רשימת תפוצה לעסקים – איך להגדיל את רשימת התפוצה בעסק שלכם

רשימת תפוצה

בעולם מטורף של שיווק דיגיטלי שלא עוצר לרגע, רשימת תפוצה הפכה בשנים האחרונות למושג די פופולארי בכל פגישה שאני מקיים עם בעלי עסקים, תלמידים בקורסים לשיווק דיגיטלי ומנהלי שיווק של חברות ומותגים.

אז כן, רשימת תפוצה זו דרך נהדרת לתקשר עם הלקוחות שלכם, למכור להם שוב ושוב מוצרים ושירותים נוספים וכמובן, למתג עצמכם כמומחים בעולם התוכן שלכם.

רשימת תפוצה יכולה להיות מיילים, טלפונים ניידים, בוט למסנג'ר בפייסבוק ועוד כל מיני פלטפורמות שונות שדרכן ניתן לתקשר עם קהל לקוחות קבוע. רגע לפני שנתחיל לדבר על הגדלת רשימת התפוצה שלכם, נבין ראשית מה זה בכלל רשימת תפוצה ומי צריך את זה.

מה זה בכלל רשימת תפוצה ?

טוב ששאלתם!

רשימת תפוצה היא למעשה הדרך שלכם ליצור קשר ישיר, בלתי אמצעי וקבוע עם קהל הלקוחות שלכם. כדי שתהיה לנו רשימת תפוצה אנו זקוקים לפרטי יצירת קשר של הלקוחות שלנו. יש מגוון רחב של אפשרויות יצירת קשר באמצעות רשימת תפוצה ואני ארחיב על כך מיד.

חשוב לי כבר עכשיו לציין שכל הרעיון ברשימת תפוצה לעסק שלכם הוא בעובדה כי יצירת קשר עם קהל הלקוחות שלכם באמצעות רשימת תפוצה הוא זול בצורה ניכרת לעומת יצירת קשר באמצעות קמפיין פייסבוק או קמפיין גוגל ממומן. הרעיון המרכזי הוא לשמור על קשר רציף וקבוע עם קהל הלקוחות שלכם, שיהיה כמה שיותר אישי וכמובן שהעלות פר יצירת קשר תהיה זולה ככל הניתן.

אז איזה רשימות תפוצה בכלל אפשר להקים כיום?

רשימת תפוצה של מיילים

זו הרשימה הנפוצה ביותר והיעילה ביותר לעסקים. הרעיון ברשימת תפוצה של מיילים הוא פשוט. בית העסק אוסף כמה שיותר כתובות מייל של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים ולמעשה נמצא איתם בקשר רציף באמצעות המייל. ישנן מגוון מערכות ישראליות וזרות לשליחות ניוזלטר ללקוחות עם מגוון תבניות ואפשרויות שליחה מתקדמות. מעבר לשליחת ניוזלטר ללקוחות באופן קבוע ישנן אפשרויות חדשות ומתקדמות ליצירת קמפיינים לשליחת מסרים אוטומטיים ללקוחות מה שהופך את רשימת התפוצה שלכם לחכמה ועוצמתית הרבה יותר.

רוב המערכות דרכן ניתן לשלוח ניוזלטר מתומחרות לפי כמות כתובות המייל אליהן אתם מדוורים את המסרים שלכם ובדרך כלל ללא הגבלת שליחה.

רשימת תפוצה בוואטסאפ

וואטסאפ נחשבת לאפליקציה פורצת דרך לעסקים ובשניםה אחרונות היא בהחלט הופכת למשמעותית גם לעסקים באמצעות הפלטפורמה החדשה של האפליקציה, וואטסאפ לעסקים.

רשימות תפוצה בוואטספ יכולות לשמש כמעט כל עסק כאשר מה שצריך זה בעצם את מספרי הטלפון הנייד של כל קהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.

חשוב לשים לב כי רשימת תפוצה בוואטסאפ מוגבל ל-256 חברים כך שבמידה ותרצו להגדיל את רשימת התפוצה תצטרכו להקים רשימת תפוצה נוספת ונפרדת.

