בדיקת מיקומים בגוגל: כיצד לבדוק את המיקומים שלי בגוגל

בדיקת מיקומים בגוגל

בעולם קידום האתרים האורגני (SEO), אנחנו נמדדים על היכולת שלנו להעלות אתר מסוים במיקומים שגוגל, בהתאם לביטוי מפתח. כדי שנוכל לדעת האם העבודה שלנו השתלמה, אנחנו צריכים לבדוק את המיקומים לפני ואחרי, אבל איך מבצעים בדיקת מיקומים בגוגל? יש כמה שיטות, לכל אחת יתרונות וחסרונות:

שימוש בקונסולת החיפוש לבדיקת מיקומים בגוגל

קונסולת החיפוש של גוגל (גוגל סרץ' קונסול) היא כלי רב עוצמה למעקב וניהול הנוכחות של האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל. אחד מהפרמטרים שניתן לראות בקונסולת החיפוש, הוא המיקום הממוצע של דפים באתר שלך, בהתאם לשאילתות חיפוש של אנשים שנחשפו לאתר שלך. בלחיצה על הוי של מיקום ממוצע תוכלו לראות הנתונים של המיקום הממוצע של כלל האתר

בדיקת מיקומים בגוגל באמצעות גוגל סרץ' קונסול

אחת התכונות החיוניות שלה היא היכולת לבצע בדיקות מיקום, שעוזרות לך להבין כיצד האתר שלך מתפקד באזורים גיאוגרפיים שונים. סעיף זה ידריך אותך בשתי שיטות עיקריות: בדיקת מיקומים בגוגל לפי שאילתה ובדיקת מיקומים בגוגל לפי דף בודד.

בדיקת מיקום לפי שאילתא

כאשר ברצונך לראות כיצד האתר שלך מתפקד עבור שאילתות חיפוש ספציפיות במיקומים שונים, קונסולת החיפוש של גוגל מספקת תובנות מפורטות. כך תוכל לבצע בדיקת מיקום לפי שאילתה:

  1. גישה לדוח הביצועים: היכנס לחשבון קונסולת החיפוש של גוגל שלך ונווט אל הקטע "ביצועים". דוח זה מציג נתונים על קליקים, חשיפות, שיעורי קליקים (CTR) ומיקום ממוצע עבור האתר שלך.
  2. סינון לפי מיקום: לחץ על הכפתור "חדש", לאחר מכן בחר "מדינה". פעולה זו מאפשרת לך לסנן את נתוני הביצועים שלך לפי מדינות ספציפיות. תוכל לבחור מדינה אחת או מספר מדינות להשוואה.
  3. ניתוח שאילתות: תחת הכרטיסייה "שאילתות", תראה את מונחי החיפוש שבהם משתמשים מהמיקומים שנבחרו השתמשו כדי למצוא את האתר שלך. רשימה זו עוזרת לזהות אילו מילות מפתח מניעות תנועה מאזורים שונים. עיין במדדים המשויכים לכל שאילתה, כגון קליקים וחשיפות, כדי להעריך את הביצועים.
  4. השוואת ביצועים: תוכל להשוות כיצד אותה שאילתה מתפקדת במיקומים שונים על ידי מעבר בין מדינות. השוואה זו עוזרת לך להבין הבדלים אזוריים בהתנהגות חיפוש וביעילות מילות מפתח.
בדיקת מיקומים בגוגל ע"פ שאילתא
תוצאות של בדיקת מיקומים בגוגל ע"פ שאילתא

בדיקת מיקומים בגוגל לפי דף

בנוסף לשאילתות, חשוב להעריך כיצד דפים ספציפיים באתר שלך מתפקדים במיקומים שונים. שיטה זו עוזרת לך לזהות איזה תוכן מהדהד ביותר עם משתמשים באזורים השונים. כך תוכל לבצע בדיקת מיקום לפי דף:

