UTM: מה זה UTM ומדריך מקיף למשווקים דיגיטליים ומשפיענים

מה זה UTM

תוכן עניינים

 UTM מייצג את Urchin Tracking Module, שם שמקורו ב- Urchin Software Corporation, שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2005. UTM אלו תגיות שניתן להוסיף לכתובת שמספרות לנו פרטים בנודע למקור של הגולש. בעצם אנחנו יכולים לעשות התאמה לURL לפי פרמטרים שונים

מקור: פרמטר זה מזהה את מקור התנועה, כגון מנוע חיפוש, פלטפורמת מדיה חברתית או ניוזלטר.

מדיום: פרמטר זה מציין את אמצעי השיווק, לדוגמה, דוא"ל, מדיה חברתית או חיפוש ממומן.

קמפיין: פרמטר זה משמש לזיהוי קמפיין שיווקי או קידום מכירות ספציפי, כגון מכירה, השקת מוצר או קידום עונתי. זה הUTM שלרוב לפיו נמדדות משפיעניות באינסטגרם

מונח: פרמטר אופציונלי זה משמש בעיקר לקמפיינים של חיפוש בתשלום למעקב אחר מילות מפתח.

תוכן: פרמטר אופציונלי נוסף, תוכן, משמש כדי להבדיל בין גרסאות שונות של אותה מודעה או קטע תוכן, ומאפשר בדיקת A/B ואופטימיזציה.

התחום השיווק הדיגיטלי והפרסום בפייסבוק, ובאינסטגרם, היכולת לעקוב במדויק ולמדוד את ההצלחה של קמפיינים שיווקיים היא חיונית. טכניקה רבת עוצמה אחת שהוכיחה את עצמה כבעלת ערך רב למשווקים ולמשפיעים כאחד היא השימוש בפרמטרים של Urchin Tracking Module (UTM). פרמטרים אלה מסייעים לעקוב אחר האפקטיביות של ערוצי שיווק שונים ולספק תובנות לייעול קמפיינים. אם אתם עוסקים בתחום הדיגיטל, רוצים להיכנס לתחום או עובדים עם אנשים מהתחום, חשוב שתדעו מה זה UTM, כיצד ליצור אותו ואיך לעקוב אחריו.

מה זה UTM

לפני שנצלול לעולם הפרמטרים של UTM, חיוני להבין מה זה UTM וכיצד הוא עובד. UTM מייצג את Urchin Tracking Module, שם שמקורו ב- Urchin Software Corporation, שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2005. גוגל שילבה אז את הטכנולוגיה של Urchin במה שאנו מכירים כיום כגוגל אנליטיקס. פרמטרים של UTM הם פשוט תגים שניתן לצרף לכתובת URL כדי לעזור לעקוב אחר הביצועים של קמפיינים שיווקיים ולמדוד אותם.

כדי להכיר קצת את עולם האנליטיקס, הנה הדרכה שלי על המערכת הכי חדשה GA4

ישנם חמישה מרכיבים עיקריים של פרמטרים של UTM:

  • מקור: פרמטר זה מזהה את מקור התנועה, כגון מנוע חיפוש, פלטפורמת מדיה חברתית או ניוזלטר.
  • מדיום: פרמטר זה מציין את אמצעי השיווק, לדוגמה, דוא"ל, מדיה חברתית או חיפוש ממומן.
  • קמפיין: פרמטר זה משמש לזיהוי קמפיין שיווקי או קידום מכירות ספציפי, כגון מכירה, השקת מוצר או קידום עונתי. זה הUTM שלרוב לפיו נמדדות משפיעניות באינסטגרם
  • מונח: פרמטר אופציונלי זה משמש בעיקר לקמפיינים של חיפוש בתשלום למעקב אחר מילות מפתח.
  • תוכן: פרמטר אופציונלי נוסף, תוכן, משמש כדי להבדיל בין גרסאות שונות של אותה מודעה או קטע תוכן, ומאפשר בדיקת A/B ואופטימיזציה.
  •  

שימוש במוסכמות עקביות למתן שמות הוא חיוני כדי להבטיח מעקב ודיווח מדויקים. בעת היצירה, חיוני לשמור עליהם ברורים, תמציתיים ותיאוריים כדי למנוע בלבול ולשמור על עקביות לאורך מאמצי השיווק שלך.