רשימת תפוצה בוואטסאפ מתאימה לעסקים שמקיימים קשר רציף וקבוע עם לקוחות ויכולים באמצעות רשימת התפוצה לספר לקהל הלקוחות שלהם על מבצעים חמים ועדכונים חשובים באופן מיידי דרך רשימת התפוצה בוואטסאפ.

רשימת תפוצה באמצעות בוט של מסנג'ר בפייסבוק

בוט של מסנג'ר בעמוד עסקי בפייסבוק נחשב גם כן לשיטה חדשה יחסית בניהול ויצירת של רשימות תפוצה לעסקים. בשנים האחרונות איפשרה פייסבוק לתוכנות צד שלישי להתחבר לממשק של מסנג'ר לעמודי פייסבוק עסקיים וליצור על גבי הפלטפורמה בוטים אוטומטיים שמסוגלים לנהל שיחות עם לקוחות, לקחת פרטים מלקוחות פוטנציאליים, לתת מענה ואפילו למכור מוצרים ושירותים בצורה אוטומטית.

רשימת תפוצה של בוט מסנג'ר מצריכה מכם עמוד עסקי בפייסבוק, הרשמה לאחד מהאתרים דרכם ניתן ליצור בוט כמו צ'אטפיול ולאחר מכן ניתן להתחיל ולהוסיף אנשים לרשימת התפוצה שלכם במסנג'ר.

סוגים נוספים של רשימות תפוצה

יש מגוון רחב של נישות אחרות ופלטפורמות קטנות אחרות דרכן ניתן ליצור רשימות תפוצה לעסקים. ברשימה הזו ניתן למנות שיטות כמו משלוח סמסים (שכבר הפכו לפאסה ואפילו למטרד), הודעות קוליות ואפילו רשימות תפוצה של משלוח מכתבים פיזיים בדואר. כמו שכתבתי בתחילה, כל אלו כבר די עברו מן העולם.

אז אחרי שסקרנו את הפלטפורמות העיקריות בהן ניתן ליצור קשר עם לקוחות באמצעות רשימת תפוצה, מגיע החלק החשוב באמת והוא יצירת הרשימה והגדלת כמות הלקוחות שבה.

 

הגדלת רשימת תפוצה לעסקים

בניהול של רשימות תפוצה יש מספר אתגרים אך העיקרי שבהם הוא הגדלת רשימת התפוצה. הבעיה העיקרית כיום של עסקים בכל הקשור לרשימת התפוצה הוא חוסר היכולת להגדיל בצורה משמעותית את רשימת התפוצה באופן קבוע ובקצב יציב.

אצל רוב העסקים שאני פוגש במהלך העבודה שלי רשימת התפוצה נמצאת בדרך כלל במספרים מאוד נמוכים וכמעט ולא גדלה בצורה טבעית או מממומנת לאורך השנים.

בדיוק בנקודה הזו אני רוצה לעזור ולתת לכם כמה דרכים בדוקות ופשוטות להגדלת רשימת התפוצה שלכם באופן קבוע ומשמעותי, כזה שיעשה הבדל בעסק שלכם.

הגדלת רשימת תפוצה באמצעות מוצר חינמי

דרך נהדרת ופשוטה לגייס עוד ועוד נרשמים לרשימת התפוצה שלכם היא יצירת מוצר חינמי שיישלח ללקוחות במייל לאחר שימסרו את פרטי ההתקשרות עימם.

הרעיון הוא כזה: אתם כבעל העסק וכאוטוריטה בתחומכם נותנים ערך ללקוח בדמות מדריך חינמי כזה או אחר, הטבה שאי אפשר לסרב לה או כל דבר אחר שהוא בעל ערך עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

ניתן לייצר נרשמים חדשים לרשימת התפוצה שלכם באמצעות בניית דף נחיתה שמסביר את הערך הרב שיקבלו הנרשמים במידה וישאירו פרטים ובמידה והדף יהיה מספיק משכנע והערך יהיה מספיק משמעותי, אתם תתחילו לקבל נרשמים חדשים לרשימת התפוצה שלכם.

את דף הנחיתה כמובן שתצטרכו לקדם באמצעות מגוון דרכים כמו פרסום בפייסבוק או קידום תוכן בטאבולה ואאוטבריין זאת כדי לייצר מספיק כניסות וחשיפות שיביאו את כמות ההרשמות שאתם רוצים.

