וואטסאפ עסקי – המדריך השלם

מה זה וואטס אפ עסקי

קשה להאמין שיש מישהו שלא מכיר את פלטפורמת ההודעות, וואטסאפ. האפליקציה שהתחילה כמערכת לשליחת ההודעות והפכה מהר מאד לחלק בלתי נפרד מחיינו, עד שקשה לדמיין איך הם נראו לפניה. וואטסאפ עסקי הוא בהחלט אחד מהכלים החשובים שיצרה החברה ובזאת גרמה לסדר והתייעלות בחיי השגרה של בעלי העסקים.

נוחות השימוש באפליקציה העבירה אליה שימושים רבים שעד לא מזמן היו נחלתם של פלטפורמות אחרות, כמו אימייל, sms ואפילו, שיחות טלפון. לא פלא, שמהר מאד התרחב השימוש בוואטסאפ משיחות פרטיות בלבד, לשימושים עסקיים נרחבים, החל מפניות של לקוחות לעסק, דרך קידום עסקים, שיווק ועוד.

וואצפ עסקי

ווטסאפ ביזנס – מה זה?

המעבר מהפרטי לעסקי, יצר אתגרים חדשים ומורכבים לבעלי העסקים אשר הפלטפורמה הפרטית לא ערוכה לתת להם פתרונות. בין היתר, הצורך להתמודד עם כמות פניות גדולה, הציפייה למתן מענה מיידי מצד הלקוח (כפי שמכתיבה צורת ההתקשרות בווטסאפ הפרטי) ניהול לקוחות ומשימות (אשר דורש העברת מידע רב למערכת חלופית) ועוד.

לצידם של האתגרים, נפתחו גם מגוון שלם של אפשרויות אשר יכולות לסייע לקידום העסק והשיווק שלו כמו למשל, ניהול רשימת תפוצה ושליחת הודעות מיידיות, ללא צורך באפליקציה ייעודית נוספת, אשר לרוב גם עולה כסף.

חברת ווטסאפ, אשר נמצאת בבעלותה של פייסבוק, הבינה את הפוטנציאל העצום בפיתוח אפליקציה ייעודית לעסקים וכך נולד, ווטאספ ביזנס.

אגב, הרכישה של פייסבוק את ווטסאפ, הובילה להתממשקות הדוקה בין שתי הפלטפורמות כך שכל עסק אשר מבצע שיווק בפייסבוק, ימצא את הווטסאפ ככלי נוח מאד לקידום העמוד שלו, או קידום אינסטגרם עסקי, רשת חברתית נוספת שנרכשה על ידי פייסבוק. על השליטה של פייסבוק ברשתות החברתיות, נרחיב אולי במאמר אחר בעתיד.

למי מיועד וואטסאפ עסקי

היתרון הראשון של הוואטסאפ עסקי – או, ווטסאפ ביזנס – הוא, בזהות של הממשק לווטסאפ הפרטי, דבר שחוסך את הצורך בהכרות עם פלטפורמה חדשה. מי שיש לו ווטסאפ פרטי, כמעט ולא יחוש בהבדל בין שתי הפלטפורמות, אבל יהנה מהתוספות החשובות שייסיעו רבות בניהול הלקוחות ושימור הקשר איתם.

לפני שנפרט את התוספות הרבות שמעניק ווטסאפ ביזנס לעסק, נשיב למי בכלל מיועדת האפליקציה? בקצרה, לכל גוף עסקי, בהתאם לרמת השימושים והצרכים שלו. החל מעסקים קטנים אשר עיקר השימוש הוא קשר עם לקוחות, דרך עסקים גדולים אשר יכולים להתממשק עם כלים ארגוניים חיצוניים (באמצעות API) ארגונים שעובדים עם מתנדבים ועד מגייסי עובדים, משרד פרסום, משרדים ממשלתיים ועוד.