  1. גישה לדוח הביצועים: בדיוק כמו בשאילתות, התחל בקטע "ביצועים" של קונסולת החיפוש של גוגל.
  2. סינון לפי דף: שוב, השתמש בכפתור "חדש" כדי לבחור "דף" ולסנן את הנתונים שלך לפי דפים שמעניינים אותך.
  3. בחירת סוג סנן: ניתן לבחור בשלושה סוגי סננים וסנן התאמה אישית, סנן "כתובות כוללות" כך שכל הגרסאות של דף מסוים יכללו (עם פילטרים, דפי בנים של אותו דף וכו), "כתובות אינן כוללות" על מנת לסנן חלק באתר שאנחנו לא רוצים לבדוק, או כתובת מדויקת, אם אנחנו רוצים לדעת איפה כתובת מדויקת נמצאת.
בדיקת מיקומים בגוגל ע"פ דף

צפייה בתוצאות: לאחר שעשינו סינון לשאילתא או לדף נוכל לראות בטבלה במטה את כל ביטויי המפתח שהדף שבחרנו ממוקם בהם. שימו לב! מדובר במיקום ממוצע ולכן המספרים המוצגים אינם שלמים אלא ממוצע של מיקומים המשתנים לאורך תקופת הזמן שבחרנו (תקופת הזמן הדיפולטיבית היא שלושה חודשים).

תוספי SEO לבדיקת מיקומים בגוגל

כשמדובר באופטימיזציה של האתר שלך עבור מיקומים גיאוגרפיים שונים, תוספי כרום ל-SEO יכולים להוות כלים חשובים ביותר. הם מציעים מגוון תכונות שיכולות לעזור לך לנתח ולשפר את ביצועי האתר שלך באזורים ספציפיים. תוסף אחד כזה שבולט הוא Mangools.

Mangools

Mangools היא חבילת כלים של SEO המספקת תובנות מקיפות על ביצועי מנוע החיפוש של האתר שלך. אחת התכונות הבולטות שלה היא היכולת לבצע ניתוח SEO מבוסס מיקום. כך Mangools יכולה לעזור לך בבדיקות מיקום:

  1. KWFinder: כלי זה בתוך Mangools מאפשר לך לבצע מחקר מילות מפתח תוך התמקדות במיקומים ספציפיים. על ידי בחירת מדינה, עיר או אפילו שכונה, תוכל למצוא מילות מפתח הרלוונטיות ביותר לקהל היעד שלך באותו אזור. זה שימושי במיוחד עבור עסקים מקומיים שצריכים למשוך לקוחות מאזורים ספציפיים.
  2. SERPChecker: מספק ניתוח מפורט של דפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) עבור כל מילת מפתח נתונה במיקום ספציפי. אתה יכול לראות כיצד האתר שלך מדורג בהשוואה למתחרים באותו אזור, מה שעוזר לך להבין את התחרות המקומית ולתכנן אסטרטגיה בהתאם.
  3. SERPWatcher: כלי זה עוזר לך לעקוב אחר מיקומי מילות המפתח שלך לאורך זמן עבור מיקומים ספציפיים. על ידי ניטור השינויים בדירוג שלך, תוכל להעריך את האפקטיביות של אסטרטגיות ה-SEO שלך ולקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לשפר את ביצועי ה-SEO המקומי שלך.
  4. LinkMiner: מאפשר לך לנתח פרופילי קישורים נכנסים תוך התמקדות ברלוונטיות גיאוגרפית. הבנת המקור של הקישורים הנכנסים שלך יכולה לעזור לך לזהות הזדמנויות להשגת קישורים נכנסים מקומיים נוספים, שיכולים לחזק את הסמכות והדירוג של האתר שלך במיקומים ממוקדים.

באמצעות Mangools, אתה יכול לקבל הבנה מעמיקה של אופן הביצועים של האתר שלך באזורים שונים ולזהות הזדמנויות לשיפור. התובנות שמספקים כלים אלה יכולות לעזור לך להתאים את התוכן ואסטרטגיות ה-SEO שלך כדי לענות טוב יותר על צרכי הקהל המקומי שלך.