חשוב לציין כי מומלץ לבנות קמפיין שכזה במערכת ניוזלטר מסודרת, כזו שניתן לבנות בה דפי נחיתה, דיוורים אוטומטיים ולמעשה לנהל את כל האופרציה מתוך אותו ממשק.

מעבר לכך, כדאי מאוד לחבר קמפיין שכזה לסדרת דיוורים אוטומטיים כך שבכל פעם שמישהו משאיר פרטים ומקבל מיידית במייל את המוצר החינמי, הוא ייחשף בימים שלאחר מכן למסרים נוספים מטעמכם בכל יום באמצעות מסרים אוטומטיים שיישלחו אליו.

חינוך מחדש של אנשי השירות והמכירות בחברה

לא פעם אני נתקל בחברות גדולות ומכובדות שלא מטמיעות תהליך עבודה מסודר בחברה בכל מה שקשור ללקיחת פרטי יצירת קשר בצורה עקבית מלקוחות קיימים ומתעניינים. קידום עסקים באינטרנט לא יכול לעבוד ללא מתן דגש על מה שקורה בעולם הפיזי ובמקרה הזה, מה קורה עם עובדי החברה שנמצאים בשטח מול קהל הלקוחות.

ניקח לדוגמא מסעדה – ברוב המסעדות בהן אני מבקר מעולם לא ביקשו ממני כתובת מייל או הציעו לשלוח לי מבצעים והטבות באמצעות סמסים.

בתור יועץ שיווק באינטרנט שמתמחה בייעוץ דיגיטלי לבעלי עסקים, הצגתי את הרעיון הבא לכמה וכמה בעלי עסקים מתחום המסעדנות ולשמחתי חלק לא מבוטל בחרו ללכת עם הרעיון וזה די הצליח להם. ככה זה הולך:

אם במסעדה ממוצעת לצורך הדוגמא מבקרים ביום 200 סועדים, מספיק שהמלצרית שמשרתת את הלקוחות תציע בסיומה של כל ארוחה קינוח מתנה או 10% הנחה לארוחה הבאה בתמורה למתן כתובת מייל וטלפון של הלקוח – אזי רשימת התפוצה של הלקוח הייתה גדלה בעשרות ומאות לקוחות בכל יום רק מבנייה של תהליך פשוט ויעיל במתן השירות ללקוחות.

אותו הדבר רלוונטי לכל מקום עבודה או חברה הנותנים שירות או מוכרים מוצרים ללקוחות. אני מציע שפשוט תטמיעו נוהג בחברה שבכל אינטרקציה עם לקוח יבקשו נציגי השירות את פרטי יצירת הקשר המלאים של הלקוח (כולל כתובת מייל) ובתמורה לכך יציעו הטבה קטנה או ערך כלשהו כך שללקוח לא תהיה סיבה לסרב.

נצלו את הנדל"ן הפיזי שלכם

בדיוק כמו בדוגמא של המסעדה, גם בדוגמא הזו אני ממליץ לנצל את הנכסים הקיימים הטבעיים שלכם. אם אתם מקבלים לקוחות בבית העסק הפיזי שלכם אני מציע לכם פשוט לנצל את השטח הנדל"ני היקר הזה ולפזר במקומות מפתח בעסק שלכם הצעות ספציפיות ללקוחות להצטרף לרשימת התפוצה שלכם (זה יכול להיות מקביל גם למועדון לקוחות) בתמורה להטבה או ערך מסוים. השיטה הזו לדעתי היא הפשוטה מכולן שכן ההשקעה הראשונית שלכם היא ההשקעה היחידה ומרגע שחשפתם את הלקוחות לאפשרות ההצטרפות כל השאר ייעשה בצורה אוטומטית.

נצלו את אתר האינטרנט שלכם

אם ניצלנו את הנדל"ן הפיזי בבית העסק שלנו, כמובן שאנחנו חייבים לנצל את הנדל"ן הוירטואלי שלנו.

