דרושים שיווק דיגיטלי ללא ניסיון – ככה תמצאו עבודה בדיגיטל

דרושים שיווק דיגיטלי ללא ניסיון
אז החלטתם שדיגיטל זה התחום שהכי מתאים לכם… מצוין!
אמרו לכם שרק תתחילו קורס קצר בשיווק דיגיטלי ותוך כדי הקורס כבר יחטפו אתכם עשרות מקומות עבודה שווים… אז אמרו!
במידה וגם אתם אוהבים מאוד שיווק דיגיטלי (ממש כמוני), עשיתם קורס שיווק דיגיטלי או הכשרה כלשהי, והתחלתם לחפש עבודה בכל מודעות הדרושים שיווק דיגיטלי , אז וואלה המאמר הזה ממש בשבילכם.

המצב כיום בשוק הדיגיטל

תשמעו, אני אהיה ישיר, יש הרבה קורסים, הרבה בוגרים (סליחה שאני כותב בלשון זכר, זה כמובן מופנה לשני המינים) והאמת יש גם לא מעט עבודה. הבעיה היא כזו, עם ריבוי הקורסים, "המומחים" (מטעם עצמם בעיקר), ההכשרות קצרות המועד ובכלל, כל ההבטחות שנזרקות לאוויר, כל בוגר קורס בטוח שבשנייה שהוא מסיים את הקורס הוא רק יצטרך להיכנס ללוחות דרושים שיווק דיגיטלי ולבחור מבין עשרות משרות שוות שיוצעו לו ומה שיישאר לו זה רק לקבוע את גובה השכר והתנאים. אז זהו שלא.
המציאות כיום היא שלמצוא עבודה בתחום הדיגיטל זה משימה די קשה, בטח ובטח כשאין לכם ניסיון מעשי בתחום.
אז רגע…
אם אין לי ניסיון מעשי בתחום > אף אחד לא מקבל אותי לעבודה > אני לא צובר ניסיון בתחום > אני לא אמצא עבודה אף פעם.
זו המשוואה שהרבה בוגרים של קורסים לשיווק דיגיטלי ופרסום מפחדים ממנה מאוד ובצדק.

מי אני בכלל ולמה אני כותב את כל זה?

אז נעים מאוד, שמי יוסי, ב-12 השנים האחרונות אני מתמחה בעולמות הדיגיטל והפרסום, מרצה במכללות מובילות בישראל, יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי ומנהל את מגמת הדיגיטל במכללה הטכנולוגית רופין.

בשנים האחרונות הכשרתי אלפי אנשים בקורסים שונים לשיווק דיגיטלי וככל שעברו השנים הבנתי לעומק את הצרכים והאתגרים של בוגרים בקורסים השונים לשיווק דיגיטלי ובעיקר את האתגר שבמציאת עבודה ראשונה לאחר סיום הקורס.

בזכות העובדה שאני בעלים ומנהל משרד פרסום דיגיטלי ומעסיק אנשי מקצוע בתחום הדיגיטל בכובע אחד, ומלמד ומכשיר אנשי דיגיטל בכובע השני, אני מכיר את שני הצדדים של המטבע ויכול לתת טיפים ותובנות חשובות גם מהצד האקדמי והלימודי וגם מהצד המעשי של המעסיקים בשוק הדיגיטל והפרסום.

במאמר הזה הכנתי כמה עצות שוות וטיפים חשובים שיכולים לעזור לכם מאוד בשלב הקשוח של מציאת העבודה הראשונה שלכם בתחום הדיגיטל.

סרטון הדרכה למחפשי עבודה וקריירה בשיווק דיגיטלי

הטיפים שלי למחפשי עבודה ראשונה בתחום הדיגיטל או דרושים שיווק דיגיטלי

יופי אני שמח שהגעתם עד כאן ? בואו נתחיל לדבר על מה כדאי ואפשר לעשות כדי לשפר את מצבכם בשוק העבודה ולהיכנס כמה שיותר מהר לעבודה בתחומים של שיווק דיגיטלי ופרסום.