למעשה, כל גוף אשר פועל מול לקוחות ומעוניין לשפר את הקשר עימם, או עם עובדיו, יכול למצוא שימוש באפליקציה העסקית של וואטסאפ.

הפיצ'ר הבסיסי ביותר של האפליקציה הוא כרטיס ביקור עסקי, אות ניתן לשלוח בלחיצת כפתור לכל דורש. בכרטיס הביקור תוכלו להזין את שם העסק, כתובתו, קישור לאתר, מס' טלפון, כתובת המייל, שעות פתיחה, קישור לרשתות החברתיות, תיאור העסק ועוד.

ניטור ביצועים עם ווצאפ עסקי

תוספת מרכזית של ווצאפ עסקי היא היכולת לנהל משימות ולקוחות. האפליקציה מספקת ניטור של פעילות מול הלקוחות ומספקת מידע כמו כמה הודעות נשלחו, כמה מתוכן נקראו וכן, כמה נשלחו אליכם וכמה מתוכן קראתם. כלומר, בכל רגע נתון תהיו בשליטה על מערך התקשורת שלכם מול הלקוחות. האם אתם עומדים במשימות הטיפול והמענה ללקוחות וגם, האם הם קוראים אם ההודעות שלכם – במידה ולא, תקבלו על כך אינידקציה בזמן אמת ותכלו להגיב בהתאם (שינוי נוסח ההודעה, תזמון שליחת ההודעות וכד').

לדוגמה, נניח שאתם רוצים לקדם הרשמה לאירוע מסוים. לצורך כך אתם נעזרים בבניית דף נחיתה, אותו אתם שולחים בלחיצת כפתור לרשימת התפוצה של הלקוחות דרך הווצאפ העסקי. בעזרת כלי הסטטיסטיקה של האפליקציה, תוכלו לדעת כמה הודעות שלחתם וכמה מתוכן נקראו. מכאן תוכלו לנסות ולהסיק מה מניע את הלקוחות שלכם לקרוא את ההודעות שלכם ולהגיב אליהן, מי סוג הלקוחות שפותח את ההודעות ועוד מידע חשוב שיוכל לשפר באופן דרמטי את הצלחת הקמפיין.

כמובן שעל ידי סיוע בכלי ניתוח ביצועים, כמו אנליטיקס, תוכלו גם לנתח לא רק מי פתח את ההודעה, אלא גם מי מילא את הפרטים בטופס של דף הנחיתה.

ווצאפ ביזנס לניהול משימות

פיצ'ר חשוב בנוסף של הווצאפ ביזנס, הוא חלוקה לתוויות (לייבל). כל עסק שנהנה ממגוון לקוחות מכיר את הקושי לייצר מעקב מסודר של משימות הטיפול בלקוחות, החל ממעקב תשלומים, דרך מענה לפניה ושרות לקוחות וכד'. בעזרת ווצאפ ביזנס תוכלו לחלק את הלקוחות לפי תוויות, המופרדות לפי צבעים, אשר יסייעו לכם לעשות סדר בין שלל המשימות השונות. למשל, תווית ללקוחות לגביה, תווית פניות פתוחות, תווית שימור לקוחות וכד'.

יתרון משמעותי נוסף של הביזנס הוא האפשרות להתחבר אליו מכמה מכשירים בו זמנית (נכון לכרגע עד 4 משתמשים). בעוד השימוש בווצאפ הפרטי מיועד למשתמש אחד בלבד – לא ניתן לחלוק את החשבון עם משתמשים נוספים – הרי שבגרסה של ווצאפ עסקי, ניתן להתקין את אותו חשבון למספר משתמשים. יתרה מזאת, ניתן להתקין את ווצאפ עסקי על סים נפרד בטלפון ואפילו על מספר קווי. כך שתוכלו לייצר הפרדה חשובה בין הווצאפ הפרטי שלכם, בו אתם משתמשים לשליחת הודעות למשפחה וחברים לבין הווצאפ העסקי ולמעשה, בגלל המקום המרכזי שיש לאפליקציית ההודעות בחיינו, בין החיים הפרטיים שלכם לניהול העסק.

