כמה מרוויחים מיוטיוב: אדסנס, חסויות ועוד

כמה מרוויחים מיוטיוב

בשנים האחרונות, יוטיוב הפכה לפלטפורמה בולטת עבור יוצרי תוכן להציג את הכישרונות שלהם ולהתחבר לאנשים בעלי דעות דומות ברחבי העולם. עם יותר מ-2 מיליארד משתמשים חודשיים מחוברים, יוטיוב מציעה הזדמנות ייחודית ליוצרים להפוך את התחביבים שלהם לקריירות משתלמות. כדי להפיק את המרב מהזדמנות זו, חיוני להבין את שיטות המונטיזציה השונות הזמינות בפלטפורמה, ולהבין כמה באמת ניתן להרוויח (ובמיוחד בתור ישראלים) וכמה מרוויחים מיוטיוב.

גוגל אדסנס – כסף מיוטיוב עצמה

גוגל אדסנס היא תוכנית פרסום המאפשרת ליוצרי תוכן להציג מודעות ממוקדות באתרי האינטרנט, בבלוגים או בערוצי היוטיוב שלהם. מודעות אלה מוצגות על ידי גוגל בהתבסס על תוכן הדף, הנתונים הדמוגרפיים של הקהל וגורמים אחרים. כשהצופים מקיימים אינטראקציה עם מודעות אלה, יוצר התוכן מרוויח חלק מההכנסות מפרסום. עבור יוטיוברים בחול, גוגל אדסנס הוא מקור ההכנסה העיקרי, מה שהופך אותו להיבט חיוני באסטרטגיית המונטיזציה שלהם. הפרסומות האלו הן פרסומות שעסקים מפרסמים דרך האפשרות של פרסום ביוטיוב דרך גוגל אדס (פרסום בגוגל).

כמה מרוויחים מיוטיוב דרך גוגל אדסנס

כדי להתחיל להרוויח כסף דרך גוגל אדסנס ביוטיוב, יוצרים חייבים להצטרף תחילה לתוכנית השותפים של YouTube (YPP), המאפשרת להם לבצע מונטיזציה של הערוץ שלהם. לאחר שיוצר עומד בדרישות הזכאות ומתקבל לתוכנית, הוא יכול לקשר את ערוץ יוטיוב שלו לחשבון גוגל אדסנס שלו. חיבור זה מאפשר להציג מודעות בסרטונים שלהן ומאפשר ליוצר להרוויח הכנסות על סמך ביצועי המודעות.

גורמים הקובעים כמה מרוויחים מיוטיוב דרך גוגל אדסנס

מספר גורמים משפיעים על הסכום שיוטיובר יכול להרוויח באמצעות גוגל אדסנס, כולל:

  1. RPM (עלות למיל) ו-CPC (עלות לקליק): RPM מתייחס לכמה יוטיובר מרוויח עבור 1,000 חשיפות של מודעות, בעוד CPC הוא העלות המשולמת עבור כל קליק על המודעה. מדדים אלה הם קריטיים בקביעת ההכנסות שיוצר יכול להרוויח. באופן כללי, RPM או CPC גבוה יותר פירושו הכנסה רבה יותר עבור אותו היוטיובר. כדי לראות את כמה יוטיובר מרוויח בישראל לעומת חול, נוכל להשוות בטבלת הRPM הזאת.
  2. דמוגרפיה של הקהל: המיקום, הגיל, המין ותחומי העניין של קהל הערוץ יכולים להשפיע באופן משמעותי על רווחי יוטיוב. מפרסמים מתמקדים לעתים קרובות בדמוגרפיה ספציפית, וכתוצאה מכך עלות לקליקים ועלות לקליק גבוהה יותר עבור ערוצים שפונים לקהל הרצוי שלהם. קהלים במדינות שונות שווים סכומים אחרים, ולכן פנייה לקהל מסוים היא רווחית יותר. בישראל יש פחות אנשים והעלות של ה-CPM יחסית נמוכה, ולכן יוטיוברים ישראלים לא מסתמכים על ההכנסות מגוגל אדסנס לבד.
  3. מיקום וסוגי מודעות: יוטיוב מציעה פורמטים שונים של מודעות, כולל מודעות תצוגה, מודעות שכבת-על, מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן או שלא ניתן לדלג עליהן, מודעות פגושים וכרטיסים ממומנים. הסוג והמיקום של מודעות בסרטון יכולים להשפיע על ההכנסות שנוצרות. לדוגמה, מודעות וידאו שאינן ניתנות לדילוג נוטות להיות בעלות עלות לאלף גבוהה יותר מאשר מודעות שניתן לדלג עליהן.

טיפים למקסום רווחים מיוטיוב

כדי למקסם את רווחי גוגל אדסנס ביוטיוב, יוצרים יכולים:

  • דגש על יצירת תוכן איכותי ומרתק הפונה לקהל רחב. גישה זו מגדילה את הסיכויים למשוך מפרסמים עם CPM ו- CPC גבוהים יותר. תוכן ארוך יותר, אך כזה שמשאיר את הצופים לכל אורכו, חושף יותר אנשים ליותר פרסומות ובכך מעלה את מספר החשיפות לפרסומות. כך ניתן להשיג יותר צפיות בפרסומות גם כאשר יש פחות צופים ייחודיים.
  • השתמש בכלי הניתוח המובנים של יוטיוב כדי להבין את הנתונים הדמוגרפיים של הקהל שלהם ולהתאים את התוכן שלהם בהתאם.
  • התנסו בפורמטי מודעות ומיקומים שונים כדי למצוא את השילוב היעיל ביותר עבור הערוץ שלהם.

