תפריט

מדריך קידום אתרים בגוגל – 10 טיפים למתחילים

מדריך קידום אתרים בגוגל

התחלת לעבוד כמקדם אתרים אורגני? בעל אתר אינטרנט ורוצה לקדם אותו אורגנית? הכנו עבורכם מדריך קידום אתרים בגוגל שיעזור לכם לקדם את האתר במנוע החיפוש של גוגל.

מדריך זה סוקר דברים שהם בגדר חובה בכל אתר אותו תרצו לקדם. קריאה מהנה (-:

בשנים האחרונות תחום קידום האתרים עבר שינויים ותמורות רבות. למעשה מה שהיה נכון בשנת 2009 למשל, רחוק שנות אור ממה שנכון היום. במרוצת השנים, עבר גוגל שינויי אלגוריתם רבים, המהווים בסופו של דבר את הרצון של גוגל, להימנע עד כמה שיותר מקידום אתרי אינטרנט בעזרת מניפולציה וכמובן לבסס את הקידום הממומן כמומלץ ביותר לכאורה. בשל כך, עבודת קידום האתרים הפכה למעט יותר מסובכת ואף יותר מתוחכמת משני צידי המתרס – הן מבחינת רמת ההבנה של גוגל והן מבחינת רמת ההבנה והידע כמו גם ארגז הכלים של מקדם האתרים. למרות כל השינויים, ההספדים ורעשי הרקע, קידום אתרים אורגני נשאר חלק חשוב בעולם השיווק הדיגיטלי ומהווה ערוץ חובה לכל בעל עסק שרוצה לצמוח, לייצר לידים או מכירות באינטרנט לטובת העסק שלו.

אז איך מתחילים עם כל אתר בהליכי קידום?

מחקר מתחרים 

תזכרו את הכלי החשוב ביותר שעליכם להכניס לארגז הכלים שלכם ולהשתמש בו בכל אתר חדש אותו אתם רוצים לקדם. אף אחד לא מצפה מכם לעשות את מה שהמתחרים שלכם עושים. המטרה היא לחקור, לראות כיצד האתרים בנויים. מה הם הקטגוריות הנפוצות, אילו מילים הם מקדמים ולאילו עמודים באתר. מלבד היתרון של להכיר את המתחרים שלכם, תוכלו להבין איך אתם יכולים להיות טובים מהם. איזה ערך מוסף האתר שלכם יכול להציע. הדבר יכול להיות שירות ייחודי כדוגמה: זמינות של 24 שעות או כל דבר שיכול לתת ערך לגולש. מומלץ מאוד לעבוד בצורה מסודרת ואף להכין רשימת אקסל ולתאר שם את האתרים המתחרים, הקטגוריות של כל אחד ודברים נוספים הבולטים לעין. 

מחקר מילים לחיפוש

סעיף זה חשוב ביותר. לאחר שבדקתם את המתחרים שלכם, הגיע הזמן לבדוק אילו מילים אתם הולכים לקדם בכלל. פעולת הקידום למילים – רוחבית ככל שתהיה ואף אם תכלול ביטויי זנב ארוך, במרבית המקרים לא תכלול את כל המילים אשר גוגל מקשר כרלוונטיות לאתר שלכם (רשימת ההופעות בקונסולת החיפוש של גוגל תכלול ביטויים רבים ואף כאלה שלא שיערתם לעצמכם כרלוונטיים לאתרכם). ישנם מספר אמצעים לבדיקת מילים לחיפוש, אשר המוכר ביניהם הוא הגוגל אדוורדס (adwords.google.com). חשוב לציין כי כלי עזר רבים הנותנים אפשרות לבדיקת מילים משתמשים בגוגל אדוורדס. 

למעשה, מומלץ לעבוד בשני מישורים באדוורדס, הראשון הוא "חיפוש מילות מפתח חדשות, באמצעות ביטוי, אתר או קטגוריה" – כאן תוכלו להדביק את רשימת האתרים שמצאתם בסעיף הקודם (מחקר מתחרים) ולנסות לדלות מילות מפתח רלוונטיות מהאתרים המתחרים או לחילופין לתת ביטוי אחד רלוונטי וממנו לקבל הצעה לרעיונות מפתח. מצאו את המילים הרלוונטיות והכניסו אותם לרשימה, על ידי לחיצה על החץ בצד. 