שימושים נפוצים

פרמטרים של UTM מציעים מספר יתרונות על פני שיטות מעקב אחרות, מה שהופך אותם לכלי חיוני עבור משווקים דיגיטליים. חלק מהיתרונות העיקריים כוללים:

  • מעקב מדויק אחר מאמצי שיווק: פרמטרי UTM מספקים נתונים פרטניים על הביצועים של ערוצי שיווק שונים, ומאפשרים למשווקים לזהות אילו ערוצים מניעים הכי הרבה תנועה, לידים והמרות.
  • אופטימיזציה משופרת של קמפיינים: על ידי ניתוח הנתונים המסופקים על ידי פרמטרים של UTM, משווקים יכולים לקבל החלטות מושכלות כדי למטב את הקמפיינים שלהם, להקצות משאבים בצורה יעילה יותר ולשפר את ההחזר על ההשקעה (ROI).
  • הבנה טובה יותר של התנהגות קהלים: מעקב UTM מאפשר למשווקים לקבל תובנות לגבי האופן שבו הקהל שלהם מקיים אינטראקציה עם ערוצי שיווק שונים, ועוזר להם להתאים את המסרים והתוכן שלהם כך שיהדהדו טוב יותר עם קהל היעד שלהם.
  • אי הסתמכות על התנהגות גולשים: בעזרת UTM תוכל לראות את הביצועים של הטראפיק שהבאת בין אם הם התנהגו לפי מסע הלקוח הצפוי או לא. לדוגמא, קמפיין גוגל שופינג שהביא לרכישה של מוצר אחר מבפרסומת או פרסום של משפיען שגרם לקנייה גם ללא שימוש בקוד הקופון. ניתן לעקוב אחר הנתונים האלה באמצעות UTM ובכך ליצור שקיפות לגבי היעילות של קמפיין או משפיען מסוימים.
  1.  

בהשוואה לשיטות מעקב אחרות, פרמטרי UTM פשוטים יחסית ליישום ומספקים מידע מפורט יותר על ביצועי המקור, המדיום והקמפיין. זה הופך אותם לכלי רב ערך עבור משווקים בתעשיות שונות, החל ממסחר אלקטרוני ועד שיווק B2B.

יצירת UTM

בניית קודים עשויה להיראות מרתיעה בהתחלה, אך עם קצת תרגול, זה הופך לתהליך פשוט. בצע את השלבים הבאים כדי ליצור קוד משלך:

  • התחל עם כתובת האתר הבסיסית של התוכן או דף הנחיתה שברצונך לעקוב אחריו. לדוגמה, https://www.example.com/landing-page.
  • הוסף את הסמל "?" לסוף כתובת האתר הבסיסית כדי לציין את תחילת פרמטרי UTM. לדוגמה, https://www.example.com/landing-page?.
  • התחל להוסיף את פרמטרי ה- UTM שלך באמצעות הקידומת "utm_", ואחריה שם הפרמטר (מקור, מדיום, קמפיין, מונח או תוכן), סימן שוויון "=", והערך שברצונך להקצות לפרמטר. לדוגמה, https://www.example.com/landing-page?utm_source=facebook.
  • כדי להוסיף פרמטרים מרובים של UTM, השתמש בסמל "&" כדי להפריד ביניהם.
  • אם ערכי הפרמטרים שלך מכילים רווחים או תווים מיוחדים, השתמש בפורמט קידוד URL כדי להבטיח מעקב נאות. לדוגמה, החלף רווחים ב- "%20" והשתמש ב- "+" עבור הרווח בפרמטר המונח.
    נשמע מסובך? ליצירת UTM במיוחד בשבילכם https://utmmaker.com/
    ישנם מספר כלים זמינים שיעזרו ליצור ולנהל קודי UTM, כולל בונה כתובות האתרים של מסע הפרסום של Google, שמפשט את התהליך על ידי מתן ממשק ידידותי למשתמש ליצירת כתובות URL עם תיוג UTM. בנוסף, שקול להשתמש בגיליון אלקטרוני או בכלים ארגוניים אחרים כדי לאחסן ולנהל את הקודים שלך, תוך הבטחת גישה קלה ומוסכמות עקביות למתן שמות 

בעת היצירה, חיוני לעקוב אחר שיטות עבודה מומלצות כדי להבטיח מעקב ודיווח מדויקים. כמה שיטות עבודה מומלצות כוללות:

  • השתמש באותיות קטנות עבור ערכי פרמטרים כדי לשמור על עקביות.
  • השתמש במקפים או קווים תחתונים במקום ברווחים כדי להפריד מילים בתוך ערכי פרמטר.
  • שמור על ערכי פרמטרים תיאוריים ותמציתיים כדי למנוע בלבול.

