן מבוסס משתמשים (UGC – User Generated Content ) הפך במהירות להיבט מרכזי באסטרטגיות שיווק מודרניות, כאשר מותגים רבים מזהים את הפוטנציאל שלו לטפח קשרים אותנטיים, להגביר את אמון הצרכנים ובסופו של דבר להגביר את המכירות. אבל תחילה בואו נבין מה זה UGC?