איך לשווק באינטרנט – כל השיטות והפלטפורמות המובילות

שלום וברוכים הבאים לבלוג שלי.
היום נדבר על איך לשווק באינטרנט בצורה נכונה ולמה יותר עסקים מתחילים להבין את הפוטנציאל הגלום בו.
אז בואו נתחיל..

שיווק בעידן הדיגיטלי

קודם כל, הבהרה.
בניגוד לעבר, רוב בעלי האתרים מבססים את שלבי המכירה על יצירת קשר אישי עם לקוחותיהם, הבנת הביטויים בהם משתמשים בכדי לחפש מוצר או שירות ויצירת תוכן רלוונטי על פיהם.
ככל שתשכילו לבנות מערכת יחסים הדוקה עם קהל היעד, תוכלו לגרום להם להמשיך להתעניין בכם, להיכנס לאתר העסק שלכם, להגדיל את סך המכירות ממנו ובהמשך גם את רמת החשיפה במנועי החיפוש.

באמצעות קידום אורגני, ניוזלטר ופרסום ברשתות החברתיות, תוכלו לאתר את האנשים שהכי התעניינו בנישה שלכם ברחבי הרשת.

SEO – אופטימיזיציה לאתרי אינטרנט

הידעתם?
ייצרו תוכן עניייני, תמציתי ומסקרן באתר העסק שלכם, ותצליחו.
זאת אומרת שגוגל בודקת איך המבקרים מתנהגים כאשר הם נמצאים באתר שלכם. ( כמה דפים נצפו? , למשך כמה זמן ועוד כ- 200 מדדים שונים)

דירוג זה נקבע על פי כמה רלוונטי מוצאים המחפשים אתר מסוים ביחס לאחרים באותה הנישה.

קישור למאמר (נכון ל – 16.1.19)  בתוצאה הראשונה האורגנית בביטוי:

כלי זה הוא השלב הראשוני
בעזרתו תוכלו להבין באילו ביטויים אנשים משתמשים כאשר מחפשים אתכם ברשת.
מחקר מילים רחב מגלה מה מושך את קהל היעד שלכם, עוזר לכם ליצור תוכן על אותם תחומי העניין, ובהמשך, כתוצאה מכך מגדיל את חשיפת המותג של אתר העסק.
נכון. זאת לא עבודה קלה, אבל לטווח ארוך.
מכיוון, שתתנו ללקוחותיכם הפוטנציאלים את ההרגשה שאתם מקשיבים להם ומדברים בשפתם.

לדוגמא
אם אתם כותבים מאמר על זכויותיהם של עובדים באתר הממשלתי של הביטוח הלאומי .
סביר מאוד להניח שהנימה בה תחליטו להשתמש תהיה רשמית יותר מאשר… שאתם מנהלי משתלה במרכז הארץ, הרוצים לחשוף את בית העסק ללקוחות פוטנציאליים באזור.
למה?
מכיוון שבאתר ביטוח הלאומי תהיו מחויבים לדבר בשפה של המבקרים ולהשתמש בביטויים שהם מכירים.
כגון: "דמי אבטלה",  " חיפוש עבודה", "קורות חיים". ובדרך כלל, מאמרים העוסקים בנושאים אלה כתובים באופן פורמלי.
בגלל זה, סביר להניח שהנימה בבלוג המשתלה תהיה אישית יותר מאשר זו  שבאתר הממשלתי.
נא לא להתבלבל. אינני מתכוון למקצועיות.
האתר של הביטוח הלאומי מחייב רשמיות מסוימת שבלוג הפרחים לא.
ולעיתים, אנו נוטים לקשר שפה גבוהה עם מקצועיות.
אך, אם קהל היעד הפוטנציאלי שלכם גם ככה לא מדבר בשפה גבוהה, לא תהיה שום בעיה אם תכתבו את המאמר שלכם בשפת הרחוב.

כל עוד תזכרו את הכלל –  המטרה היא להעביר את המסר שלכם כך שיהיה מקיף, תמציתי ומהיר ככל האפשר.

גוגל וסמכות | AUTHORITY

מה היא אוטוריטה?

סמכות בגוגל היא ישות אינטרנטית( בלוגר, אתר וכו') אשר מנוע החיפוש מזהה שהוא מעביר תוכן שאנשים מוצאים כרלוונטי לביטוי שהקלידו.
לדוגמא:
אתר הספורט "וואלה", זוהה על ידי המשתמשים במנוע החיפוש (נכון ל – 17.01.19) כרלוונטי ביותר לביטוי –  "ספורט".

איך ממתגים את עצמכם כאוטוריטה?

זהו תהליך שלוקח זמן.
אך, אם תשקיעו זמן ומחשבה ביצירת תוכן על ביטויי מפתח שקהל היעד שלכם כבר מחפש, אין ספק שהמבקרים ובהמשך גוגל יתפשו אתכם בהדרגה כסמכות בתחום.
בדיוק כמו אתר הספורט "וואלה".
אני מניח, שלפני כמה שנים אתר הספורט 5 היה במקום 1 במנוע החיפוש. היום במקום 3, אחרי אתר  " ONE" .

