פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב הוא דרך מצוינת לבעלי עסקים ומפרסמים להגיע לקהל היעד שלהם בצורה מעניינת ושונה מאוד מפלטפורמות פרסומיות אחרות.

האמת היא שרוב בעלי העסקים (לפחות בישראל) וגם המפרסמים, נוטים לדלג על יוטיוב ונוהגים לפרסם בדרך כלל בפייסבוק או ברשת החיפוש והמדיה של גוגל. מהניסיון שלי בשנים האחרונות אני יוכל לומר שהפרסום ביוטיוב – גם הממומן וגם האורגני, מצליחים להביא תוצאות מצוינות והחזרי השקעה טובים במיוחד.

רוצים לדעת איך לפרסם ביוטיוב? הנה המדריך המלא שלי לפרסום ביוטיוב

מה זה יוטיוב

יוטיוב היא אתר הסרטונים הגדול בעולם עם כמות בלתי נתפסת של סרטונים ומדיה שמועלית אל האתר בכל דקה. יוטיוב היא בבעלותה של גוגל ונהנית מכל הטוב שיש לגוגל להציע – עדכונים קבועים, מנוע חיפוש עוצמתי וחכם, אינספור שדרוגים ועוד.

פרסום ביוטיוב

אם אנחנו מדברים על פרסום ביוטיוב ניתן לומר שיש לנו שתי אפשרויות של פרסום:

פרסום ממומן וקידום אורגני ביוטיוב. אני אסביר על שני הכיוונים ממש עכשיו.

קידום אורגני ביוטיוב

קידום אורגני ביוטיוב זה למעשה לנהל ערוץ יוטיוב עסקי ודרכו לקדם סרטונים ותכנים שמשרתים את המותג שלנו. הכוונה היא פשוטה, אם אני טכנאי מזגנים אז אני אעלה ליוטיוב מגוון סרטונים שמשרתים אותי ואת המותג שלי, לדוגמא: סרטוני הדרכה על ניקוי מזגן, הדרכות על החלפה של חלקים במזגן בשיטת עשה זאת בעצמך, חומרים מקצועיים נוספים ובתכל'ס כל דבר שיכול לעזור למותג שלי, יהיה בערוץ היוטיוב שלי.

העיקרון בקידום אורגני ביוטיוב אומר שאני כמנהל הערוץ אמור להעלות סרטונים ותכנים שנותנים ערך לצופה אבל לא פחות חשוב מכך, אני חייב לדאוג שלסרטונים שלי יהיה צאנס אמיתי לקבל צפיות. איך עושים את זה? הרבה מאוד דברים שונים ומשונים אבל בעיקר מילות מפתח. הרעיון המרכזי הוא להטמיע בתוך תיאור הסרטון, הכותרת שלו ומיקומים נוספים את מילות המפתח הרלוונטיות, אלו שיש להן הרבה חיפושים, זה בסופו של דבר מה שיביא לנו צפיות לסרטונים בערוץ ויגדיל את כמות החשיפה של הערוץ.

אז איך זה בכלל עובד.

איך לפתוח ערוץ יוטיוב

ראשית אנחנו צריכים להקים ערוץ יוטיוב. הרבה שואלים אותי איך פותחים ערוץ יוטיוב ובטעות פותחים ערוץ אישי. אז חשוב להבדיל, כי הרבה מתבלבלים כאן, בין ערוץ יוטיוב אישי שיושב על חשבון הג'ימייל שלנו, לבין ערוץ יוטיוב עסקי, מה שנקרא חשבון מותג. ערוץ יוטיוב אישי לא נהנה מכל הפיצ'רים המסחריים שיש לערוץ מותג להציע ולכן חשוב שאת הערוץ שלכם תקימו כערוץ מותג ולא כערוץ פרטי (כאן יש הסבר מצוין על זה באתר העזרה של גוגל).