שנית, בצעו מחקר עצמי. בחירה בקטגוריה: "הצגת נתונים של נפח חיפוש ומגמות"  וכאן תתחילו להכניס את המילים שאתם חושבים כרלוונטיים ביותר. תחשבו רגע, כיצד אתם הייתם מחפשים בגוגל ורשמו זאת. לבסוף הוסיפו את הביטויים שמצאתם לרשימה. קחו את רשימת האקסל שקיבלתם ממחקר המילים ותבדקו את ממוצע החיפושים החודשי של כל ביטוי. 

בניית עץ אתר ואפיון

סעיף זה רלוונטי במידה ואתם מתחילים עם לקוח שאין לו אתר או שיש לו אתר מיושן מאוד שאף אינם מקודמים. תהליך של בניית אתרים לעסקים שרוצים להתחיל לקדם את האתר אורגנית, יצריך מכם מעבר מדוקדק על האיפיון והכנה נכונה של עץ האתר. במידה ועליכם אכן להתחיל משלב האתר הראשוני, עליכם ראשית לבנות את עץ האתר. כלומר לבנות קטגוריות ותתי קטגוריות בצורה נבונה ומושכלת. המטרה היא לתת ייחודיות לכל דף ומטרת העל שלכם תהיה כמובן לגרום לגוגל להבין כי מדובר בדף ייחודי, איכותי ומתאים לביטוי אותו מחפשים. קחו את רשימת הביטויים שמצאתם קודם לכן, והתחילו בהרכבת עץ האתר. מומלץ לעשות זאת על קובץ גוגל דוקס אותו תוכלו לשתף יחד עם בעלי האתר כמו גם עם המעצב / מתכנת עצמו ולהוסיף אונליין. לכל עמוד צריך להיות תוכן ייחודי, ענייני, אמתי וכמובן אינפורמטיבי שייתן ללקוח ערך איכותי (ראו עוד בסעיף תוכן) ויכיל בצורה נכונה את הביטויים לקידום. 

עץ אתר
עץ אתר שבניתי כחלק מהאיפיון של האתר שלי בטרם העלייה לאוויר

חיבור לאנאליטיקס ולקונסולת החיפוש של גוגל

עבודת SEO נכונה וטובה, צריכה להיות מבוססת נתונים כמו גם בדיקה לעומק של איכות האתר. בזכות חיבור לגוגל אנאליטיקס – https://analytics.google.com תוכלו להבין את התנהגות הגולשים והמשתמשים באתר, לראות את כמות הכניסות לאתר, כמה מהם הם כניסות חדשות, כמה מהם הגיעו בצורה ישירה או לחילופין כהפנייה ישירה מהפייסבוק (או מקור אחר) וכמובן כמה הגיעו בזכות גוגל אורגני. בנוסף, תוכלו להבין אילו דפים הם החשובים ביותר, מהיכן מגיעים מרבית הלידים, מי הם המשתמשים באתר האיכותיים ביותר (דסקטופ / מובייל / טאבלט ומה מקור / אמצעי ההגעה שלהם לאתר), זמני שהיה ממוצעים ועוד. כמובן שתוכלו גם בעזרת הסקת מסקנות נכונה למטב את אותם דפים אהודים ושם ליצור ערך נוסף עבור הגולש. המטרה היא כמובן להגדיל את כמות הגולשים ובעיקר את אלו שמגיעים בזכות קידום אורגני. חשוב מכך, תוכלו להעיד בפני הלקוח על שינויים טובים שנעשו בזכותכם, כמו גם רעיונות מקצועיים שהסקתם בזכות הנתונים. הדבר יראה ללקוח כי מדובר במקדם איכותי שמבין היטב את התחום. 

