ChatGPT – המדריך המלא

chatGPT

תוכן עניינים

ChatGPT הינה פלטפורמה ייחודית המבוססת על בינה מלאכותית (AI) שהוקמה ופותחה על ידי חברת OPEN-AI. המערכת בנויה על פלטפורמת WEB במודל שנקרא GPT-3.5. המערכת הוקמה והושקה לראשונה בשנת 2022 ועוררה הרבה עניין בקרב הגולשים, פופולאריות, וערך מוסף לחברות.

 

המערכת, ChatGPT, אומנה על ידי תהליך שנקרא לימוד מכונה, בשיטות כמו: למידה מונחית, למידת חיזוק, ושיטת כוונון עדין. במסגרת התוכנית, המערכת אומנה גם על ידי אנשי מפתח אנושיים לחיזוק מודל דיוק המידע. שיטות הלמידה שנעשו במערכת הם בשיתוף חברת  Microsoftותשתית Azure.

 

עד היום, מערכת ChatGPT, ממשיכה ללמוד, לאסוף נתונים, ולהשתפר דרך המשתמשים השונים. הפלטפורמה מאוד ידידותית, קלה לשימוש, ותומכת גם בשפה העברית, שפת הקודש בישראל. השירות הינו בחינם בשלב זה, אם זאת, לחברת OPEN-AI יש תוכניות עתידיות להפקת רווחים. לדבריה של חברת OPEN-AI, לשנת 2022, יש כבר למעלה ממיליון משתמשים במערכת. השירות ניתן לתפעול בשפה העברית, אם זאת, המערכת פועלת בשפה האנגלית בצורה טובה יותר.

chatGPT מסוגל לכתוב בשפה העברית. השימוש בשפה העברית נלקחת על ידי תרגום פנימי של המערכת אם Google Translate. לכן, בעבודה הממושכת, ייתכן שתתקלו בבעיות ניסוח, שגיאות כתיב, ועוד. אין מה לעשות, התרגום של גוגל לא מדויק כלל. וכעת, אפשר להתחיל במלאכה, בעבודה האמיתית. זו דוגמא למשימה שביקשתי מ־ChatGPT, ביקשתי ממנו לכתוב לי מאמר בעברית על אחסון אתרים, ותוכלו לראות את התוצאה בכתבה

בינה מלאכותית (Artificial intelligence או בקיצור AI), היא טכנולוגיה אשר מדמה את המחשבה האנושית, האינטליגנציה, והיכולות אל תוך אמצעים טכנולוגיים שונים. לדוגמא: בוט, תוכנה, או אביזר טכנולוגי מוחשי. בשנים האחרונות, התקדמות הטכנולוגיה הביאה עמה מערכות ותוכנות אשר מסוגלות לחשוב בעצמן, ללא התערבות גורם אנושי. לדוגמא: ChatGPT, Jasper, ומנועי חיפוש.

מה זה ChatGPT

ChatGPT הינה פלטפורמה ייחודית המבוססת על בינה מלאכותית (AI) שהוקמה ופותחה על ידי חברת OPEN-AI. המערכת בנויה על פלטפורמת WEB במודל שנקרא GPT-3.5. המערכת הוקמה והושקה לראשונה בשנת 2022 ועוררה הרבה עניין בקרב הגולשים, פופולאריות, וערך מוסף לחברות.

המערכת, ChatGPT, אומנה על ידי תהליך שנקרא לימוד מכונה, בשיטות כמו: למידה מונחית, למידת חיזוק, ושיטת כוונון עדין. במסגרת התוכנית, המערכת אומנה גם על ידי אנשי מפתח אנושיים לחיזוק מודל דיוק המידע. שיטות הלמידה שנעשו במערכת הם בשיתוף חברת  Microsoftותשתית Azure.

עד היום, מערכת ChatGPT, ממשיכה ללמוד, לאסוף נתונים, ולהשתפר דרך המשתמשים השונים. הפלטפורמה מאוד ידידותית, קלה לשימוש, ותומכת גם בשפה העברית, שפת הקודש בישראל. השירות הינו בחינם בשלב זה, אם זאת, לחברת OPEN-AI יש תוכניות עתידיות להפקת רווחים. לדבריה של חברת OPEN-AI, לשנת 2022, יש כבר למעלה ממיליון משתמשים במערכת. השירות ניתן לתפעול בשפה העברית, אם זאת, המערכת פועלת בשפה האנגלית בצורה טובה יותר.

פלטפורמת ChatGPT – למה זה כדאי?

