איך לבחור משווק דיגיטלי לקידום אתר העסק?

לאחרונה נדמה כאילו יש יותר מקדמי אתרים לעסקים, מאשר עסקים עצמם. אם גם אתם הגעתם למסקנה הזאת, סביר להניח שחיפשתם משווק דיגיטלי עבור העסק שלכם...
משווק דיגיטלי

לאחרונה נדמה כאילו יש יותר מקדמי אתרים לעסקים, מאשר עסקים עצמם. אם גם אתם הגעתם למסקנה הזאת, סביר להניח שחיפשתם משווק דיגיטלי עבור העסק שלכם. אולי שאלתם את החברים בפייסבוק או שעשיתם חיפוש קצר בגוגל בסגנון: "קידום אתרים בגוגל" וקיבלתם אלפי תוצאות. עכשיו לכו תבחרו אחד מהם…

הבעיה

עולם השיווק האורגני הוא עולם מרתק וחדשני ההולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות כמו אש בשדה קוצים, וזה למה?  מכיוון שאנשים הבינו שמי שקובע את החוקים בכל הקשור לשיווק דיגיטלי באינטרנט היא "גוגל", כיום אין כמעט אתרים שלא רוצים להתברג ברשימה הראשונה בחיפוש אתרים בגוגל, כי אם אתה לא שם אתה לא קיים. טוב לא באמת, ברור שכאשר אנו נקים אתר אינטרנט כלשהו אנשים יוכלו למצוא אותנו עם או בלי גוגל, אבל גוגל משפרת את תוצאות החיפוש לאין שיעור.

1. בקשו לראות תוצאות בשטח

לדבר, להסביר ולענות על שאלות זה אחלה. אבל אם המשווק הדיגיטלי שלכם אכן עושה בפועל עבודה טובה, בקשו ממנו להציג בפניכם דוגמאות של קמפיינים שהוא עשה. או בעבר ורצוי של כאלה שרצים בזמן אמת! תראו אם המודעות אכן מופיעות בעמודים הראשונים של גוגל ובמיקומים טובים. אל תתביישו, תבקשו – חובת ההוכחה היא על מקדם האתרים!
משווק דיגיטלי

מודעת פרסום איכותית מול מודעה פחות איכותית שנמצאת בגוגל בזמן קמפיין פעיל

2. בקשו ממליצים

שימו לב, ככל הנראה אתם הולכים להיות בהתקשרות של כמה חודשים לפחות עם מי שהולך לקדם לכם את העסק (בהנחה שהוא יעשה עבודה טובה). לגיטימי, ואפילו חובה לברר קצת פרטים על מי שישווק לכם את העסק. בייחוד שניהול קמפיין בגוגל כולל ניהול תקציב של פרסום המודעות. לא פחות חשוב הוא הרקע האישי והאופי של מי שיקדם ויעבוד מולכם. בין אם זה נציג של חברת קידום או פרילנסר שזה העסק שלו, אתם הולכים לעבוד איתו וסביר להניח שאתם רוצים לעבוד בכיף ובשיתוף פעולה.

3. שקיפות ודוחות תקופתיים

תתפלאו לשמוע שאפילו חברות קידום בישראל בעלות שם של "חברות גדולות ומכובדות", לא מפיקות דו"חות גוגל אנליטיקס חודשיים ללקוחות שלהם. למה? כי זה נוח להם שאתם לא תדעו מה קורה עם התקציב שלכם ומה היו התוצאות. כמובן שאם לא תקבלו פניות במייל או בטלפון אתם כבר תבינו בעצמכם שמשהו לא עובד. אבל קודם כל, למה שתחכו עד שתבינו שמשהו לא עובד ואין תוצאות? בנוסף, אולי הקמפיין שלכם יכול להביא לתוצאות טובות יותר? ישנם מקדמי אתרים שיבקשו מכם תקציב כולל והם יחליטו כמה מהתקציב יושקע בקליקים עבור הקמפיין הממומן בגוגל וכמה כסף מהתקציב ילך אליהם לכיס עבור ניהול הקמפיין. בשום מקרה אל תסכימו למצב שכזה! דרשו לדעת בדיוק כמה כסף אתם משלמים עבור הניהול וכמה כסף נטו הולך לגוגל עבור תקציב קליקים! בקשו לדעת אם מנהל הקידום שלכם מפיק דוחות חודשיים לכל הפחות! כאלה שמציינים כמה הופעות היו למודעות שלכם, כמה קליקים התבצעו בפועל ומה היה המחיר הממוצע לקליק. תוכלו גם לבקש לראות דוחות קיימים של אותו מקדם או חברת קידום אתרים ולבחון האם הדוחות אכן נראים רציניים ומקצועיים. צילום מסך מתוך דוח של קמפיין פרסום בגוגל ממומן – פרסום ברשת המדיה דוח קמפיין פרסום ממומן