חיבור לקונסולת החיפוש של גוגל (ווב מאסטר טול https://www.google.com/webmasters/tools/). חיבור זה הוא בגדר חובה בכל אתר ואתר. כאן תוכלו בעצם להבין בעיות באתרכם (לצפות בדפים שבורים הידועים כתקלות 404), לראות בעיות באחסון, כמו גם לראות את ניתוח החיפושים באתר. הנתונים ניתנים להשוואה של שבוע, 28 ימים והשוואה של תקופה כבחירתכם (כשלושה חודשים). כאן תוכלו להבין את העליות (או הירידות) בכמות ההופעות, קליקים, שיעור הקליקים וכמובן מיקום ממוצע.בנוסף, תוכלו להשתמש בכלי ה"אחזר כמו גוגל" על מנת לגרום לגוגל להגיע לדף חדש באתר שלכם. 

אופטימיזציה בין דפי האתר והגדרות SEO

כיום, ניתן להוריד ולהוסיף למרבית האתרים (בחלקם אף זה מובנה מהתחלה) פלאגאינים (תוספים) של SEO. כמו למשל באתרי וורדפרס ניתן להוריד את תוסף ה YOAST הידידותי כמו גם את תוסף ה ALL SEO. באתרים אחרים קיימים תוספים אחרים אך לכולם יש את אותו העיקרון והמטרה היא כמובן לעזור למנוע החיפוש של גוגל להתייחס לאתר כאוטוריטה בתחום וכזה שצריך להתייחס אליו. לשם כך – יש לבצע בכל עמוד מספר הגדרות בסיסיות אך חשובות והכרחיות לקידום נכון:

כותרת – TITLE – למעשה מדובר על כותרת העמוד הראשית, זאת אשר מופיעה במנוע החיפוש של גוגל (במרבית המקרים, כל עוד הכותרת אכן תואמת את התוכן, גוגל יודע לזהות זאת, לפעמים גוגל מושך דווקא את הכותרת H1 מתוך העמוד). אורך הכותרת הוא 65 תווים לכל היותר ובכל מקרה לא מומלץ לתת כותרת קצרה ולא מזמינה. אם ניתן לתת גירוי כלשהו בכותרת זה מצוין. גם פה, מומלץ להיעזר באותה טבלת מתחרים שהכנתם בהתחלה על מנת לראות מה עשו המתחרים. 

תיאור מטא – Meta Description – למעשה, תיאור זה נראה בגוגל תחת הכותרת של העמוד. תיאור מטא איכותי מהווה מידע נוסף לגבי העמוד ואמור לשמש אותו כמעין טריגר ללחיצה וכניסה. תיאור מטא נכון ואיכותי יוביל לכניסה גבוהה ושיעור הקלקה גבוה. יחד עם זאת, חשוב שההבטחה שמתגלמת בתיאור המטא תתקיים בגוף העמוד על מנת לשמור על אחוזי נטישה סבירים באתר ואף לגרום לגולש להשאיר פרטים. 

מילת מטא – Meta Keywords – מסעיף זה ניתן כיום להתעלם. בעבר, גוגל היה מתייחס למילת מטא וכך ניתן היה להגדיל את המניפולציה ולבלבל את מנועי החיפוש. כיום, אין כל ערף למילת מטא ואף אם תמלאו אותה בצורה מושכלת היא לא תועיל.

היררכית כותרות – בניית הכותרות צריכה להיות בצורה חכמה וזה על מנת לעזור לגוגל להבין את מהות העמוד. לכן, פעמים רבות יעיד התוסף כי חשוב מאוד שביטוי המפתח לקידום צריך להופיע הן בכותרת (TITLE) והן בכותרת H1 כמו גם בכותרת H2. כותרת H1 תופיע פעם אחת בעמוד בעוד כותרות H2 יכולות להופיע מספר פעמים. כותרות H3 יופיעו תחת הכותרות H2 על מנת לתת הפרדה בין נושאים שונים. הדבר חשוב, משום שלעתים כאמור, גוגל סורקת את כותרת הH1 כזאת שתופיע בתוצאת החיפוש בגוגל. מומלץ לשים בכותרת הראשית את הביטוי אותו אתם מקדמים, כמו גם שיופיע לפחות פעם אחת בכותרת משנה (H2).

