חמישה צעדים לייעול בניית פרופיל קישורים
קידום אתרים אורגני כיום נשען במידה רבה על בניית פרופיל קישורים איכותי. עם זאת, רבים עדיין ניגשים למשימה באופן מפוזר למדי, מבלי לתכנן את התהליך מראש, מה שעלול להכשיל את המאמצים וליצור פרופיל קישורים שאינו ממלא את הפוטנציאל שלו ואינו מייצר את התוצאות האופטימליות.
הבלוג מכיל בתוכו את בניית פרופיל הקישורים בצורה נכונה ויעילה פירושה קמפיין קידום אתרים יעיל יותר, תוצאות טובות יותר ובסופו של דבר גם רווח גבוה יותר. איך עושים את זה באופן המיטבי? להלן חמישה צעדים שיעזרו גם לכם לפגוע במטרה בכל פעם מחדש:
1.קידום אתרים אורגני – תכננו מראש את התהליך בשלמותו
תכנון מוקדם הוא לא מותרות ש"כדאי לעשות אם יש זמן, אבל אם לא אז לא יקרה כלום". התכנון מוודא שתישארו במסלול הנכון, משפר את הביצועים שלכם ומסייע לכם להשיג את היעדים שלכם באופן מהיר ויעיל משום שהוא מונע בזבוז של זמן ואנרגיה.
ניתן לחשוב על זה כמו נסיעה ברכב למקום רחוק שאינכם מכירים ללא מפת דרכים או ווייז: פשוט לנסוע בכביש, לפנות במקום שנראה לכם מתאים, לעלות על כבישים מהירים שאינכם יודעים לאן הם מובילים, ולקוות שבכל זאת תגיעו איכשהו אל היעד. מה שבטוח הוא שהנסיעה הזו, ללא כל הכוונה, תבזבז לכם הרבה דלק וזמן. מה שלא בטוח הוא האם בכלל תגיעו אל היעד.
זוהי חשיבותו של התכנון מראש. עליכם לבנות תכנית מפורטת ככל האפשר על מנת למקסם את התוצאות שלכם: להחליט מהם היעדים, לקבוע דרכים מדויקות להגעה אליהן ואת הצעדים שיידרשו על מנת לבצע כל שלב. רק כך תוכלו להגיע אל היעדים שלכם בדרך המהירה והיעילה ביותר האפשרית.
2. היצמדו לתהליך
כלל ידוע בענף התעשייה הוא שפס ייצור מסודר עם מספר שלבים שבו לכל עובד יש חלק בתהליך שבו הוא מתמקצע תמיד יהיה עדיף על פני שיטת ייצור בה עובד אחד בונה מוצר אחד מההתחלה ועד הסוף. זאת משום שמעבר מפעולה אחת לאחרת מבזבז משאבים, מצמצם יעילות ומקשה על מדידת התוצאות ושכפולן.
כך גם לגבי קידום אתרים: לא די בכך שתכננתם את התהליך מתחילתו ועד סופו; כעת עליכם ללכת בנתיב הזה ולא לסטות ממנו – זו תהיה המקבילה למצב של מעבר מפעולה אחת לאחרת, על כל החסרונות שבו.
דרך טובה להיצמד לתהליך היא כדלקמן: לאחר שזיהיתם מטרה אסטרטגית וקבעתם את השיטות שבהם עליכם לפעול על מנת להשיג אותה, תכננו את הנושאים שבהם תעסקו בחודשים הקרובים, נניח בין 4 ל-12 חודשים לכל אתר, הן בעמודי הליבה והן במאמרים מקצועיים ופוסטים בבלוגים. לאחר מכן זהו את האתרים האידיאליים שבהם תרצו לבנות את הקישורים שיובילו אל האתר המקודם, הכירו אותם לעומק – והתחילו לבנות את הקשרים שלכם איתם עד שתשיגו את מבוקשכם.