לאחר הקמת הערוץ יש מספר צעדים שצריך לעשות כדי להפוך את הערוץ לאופטימלי כמה שיותר. אלו הצעדים:

  • בשלב ראשון ניתן שם ברור וקליט לערוץ היטיוב שלנו. בדרך כלל זה יהיה שם המותג וניתן להוסיף לשם המותג שלנו את הסלוגן או להוסיף את ביטוי החיפוש העיקרי בעסק שלנו. לדוגמא אם אני יוסי לוי ואני עוסק בשיווק דיגיטלי, ואני יודע שהביטוי שיווק דיגיטלי הוא ביטוי שיש לו המון חיפושים, אז אני אקרא לערוץ שלי בשם – יוסי לוי שיווק דיגיטלי.
  • בשלב שני אנו נערוף את תמונת הפרופיל ואת תמונת הנושא. אלו שני פיצ'רים מאוד חשובים שכן זה מה שרואים הגולשים ברגע שהם נכנסים לערוץ היוטיוב שלנו. ההמלצה היא לעצב תמונת נושא שמכבדת את המותג שלכם ונותנת טיפה מידע על מה מדבר הערוץ. בנוסף לכך אנו נטמיע את תמונת הפרופיל של הערוץ כאשר בדרך כלל יהיה זה הלוגו של החברה או במקרים ובהם הערוץ מייצג עסק שמוביל אותו אדם (כמו אצלי) אז תמונת הפרופיל תהיה תמונה מקצועית של האדם המוביל את העסק.
  • לינקים וקישורים אותם ניתן להטמיע על גבי הערוץ – אלו בדרך כלל יהיו לינקים לאתר האינטרנט שלנו, לערוצים נוספים ברשתות חברתיות וכדומה.
  • מידע – בחלק הזה חשוב מאוד לכתוב כמה שיותר מידע אודות הערוץ שלכם, העסק שאותו מייצג הערוץ ובכלל, כל דבר שיכול לתת ערך ומידע נוסף כך שמיש מגיע אל החלק הזה יבין בדיוק לאן הוא הגיע.
  • את הצעד הזה תוכלו לעשות רק לאחר שהעליתם מספר סרטונים אבל אסביר עליו כבר עכשיו, החלק הזה נקרא עיצוב עמוד הבית. בעצם אתם יכולים וצריכים לעצב את עמוד הבית של הערוץ שלכם וליצור מראה אחד עבור גולשים שמכירים אתכם ומראה שני עבור גולשים שלא מכירים אתכם. את זה ניתן ליצור על ידי הטמעת פלייליסטים, החלטה על הסרטון הראשי שיוצג בעמוד הבית ועוד.

לאחר שעשינו את כל ההקמה הראשונית, אנו נעבור לחלק של העלאת הסרטונים עצמם. בחלק הזה אני כבר אומר, יש עולם ומלואו שכמובן לא אוכל להקיף במאמר הזה, אבל בהחלט אשתדל לתת כמה שיותר טיפים ומידע שיהיה הכי שימושי עבורכם.

בהעלאת סרטון חשוב לזכור כמה דברים:

  • יוטיוב היא לא פייסבוק ופרסום ביוטיוב הוא בטח לא פרסום באינסטגרם – חשוב להעלות תכנים שרלוונטיים ליוטיוב ולא להעלות סתם סרטונים שהפקתם עבור פייסבוק או אינסטגרם כי זה פשוט לא יעבוד. יוטיוב היא מקום נהדר לתכנים ארוכים, עמוקים יותר וכאלו שנותנים ערך רב יותר.
  • כדאי מאוד להעלות סרטונים באיכות כמה שיותר גבוהה כדי לתת לצופים את החוויה הטובה ביותר. כיום כל טלפון נייד סטנדרטי מסוגל לצלם באיכות גבוהה מאוד כך שאסור לוותר על כך.
  • כדאי מאוד להעלות את הסרטון שלכם יחד עם קובץ כתוביות נפרד. אמנם אתם יכולים להעלות את הסרטון שלכם יחד עם קובץ הכתוביות כבר צרוב על גבי הסרטון אך ההמלצה הרשמית היא להעלות את הסרטון בנפרד ואת קובץ הכתוביות SRT בנפרד (כתבתי מדריך מעניין על תכנת קמטסיה בה ניתן לייצא קובץ כתוביות שיעבוד לכם מעולה ביוטיוב)
  • לאחר העלאת הסרטון ישנן מספר הגדרות אליהן צריך לשים לב כדי לקבל את מקסימום החשיפה האפשרית מהסרטון. אפשר לקרוא לזה קידום אורגני ביוטיוב (והאמת זה די דומה לקידום אתרים אורגני בגוגל) או השגת כמות צפיות גדולה לסרטונים שלכם, זה לא באמת משנה איך קוראים לזה, בואו נראה איך עושים את זה:
    • כותרת הסרטון – כדאי מאוד לשלב כבר בתחילת הכותרת את ביטוי המפתח העיקרי של הסרטון. ניתן לראות בצילום המסך המצורף כי הסרטון הזה שלי הגיע לכמעט 4,000 צפיות רק בגלל שבכותרת הסרטון שמתי את הביטוי קידום אתרים SEO. לא קידמתי את הסרטון הזה בשום צורה ולא דחפתי אותו יותר מידי באמצעות שיתופים.
    • תיאור הסרטון – חשוב מאוד להכניס בתיאור הסרטון כמה שיותר מידע אודות הסרטון. אני ממליץ כבר בהתחלה לשים לינק לאתר או מספר טלפון לכל מי שירצה כבר ליצור קשר ויוכל לעשות זאת ממש מבלי להסתבך. מעבר לכך ההמלצה היא להכניס כמה שיותר ביטויים ומלל שמתארים את מה שקורה בסרטון. ככל שיהיו יותר ביטויים ומלל שרלוונטיים לתוכן הסרטון, כך סביר להניח שהסרטון יוכל להתקדם במנוע החיפוש של גוגל ובמנוע הפנימי של יוטיוב בצורה אופטימלית יותר.
    • תמונה ממוזערת – אני חושב שזה אחד הדברים הכי שווים והכי חשובים שיש למערכת העלאת הסרטונים של יוטיוב להציע. חשוב מאוד שהתמונה של התצוגה המקדימה תהיה כזו שתמשוך אנשים לצפות בסרטון שלכם. הכוונה שלי היא שאסור לכם להסתפק בתמונה שיוטיוב מושכת באופן אוטומטי מהסרטון, אלא אתם חייבים לשים תמונה הרבה יותר מושכת שתביא יותר הקלקות וגולשים שיתחילו לצפות בסרטון. כמובן שבתמונה הממוזערת כדאי לשים מלל שמתאר בכמה מילים את נושא הסרטון והכי חשוב – לשים תמונה שלכם או של מי שמציג בסרטון ככה שזה ייראה כמה שיותר מושך ומעניין לצפות. שוב, זה לא חייב להיות משהו מקצועי במיוחד, אפשר לעשות דבר כזה בCRELLO בצורה די פשוטה עם התבניות הקיימות בתכנה או בכל תכנת עריכה אחרת.
    • פלייליסטים – אין משמעות מבחינה קידומית לפלייליסטים אלא יותר מבחינת חווית הצפייה והמשתמש. פלייליסט בעצם אמור לרכז מספר סרטונים שיש להם נושא משותף כך שריכוז שלהם מייצר חווית צפייה טובה יותר.
    • תגים – זו אפשרות מאוד נחמדה שעם השנים הלך וירד הזוהר שלה ועדיין מומלץ לעשות שימוש באפשרות הזו. הכוונה היא פשוט לשים תגים רלוונטיים לנושא הסרטון. מומלץ להזין בין 5 ל-10 תגים שקשורים לביטויי המפתח של הסרטון ועל ידי כך סביר להניח שיעלה הסיכוי לעלות בחיפושים האורגניים בגוגל וביוטיוב.
    • מסך סיום – גם כאן לא מדובר בפיצ'ר שיגדיל את כמות הצפיות בסרטון בודד אלא פשוט ייתן חוויה טובה יותר לצופים בסרטון מסויים וכן, הוא יכול להגדיל כמות צפיות של סרטונים אחרים בערוץ על ידי הצעה של סרטונים דומים בסיום הצפייה בסרטון.
פרסום ביוטיוב

קידום ממומן ביוטיוב

פרסום ממומן ביוטיוב נעשה מתוך המערכת הרגילה שדרכה מנהלים פרסום בגוגל, היא נקראת גוגל אדס. יוטיוב היא למעשה עוד מיקום בבעלות גוגל בו ניתן להציג פרסומות ממומנות דרך מערכת גוגל ADS. ניהול קמפיין יוטיוב דרך המערכת הוא יחסית פשוט ולא נחשב לדעתי למשהו מסובך מידי, גם אם אין לכם טונות של ניסיון בפרסום דיגיטלי.

פרסום ממומן ביוטיוב

המשך המאמר יעלה בקרוב…

אולי יעניין אותך גם...