לדבר את השפה

מגיעים לראיון עבודה? אל תהיו קלולס!
הרבה ג'וניורים שמחפשים עבודה בתחום הדיגיטל מגיעים לראיונות עבודה בלי לדבר את השפה ובלי להבין על מה מדובר.
מה הכוונה שלי?
תראו, כשאתם באים לראיון עבודה ואין לכם ניסיון, אתם כבר מתחילים מסוג של עמדת חולשה מול המראיין שלכם, כי בתכלס לא משנה מה תגידו, גם אם תהיו מדהימים, ניסיון עדיין אין לכם שזו אחת הדרישות הבסיסיות של רוב המשרות כיום בשוק.
אז איך מתגברים על זה? או לפחות מנסים…
אתם חייבים לדבר דיגיטלית. אין מצב שאתם מגיעים לראיון עבודה בלי להכיר את כל המושגים אבל את כל המושגים מעולם הדיגיטל, בטח כאלו שחשובים למקום אליו אתם מגיעים לראיון.
אם אתם מגיעים לחברה שמתעסקת במכירת מוצרים דרך האינטרנט, אין מצב שאתם לא מכירים את אמזון, שופיפיי, ווקומרס וכדומה.
אם אתם מגיעים לחברה שמייצרת לידים ללקוחות שלה, אין מצב שאתם לא יודעים מה זה קמפיין לידים, מה זה יחס המרה ומהם סוגי העסקים שזקוקים ללידים באופן קבוע.
הדרך הטובה ביותר לתת תחושת ביטחון למראיין שלכם, היא לפחות העובדה שאתם מכירים את המושגים ומבינים על מה מדובר. הרי מלכתחילה הסיבה שקשה לכם למצוא עבודה היא שלא כל כך סומכים עליכם שתעשו את העבודה במקצועיות ובמהירות כי אין לכם שום ניסיון בזה. אז הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות זה פשוט לדעת על בורים את כל המושגים ולדעת לענות על רוב השאלות, כן גם אם זה רק ברמה התיאורטית.
אז לפני שאתם בכלל מתחילים לשלוח קורות חיים וללכת לראיונות עשו את הדברים הבאים:
  • הכינו לכם רשימה של מושגים בסיסיים שאתם חייבים לדעת
  • קראו קצת על מגמות ודברים חדשים שקרו בחודשים האחרונים בעולם הדיגיטל
  • התכוננו לשאלות מתקילות ומורכבות וגם ובמידה ואין לכם תשובה, דעו לפחות איך לצאת מזה ולענות בצורה הגיונית שתיתן ביטחון למראיין
  • תנו למראיין תחושב שלמרות שאין לכם ניסיון מעשי בתחון, המושגים לא זרים לכם ואתם מבינים בדיוק איך עובד עולם הדיגיטל ואיך אתם יכולים לעזור לחברה שלו לצמוח ולהתפתח.
והכי חשוב – לבוא עם ביטחון.
 

תיק עבודות עשיר (כמה שאפשר כי אתה עדיין ג'וניור)

או בת'כלס

הוכחה שאתה יודע לעשות משהו מעשי חוץ מלשבת בכיתה.
המכשול הראשון בקבלת עבודה הוא בדרך כלל העובדה שאין לכם ניסיון.
לכן הטיפ הראשון שלי אליכם הוא תצברו ניסיון. רגע, אבל אם לא עבדתי בשום מקום ואף אחד לא מקבל אותי אז איך אני אצבור ניסיון?
תייצרו לעצמכם ניסיון!
תתחילו במעגל הקרוב שלכם – חברים, שכנים, משפחה, קרובים – קחו 1-2 בעלי עסקים שאתם מכירים ופשוט תתחילו לתת להם שירות.
כן זה כנראה יהיה בחינם בהתחלה כי מה לעשות, אתם עדיין מתגלחים עליהם, אבל זה מה שיבנה אתכם.
מה הכי חשוב שיהיה לכם בהתחלה כדי למצוא עבודה? הצלחות!
  • אתר אינטרנט קטן שבניתם בעצמכם
  • קמפיין פייסבוק שהצליח ובניתם אותו לגמרי לבד
  • פתרון שמצאתם לבעיה כואבת שהייתה ללקוח
  • דף נחיתה שבניתם והביא תוצאות יפות.
את כל זה אתם יכולים לעשות בעצמכם, בצורה אקטיבית מבלי לעבוד במקום עבודה מסודר.
את הדברים האלו אתם קודם כל מציינים בקורות החיים שלכם (נגיע לזה בטיפים הבאים).
מציינים בראיון העבודה.
זה בעצם נותן למעסיק אינדיקציה שאתם:
  • יוזמים בעצמכם
  • לא מפחדים ללמוד לבד
  • יודעים להשתמש בכלים הדיגיטליים ולא רק לדבר עליהם
  • יודעים לדבר עם לקוחות ולייצר להם תוצאות
משם הדרך תהיה הרבה יותר קלה עבורכם.