UTM בעולם השיווק הדיגיטלי

בשיווק דיגיטלי, פרמטרים של UTM ממלאים תפקיד חיוני במדידה ואופטימיזציה של מאמצי שיווק. על ידי מתן מידע מפורט על הביצועים של ערוצי שיווק שונים, מעקב מאפשר למשווקים לקבל החלטות מונחות נתונים ולהקצות משאבים בצורה יעילה יותר.

לדוגמה, עסק מסחר אלקטרוני עשוי להשתמש ב UTM כדי לעקוב אחר הביצועים של ערוצי שיווק שונים, כגון פרסום במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל ומודעות תצוגה. על ידי ניתוח נתונים אלו, צוות השיווק יכול לזהות אילו ערוצים מניעים הכי הרבה תנועה, לידים והמרות, ולהתאים את אסטרטגיית השיווק שלהם בהתאם.

מעקב זה יכול להיות משולב גם עם כלים ופלטפורמות שיווק שונות, כגון תוכנת אוטומציה שיווקית, מערכות CRM וכלי ניהול מדיה חברתית. שילוב זה מאפשר מעקב ודיווח חלקים, מה שמקל על משווקים לנתח ולמטב את מסעות הפרסום שלהם.

מעקב אחר משפיענים ושיווק שותפים

מעקב UTM מועיל לא רק למשווקים דיגיטליים אלא גם למשפיענים ומשווקי שותפים. על ידי שימוש בפרמטרים של UTM, משפיענים יכולים לעקוב אחר הביצועים של התוכן הממומן שלהם, בעוד שמשווקי שותפים יכולים לפקח על הביצועים של קישורי השותפים שלהם.

בשיווק משפיענים, קודים אלו יכולים לעזור למשפיעים להדגים את ערך התוכן שלהם למותגים ונותני חסות על ידי מתן נתונים על מעורבות, תנועה והמרות המונעות על ידי הפוסטים שלהם. מידע זה יכול להיות רב ערך בעת משא ומתן שותפויות ופיצויים.

עבור משווקי שותפים, מעקב מאפשר להם לעקוב אחר הביצועים של קישורי השותפים שלהם, לזהות אילו מוצרים, תוכן ואסטרטגיות קידום מכירות מהדהדים בצורה הטובה ביותר עם הקהל שלהם. נתונים אלה יכולים לעזור למשווקי שותפים לייעל את התוכן שלהם ולהגדיל את הרווחים שלהם.

מספר מקרי בוחן מוצלחים מציגים את יישום מעקב זה בשיווק משפיעים ושותפים. לדוגמה, משפיען אופנה עשוי להשתמש בפרמטרים של UTM כדי לעקוב אחר הביצועים של פוסטים ממומנים באינסטגרם, ולהשוות את המעורבות וההמרות המונעות על ידי מותגים שונים ואסטרטגיות קידום מכירות. באופן דומה, משווק שותפים עשוי להשתמש כדי לעקוב אחר הביצועים של קישורי שותפים שונים בתוך תוכן הבלוג שלהם, ולזהות אילו מוצרים וקטעי תוכן מייצרים את ההכנסות הרבות ביותר.

כמה טיפים נוספים:

 

  • השתמש במוסכמות עקביות למתן שמות עבור פרמטרים של UTM כדי להבטיח מעקב ודיווח מדויקים.
  • לנתח באופן קבוע נתונים כדי לזהות מגמות ולייעל תוכן ואסטרטגיות קידום מכירות.
  • שלב מעקב עם כלי ניתוח ופלטפורמות כדי לייעל את הדיווח והניתוח.

פרמטרים אלו הם כלי רב עוצמה עבור משווקים דיגיטליים, משפיעים ומשווקי שותפים כאחד. על ידי מתן מידע מפורט על הביצועים של ערוצי שיווק שונים, מעקב מאפשר קבלת החלטות מונחית נתונים ומיטוב קמפיינים. ככל שעולם השיווק הדיגיטלי ממשיך להתפתח, אי אפשר להפריז בחשיבות של מעקב ומדידה מדויקים.

עכשיו שיש לך הבנה מוצקה של מה זה UTM, מדוע משתמשים בו וכיצד ליצור קודים משלך, הגיע הזמן ליישם מעקב זה במאמצי השיווק שלך. על ידי כך, אתה תהיה מצויד היטב כדי למדוד ולייעל את הקמפיינים שלך, לשפר את החזר ההשקעה שלך, ובסופו של דבר, להשיג הצלחה גדולה יותר במאמצי השיווק שלך.

אולי יעניין אותך גם...