הממשק הידידותי למשתמש והוויזואליזציות הברורות של Mangools הופכים אותו לנגיש גם למי שאינם מומחי SEO. קלות השימוש הזו, בשילוב עם התכונות החזקות שלה, הופכות אותה לבחירה פופולרית עבור עסקים המעוניינים לבצע אופטימיזציה של אתרי האינטרנט שלהם עבור חיפוש מקומי.

לסיכום, תוספי SEO כמו Mangools חיוניים לביצוע ניתוח SEO מבוסס מיקום.

הם מציעים מגוון כלים המספקים תובנות חשובות לגבי ביצועי האתר שלך באזורים ספציפיים. על ידי מינוף כלים אלה, תוכל לשפר את אסטרטגיות הקידום האורגני המקומי שלך ולוודא שהאתר שלך מדורג גבוה באזורים החשובים ביותר לעסק שלך.

יתרון נוסף של מנגולס הוא שהוא ממספר את התוצאות הראשונות בגוגל בצורה נוחה, למי שמחפש באופן קבוע את המיקום שלו בתוצאות הראשונות, המספור מאפשר לתצוגה נוחה של המיקום הנוכחי.

בדיקת מיקומים בגוגל באמצעות מנגולס mangools, ניתן לראות את המספרים של המיקומים מצד שמאל

אתרים לבדיקת מיקומים בגוגל

כאשר מדובר בבדיקת הביצועים של האתר שלכם מבוססי מיקום, ישנם מספר כלים מקוונים שיכולים לספק תובנות חשובות. אחד הכלים הפופולריים והיעילים ביותר הוא בודק הדירוג של Ahrefs. פרק זה יתמקד באופן שבו ניתן להשתמש בבודק הדירוג של Ahrefs כדי לעקוב ולשפר את ביצועי האתר שלכם במיקומים גיאוגרפיים ספציפיים.

בודק הדירוג של Ahrefs

Ahrefs ידועה בחבילת כלי ה-SEO המקיפה שלה, ובודק הדירוג שלה אינו יוצא מן הכלל. rank checker של ahref הוא כלי המאפשר למשתמשים לעקוב אחר דירוג האתר שלהם עבור מילות מפתח ספציפיות במיקומים שונים. כך ניתן למנף את בודק הדירוג של Ahrefs עבור SEO מבוסס מיקום:

בדיקת מיקומים בגוגל באמצעות rank checker של ahref - ניתן לראות בשורה למעלה מה המיקום של האתר בביטוי מסוים.

באמצעות בודק הדירוג של Ahrefs, תוכלו לקבל הבנה ברורה לגבי הביצועים של אתר האינטרנט שלכם באזורים גיאוגרפיים שונים. מידע זה הוא בעל ערך רב עבור אופטימיזציה של האתר שלכם בכדי לענות על הצרכים וההעדפות הספציפיים של משתמשים במיקומים שונים. בין אם אתם מכוונים לקהל מקומי, ארצי או בינלאומי, Ahrefs מספקת את הכלים הדרושים כדי לשפר את אסטרטגיית קידום האתרים שלכם ולהשיג דירוג טוב יותר.

הבנה ומיטוב של SEO מבוסס מיקום הינה קריטית לשיפור ביצועי אתר האינטרנט שלך באזורים גיאוגרפיים שונים. מאמר זה סקר את הכלים והשיטות המרכזיים לביצוע בדיקות מיקום יעילות. בחנו כיצד ניתן להשתמש ב-Google Search Console כדי לנתח ביצועים ספציפיים למיקום לפי שאילתה ולפי דף. בנוסף, דנו ביתרונות השימוש בתוספי SEO כמו Mangools לקבלת תובנות SEO מקומיות מפורטות יותר. לבסוף, המאמר הדגיש את השימוש באתרים כמו Ahrefs Rank Checker למעקב אחר דירוגים ספציפיים למיקום ושיפורם. על ידי מינוף כלים וטכניקות אלה, תוכל להבטיח כי אתר האינטרנט שלך מותאם היטב למיקומים שונים, ובסופו של דבר יניע תנועה רלוונטית יותר וישפר את אסטרטגיית ה-SEO הכוללת שלך.

אולי יעניין אותך גם...