טקסט אלטרנטיבי לתמונות  Alt Text – מטרת הטקסט האלטרנטיבי היא ליצור את האפשרות בפני הזחלני חיפוש של גוגל להגיע לתמונה ולהכיר אותה. הזחלנים אינם יכולים לזהות אופי ומהות תמונה ולכן הטקסט האלטרנטיבי משמש אותם. לכן, יש לשתול את הביטוי לקידום בתוך הטקסט האלטרנטיבי. ישנה חשיבות שלכל תמונה באתר תופיע טקסט אלטרנטיבי.

והנה עוד כמה טיפים חשובים בסרטון הדרכה מיוחד שהקלטתי עבורכם:

תוכן איכותי ומהימן

אחד העקרונות החשובים ביותר בתחום ה – SEO קידום אתרים אורגני הוא תוכן. אותם זחלנים של גוגל למעשה, הם אלו שמגיעים לתוכן האתר וסורקים אותו בגוגל. משום כך, חשוב ליצור תוכן איכותי בתוך האתר. בנושא זה חשוב להיות חכמים ולעבוד כראוי. לא כל אתר מתאים לתוכן, לדוגמה, אתר  מכירות שמהותו בהזמנות מוצרים ברשת – לא נצפה לראות שם טקסט תוכן ארוך בכל עמוד. בכל אתר ניתן כמובן להוסיף בקטגוריות נושא כבלוג או מאמרים ושם תוכלו לשתול את המאמרים הרלוונטיים לנושא האתר. כאשר בונים תוכן לאתר – צריך לחשוב כי תוכן איכותי צריך להגדיל גם כן את כמות הכניסות האורגניות לאתר. משום כך תוכן איכותי צריך לעמוד במספר מאפיינים, על מנת שישרת את בעל האתר. 

אמת דיברתי – הכלל הראשון בכל מאמר שעולה באתר אותו אתם מקדמים הוא שכל מאמר אותו אתם מעלים, יהיה מבוסס ומדבר אמת. הכוונה היא לתת את התוכן המבוסס שהגולשים גם יכולים להסתמך עליו. כמובן שאין הכוונה לתת מאמרים ברמה אקדמאית, אך כן חשוב מאוד כי התוכן לא הומצא מרחשי ליבו של הכותב. ניתן לשלב בתוכן סימוכין באחוזים ומספרים (75% מאוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל ביצעו לפחות רכישה אחת באינטרנט..). להשתמש גם כן בסימוכין של כותבים אחרים גם יכול להועיל – תוך מתן קרדיט נכון ומתאים.

תוכן משוכפל – פעמים רבות מקדמי SEO שומעים את הביטוי "תוכן משוכפל". משמעותו של תוכן משוכפל הוא ענישה בפני גוגל (ואף עשויה להיות ענישה כספית בשל החשיפה לתביעות וקביעתכם כמפרי זכויות יוצרים). ישנם מספר דרכים בהם תוכלו לבדוק האם התוכן שקיבלתם הוא משוכפל (האתר המוכר ביותר הוא קופי סקייפ copyscape) אשר מאפשר לכם לדעת מידית האם התוכן שלכם מועתק או שאולי אף העתיקו מכם. חשוב לזכור שתוכן משוכפל מהווה בעיה בין אם מדובר מאתר אחר לגמרי, אך גם אם שכפלתם טקסט או חלק ממנו בין דפי האתר השונים. המטרה היא כמובן ליצור ייחודיות לכל עמוד ועמוד ולכן תוכן משוכפל לא בא בחשבון. 