השילוב בין האפשרות של ריבוי משתמשים לניהול תוויות, יכול להפוך את הווצאפ העסקי לתוכנת ניהול משימות של ממש. למשל, בעסק שבו הטיפול בלקוחות מתחלק בין העובדים, תוכלו לייצר תוויות לפי שמות העובדים ולחלק ביניהם את הלקוחות, כך שכל עובד ידע בדיוק אילו לקוחות נמצאים באחריותו ואם אתם מנהלים, תוכלו לעקוב בקלות אחר תהליך הטיפול של כל עובד במשימותיו.

אפשרות נוספת של ניהול התוויות יכול להיות בהתאם לשלבי הטיפול בלקוח בין המחלקות השונות, כמו למשל: שיווק, מכירות, אספקה, שימור וכד'

וואטסאפ עסקי – וואצאפ ביזנס לשליחת הודעות אוטומטיות

טיפול בלקוח ושרות לקוחות הם אחת הרגליים המרכזיות להצלחה של כל עסק וגם, אחד האתגרים הגדולים ביותר שלו. אחד ההרגלים שנכנסו לחיינו בעקבות השימוש בוואצאפ, הוא הצפייה לתשובה מיידית. מהרגע שהשולח רואה את שני סמני ה-וי הכחולים, מתחיל מרוץ נגד הזמן להחזרת תשובה. כמובן שהדבר לא תמיד אפשרי, אבל אם במישור הפרטי מדובר בחוסר נעימות כזה או אחר, הרי שברמה העסקית, עלול הדבר לפגוע בעסק באופן משמעותי. לקוח תובעני שלא קיבל מענה מיידי עלול להצית פיגוע תדמית משמעותי שיכול להתפשט כמו אש בשדה קוצים.

אז מה עושים אם אתם בדיוק נכנסים לישיבה או סתם לא יכולים לענות באותו רגע? ווצאפ ביזנס נכנס כאן לעזרתכם. בעזרת שרות ההודעות האוטומטיות. שרות זה מאפשר לכם להגדיר מענה אוטומטי להודעה, למשל "תודה על פנייתך, נשוב אליך בהקדם" כך שהלקוח ידע שהפניה שלו התקבלה וזכתה למענה.

אתגר נוסף שווצאפ ביזנס פותר, הוא הצורך בהתמודדות עם פניות והודעות לאחר שעות העבודה. באפשרותכם להגדיר שעה שבה תשלח הודעה קבועה לכל הפניות, למשל: "משרדנו סגור, אחד מנציגינו יחזור אליך במהלך יום העבודה הבא".

האפליקציה גם מאפשרת לעצור את קבלת ההודעות לכל פרק זמן שתבחרו. כך תוכלו להתפנות לעיסוקכם השונים בראש שקט ולדעת שהלקוחות שלכם מקבלים מענה ראשוני. כמובן חשוב לזכור לעבור על כל ההודעות שהתקבלו ולהמשיך את הטיפול בהם ברגע שאתם חוזרים לזמינות.

שרות נוסף של הווצאפ ביזנס שמאפשר חסכון של זמן יקר הוא שליחת תשובה קבועה או, תשובות מהירות. במקרים רבים אנחנו מוצאים את עצמנו עונים את אותה תשובה שוב ושוב. בעזרת ווצאפ עסקי תוכלו לשמור מגוון של הודעות קבועות, כולל טמפלייטים להודעות, אותן תוכלו לשלוח בלחיצת כפתור אחת, במקום להקליד כל פעם מחדש את אותה תשובה. החסכון זמן המצטבר שפיצ'ר זה יעניק לכם הוא עצום ומהרגע שתתחילו להשתמש בו, לא תבינו כיצד התנהלתם עד כה.