פלטפורמת ChatGPT נותנת מענה למגוון רחב של בעיות ומצליחה לספק מענה מדויק מאוד. הפלטפורמה עוזרת למשתמשים במגוון תחומים, חוסכת זמן אדיר, ומביאה עימה ערך אמיתי לגולש. ובכל זאת, למה בעצם כדאי להשתמש במערכת? מהם יתרונותיה המשמעותיים? הנה כמה:

  • חינמית או בתשלום סימלי מאוד – כיום, מערכת ChatGPT, מוצעת למשתמשים בחינם. אם זאת, תוכניותיה לא יישארו ככה לזמן רב. ולמרות זאת, ביחס לתמורה, המחיר יהיה סימלי מאוד! כעשרות דולרים בודדים בלבד. אנחנו מעריכים שהמחיר לא יעבור את ה־50$, לפחות לא בהתחלה. בקיצור, הכדאיות בשימוש די משתלמת, לכל אחד ואחת מכם.
  • חיסכון בכמויות זמן משמעותיות – בעידן המתקדם, בשנת 2023, לאף אחד אין זמן מיותר. היתרון המרכזי במערכת, הינו, החיסכון המרבי שהיא מביאה עימה. הפתרונות והמענה המהיר שהפלטפורמה מציעה חוסכת זמן רב במשאבים ובתפעול עובדים. זה משמעותי לסטודנטים, לחברות שיווק ופרסום, ואפילו לכותבי תוכן מהמניין, ללא צל של ספק.
  • חיסכון מרבי בכסף – כיום, אנשי הפרסום וחברות קידום אורגני מוציאות הרבה מאוד כסף על שירותי כתיבת תוכן, כאלפי שקלים בכל חודש. בין הפיצ'רים הגדולים במערכת, תוכלו למצוא גם את שירותי כתיבת תוכן בשיטת AI. המערכת מסוגלת להוציא תוכן SEO בצורה טובה. אם זאת, זה לא מושלם כל כך, תצטרכו לבצע הגהה ושכתוב של התוכן שנכתב. בשורה התחתונה, המערכת הזאת, תחסוך לכם אלפי שקלים כל חודש במגוון מישורים.
  • חיסכון במשאבים ועבודה – מערכת ChatGPT חוסכת לכם המון משאבים, מייעלת את העבודה בצורה אפקטיבית יותר, וחוסכת לכם עלויות ועובדים נוספים. החל מתהליכים דיגיטליים או אוטומטיים, רעיונות לקמפיינים או לכתיבה, ואפילו עזרה בתהליכים הקשורים לפרסום ברשתות החברתיות. מניסיון אישי, כשעובדים נכון עם המערכת, הערך גדול.
  • זמינה תמיד: 24 שעות ביממה – שימוש במערכת תעניק לכם הספק עבודה משמעותי. כיום, כותבי התוכן ואנשי הפרסום מושפעים רבות מעייפות, ממחסומי כתיבה, ואפילו מלחץ וזמינות. בזכות היותה מערכת, היא איננה מושפעת מעייפות או ממשתנים אנושיים. לפיכך, המערכת תהיה זמינה עבורכם 24 שעות ביממה, תכתוב לכם המון תוכן, תבצע מגוון עבודות, ותהיה לכם הפרטנר שכל כך רציתם. המערכת תבצע את כלל המשימות גם בזמן שכותב התוכן שלכם עייף, רדום, או שהעובדים כבר הלכו הביתה. יתרון משמעותי.

אם זאת, לא הכל ורוד, למערכת זו, ישנם כמה חסרונות: הראשונה, היגיון בריא ורגשות. מערכת AI פועלת על פי פקודות שנכתבו מראש, לכן, היא לא יכולה להפעיל שיקול דעת, היגיון בריא, או רגשות. השנייה, מידע המבוסס על מקורות קיימים. אם חיפשתם מידע חדש, שלא נכתב באינטרנט,

היא לא תספק לכם את זה. ChatGPT מבססת את נתוניה על פי מקורות שהוזרקו מראש. השלישית, טעויות. בסופו של דבר, מדובר במערכת. אם המערכת מתבססת על מקור ובו הייתה טעות אנוש, המערכת תספק את המידע אם אותה הטעות שוב ושוב. אחרי הכל, המקורות שהמערכת מתבססת עליהם הם מקורות שנכתבו בידי בני אנוש, וכפי שאתם יודעים, לפעמים, קיימים טעויות. אלה הם החסרונות והיתרונות במערכת ChatGPT. אם זאת, הכדאיות בשימוש די משתלמת, לכל אחד.

מערכת ChatGPT – למי היא מיועדת?

מערכת Chat GPT בעברית מיועדת כמעט לכולם. אם זאת, נדרש ידע בסיסי לתפעול המערכת. אנשים מבוגרים או אנשים אשר מכונים כטכנופוביה, לא יסתדרו כל כך בקלות אם המערכת. אם זאת, ישנם קורסים אשר מלמדים את השימוש הבסיסי במערכת, ניתן ללמוד זאת בקלות, אל דאגה.

אז למי המערכת בעצם מיועדת? לאיזה קהלים המערכת הכי מתאימה? זה מה שאנחנו חושבים:

  1. חברות פרסום ושיווק דיגיטלי – המערכת מתאימה בצורה מדויקת לחברות שיווק דיגיטלי וחברות פרסום ויחסי ציבור. במסגרת העסקה עם הלקוח, חברת שיווק דיגיטלי אחראית על כתיבת התכנים, כתיבת מודעות פרסומיות, כתיבת פוסטים לרשתות החברתיות, והקמת קמפיינים ממומנים. מערכת ChatGPT מסייעת במישורים הללו ואפילו יותר. המערכת תעזור לכם לכתוב פוסטים לרשתות החברתיות, לכתוב תכנים קצרים וארוכים לבלוג, ואפילו תסייע בכתיבת מודעות פרסומיות לקמפיין הממומן בגוגל. התוצאות, די מדהימות.
  2. חברות לכתיבת תוכן – הפלטפורמה משרתת גם חברות לכתיבת תוכן או כותבי תוכן עצמאיים. באמצעות הפלטפורמה, תוכלו למצוא נושאים חדשים לכתיבה, כותרות ופסקאות מעניינות, ואפילו מילות מפתח הקשורות לאותו הנושא. הפלטפורמה חוסכת בזמן, מחקרים, ומספקת רעיונות נהדרים לכתיבת המאמר. יש לכם מחסום כתיבה? לא עולה לכם כלום לראש? מערכת ChatGPT כאן לעזרתכם, תמיד, בכל זמן ושעה. מיועד לכל סוגי התכנים.

    *המערכת מתאימה גם לחברות תרגום, הגהה, ועריכה.
  3. פרילנסרים וקמפיינרים – מערכת ChatGPT מסייעת בהמון דרכים גם לפרילנסרים וגם לקמפיינרים כאחד. החל מכתיבת מודעות חדשות, רעיונות לקמפיינים חדשים, ואפילו פילוח קהלי יעד. המערכת תחסוך לכם שעות עבודה רצופות, כספים למקורות שונים, ועוד הרבה. אם עד היום השתמשתם בנותני שירותים לדברים קטנים, כיום, המערכת עושה גם את זה.

מערכת ChatGPT מתאימה גם לעסקים, חברות טכנולוגיה, מתכנתים בתחילת דרכם, וגם סטודנטים. החל מעזרה בתוכניות לימודיות, פיתוח אפליקציה או צאט עסקי, ואפילו סיוע בתוכניות כלליות. למעשה, ניתן לקבל מהמערכת מידע אודות קורסים דיגיטליים המוצעים בחינם, ביוטיוב למשל. הפלטפורמה מציעה שלל פתרונות לחברות פרסום ושיווק, חברות לכתיבת תוכן, ופרילנסרים.

התחלת עבודה עם ChatGPT – מאיפה מתחילים?

הפלטפורמה מאוד נוחה, ידידותית למשתמש, והתחלת העבודה עימה מאוד מהירה. ראשית, יש לבקר באתר הרשמי של הפלטפורמה ולהירשם. ההרשמה מתבצעת על ידי לחיצה על הכפתור – Try ChatGPT. שנית, יש ללחוץ על הכפתור הירוק – Sign Up. שלישית, יש למלא את הפרטים הבאים: כתובת אימייל, סיסמא, לאשר את אימות המשתמש באימייל, ולהמשיך לפי ההוראות.

לאחר השלמת הרישום, התחברו למערכת. אם הכל עבר כשורה, המסך הבא יוצג באופן הבא:

chatGPT

מסך הבית הראשי של ChatGPT

ההרשמה לוקחת דקות בודדות בלבד, היא פשוטה, קלה, ולא מסבכת יותר מדי. בשדה: Output in, ניתן לבחור את השפה שבה תרצו לכתוב ולקבל את התוצאות. אני בחרתי אנגלית, ניתן לבחור עברית. דוגמא לתמונת המצב לאחר בחירה בשפה העברית:

chatGPT

chatGPT בעברית – הגדרה של השפה העברית ב־ChatGPT

שימו לב: השימוש בשפה העברית נלקחת על ידי תרגום פנימי של המערכת אם Google Translate. לכן, בעבודה הממושכת, ייתכן שתתקלו בבעיות ניסוח, שגיאות כתיב, ועוד. אין מה לעשות, התרגום של גוגל לא מדויק כלל. וכעת, אפשר להתחיל במלאכה, בעבודה האמיתית. זו דוגמא למשימה שביקשתי מ־ChatGPT, ביקשתי ממנו לכתוב לי מאמר בעברית על אחסון אתרים, וכך זה נראה:

chatGPT

כתיבה של מאמר ב־ChatGPT

זוהי דוגמא בלבד לשימוש ראשוני עם מערכת ChatGPT, ניתן לבקש כל דבר אפשרי. החל מכתיבה בכל נושא שתבחרו, קבלת מידע או נתונים מסוימים, חיפוש באינטרנט ישירות מהמערכת, כתיבת תיאורי Meta, כתיבת תוכן קצר לעמוד מוצר, סיכום של תוכן עניינים למאמר, תרגום טקסטים לכל שפה שתבחרו, כתיבת קוד בשפת HTML או בשפת תכנות אחרת, וכל דבר שעולה במוחכם. המערכת מסוגלת לבצע שלל משימות, תהליכים בתחום ה־SEO, ולספק שירותי תרגום וכתיבה.

טיפים שימושיים

שימו לב: המערכת מאפשרת לבצע מגוון רחב של פעולות, אם זאת, הרבה עסקים וחברות שוללים את העבודה עם המערכת בגלל קשיים התחלתיים. כמו כל מערכת, גם פה, צריך להבין כיצד היא עובדת ומהי הדרך הנכונה לתפעולה. אל תשללו מהר, מדובר במערכת שחובה לכל אחד.

הכנו במיוחד עבורכם מספר טיפים שימושיים לעבודה ראשונית עם הפלטפורמה

  1. היו ממוקדים כמה שרק אפשר – לעיתים, המערכת מציגה תשובות או פעולות לא מדויקות. לכן, היו ממוקדים בצורה מדויקת בשאלות שלכם. בדיוק כמו בגוגל, שאותה אנחנו מאכילים בדייקנות רבה, כך תעשו זאת גם עם ChatGPT. לדוגמא: אם אנחנו רוצים שהמערכת תבצע לנו מחקר מילות מפתח בתחום מסוים, כדאי להדגיש למערכת את התחום שבו היא תבצע את המחקר, וכמובן, את מידת התחרות או את כמות החיפושים הרלוונטיים לטרגוט. למשל: אם נרצה למצוא מילות מפתח אם תחרות קטנה, נזין את השאילתה הבאה במערכת: מחקר מילות מפתח בתחום הניקיון עם תחרות קטנה. במקום תחרות קטנה, ניתן להדגיש את כמות החיפושים שתרצו שהמערכת תציג. בקיצור, פרטו כמה שיותר אודות הבקשה.
  2. בצעו עריכה והגהה של התוכן – המערכת של ChatGPT כותבת תוכן בצורה נפלאה. אם זאת, ברוב המקרים, התוכן צפוי להגיע עם שגיאות כתיב, ניסוחים בעייתיים, או מידע שגוי. לפני העלאת התוכן לאתר, כדאי ומומלץ לבצע עריכה והגהה לשונית. בסופו של דבר, התכנים נכתבים על ידי מכונה ולא על ידי כותב תוכן, זכרו זאת. מומלץ להשתמש בשירותי הגהה מוזלים של כותבי התוכן לפינישים האחרונים של המאמר, לפני העלאתו הסופית.
  3. היעזרו במדריכים באינטרנט – כיום, רשת האינטרנט מלאה במדריכים אודות השימוש במערכת ChatGPT, נצלו את המדריכים בקפידה, הבינו את המערכת טוב יותר, ולמדו אודותיה כמה שיותר לעומק. ניתן למצוא מדריכים אודות המערכת ביוטיוב, באתרי אינטרנט, ואפילו בקבוצות פייסבוק סגורות או פתוחות. השתמשו במידע לטובתכם.

לסיכום, העידן העכשווי הולך לתחומי ה־AI, אל תישארו מאחור, כולם כבר נמצאים שם. כיום, ChatGPT משומשת על ידי חברות שיווק ופרסום, פרילנסרים, ואפילו בעלי עסקים. אל תפחדו להיכנס אל תוך העולם המסתורי הזה, העולם הזה, יניב לכם תוצאות נפלאות במהרה.

אולי יעניין אותך גם...

מה זה UGC: תוכן גולשים שמקדם את המותג שלך

תוכן מבוסס משתמשים (UGC – User Generated Content ) הפך במהירות להיבט מרכזי באסטרטגיות שיווק מודרניות, כאשר מותגים רבים מזהים את הפוטנציאל שלו לטפח קשרים אותנטיים, להגביר את אמון הצרכנים ובסופו של דבר להגביר את המכירות. אבל תחילה בואו נבין מה זה UGC?