טקסט משרת – הטקסט במאמרים צריך לשרת את הגולש ולעמוד בקנה אחד עם עולם התוכן והערכים של האתר. פעמים רבות אנו נעלה מאמרים של קולגות שלנו (ראו הסבר מפורט בסעיף הבא קישורים). ישנה חשיבות להוציא קישורים חיצוניים מהאתר אך חשוב שכל מאמר שיעלה, ישרת ויעמוד בקנה אחד עם נושא האתר. גוגל יודע כיום להתייחס לאופיו המיוחד של האתר ולמאמרים והקישורים היוצאים ממנו. כל אתר צריך להיחשב אוטוריטה בתחום וברגע שיעלו מאמרים לא איכותיים – דירוג האתר ירד בפני גוגל וכל נושא הקידום יהיה קשה יותר. לכן הטקסט צריך להיות איכותי וכזה אשר נותן ערך מוסף לגולשי האתר.

מספר המילים בטקסט – בנושא זה ישנם מספר אסכולות כאשר כולם מסכימים רק על שני דברים – אופי הטקסט ועל כך שטקסט אשר קטן מ- 300 מילים אינו משרת את הליכי הקידום. לכן, חשוב כי טקסט יהיה בן 300 מילים לכל הפחות (רבים ממליצים על 400 מילים) ושיהיה בנוי בצורה נכונה (היררכיית כותרות, תמונות, תגיות וחלוקה לקטגוריות). חשוב לדעת – טקסט ארוך ואיכותי, הוא בן 1,500 מילים. אך בשל העובדה שלא על כל נושא נרחיב רבות (והן תשלום לכותב תוכן על פי רוב הוא לפי מילה), 400 מילים של טקסט איכותי עושים לרוב את העבודה. מעבר לכמות המלל חשוב מאוד שבאתר שלכם תהיה כתיבה שיווקית ומניעה לפעולה ורצוי לכתוב מאמרים וכתבות ארוכות, מעניינות ורלוונטיות לקהל היעד שלכם. כאמור, בין אם הטקסט ארוך ובין אם קצר יותר – הוא חייב להיות אינפורמטיבי ואיכותי ולעמוד בתנאי כתיבת התוכן.

צפיפות ביטויים – בעבר, צפיפות הביטוי אותו אנו רוצים לקדם, עמדה על המלצה של כ- 4% בתוך הטקסט. כיום, חשוב לזכור כי גוגל מזהה מניפולוציות. לכן במאמר בין 400 מילים עדיין מומלץ כי הביטוי לקידום יופיע בין 3 – 4 פעמים ובכל מקרה הביטוי צריך לבוא כחלק מושכל בתוך הטקסט – מבלי לשנות את אופי המשפט או לתת משפט לא הגיוני. כאמור, את הביטוי מומלץ גם לשתול בכותרת העמוד H1 והן בכותרת משנה. את הביטוי אותו אנו מקדמים מומלץ לסמן בקו תחתון ובהדגשה (בולד) על מנת שגוגל יבין כי מדובר פה בביטוי החשוב לכותב המאמר לפרסם. 

תגדירו את הכישורים שלכם על ידי קישורים

זה כנראה אחד הדברים הבסיסיים שתמצאו בכל מדריך קידום אתרים בגוגל ועד היום נחשב לאחד הערכים החשובים ביותר בהליכי קידום אורגני, וזה איך לא, קישורים.. בכל מקרה חשוב כי בכל אתר יהיו קישורים פנימיים בין דפי האתר, קישורים יוצאים לאתרים אחרים וכמובן קישורים נכנסים. להלן הסבר קצר על כל אחד מהקישורים:

קישורים פנימיים – כל מאמר וכל עמוד, צריך להכיל מספר קישורים פנימיים. המטרה היא להצביע בפני גוגל, מה הם העמודים הרלוונטיים לכל נושא וביטוי. כאשר  מכניסים את הביטויים בתוך מאמר, רצוי לסמן את האנקור (הביטוי המקשר לעמוד אחר) בקו תחתון ובבולד. כך גוגל יבין את חשיבות הביטוי ושיש לתת לכך את הדעת.  