whatsapp

עושים עסקים עם וואטסאפ עסקים

מעבר לניהול הלקוחות והמשימות, וואטסאפ עסקים מסייעת לכם לעשות עסקים ולהגדיל מכירות. בעזרת האפליקציה תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם קטלוג מוצרים כולל מחירים. בשילוב עם שרות ההודעות האוטומטיות, אתם יכולים לייצר מענה אשר מקדם את תהליך המכירה ללא התערבות של נציג – עד שלב מסוים כמובן. לדוגמה, לקוח שפונה בשאלה על המוצרים שאתם מוכרים נשלחת אליו תשובה מהירה עם קטלוג המוצרים. שיחה זו מתוייגת בתווית "מכירות" וכך, כאשר יפנה אליו הנציג המטפל הוא כבר יודע כי הלקוח שלכם צפה בקטלוג ויכול להמשיך את שיחת המכירה ישר משלב זה.

כלומר, תוכלו לחסוך כאן זמן יקר על הצעות מחיר, מענה על שאלות קבועות כמו אילו מוצרים קיימים ומה המחיר שלהם ולהגיע ישר לשלב המכירה החמה.

וואטסאפ עסקים יכול גם להתממשק לאתר שלכם ולשלוח קטלוג מעודכן בכל זמן. יתרון גדול נוסף הוא היכולת של האפליקציה להתממשק עם מערכות חיצוניות באמצעות API ולשדרג עוד יותר את היכולת שלה.

וואטסאפ עסקים – דברים שחשוב לזכור על וואטסאפ עסקי

כפי שראינו ווטאסאפ עסקים היא אפליקציה מגוונת שנותנת מענה איכותי ומקצועי להרבה צרכים של העסק ומסייעת לכם לעשות סדר חשוב בניהול הלקוחות, ניהול המשימות, אפילו בתקשורת הפנים ארגונית וכמובן להגדיל מכירות.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שמדובר באפליקציה שאינה יכולה (לפחות בינתיים) להוות תחליף מלא ליחס אנושי. בסופו של דבר עסקים, במיוחד עסקים קטנים, קמים ונופלים על שרות ויחס. חווית הטרום קניה, מהלך הקניה והשרות שלאחריה הם קריטיים לנאמנות הלקוח והחיבור שלו לעסק שלכם. מעבר לזה, כמעט בכל פלטפורמה בעולם השיווק הדיגיטלי, כמו למשל פייסבוק עסקי , יש לתת דגש על הצד העסקי שמייצר לכם כעסק וגורם לעבודה יעילה, מסודרת שגם מביאה תוצאות על הניהול הכללי והמכירות שלכם.

אל תסתמכו על ווטאסאפ עסקים שיחליף את הגורם האנושי – כלומר אתכם – לחלוטין. זכרו שאם הפעלת שרות הודעות אוטומטי, עליכם לחזור ולבדוק מה קרה בעסק בזמן שנעדרתם ממנו ולטפל בפניות שהצטברו. זכרו שאם שלחתם קטלוג ללקוח, עליכם לחזור אליו תוך פרק זמן סביר (שלא לומר מהיר) כל עוד הוא "חם" וסיכוי המכירה גבוה. אם תחזרו ללקוח שבוע אחרי, יש סיכוי סביר שהוא לא יזכור בכלל למה הוא פנה אליכם, או במקרה גרוע יותר, יפתח כלפיכם עמדה שלילית ועוינת.

הטכנולוגיה עובדת לשני הכיוונים והיום, ביקורת שלילית יכולה להצית אש וירטואלית ולהזכיר לכם שהווצאפ עובד לשני הכיוונים. מומלץ לנצל אותו לטובתכם.

אולי יעניין אותך גם...

הצטרפו לקהילה שלנו!

היו הראשונים לקבל סרטונים ומדריכים שווים ישירות למייל

ת'כלס מה יש לכם להפסיד?