לאחרונה נדמה כאילו יש יותר מקדמי אתרים לעסקים, מאשר עסקים עצמם. אם גם אתם הגעתם למסקנה הזאת, סביר להניח שחיפשתם משווק דיגיטלי עבור העסק שלכם. אולי שאלתם את החברים בפייסבוק או שעשיתם חיפוש קצר בגוגל בסגנון: "קידום אתרים בגוגל" וקיבלתם אלפי תוצאות. עכשיו לכו תבחרו אחד מהם…
הבעיה
עולם השיווק האורגני הוא עולם מרתק וחדשני ההולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות כמו אש בשדה קוצים, וזה למה? מכיוון שאנשים הבינו שמי שקובע את החוקים בכל הקשור לשיווק דיגיטלי באינטרנט היא "גוגל", כיום אין כמעט אתרים שלא רוצים להתברג ברשימה הראשונה בחיפוש אתרים בגוגל, כי אם אתה לא שם אתה לא קיים. טוב לא באמת, ברור שכאשר אנו נקים אתר אינטרנט כלשהו אנשים יוכלו למצוא אותנו עם או בלי גוגל, אבל גוגל משפרת את תוצאות החיפוש לאין שיעור.
1. בקשו לראות תוצאות בשטח
לדבר, להסביר ולענות על שאלות זה אחלה. אבל אם המשווק הדיגיטלי שלכם אכן עושה בפועל עבודה טובה, בקשו ממנו להציג בפניכם דוגמאות של קמפיינים שהוא עשה. או בעבר ורצוי של כאלה שרצים בזמן אמת! תראו אם המודעות אכן מופיעות בעמודים הראשונים של גוגל ובמיקומים טובים. אל תתביישו, תבקשו – חובת ההוכחה היא על מקדם האתרים!
מודעת פרסום איכותית מול מודעה פחות איכותית שנמצאת בגוגל בזמן קמפיין פעיל
2. בקשו ממליצים
שימו לב, ככל הנראה אתם הולכים להיות בהתקשרות של כמה חודשים לפחות עם מי שהולך לקדם לכם את העסק (בהנחה שהוא יעשה עבודה טובה). לגיטימי, ואפילו חובה לברר קצת פרטים על מי שישווק לכם את העסק. בייחוד שניהול קמפיין בגוגל כולל ניהול תקציב של פרסום המודעות. לא פחות חשוב הוא הרקע האישי והאופי של מי שיקדם ויעבוד מולכם. בין אם זה נציג של חברת קידום או פרילנסר שזה העסק שלו, אתם הולכים לעבוד איתו וסביר להניח שאתם רוצים לעבוד בכיף ובשיתוף פעולה.
3. שקיפות ודוחות תקופתיים
4. הצעת מחיר
מעבר לנושא הגשת הצעת המחיר שגם היא דרך נוספת לראות כיצד היא מוגשת ועד כמה היא נראית רצינית, ישנו הנושא של המחיר עצמו. אל תתפתו למי שמציע לכם מחירים נמוכים בצורה דרסטית לעומת המחיר המקובל / הממוצע בשוק. נכון, זה מאוד מפתה לקחת מישהו שיעשה לכם את אותה העבודה בחצי מחיר, אבל זה בדיוק מה שצריך להדליק לכם נורת אזהרה! זכרו את המשפט הידוע: "מה שזול, בסופו של דבר עולה ביוקר". המחיר צריך להיות הוגן – לא זול מדי ולא יקר מדי! ככל הנראה אצל מקדמים שזה העסק שלהם ("פרילנסרים") המחירים יהיו נמוכים יותר מחברות גדולות, וזה בסדר. אגב, יתכן מאוד שהם גם יעשו עבודה לא פחות טובה ולפעמים גם הרבה יותר טובה מחברה גדולה "בעלת שם".
5. בקשו לראות תעודות והסמכות
לסיכום, יש לא מעט דרכים באמצעותם תוכלו לברר האם מי שעומד מולכם הוא איש מקצוע אמיתי או עוד חאפר שעלול לגרום יותר נזק מתועלת לעסק שלכם. אם תשתמשו בתבונה בטיפים הנ"ל ולא תתעצלו, תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה כאב ראש וכמובן הרבה כסף בהמשך הדרך.
כתב: דורון פוגל – דורונפוגל – בעל עסק קטן לשיווק דיגיטלי וקידום עסקים באינטרנט. דורון מתמחה בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק ומוסמך מטעם גוגל לפרסום בגוגל ADWORDS.