קישורים נכנסים – אין אפשרות לקדם אתר ללא קישורים נכנסים. ישנה חשיבות גבוהה להגדיל כמה שיותר את כמות הלינקים הנכנסים. גוגל רואה בקישורים נכנסים לאתר, מעין מביעי אמון המהווים את הדרך להיחשב אוטוריטה בתחום. האמת שאפשר להשוות את כל נושא הקישורים הנכנסים בקידום אורגני בדומה לפרסום בפייסבוק כאשר ככל שעמוד הפייסבוק שלנו הוא בעל המלצות רבות יותר כך עולה ציון האיכות והדירוג שלו. ואם נחזור לקידום אורגני, אפשר לומר שגוגל רואה כי יותר ויותר אתרים ממליצים על האתר שלכם בביטוי מסוים והדרך לקידום תיסלל עבורכם בקלות יותר. אולם, אליה וקוץ בה – לא כל קישור נכנס הוא יהיה טוב לכם. חשוב לדעת ולהבין מי הם אותם אתרים המקשרים אליכם. ישנם אתרים איכותיים שקישור מהם יהווה עבורכם הצלחה ואף יגדיל את כמות הכניסות האורגניות לאתר. יחד עם זאת, ישנם אתרים המוגדרים כספאם ושהדירוג שלהם נמוך. קישורים מהם לא רק שלא יעזרו לכם בפעולות הקידום, הם אף עלולים לגרור ענישה וירידה בתוצאות. נושא חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בכל הנוגע לקישורים נכנסים – גוגל לא רואה בעין יפה קישור שמתקבל מאתר שאתם נתתם לו קישור, משום שאינו אוהד את יחסי הגומלין של קח תן. 

קישורים יוצאים – גם פה, הנושא מעורר בשנים האחרונות הדים רבים. בקצרה, גוגל כן אוהב שאתם מפרגנים גם לאתר אחר. זאת לאחר מספר מחקרים שנעשו בנושא. יחד עם זאת, לכם חשוב לשמור על האתר שלכם הן כאוטוריטה והן כאיכותי. לכן תמיד תבדקו למי אתם נותנים את הקישורים שלכם ושלא מדבור באתר מפוקפק או ספאם. בנוסף, לא להוציא יותר מידי קישורים יוצאים מהאתר שלכם. המטרה היא שגוגל יראו שאתם מצד אחד כן ממליצים על אתרים אחרים אך מצד שני לא מוכנים לעשות זאת לכל אחד. חשוב מאוד, על מנת שלא תפגעו באיכות האתר שלכם, לעולם אל תוציאו קישור מהאתר שלכם לאתר מתחרה (בדיוק כפי שבעל פיצרייה לא ימליץ על פיצרייה אחרת כטובה משלו, כך גם האתר שלכם לא יעשה). 

גוגל לעסק שלי – google my business והמלצות

אני לא בטוח שבכל מדריך קידום אתרים בגוגל תמצאו את הטיפ הזה אבל לדעתי ומניסיון שלי הוא סופר חשוב. פתיחת דף עסק בגוגל לעסק שלי היא פשוטה וקלה ומהווה עבור הלקוח הרבה מאוד נראות ואיכות. ראשית, ברגע שתסיימו למלא את פרטי הלקוח, תצטרכו לאמת את החשבון על ידי גלויה שנשלחת ישירות לבית העסק של הלקוח. לאחר שיקבל את הגלויה וייתן לכם את הקוד, העסק יאומת ומעתה יופיע לאחר שמקישים בשורת החיפוש בגוגל, בטור השמאלי בתוצאות החיפוש. היתרון הוא גדול, כך גם ניתן לפנות לקהל הלקוחות של העסק, כאלו גם שהשאירו המלצות בעמוד פייסבוק ולקוחות מרוצים נוספים ולרתום אותם שימלאו עבור העסק שלנו משוב חיובי. משוב חיובי שכזה עשוי להגדיל מאוד את כמות הכניסות והן את הזמנות העבודה של בעל האתר. 

גוגל לעסק שלי
צילום מסך מתוך מערכת ניהול העמודים בגוגל לעסק שלי

מלבד ההמלצות בגוגל לעסק שלי, מוטב לעשות באתר עמוד המלצות, אשר יהיה בנוי במקום נכון ומתאר מספר המלצות. המלצות יכולות להיות כמכתבי תודה בלשונם, או בתמונה כמו גם, צילומי מסך מהפייסבוק וכדומה. באופן עקרוני אני חושב שלכל מה שקשור בהמלצות וחוות דעת יש חלק מרכזי בקידום עסקים באינטרנט ובהחלט זה משהו שכל בעל עסק חייב להכניס לתוך התכנית השיווקית השנתית שלו ולייצר כמה שיותר המלצות וחוות דעת חיוביות לעסק שלו.

כתובת URL באנגלית 

לסעיף זה פחות משמעות SEO אך כן משמעות של נראות. תנסו רגע להעתיק כתובת URL בעברית ולהדביק אותה במסמך טקסט. סביר להניח שהמראה לא יהיה מלבב במיוחד. תתקבל כתובת ארוכה מאוד עם המון מספרים, אחוזים וג'יבריש. כתובת URL שתכתב באנגלית תראה הרבה יותר מקצועי ואיכותי. אגב, לספקנים מבינכם, גוגל יודעת לבצע את התרגום בין כתובת הURL באנגלית והתאמה בעברית. במידה וללקוח כבר קיים אתר שכתובות הURL שלו בעברית, אל תרוצו ותשנו כל כתובת וכתובת משום שלכל כתובת ששונתה, יש לבצע הפניית 301 – redirection. לכן מומלץ לעבוד בצורה מושכלת. במידה וכתובות דפי האתר אינן מכילות את נושא העמוד אלא לינקים שרירותיים כגון blank1 וכדומה (קורה לרוב באתרי וויקס), מומלץ לשנות את כל כתובת הURL. גם כך תוכלו להציג עבור הלקוח נראות נכונה ותקינה יותר. 

כל יום לומדים משהו חדש

לבסוף וטיפ זה הוא גם פסקת הסיום, לעולם אל תחשבו שאתם יודעים הכל. בכל יום ניתן ללמוד דבר חדש כמו גם, אחת לתקופה, גוגל מוציא עדכון אלגוריתם. מה שנכון לרגע כתיבת מאמר זה, לא בטוח שיהיה נכון בעוד שנה. השינויים והתמורות באלגוריתם מהווים בעיה למי שאינו מכיר את התחום. היערכות נכונה יכולה להציל את האתר שלכם מתקופה של צניחה במיקומים. 

אנו ממליצים לכם לעולם לא להוריד את הרגל מהגז ולהצטרף לפורומים בפייסבוק וברשת על מנת שתוכלו תמיד להתייעץ ואף לקבל לעתים פרספקטיבות שונות.

יש מספיק שיטות ללמוד ולהתקדם בתחום זה של קידום אתרים אורגני. אפשר ללמוד לבד דרך האינטרנט בדיוק מדריך קידום אתרים בגוגל שאתם קוראים כאן, אפשר להחליט ללמוד בצורה מסודרת במסגרת של קורס קידום אתרים באחת מהמכללות הרבות או אפילו לשכור שירותים של יועץ קידום אתרים שילמד אתכם בצורה פרטנית. בכל דרך שלא תבחרו, לימוד לכשעצמו לא יספיק אף פעם והפרקטיקה במקרה זה תהיה זו שקובעת את מידת ההצלחה שלכם.

טיפים אלו מהווים עבור המקדם המתחיל את הבסיס, בכדי להפוך ממקדם מתחיל למקדם איכותי, חשוב לבצע טיפים אלו ולהתחיל להתפתח משם.

מקדם איכותי, יידע להסתכל על אתר, לקחת משם את מכלול המרכיבים ולדעת מה עובד ומה לא. פעמים רבות יהיה עליכם להמליץ לבעל האתר לשנות או להוסיף דברים וכאן למעשה, עליכם יהיה להציג את הידע הנרחב שלכם ולהסביר כיצד כל שינויי יכול לשנות מהותית את הליך קידום האתר.

למידע נוסף אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור…

אולי יעניין אותך גם...