כל מה שרצית לדעת על קידום עסקים באינטרנט במדריך אחד

קידום עסקים באינטרנט

קידום עסקים באינטרנט הפך בשנים האחרונות לשיטת עבודה חובה לכל בית עסק בארץ ובעולם. כלי השיווק האינטרנטיים מצליחים להביא לבית העסק חשיפות מדוייקות ויעילות במיוחד, מה שמביא להחזר השקעה חיובי במיוחד על תקציבי הפרסום של עסקים בכל הגדלים והסוגים.

אז בין אם אתם בעלי עסק בעצמכם או פרילנסרים שרוצים לדעת איך לקדם עסקים באינטרנט בצורה חכמה ויעילה, המאמר הזה בוא בהחלט בשבילכם.

אז לפני שאסביר על כל הדרכים היעילות לשווק עסקים באינטרנט, אפשר להתחיל מבסרטון הזה כדי להבין טוב יותר מה זה בדיוק שיווק דיגיטלי:

אז אחרי שצפיתם בסרטון והבנתם קצת יותר טוב מה זה שיווק דיגיטלי, בואו נראה איך אנחנו משתמשים בשיווק דיגיטלי כדי לקדם עסקים באינטרנט בצורה חכמה ויעילה.

קידום עסקים במנועי חיפוש

אחד המקומות השווים ביותר לקידום העסק שלכם זה כל עולם מנועי החיפוש. כמובן שיש כאלו שיגידו שרשתות חברתיות שוות הרבה יותר לקידום עסקים אבל זה כמובן רלוונטי לסוג מסויים של עסקים ולקוחות.

מנועי חיפוש הם ייחודיים (גוגל בעיקר) בכך שבמנוע החיפוש הגולש עצמו יותר את האינטרקציה ומצהיר על הכוונה שלו, ז"א אני כעסק מקבל אליי לאתר או לדף הנחיתה לקוח פוטנציאלי שכבר הביע עניין בשירות או במוצר שלי. אני לא צריך לשכנע או ליצור את הצורך אצל הלקוח, הצורך כבר קיים אצלו והוא מה שגרם לו לחפש בגוגל את אותו ביטוי וכך בעצם הוא הגיע אליי.

כמובן שבמנועי חיפוש יש מגוון של דברים שניתן לעשות כדי לקדם את העסק שלכם אבל נדבר על שתי הצורות העיקריות של קידום עסקים במנועי חיפוש:

פרסום ממומן במנועי חיפוש

השיטה המהירה והפשוטה יותר לקדם את העסק שלכם במנועי חיפוש היא פרסום ממומן בגוגל (תסלחו לי שאני מתמקד בגוגל ולא בשאר מנועי החיפוש, סתם כי גוגל שולטת לפחות בישראל ב95% משוק החיפוש ולכן אני אדבר בעיקר על גוגל).

פרסום ממומן בגוגל מאפשר לכם לשים את האתר או את דף הנחיתה שלכם בראש דף התוצאות כאשר מישהו מחפש משהו שקשור לעולם התוכן שלכם.

לדוגמא: פיצריה בהרצליה תרצה להיות ראשונה בגוגל בכל פעם שמישהו מחפש "פיצה בהרצליה" בגוגל.

מעבר לכך, ניתן במערכת הפרסום הממומן בגוגל לבחור אזורים גיאוגרפיים ספציפיים שבהם יופיעו המודעות שלנו, שעות וימים מסוימים בהם יפעל הקמפיין ועוד מגוון התאמות מעניינות וחשובות. את הפרסומים הללו אנחנו עושים דרך מערכת חכמה מאוד מבית גוגל שנקראת גוגל Ads שלמעשה אחראית לחלק הגדול ביותר בהכנסות של חברת גוגל העולמית, הכנסות שמגיעות כמובן מפרסום של עסקים במנוע החיפוש שלה.

קידום אתרים אורגני בגוגל

השיטה השנייה בה ניתן לקדם עסקים באינטרנט היא דרך קידום אתרים אורגני בגוגל. עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם מה בכלל ההבדל בין קידום אתרים אורגני לבין קידום אתרים ממומן בגוגל, אז הנה צילום מסך שמראה את ההבדל בין סוגי הקידומים.

הבנו שקידום אתרים בגוגל בצורה ממומנת לוקח מעט זמן יחסית עד לעלייה לאוויר אבל בניגוד לכך קידום אתרים אורגני הוא הרבה יותר מורכב וסזיפי.

קידום אתרים אורגני מורכב מהמון פמטרים, מצריך תוכן ייחודי ומעניין באתר, המלצות וקישורים ממקורות חיצוניים, אופטימיזציה בין דפי האתר ועוד המון פעולות שיביאו את האתר לעמוד הראשון בביטויים תחרותיים (תוכלו ללמוד כאן עוד על קידום אתרים אורגני בגוגל).

קידום אתרים אורגני היא דרך נפלאה לקדם עסקים באינטרנט אבל אין ספק שמבחינת זמן והשקעה היא דורשת הקצאת משאבים רבים ובעיקר זמן וסבלנות מה שלא תמיד יש בנמצא.

אז עכשיו כשאנחנו יודעים קצת יותר על קידום עסקים באמצעות מנועי חיפוש, נדבר על קידום עסקים באמצעות רשתות חברתיות.

קידום עסקים באינטרנט באמצעות פרסום ברשתות חברתיות

טוב את פייסבוק ואינסטגרם כולנו כבר מכירים והן חלק בלתי נפרד מחיינו, אבל בואו נראה איך אפשר להשתמש ברשתות הנפלאות האלו כדי לקדם עסקים באינטרנט.

קידום העסק באמצעות פייסבוק ואינסטגרם

פייסבוק נחשבת כיום לרשת החברתית הגדולה והפופולארית ביותר בעולם. נכון ל-2019 יש לפייסבוק למעלה מ-2 מיליארד משתמשים. הנתון הזה אומר כבר הכל, חלק משמעותי מאוכלוסיית כדור הארץ מחזיק בחשבון פייסבוק מה שמאפשר לנו לפרסם כמעט לכל אדם בכל מקום בגלובוס.

קידום העסק שלכם באמצעות פייסבוק ייעשה כנראה באמצעות פרסום ממומן. אם תרצו לפרסום את העסק שלכם בפייסבוק בחינם לחלוטין ובאמצעים כמו הגרלות ופעילויות, כתבתי על הנושא הזה מדריך מקיף שתוכלו לקרוא כאן.

פרסום ממומן בפייסבוק למעשה מאפשר לכם כמפרסמים לשלם כסף לפייסבוק ולקבל בעבור זה חשיפות איכותיות של קהלים רלוונטיים ולקוחות פוטנציאליים. בזכות העובדה שכולנו עושים פעולות רבות בפייסבוק ובאינסטגרם כמשתמשים, המידע הרב שנצבר בעקבות כך בפייסבוק נותן למערכת הפרסום תובנות רבות על כל מה שאנחנו אוהבים לאכול, מקומות בילוי, העדפות, תחומי עניין ובעצם כמעט כל מאפיין אישיותי שקיים, פייסבוק יודעת עליו.

בדרך כלל נהוג להשקיע בפייסבוק סכומי כסף בהתאם לגודל העסק ולמידת הפוטנציאל שקיימת עבורכם, אבל באופן עקרוני ניתן לומר כי עסקים שמשקיעים כסף בפרסום בפייסבוק ועושים את זה בצורה נכונה יחזירו את ההשקעה וירוויחו על תקציב הפרסום שהשקיעו במערכת.

פרסום בפייסבוק דורש מיומנות, יצירתיות, התאמה של סוג התוכן לקהל היעד אליו אתם מכוונים ועוד מגוון רחב של יכולות, אבל בהחלט ניתן ללמוד זאת ולעשות את זה לגמרי בעצמך אם אתה עסק קטן או בינוני ולא מוציא עשרות אלפי שקלים בחודש על פרסום ממומן.

פלטפורמות נוספות לקידום עסקים באינטרנט

מעבר לפייסבוק, אינסטגרם וגוגל יש עוד מגוון רב של פלטפורמות דרכן ניתן לקדם את העסק שלכם באינטרנט.

  • ניוזלטר – דיוור מיילים ללקוחות הקבועים שלנו על ידי שליחת דואר אלקטרוני באופן קבוע עם עדכונים, מבצעים וחדשות
  • קידום תוכן – פלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה דרכן ניתן לקדם תכנים ומאמרים שלנו בפורטלים גדולים ברשת ובאתרים נוספים.
  • יוטיוב – ניתן כמובן לקדם את העסק שלכם ביוטיוב במידה ויש לכם סרטוני וידאו אז תוכלו לקדם אותם באמצעות פרסום ממומן ביוטיוב.
  • רשת המדיה של גוגל – דרך רשת המדיה של גוגל ניתן לפרסם באנרים ופרסומים גרפיים בולטים במיליוני אתרים שחברים ברשת המדיה העולמית של גוגל. בארץ תוכלו לפרסם באתרים הגדולים ביותר כמו: ynet, mako ועוד.

קצרה היריעה במדריך הזה מלהסביר בפירוט גם על הפלטפורמות האלו אבל אני מבטיח במאמרים נוספים לגעת בנושאים האלו בהרחבה.

מה עוד חשוב לדעת על קידום עסקים באינטרנט

נקודה חשובה שלעיתים נוטים להתעלם ממנה היא בניית תכנית פרסום מסודרת לעסק שלכם עם התייחסות לכל סוגי המדיה השונים. כן כן, יש לא מעט סוגי מדיה שונים ששוה להתייחס אליהם בתכנית השיווקית שאתם מכינים לעצמכם ובדיוק בשביל זה הכנתי לכם סרטון שמפרט את כל ההסבר על סוגי המדיה השונים שכדאי לקחת בחשבון בעסק שלכם:

אז עכשיו כשאתם יודעים מהם סוגי המדיה שקיימים ואיך לחלק ביניהם את תשומת הלב שלכם, אני מאמין שהמערכת השיווקית שלכם תהיה יעילה הרבה יותר ותוכלו לשווק את העסק שלכם באינטרנט בצורה מוצלחת יותר.

אני מקווה שקיבלתם ערך מהמאמר הזה ושעזרתי לכם להבין קצת יותר טוב מה הפלטפורמות הקיימות, מהם סוגי המדיה ומה עוד אפשר לעשות כדי לשפר את השיווק האינטרנטי של העסק שלכם.

אולי יעניין אותך גם...