שינוי האלגוריתם על פי רלוונטיות

אם תדברו עם אנשים מעולם האופטימיזציה לאתרי אינטרנט, אז תוכלו לשמוע את המושג  .Authority Shake Up
ב – 19 בדצמבר, 2013, גוגל הפילה כמעט בין – לילה מותגי סמכות בתחומם מביטויים נורא רווחיים.
קישור למאמר מהאתר "Moz" אשר בחן את רעידת האדמה האלגוריתמית מ 2013 –

https://moz.com/blog/googles-december-authorship-shake-up

למה גוגל עשו זאת?
בגלל שעד אז, המערכת של מנוע החיפוש דירגה את האתרים בה, על פי כמות הפעמים שהיא מוצאת את הביטוי המקודם.
זאת אומרת, שאם הייתי מוכר טלפונים בשנים שלפני,
בשביל להתבסס במקומות הראשונים בגוגל, כל שהייתי צריך לעשות זה להטמיע את הביטוי " טלפונים", כמה פעמים שאני יכול.

לדוגמא:" טלפון גלקסי", "טלפון אייפון", "טלפון דור -3 וכו' ".

אז מה השתנה?
היום, ומאז 2013 , גוגל מנתחים את התנהגות המבקרים פר אתר, לפי הנישה שהוא מתמחה בה, הביטויים שקהל היעד משתמש בהם, והכי חשוב האם הם מוצאים את האתר שלכם רלוונטי למה שהקלידו מלכתחילה במנוע החיפוש.

כי מה גוגל מבינים מזה?
שככל שהמבקרים:

  • נשארים באתר למשך זמן ממושך מאחרים,
  • צופים בכמות דפים רבה יותר,
  • ומבצעים יותר פעולות מאשר אתרים האחרים המתחרים על אותם הביטויים (כמו הרשמה לניוזלטר),

כך – אתם רלוונטיים יותר מאחרים לביטוי המקורי שהוקלד.

רשתות חברתיות

לדעתי, אם אתם רוצים לדעת איך לשווק באינטרנט ולהצליח בזה, הפלטפורמות הללו אמורות לבוא לעזרת אתר העסק שלכם.
ואני אסביר,
בתוך העולם המטורף הזה של שיווק באינטרנט, כל המדיות החברתיות (אם זה גוגל +, פייסבוק, יוטיוב וכו'), מוגבלות ברמה כזאת או אחרת, אם ברמת התוכן שאתם יכולים להעביר לקהל היעד או אם ברמת החשיפה (כמה לקוחות פוטנציאליים יחשפו לתוכן שאתם משווקים).
לדעתי, כל המאמצי השיווק הדיגיטלי של מותג מסוים צריכות להיות מופנות בראשונה אל אתר החברה במנוע החיפוש, כשהרשתות החברתיות למיניהן, משולבות כחלק מאסטרטגיית תוכן רחבה.
זאת, בכדי לייצר חשיפה גדולה יותר של קהל היעד אל אתר העסק שלכם.

לדוגמא:
חשבו על עצמכם כמאלפי כלבים בגישה חיובית. בעלי חשבונות בפייסבוק, אינסטגרם, ויוטיוב.
בטח הייתם רוצים להשתמש בפלטפורמות חברתיות אלו בשביל לסקרן ולחשוף קהל יעד באמצעות פרסום בפייסבוק או קידום באינסטגרם.

איך עושים זאת?
כמו – סרטון פרומו ב- Youtube של דקה וחצי, של " איך לאלף את הכלב שלך לצרכים בחוץ?"

הסרטון והמידע המלא על הביטוי יהיה באתר ולא ברשתות החברתיות.
בסוף הסרטון, בתגובות, ובמקומות שונים נוספים בערוץ זה, לייצר קישורים אל דף המידע והסרטון המלא.

מה זה נותן לכם?
בדרך זאת, אתם מייצרים לעצמכם, לדף המאמר ( Page Rank) ולאתר העסק שלכם (Domain Authority) שם של אוטוריטה בתחום הרלוונטי.
ככל שהתוכן שאתם מספקים יהיה קשור למה שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם חיפשו, ושהקישורים מן הדפים באתר שלכם יובילו אל יותר מידע רלוונטי בנושא, כך גוגל ידרג אתכם יותר גבוה בתוצאות החיפוש.

ניוזלטר

אחת מן הפלטפורמות הרווחיות ביותר בשנים האחרונות בעולם השיווק הדיגיטלי.
הסיבה לכך היא, שחברות הבינו את הפוטנציאל העסקי שיש בשליחת מידע  עדכני לקהל לקוחותיהם למייל על מוצרים חדשים, טרנדים ומבצעים אטרקטיביים. כמובן שעסקים שרוצים להתקדם ולשפר את מערך הניוזלטר שלהם צריכים קודם כל לדאוג להגדלת עקבית של רשימת התפוצה שלהם כך שהמסרים יגיעו לכמה שיותר לקוחות רלוונטיים.

כל זאת בשביל,

לגרום להם להיכנס לאתר ולבצע שם פעולות (קריאה של מאמרים חדשים, קנייה של מוצר, או קבלת שירות).
כך, אם תעבדו נכון בכל הפלטפורמות הללו תוכלו לייצר לעצמכם שם של מביני עניין בתחום עבור קהל יעד ספציפי.
מקווה שנהניתם לקרוא, שהמאמר עזר לכם להבין קצת יותר טוב איך לשווק באינטרנט ובדיגיטל ומצאתם מאמר זה כרלוונטי למה שחיפשתם.
אם יש לכם ביקורת, הערה או כל דבר אחר, נשמח לשמוע ממכם.
השאירו תגובה כאן למטה וספרו לנו מה חשבתם או הירשמו לניוזלטר שלנו לעוד עדכונים.

נשמח לשמוע את דעתכם.

נתראה במאמר הבא

אולי יעניין אותך גם...