נסו להוציא כמה שיותר מאתר האינטרנט שלכם מבחינת הרשמות חדשות לרשימת התפוצה שלכם ואת זה ניתן לעשות בכמה דרכים:

  • טפסי הרשמה בכל עמוד באתר – ניתן למקם את הטופס בסוף העמוד או בסייד בר (באחד מציגי האתר) ולהציג בטופס הנעה לפעולה יחד עם ערך שיקבלו הגולשים ברגע שיירשמו בטופס.
  • פופאפ – ניתן להציג פופאפ לפי חוקיות מסוימת כמו זמן שהייה באתר, לפני נטישה או אפילו לאחר גלילה של אחוז מסוים מהעמוד. היתרון הגדול של פופאפ הוא בבולטות שלו ובכך שהוא למעשה משתלט על תשומת הלב של הגולש ועל העמוד עצמו כך שאחוזי ההמרה בו בדרך כלל יהיו גבוהים יותר מעל טופס אחר.
  • מיקום טופס קבוע באמצע הכתבות בבלוג – במידה ויש לכם בלוג באתר (אם אין לכם כדאי מאוד שיהיה לכם אחד כזה עם תכנים הכוללים כתיבה שיווקית ברמה גבוהה) עם מגוון כתבות עשירות, כדאי למקם בצורה אוטומטית טפסי הרשמה באמצע הכתבות באתר ואף בסופן. ההיגיון אומר שאם יש לכם באתר כתבות מעניינות שרלוונטיות לקהל היעד שלכם, הסיכוי הגבוה ביותר לרשום גולשים חדשים לרשימת התפוצה שלכם הוא ממש בעודם קוראים ונהנים מהתוכן באתר שלכם. בקיצור, אתם רוצים שיהיו טפסי הרשמה במיקומים נוחים ובולטים בדפי הכתבות באתר.
  • בר עליון\תחתון דביק – גם זו שיטה נהדרת לגייס עוד נרשמים באתר שלכם. בר עליון או תחתון שנשאר דביק לכל אורך הגלישה של האתר כך שהוא לא נעלם מעיניו לשנייה אחת. חשוב לזכור כי בר דביק הוא יחסית מוגבל בגודל שלו ולכן חשוב להטמיע בו מסר קצר וחזק עם ערך משמעותי ללקוח שיגרום לו להשאיר את כתובת המייל בטופס.

את כל הדברים הטכניים הללו אמור לעשות עבורכם זה שבנה את האתר ומכיר אותו, אנשי מקצצוע ששיכים למשרד פרסום דיגיטלי איתו אתם עובדים או אפילו נסו לעשות זאת בעצמכם באמצעות מערכות חינמיות כמו mailmunch למשל שבה אני משתמש.

השתתפות בכנסים ואירועים גדולים

בישראל ישנם אלפי כנסים מקצועיים בשנה במגוון נרחב של תחומים. סביר להניח כי גם בתחום שלכם מתקיימים לא מעט כנסים ואירועים מקצועיים רבי משתתפים. לכן, מה שאתם יכולים וצריכים לעשות בכנסים מהסוג הזה הוא פשוט להציב נציגים מטעמכם שיאספו את פרטי האורחים בכנס באמצעות מתן של הטבה, מתנה או ערך כלשהו שיגרום לבאי הכנס להשאיר פרטים. מה שטוב בשיטה הזו היא העובדה שבאי הכנס יהיו בדרך כלל קשורים באופן הדוק לעולם התוכן שלכם כך שכל נרשם חדש שכזה לרשימת התפוצה יהיה סופר רלוונטי לעסק שלכם.

אז אחרי שסקרנו כמה וכמה דרכים לאיסוף והגדלה של רשימות התפוצה שלכם, כל שנותר לכם לעשות הוא להתחיל להגדיל את רשימת התפוצה שלכם ולדוור את המסרים והתכנים שלכם ישירות אליהם. חשוב להכניס את נושא הגדלת רשימת התפוצה לתכנית העבודה שלכם ולחלק מהאסטרטגיה השיווקית הכוללת שלכם בעסק.

במאמרים הבאים אסביר ואראה לכם מה כדאי לעשות ברמת התוכן והמסרים בניוזלטר שלכם.

בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם...