וורדפרס או וויקס

וויקס או וורדפרס

וורדפרס או וויקס, אחת השאלות הכי נפוצות אצל בעלי עסקים שרוצים לבנות אתר חדש. שתי אלה הן בין הדרכים הפופולאריות לבניית אתרים, ורוב בעלי העסקים בוחרים באחת משתיהן. אך תחילה לפני שאתם מחליטים אם לבחור וורדפרס או וויקס, בואו נעשה סקירה קצרה על כל אחת מהמערכות

רוצים לדעת מה עדיף וורדפרס או וויקס? צפו בסרטון

וורדפרס

וורדפרס היא המערכת הפופולארית ביותר לניהול תוכן (CMS), למעשה כ37%  מהאינטרנט פועל על גבי וורדפרס. וורדפרס היא מערכת קוד פתוח, כך שהיא נהנית מכמה יתרונות: היא חינמית ולעד תשאר חינמית, היא מאפשרת שינוי בקוד באופן חופשי וכל אחד יכול לתכנת תוספים עבורה.

וויקס

וויקס היא פלטפורמה לבניית אתרים. ההבדל העיקרי בין מערכת לניהול אתרים כמו וורדפרס לפלטפורמה לבניית אתרים כמו וויקס, היא שוורדפרס נועדה אך ורק לשלוט בתוכן שבאתר, וכל השאר הוא תחת שליטתנו, וויקס לעומת זאת כפלטפורמה היא אתר ברשות וויקס שאתה יכול לשלוט על התוכן שלו ובאלמנטים בנראות שלו, וכל האלמנטים האחרים הם באחריותם של וויקס.

לכל אחת מהמערכות האלו יש יתרונות וחסרונות, ולכן במאמר הזה נסקור את שתי החברות בכמה פרמטרים כדי שתוכלו לדעת מה כי המתאים לכם

מחיר

בראש ובראשונה, וורדפרס היא מערכת קוד פתוח, כלומר היא חינמית וברשות הכל ולכן לא יקרה מצב שבו יתחילו לדרוש עליה כסף או להעלות את המחיר. אך בגלל שהיא רק מערכת לניהול תוכן היא לא מגיעה עם אחסון, דומיין או תוספים והיא בסיסית ביותר. מעבר לכך כל בעיה שנוצרת באתר ואינכם יודעים איך לפתור, תצטרכו לפנות למתכנת שיעזור לכם לפתור את הבעיה. ריבוי אנשי הקשר יכול להיות מבלבל, במיוחד אם אין לכם אוריינות טכנולוגית, אבל לכם יש את השליטה הבלעדית לגבי האנשים שאתם עובדים איתם. תוכלו להחליף תמיד לאחסון זול יותר, או לתת למשרד פרסום לטפל לכם באתר, ובכך לשלוט במחיר שאתם משלמים בסוף החודש. וויקס לעומת זאת היא הספק היחיד שאתם מדברים איתו, יש לה תוכנית חינמית אך היא מאוד מוגבלת וכל בעל עסק רציני יצטרך לבחור בתוכנית בתשלום, מה שבטווח הרחוק יקר מאוד.

מנצחת: וורדפרס היא זולה יותר בטווח הארוך, אבל בשביל לנהל אותה כמו וויקס תצטרכו ללמוד על המערכת או לשלם למישהו שיטפל באתר

נוחות

גולת הכותרת של וויקס היא פלטפורמה שמקדשת את הנוחות. הממשק של וויקס הוא מאוד אינטואיטיבי ונוח למשתמשים חדשים. בנוסף לכך עקב זה שוויקס היא מערכת קוד סגור, כל התהליכים מתנהלים דרכה, כך שיש רק גורם אחד שפונים אליו לאחסון, תמיכה וכו'. וורדפרס לעומתה, היא אמנם מערכת שנועדה לנהל תוכן בקלות, אך מבלי להכיר טוב את המערכת קשה להתנהל בה, ויותר מזה ניתן ליצור שגיאות ותקלות שמצריכות מתכנת. מעבר לכך לרוב תצטרכו להתנהל מול כמה גורמים מה שמסבך את הניהול של האתר.  

מנצחת: וויקס ללא ספק

אפשרויות עיצוב

וויקס כחברה, משקיעה המון מהמשאבים שלה ביצירת תבניות עיצוב, וזה ניכר בכמות הגדולה שלהן, אך וורדפרס כמערכת של קוד פתוח, בעלת כמות גדולה פי כמה. הבעיה בוורדפרס נעוצה בכך שלא כל תבנית מתאימה לכל גרסה של וורדפרס, ולכן צריך לבדוק עוד מראש האם היא מתאימה. מעבר לכך מאז שהושק תוסף אלמנטור בוורדפרס, ישנה כמות עצומה של תבניות לאלמנטור והיכולת ליצור עיצובים מותאמים אישית. ריבוי התוספים בוורדפרס והיכולת לכתוב קוד עצמאי מאפשרים בנוסף לכך שליטה מוחלטת בנראות האתר

מנצחת: תחרות צמודה, אבל וורדפרס מאפשרת יותר.

תוספים

כפי שכבר ציינו, וורדפרס היא מערכת קוד פתוח, כך שכל אחד יכול לכתוב לה תוסף ולהוסיף למערכת. לוורדפרס יש עשרות אלפי תוספים חינמיים ובתשלום, ובנוסף לכך ישנם תוספים עם גרסת פרימיום. החיסרון העיקרי הוא שהתמיכה במקרה ותצטרכו אותה בהרבה מהמקרים כנראה תהיה באנגלית ועם מישהו שזאת גם לא שפת האם שלו. וויקס לעומת זאת היא בעלת קרוב ל200 תוספים, אך הם מכסים את רוב הנושאים

מנצחת: תיקו

יצירת בלוג

כאן אין תחרות אמיתי, וורדפרס נועדה להיות במקור עבור בלוגים, לכן יצירת וניהול בלוג היא אידיאלית בוורדפרס. בוויקס ניתן ליצור בלוג, אך מערכת ניהול התגובות בו היא מעט בעייתית.

מנצחת: וורדפרס

חנות

גם כאן כמו בבלוג, וורדפרס מצטיינת באמצעות התוסף החינמי ווקומרס, התוסף הפופלארי ביותר לחנויות אינטרנטיות. היא מאפשרת לנהל חנויות בקלות. היא מנצחת את וויקס בענק בכל הקשור לניהול חנות אינטרנטית. וויקס נוחה אם מדובר בחנות קטנה יחסית, אבל כל עסק שרוצה להתרחב (ובינינו איזה עסק לא היה רוצה את זה), יתקל בקשיים כשמדובר בוויקס.

מנצחת: וורדפרס

קידום אורגני

לא משנה באיזו מערכת תבחרו, וויקס או וורדפרס, תוכלו לעשות קידום אורגני. אצל וורדפרס יש את התוסף החינמי יואסט ועוד תוספים אחרים. לוויקס יש גם כלי פנימי לקידום אורגני, אבל הוא יותר בסיסי בהשוואה לתוספים של וורדפרס. בשביל לרדת לפרטים התוסף של יואסט הוא יותר שימושי.

מנצחת: וורדפרס

העברת אחסון

זאת נקודה כואבת עבור הרבה מאוד עסקים. האתר בוויקס הוא לא האתר שלכם, הוא יותר כמו אתר בליסינג, מרגע שאתם מפסיקים לשלם האתר יורד מהאוויר. אתם לא יכולים לקחת את כל האתר שלכם, אלא רק את הפוסטים ולכן דף הבית, המוצרים, דפי שירות וכו תצטרכו להעתיק ידנית. לעומת זאת בוורדפרס אתם יכולים להוריד את כל האתר ולהעביר לאן שתרצו ללא בעיה.

מנצחת: וויקס או וורדפרס היא אפילו לא שאלה, וורדפרס

אז מה לבחור וורדפרס או וויקס?

בסופו של דבר אתם צריכים לראות מה חשוב לכם יותר, אם הנוחות והראש השקט, אז וויקס היא הבחירה הטובה ביותר. אבל אם אתם מעוניינים להתרחב ואתם חושבים בגדול, אז וורדפרס היא הבחירה החכמה יותר.

אולי יעניין אותך גם...

מה זה UGC: תוכן גולשים שמקדם את המותג שלך

תוכן מבוסס משתמשים (UGC – User Generated Content ) הפך במהירות להיבט מרכזי באסטרטגיות שיווק מודרניות, כאשר מותגים רבים מזהים את הפוטנציאל שלו לטפח קשרים אותנטיים, להגביר את אמון הצרכנים ובסופו של דבר להגביר את המכירות. אבל תחילה בואו נבין מה זה UGC?