תגיעו מוכנים לראיון. אבל באמת.

יצא לי לעשות מאות ראיונות עבודה בשנים האחרונות. האמת? הייתי בטוח שזה משהו שכולם מבינים ועושים אבל להפתעתי ממש ממש לא.

גם אני מפרסם בלוחות דרושים שיווק דיגיטלי באתרים השונים ורוב מוחלט של המרואיינים שהגיעו אליי לפגישה הגיעו כשאין להם מושג עליי ועל המשרד שלי, לא ביצעו שום מחקר מקדים או חיפוש קצר בגוגל כדי להבין לאן הם הגיעו ומה אני מחפש בדיוק.

אז איך תגיעו מוכנים אבל בקטע אחר:

  • בצעו בדיקה מקיפה על החברה אליה אתם עומדים להגיע – בידקו מי קהל הלקוחות של החברה, מה תחומי ההתמחות של החברה, מה הייחודיות של החברה והעומד בראשה וכמובן היכנסו לאתר האינטרנט של החברה ונסו ללמוד כמה שיותר פרטים חשובים אודות החברה.
  • התאימו את עצמכם לאופי החברה – באופן טבעי, אם החברה שאליה אתם מגיעים מתמחה באיקומרס ומכירות באינטרנט, אתם חייבים להכיר את כל המושגים הבסיסיים בעולם האיקומרס, פלטפורמות, יחסי המרה, אפשרויות מדידה וכדומה. שימו לב! אתם לא צריכים לדעת לפני הראיון לבנות חנות אינטרנטית וגם לא להטמיע פיקסלים אבל אתם בהחלט צריכים לדעת להסביר איך הדברים עובדים, מה תפיסת העולם שלכם ואיך אתם יכולים לעזור לחברה להתקדם ולהתפתח בתחומי ההתמחות שלה.
  • הוציאו דו"ח על אתר החברה עצמה או על אחד הלקוחות שלה ונסו למצוא דברים מעניינים (כן אפילו פגמים וליקויים) שאפשר יהיה לשוחח עליהם בפגישה.

ציפיות שכר בשיווק דיגיטלי

בהרבה התנהלויות מול מועמדים לעבודה, נתקלתי לא מעט בשאלה: מה השכר הצפוי לי?

דעתי והמלצתי במקרה הזה היא כמועמדים לא לשאול את השאלה הזו בטרם אתם מגיעים לראיון. אם המעסיק מיוזמתו מציין מה השכר המוצע אז כנראה שתשעו את השכר הצפוי, אם הוא לא מציין זאת במפרט המשרה אז כנראה יש לכך סיבה ואין היגיון בלשאול שאלה כזו וגם אסביר למה.

שאלות מהסוג הזה לטעמי שייכות לעולם העבודה הישן. כיום השכר המשולם לעבודה בעולם ההייטק והדיגיטל נגזר אך ורק מהיכולות של העובד. לכן אי אפשר להגיד למועמד בטלפון מה השכר שהוא צפוי לקבל כי אני פשוט לא יודע מה היכולת שלו.

לדוגמא: אם חשבתי לשלם במשרה מסוימת שכר X ומגיע אליי מועמד שעומד בתנאים שהגדרתי ואפילו מסוגל לטפל במשימות נוספות אחרות שחוסכות לי כמעסיק זמן וכסף שלא תכננתי לחסוך, הדבר הזה מבחינתי יבוא לידי ביטוי בשכר שאני מציע לאותו מועמד.

כיום מעסיקים בתחום חושבים בצורה פשוטה – איך יכול אותו מועמד לתרום לחברה, ללקוחות ולהון האנושי בחברה שלנו. אם התרומה שלו תהיה גדולה יותר ממה שתכננתי מלכתחילה אזי אני בהחלט אהיה נכון לשלם לו יותר עבור העבודה.

אז הטיפ שלי בעניין הזה: תכבדו את המעסיק ואת תהליך הגיוס, אל תשאלו כבר בשיחה הראשונית מה השכר הצפוי, זה לא יהיה רציני להגיד מה השכר הצפוי בטרם הראיתם מה אתם יודעים לעשות ואיך אתם יכולים לתרום לארגון.