3. התמקדו בנישה צרה
לכאורה, ככל שפרופיל הקישורים רחב ומגוון יותר כך, כך מנועי החיפוש יראו באתר המקודם את האמינות והרלוונטיות הנדרשות לשם שיפור דירוגו בתוצאות החיפוש – יש דרך פעולה יעילה יותר אשר גם תחסוך לכם זמן ומשאבים: במקום לנצל כל הזדמנות שנקרית בדרככם כדי ליצור קישור באתר רלוונטי לתחום העיסוק של האתר, נסו לנקוט באסטרטגיה מעודנת יותר של התמקדות בנישה צרה מתוך מאגר האתרים הרלוונטיים לכם.
למה שזה יעבוד? הבה נתבונן בדוגמה של אתר חברה שעוסקת בעיצוב פנים. באופן ברור מאליו, מה שהיא עשויה לחפש הוא קישורים מאתרים של קבלני בניין, שיפוצים, מהנדסים ובעלי מקצוע אחרים, אולם התוכן שאותה חברה תצטרך ליצור על מנת להתאים את עצמה לכל אחד מן הנושאים של האתרים השונים עלול להיות רזה, דל ולא יעיל. אסטרטגיה הרבה יותר אפקטיבית תהיה להתמקד ביצירת תוכן אך ורק לאתרים של קבלני בניין, תוך פנייה אל קהלי היעד של הנישה הזו. כך תהליך העבודה יהיה הרבה יותר פורה ויעיל, וכרווח צדדי יתכן גם שניתן יהיה ליצור קשרי עבודה בין בעלי האתר המקודם לבין בעלי האתרים המקשרים; קשרים כאלה עשויים להתגלות כמועילים בעתיד.
4. תעדו את הקמפיינים שלכם
בדיוק כמו ניהול קמפיין בפייסבוק ככה עובד ניהול קמפיין לבניית פרופיל קישורים. אם אתם עובדים בצוות, תיעוד מלא של קמפיין בניית קישורים תעניק לכל אחד מהחברים בו גישה בזמן אמת למשימות שלהם ומצבן, כמו גם לקבצים חיוניים והיסטוריה של התקשורת, הן בין חברי הצוות והן עם גורמים חיצוניים. אם אתם עובדים לבד, תיעוד שכזה יסייע לכם לשפר קמפיינים עתידיים, להימנע מטעויות עבר ולשכפל הצלחות.
תיעוד יעיל של כל השלבים בניהול קמפיין בניית קישורים ניתן לבצע באמצעות מערכות ניהול פרוייקטים או מערכות ניהול קשרי לקוחות ((CRM שניתן לקשר לג'ימייל ולתעד בקלות את כל תחלופת המיילים. היעזרו גם בהתראות ותזכורות שיסייעו לכם לוודא שאדם אחר בצוות סיים את החלק שלו בתהליך או כדי לא לשכוח שלבים קריטיים משלכם.
5. מנפו את הקשרים שלכם
יתרון יעיל נוסף של התיעוד השלם והמסודר הוא האפשרות ליצור רשימות של אתרים שעימם היה לכם קשר מוצלח בעבר, על מנת שתוכלו לשלוף בקלות רשימה של אתרים פוטנציאליים לבניית קישורים ברגע שתתחילו לעבוד על קידום אתר חדש. הרי הרבה יותר קל לפנות לאתרים שכבר מכירים אתכם מאשר לפנות לאתרים שאינם יודעים עליכם דבר.
אולם לקשרים שאתם יוצרים לאורך הדרך יש חשיבות נוספת: ניתן לנצל אותם על מנת ליצור קשרים חדשים. כך למשל תוכלו לסרוק אתר שכבר מקשר לאתר שאתם מקדמים, לגלות לאילו אתרים נוספים הוא מקשר, ואז לפנות אל בעל האתר ולבקש שיחבר ביניכם. לאחר שהוא יבצע ביניכם את ההיכרות, תוכלו להתחיל לבסס קשרים גם עם בעלי האתרים האחרים, למנף גם אותם וכך הלאה.
כותב:
אייל רחמים, בלוגר קידום אתרים ב- Seolinks המדבר על המתרחש בעולמות ה- seo, נשוי ואב ל-2 בנות. ב-7 שנים האחרונות מסייע לעסקים וחברות להצליח בעזרת שיווק דיגיטלי נכון, מנכ"ל חברת דיגיטאצ' – חברת בוטיק לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל.