זאפייר (Zapier) – המדריך השלם למשתמש

זאפייר Zapier

תוכן עניינים

אני במשרד אוהב לעבוד עם זאפייר על פני אינטגרומט, זאפייר היא ללא ספק השירות הפופולארי ביותר ליצירת אוטומציות ללא ידע בקוד, וזאת בגלל הקלות היחסית שבה ניתן ליצור אוטומציות בהשוואה לאלטרנטיבות שלה כמו אינטגרומט ובזכות האינטגרציות הרבות שהיא מאפשרת.

זאפייר היא כלי מקוון – וובי (כלומר היא שירות שנצרך דרך דפדפן האינטרנט בניגוד לאפליקציה שמורידים למכשיר) שמאפשר לבצע מגוון של אוטומציות בין עשרות פלטפורמות ושירותים שונים כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, ג'ימייל, גוגל שיטס, מאנדיי ועוד.

מה זה זאפייר?

זאפייר היא כלי מקוון – וובי (כלומר היא שירות שנצרך דרך דפדפן האינטרנט בניגוד לאפליקציה שמורידים למכשיר) שמאפשר לבצע מגוון של אוטומציות בין עשרות פלטפורמות ושירותים שונים כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, ג'ימייל, גוגל שיטס, מאנדיי ועוד.

אך תחילה לפני שנצלול לעולם של זאפייר, תחילה נסביר מה זה אוטומציה.

מה זה אוטומציה?

אוטומציה היא פיתוח שמטרתו היא לצמצם התערבות אנושית. כלומר, אוטומציה היא כל תהליך או טכניקה שנועדו להחליף פעולה ידנית בביצוע משימה כלשהי. זה אמנם נשמע כמו תסריט של סרט דיסטופי, אך המטרה של אוטומציות היא לחסוך מבני אדם תהליכים סיזיפיים, רפטטיביים ומשעממים אשר יכולים להתבצע בקלות, במהירות וללא רבב על ידי מחשב. במצב כזה, אתם ומי שעובד תחתיכם או אתכם תוכלו להתרכז במשימות החשובות והיצירתיות יותר או לחשוב כיצד להתפתח לכיוונים אחרים. מעבר לכך, זה מונע טעויות אנוש שיכולות לקרות גם לעובדים הדקדקנים היותר. בין הדברים שניתן לעשות עם האוטומציות של זאפייר תוכלו:

      • לקבל הודעה בוואטסאפ על כל ליד שנכנס מקמפיין לידים שעשיתם

      • לפרסם את התוכן שלכם ושל הלקוחות שלכם בפלטפורמה מסוימת מרגע שהתוכן עלה בפלטפורמה אחרת

      • להגיב באופן אוטומטי לכל ביקורת בדף גוגל העסק שלי בהתאם לטיבה, כולל קבלת התראה במייל עבור ביקורות שליליות

      • ליצור וובוק (נתייחס לכך בהמשך) שמאפשר ליצור סדר פעולות לפי נתונים שהזנו בדף מסוים

      • ליצור סדרת מיילים כדי לשווק מוצר מסוים

      • לשמור את כל המידע שהזנת בפלטפורמה אחת בפלטפורמה אחרת

      • למלא טפסים בצורה אוטומטית

    העולם של האוטומציות הוא עולם עצום ובחברות רבות בעלות משאבים ישנם מפתחי אוטומציה שתפקידם לתכנת וקודד תוכניות שלמות על מנת להפוך תהליכים לאוטומטיים ולנטר אחר אותם תהליכים. עבור עסקים קטנים ובינוניים שאינם יכולים להרשות לעצמם פיתוחים ייעודיים, ישנם מספר שירותים שונים שמציעים יצירת אוטומציות ללא צורך בידע בקוד ומתממשקים עם רוב האפליקציות ותוכנות ה CRM הפופולריות בשוק. בין שירותי האוטומציה האלה נמצאת זאפייר ויחד איתה נמצאות גם make , Integrately Celigo ועוד.

    זאפייר היא ללא ספק השירות הפופולארי ביותר ליצירת אוטומציות ללא ידע בקוד, וזאת בגלל הקלות היחסית שבה ניתן ליצור אוטומציות בהשוואה לאלטרנטיבות ובזכות האינטגרציות הרבות שהיא מאפשרת.

    אוטומציה שיווקית

    בין אם מדובר בפרילנסר או משרד פרסום, שיווק דיגיטלי הוא מקצוע חדשני שמתעסק עם כמות נתונים גדולה, מה שהופך אותו לאידיאלי לאוטומציות שיווקיות. לדוגמא, כל נושא הטיפול בלידים (ליד – אדם שהשאיר פרטים ויכול להפוך ללקוח) משתפר פלאים כאשר עושים אוטומציה פשוטה. אחת מהסיבות להמרה נמוכה של לידים היא ברוב הפעמים מרווח הזמן בין השארת הפרטים עד למענה ותחילת תהליך המכירה, לכן, חשוב לפנות ללידים מהר ככל הניתן. מכיוון שזה לא סביר להיכנס כל 15 דקות ולטעון את כל הנתונים מחדש, ובמידה ונוסף ליד להעביר אותו לכל המערכות הרלוונטיות, ניתן ליצור אוטומציה פשוטה שמרגע שנכנס ליד, כל הפרטים הרלוונטיים עוברים לכל האנשים הרלוונטיים ונשמרים במערכת הCRM שלכם. במצב כזה תוכלו לפנות ללידים בזמן שיא ולא תפספסו לידים. יתרון נוסף הוא שמתבצע תיעוד אוטומטי ללא צורך בפעולות נוספות, מה שמאפשר לנטר נתונים לאחר מכן. ככל שתהיינה פחות פעולות לעשות, כך התהליך יעבור בצורה חלקה יותר ומהירה יותר.

    צמצום החיכוך בתהליך העבודה באמצעות אוטומציות

    המושג "חיכוך" בעולם הפרודוקטיביות מתייחס לפעולות שמקשות על זרימת התהליך (פתיחת תיק, כניסה יזומה, הזנת פרטים, מילוי טופס),  האוטומציה מאפשרת להוריד את אותו החיכוך ולאפשר לתהליך להתבצע במהירות. מעבר לכך, אוטומציה שיווקית משפרת את חוויית הלקוח. כיום כשהתחרות עבור עסקים לא מוגבלת רק בסביבה שלהם אלא גם בכל העולם האינטרנטי, חוויית לקוח טובה היא בגדר חובה. כיום לקוח שאינו מרוצה אפילו מאספקט אחד יכול לבחור בכל חברה אחרת ללא מגבלה של מרחק, והלקוחות התרגלו לחווייה טובה ורציפה מחברות הענק, מה שהעלה את הסטנדרט לטיפול מהיר, מיידי ובעל כמה אפשרויות.שילוב של אוטומציה שיווקית מאפשר גם לעסקים קטנים ליצור חוויית קנייה זהה מבחינת היעילות והנוחות שלה ללקוח, ולבלוט באספקטים שחברות ענק לא יכולות לספק. בעזרת בניית אוטומציה פשוטה בזאפייר, תוכלו לבנות סדרת מיילים לליד מתעניין, לטפל באופן אוטומטי בבעיות ובקשות, להגיב לתלונות באופן מיידי, להעביר ועדכן את הפרטים בכל מערכות הCRM שלכם ועוד. בשילוב עם אלמנטים אחרים כמו צ'אט בוט וכמו וואטסאפ לעסקים תוכלו ליצור חווייה שלא נופלת מכל חברת ענק.

    איך זאפייר עובדת?

    כדי לעבוד עם זאפייר, תחילה נלמד על הגדרות הבסיס בה

    זאפ (Zap) – תהליך אחד שנבנה בזאפייר. כלומר, אוטומציה שלמה מתחילתה ועד סופה

    טריגר (trigger) – הפעולה שמתחילה את הזאפ, כמו מילוי טופס לידים, הגעה לתאריך מסוים או פרסום בפרופיל העסקי. 

    אפליקציה (app) – שירות כלשהו שיש לזאפייר אינטגרציה איתו, כמו ג'ימייל, דרייב, מערכת CRM, הדף העסקי בפייסבוק ועוד. לזאפייר יש אינטגרציה (חיבור) עם מעל ל- 5000 אפליקציות וסט של פעולות שהיא מסוגלת לבצע עבור כל אפליקציה.

    פעולה (action) – ביצוע של הזאפ לאחר קבלת הטריגר, דוגמא, אם בניתי אוטומציה ששולחת לי פרטים של ליד לוואטסאפ לאחר שהוא מילא טופס לידים, האוטומציה היא זאפ אחד, וכל מילוי של השאלון ייצור פעולה אחת. 

    משימה (Task) – פעולה שהושלמה, במידה והתהליך לא הושלם כיוון שהיה סינון מסוים, זאפייר סופרת עדיין תספור את סיום התהליך כמשימה שהושלמה. עם זאת, במידה והמשימה לא הושלמה כי הייתה שגיאה בתהליך, תהליך זה לא ייספר כמשימה.

    מרווח זמן (Polling interval) – יכול להיקרא גם זמן עדכון (update time), הוא כמות הזמן שבה זאפייר מעדכנת את המידע, בתוכנית החינמית ובתוכניות הפשוטות זאפייר מעדכנת את המידע כל רבע שעה, ואילו בתוכניות היקרות יותר המידע מתעדכן כל דקה. יש לציין שבטריגרים שהם מיידיים (instant), זאפייר לא מחכה ומעבירה את המידע באותו הרגע.

    מעבר לאפליקציות יש לזאפייר כמה כלים כדי לשלוט בתהליך ובמידע המועבר בו

    מסנן (filter) – כלי בזאפייר שממשיך את התהליך רק במידה וקרה תנאי מסוים (אם המידע עומד בתנאי מסוים, אם משהו קרה וכו')

    מסלול (path) – כלי שמאפשר ליצור באותו הזאפ תוצאות שונות בהתאם למידע שהתקבל. לדוגמא, אם בשם יש את המילה "וואטסאפ", שלח הודעת וואטסאפ, אם יש בשם את המילה "מייל", שלח מייל.

    עיכוב (delay) – מאפשר לקבוע מרווח זמן בין פעולות שונות באותו הזאפ. לדוגמא, לאחר שנלח מייל, חכה שבוע ושלח מייל שני.

    זאפייר (Zapier) – מחיר

    החדשות הטובות – לזאפייר יש תוכנית חינמית המאפשרת לכם ליצור עד חמישה זאפים ועד 100 משימות בחודש, עם זאת, במידה ואתם עסק בינוני ומעלה או שאתם מנהלים את המערכת השיווקית של כמה עסקים, מומלץ להשתמש באחת מהתוכניות בתשלום כי זאפייר מגבילה את כמות הזאפים בתוכניות הפשוטות. לכל התוכניות יש תקופת ניסיון של שבועיים בחינם במידה ותרצו להתנסות בממשק בעצמכם

    מבחינת מה כל תוכנית מציעה:

    תוכנית מספר הזאפים (אוטומציות שונות) מספר הtasks(כמות הפעמים שהאוטומציה תתבצע) זמן העדכון מחיר בתשלום חודשי מחיר לחודש בתשלום שנתי
    free – תוכנית חינמית 5 100 15 0 0
    starter 20 750 15 ₪104.57 ₪69.70
    professional ללא הגבלה 2,000 2 ₪256.27 ₪170.85
    team ללא הגבלה 50,000 1 ₪2,086.78 ₪1391.19
    company ללא הגבלה 100,000 1 ₪4,178.80 ₪2785.87

    חודשי:

    שנתי: 

    המחירים מעודכנים ביחס לדצמבר 2022 במידה ותרצו לראות את המחירים העדכניים לחצו כאן

    זאפייר (Zapier) – מדריך למשתמש

    לכל מי שמעדיף לראות הדגמה בוידאו, הכנתי לכם גם מדריך לזאפייר בסרטון

    אם הגעתם עד לכאן כנראה כבר הבנתם שזאפייר היא בדיוק מה שאתם צריכים, אבל אין לכם מושג איך להתחיל. תחילה, אני רוצה להרגיע אתכם, אחד היתרונות הגדולים של זאפייר זה שהיא אחת התוכנות הפופולאריות ביותר, ולכן ישנה קהילה של משתמשי זאפייר, מדריכים ואפילו דוגמאות ותבניות מוכנות לרוב מה שאתם צריכים. הכניסה לזאפייר היא פשוטה יחסית ואפילו אנשים בלי ידע בקוד יכולים ליצור אוטומציות מורכבות במקום לשלם למתכנת ולהיות תלויים בו לשינויים.

    שלב 1: יצירת זאפ

    לאחר שנרשמתם לתוכנית מסוימת או התחלתם את תקופת הניסיון, יפתח לכם חלון הכניסה. בחלון יוצעו לכם תבניות מוכנות מראש של זאפים בנויים.ובנוסף חלון חיפוש כדי למצוא את התבנית שאתם מעוניינים בה. במידה ואתם מעוניינים ליצור זאפ מאפס, לחצו על הכפתור של Create Zap.

    לאחר מכן תוכלו להרכיב את הזאפ שלכם.

     

    זאפייר מדריך - שלב 1

    שלב 2: בחירת האפליקציה

    בשלב הראשון אנחנו בוחרים את הטריגר שאנחנו רוצים, זה יכול להיות כל פרק זמן מסוים או כאשר פעולה כלשהי קוראת (פרסום פוסט, כניסת ליד או כל אירוע אחר). מתוך החלון שיש לכם, בחרו את האפליקציה הרלוונטית.

    זאפייר מדריך - שלב 2

    שלב 3: בחרו את הטריגר

    לכל אפליקציה יש מספר טריגרים, תוכלו לבחור מבין הטריגרים את הטריגר הרצוי, ובנוסף לכך יש לבחור פרטים נוספים כמו משתמש וחשבון ספציפי. בסוף יש לבחון האם הטריגר שלנו עובד ובמידה ולא, למה. תוכלו לבדוק את הטריגר באמצעות הכפתור test trigger. שימו לב! סיבה נפוצה שטריגרים נכשלים היא בגלל שמנסים לשאוב מידע ישן, לכן במידה והטריגר שלכם נכשל ואתם לא מצליחים להבין למה, תנסו לפרסם מידע חדש, או לשלוח ליד חדש. 

    זאפייר מדריך - שלב 3 בחירת טריגר
    זאפייר מדריך - שלב 3 בדיקת טריגר
    זאפייר מדריך - שלב 3 בחירת טריגר, טריגר עבד

    שלב 4: צרו פעולה

    אחרי שיצרתם את הטריגר, לחצו על כפתור הפלוס והוסיפו את הפעולה שקוראת אחרי הטריגר. זה יכול להיות אפליקציה, או כלי של זאפייר (פילטר, מסלולים וכו'). ניתן להוסיף כמה פעולות אחת אחרי השנייה. לכל פעולה יש מספר פרמטרים שהיא מבקשת (כמו משתמש, חשבון, נתונים וכו') ניתן להזין נתונים קבועים או פרמטרים התלויים בטריגר. כשסיימתם לבנות את הזאפ לחצו על הכפתור test action.

    זאפייר מדריך - שלב 4 בחירת פעולה

    ניתן להזין תוכן קבוע או לשאוב פרמטרים מהטריגר

    זאפייר מדריך - שלב 4 בחירת הפעולה פרמטרים

    שלב 5: הדליקו את הזאפ

    במידה והזאפ עובד כפי שאתם רוצים, כל שנשאר הוא להדליק את הזאפ. עכשיו הזאפ יעבוד בכל פעם שיופעל הטריגר. במידה ואתם רוצים להשהות את הזאפ, ניתן פשוט לכבות אותו במקום למחוק.

    אולי יעניין אותך גם...