התחילו מפרויקט התנדבות חינמי

אז כן, אולי חלק ירימו גבה אבל את הטיפ הזה אני נותן מהסיבה הפשוטה שגם אני עברתי בדיוק את אותה הדרך וזה מה שעשיתי ומצאתי שזה עזר לי מאוד ותרם להתפתחות שלי במקצוע.

כמושאמרנו כבר בתחילה, למצוא עבודה אמיתית בתחילת הדרך וללא ניסיון זה קצת קשה, נסו לצבור ניסיון בדרכים קצת אחרות. פנו לעמותה או כל ארגון התנדבותי שאתם מכירים הזקוק לעבודת דיגיטל, פרסום בפייסבוק, בניית אתר, הקמת פרופיל בפלטפורמה של גוגל לעסק שלי או כל דבר אחר. לוו את הארגון למשך תקופת זמן מסויימת והקפידו לחתום על התוצרים עם השם שלכם (זו זכותכם המלאה שכן אתם עושים זאת בהתנדבות). בפעולה הזו אתם גם נותנים מעצמכם למען הקהילה שזה דבר טוב לכשעצמו וגם עוזרים לעצמכם ביחסי ציבור לא רעים.

מה שמעניין הוא, וזה מה שעזר גם לי מאוד, היא העובדה שעמותות בדרך כלל נהנות מרשת קשרים עניפה ומסועפת וכאשר התחלתי להתנדב באותה עמותה לניצולי שואה וניהליתי עבורם את הדיגיטל, הצלחתי להתחבר תוך כדי העבודה לתורמים הרבים של העמותה שלרובים היו חברות עסקיות מצליחות ומשם הדרך להתחלה של ניהול דיגיטל לעסקים הייתה מאוד קצרה.

נכון, אף אחד לא רוצה לעבוד בחינם, אבל ברגע שעושים זאת מתוך מטרה להכיר ולהרחיב את רשת הקשרים שלכם ועל הדרך עושים גם טוב לאחרים ולמען הקהילה, זה שילוב שרק יכול לעזור לכם בתחילת הדרך.

באתר רוח טובה תוכלו למצוא מגוון אפשרויות התנדבות בעמותות שזקוקות למנהלי שיווק דיגיטלי בהתנדבות.

דרושים שיווק דיגיטלי ללא ניסיון ? שלא יעבדו עליכם!

אל תתפתו לכותרות מפוצצות של אתרי דרושים שיווק דיגיטלי והבטחות למציאת עבודה כבר תוך כדי הלימודים, משכורות מנופחות ופנטזיות לתנאים ומשרות שלא באמת קיימות. שוק הדיגיטל כמו כל שוק אחר מחפש אנשי מקצוע אמינים, מקצוענים וכמובן בעלי ניסיון. כל ניסיון להציג זאת כאילו שוק שצמא לאנשי מקצוע יהיה מוכן לקלוט אותם גם ללא ניסיון וללא ידע מעשי הוא שגוי מיסודו ולא נכון.

עבודה בשיווק דיגיטלי לא חסרה

כמו שאתם רואים בגלריית התמונות כאן למעלה, עבודה בשיווק דיגיטלי לא חסרה ויש בשפע. אלו רק כמה צילומי מסך שלקחתי מקבוצות פייסבוק בשבוע האחרון. יש דרישה מטורפת לאנשי מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי, אבל יש קאץ' אחד. הדרישה היא לאנשים שיודעים לעבוד, יודעים להביא תוצאות. אין דרישה לסתם אנשים שסיימו קורס שיווק דיגיטלי, כאלו לא חסר.

(טיפים נוספים יעלו כל הזמן בקטע מתעדכן, אז שווה לחזור למאמר הזה שוב פעם בימים הקרובים).
 
מחכה לתגובות שלכם!

אולי יעניין אותך גם...

מה זה UGC: תוכן גולשים שמקדם את המותג שלך

תוכן מבוסס משתמשים (UGC – User Generated Content ) הפך במהירות להיבט מרכזי באסטרטגיות שיווק מודרניות, כאשר מותגים רבים מזהים את הפוטנציאל שלו לטפח קשרים אותנטיים, להגביר את אמון הצרכנים ובסופו של דבר להגביר את המכירות. אבל תחילה בואו נבין מה זה UGC?