4. הצעת מחיר

מעבר לנושא הגשת הצעת המחיר שגם היא דרך נוספת לראות כיצד היא מוגשת ועד כמה היא נראית רצינית, ישנו הנושא של המחיר עצמו. אל תתפתו למי שמציע לכם מחירים נמוכים בצורה דרסטית לעומת המחיר המקובל / הממוצע בשוק. נכון, זה מאוד מפתה לקחת מישהו שיעשה לכם את אותה העבודה בחצי מחיר, אבל זה בדיוק מה שצריך להדליק לכם נורת אזהרה! זכרו את המשפט הידוע: "מה שזול, בסופו של דבר עולה ביוקר". המחיר צריך להיות הוגן – לא זול מדי ולא יקר מדי! ככל הנראה אצל מקדמים שזה העסק שלהם ("פרילנסרים") המחירים יהיו נמוכים יותר מחברות גדולות, וזה בסדר. אגב, יתכן מאוד שהם גם יעשו עבודה לא פחות טובה ולפעמים גם הרבה יותר טובה מחברה גדולה "בעלת שם".

5. בקשו לראות תעודות והסמכות

אל תתלו משקל רב מידי בהצגת התעודות או ההסמכות, אבל זאת בהחלט יכולה להיות עוד אינדיקציה בשבילכם. תעודות והסמכות (בעיקר בימנו), ניתן לזייף בקלות… קצת פוטושופ וכל אחד הופך להיות משווק דיגיטלי מוסמך. ובכל זאת, עצם הבקשה ותגובה של אותו מקדם שנמצא מולכם בפגישה, תראה לכם כיצד הוא מגיב לעניין הבקשה. אם הוא נרתע ואומר "מה פתאום" וכו' אולי יש לו מה להסתיר. אם השאלה מפתיעה אותו וזמן התגובה לשאלה ולהצגת ההוכחה ייקח זמן רב, זאת בהחלט יכולה להיות "נורת אזהרה" עבורכם. כדאי שתדעו, כל מי שמתעסק באופן מקצועי בתחום הקידום הממומן בגוגל, צריך להיות בעל תעודת הסמכה מגוגל. התעודה הזאת ניתנת למי שעבר לפחות שני מבחני הסמכה של גוגל אדוורדס (Google AdWords). כך נראית תעודת הסמכה של גוגל למפרסמים: תעודת הסמכה של מפרסם ברשת החיפוש של גוגל תעודת הסמכה לשיווק דיגיטלי

לסיכום, יש לא מעט דרכים באמצעותם תוכלו לברר האם מי שעומד מולכם הוא איש מקצוע אמיתי או עוד חאפר שעלול לגרום יותר נזק מתועלת לעסק שלכם. אם תשתמשו בתבונה בטיפים הנ"ל ולא תתעצלו, תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה כאב ראש וכמובן הרבה כסף בהמשך הדרך.

כתב: דורון פוגל – דורונפוגל – בעל עסק קטן לשיווק דיגיטלי וקידום עסקים באינטרנט. דורון מתמחה בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק ומוסמך מטעם גוגל לפרסום בגוגל ADWORDS.

 

אולי יעניין אותך גם...