תוכנית השותפים של יוטיוב – כמה יוטיובר מרוויח מגוגל עצמה

תוכנית השותפים של YouTube (YPP) היא תוכנית מונטיזציה המאפשרת ליוצרים זכאים להרוויח כסף ממודעות המוצגות בסרטונים שלהם. כחברים ב-YPP, יוצרים יכולים לגשת לכלים ומשאבים שונים שיעזרו להם להגדיל את הערוצים שלהם ולהגדיל את ההכנסות שלהם. בנוסף להכנסות מפרסומות, YPP מציעה גם תכונות מונטיזציה אחרות, כגון מנויים לערוצים, Super Chat ומדף הסחורה.

דרישות זכאות ותהליך הגשת הבקשה

כדי להגיש בקשה לתוכנית השותפים של YouTube, על היוצרים לעמוד בדרישות הזכאות הבאות:

  • יש לפחות 1,000 מנויים
  • יש לפחות 4,000 שעות צפייה ב-12 החודשים האחרונים
  • לציית למדיניות המונטיזציה של YouTube, כולל תנאי השירות, הנחיות הקהילה ומדיניות זכויות היוצרים

ברגע שיוצר עומד בדרישות אלה, הוא יכול להגיש בקשה לבדיקה. יוטיוב יעריך את הערוץ כדי לוודא שהוא עומד במדיניות ובהנחיות שלו לפני אישור או דחיית הבקשה.

יוטיוב מחשבת את רווחי היוצרים על סמך מספר גורמים, כולל:

  1. צפיות וזמן צפייה: ככל שיש לסרטון יותר צפיות וזמן צפייה, כך הוא מייצר יותר חשיפות למודעות, מה שמוביל להגדלת ההכנסות.
  2. חלוקת הכנסות מפרסומות: יוטיוב תופסת נתח של 45% מההכנסות מפרסומות שנוצרות מסרטונים של יוצר, בעוד שהיוצר מקבל את 55% הנותרים.

ברגע שיוצר מתחיל להרוויח הכנסות דרך תוכנית השותפים של YouTube, הוא יקבל תשלום דרך חשבון גוגל אדסנס המקושר שלו. יוטיוב מנפיקה תשלומים מדי חודש, עם סף תשלום מינימלי של $100. אם הרווחים של יוצר לא מגיעים לסף המינימום, הסכום יתגלגל לחודש הבא.

כמה מרוויח יוטיובר בישראל לעומת יוטיובר בחול?

ה-CPM נקבע על פי התחרות שיש למפרסמים על שטח הפרסום לפני ובמהלך הסרטונים שלך. בגלל שבישראל יש פחות קהל והתחרות היא לא גבוהה במיוחד, לא רק שקשה להגיע למספר צפיות גבוה, אלא גם שערכן הוא שווה פחות מצופים בריטים למשל. לכן, רוב היוטיוברים הישראליים מרוויחים את רוב הכסף שלהם מחסויות ופרסומות בסרטונים, ולווא דווקא מהכסף של גוגל אדסנס.

כמה מרוויחים מיוטיוב דרך חסויות?

תוכן ממומן ושותפויות מותג הם דרך פופולרית נוספת עבור יוטיוברים לייצר רווחים מהערוצים שלהם. שיתופי פעולה אלה יכולים ללבוש צורות שונות, כולל:

  • סרטונים ממומנים: יוצר מפיק סרטון שמציג או מקדם מותג או מוצר תמורת תשלום.
  • מיקום המוצר: מוצר של מותג משולב בעדינות בתוכן של סרטון, כאשר היוצר מקבל תשלום עבור המיקום.
  • שיווק שותפים: יוצר מקדם מוצר או שירות באמצעות קישור או קוד שותפים ייחודי, ומרוויח עמלה עבור כל מכירה שבוצעה באמצעות ההפניה שלו.

כדי למצוא נותני חסות ולאבטח אותם, יוצרים יכולים:

  • פנו ישירות למותגים, הציגו את הערוץ והקהל שלהם כהתאמה מצוינת לשוק היעד של המותג.
  • הצטרפו לפלטפורמות שיווק של משפיענים או רשתות שמחברות בין יוצרים לספונסרים פוטנציאליים.
  • שתפו פעולה עם יוטיוברים אחרים בנישה שלהם, תוך מינוף הקשרים והקהל שלהם כדי למשוך ספונסרים.

שיקולים משפטיים ואתיים

בעת עיסוק בתוכן ממומן ושותפויות מותג, על היוצרים לציית להנחיות משפטיות ואתיות, כולל:

  • חשיפת תוכן ממומן בהתאם להנחיות ועדת הסחר הפדרלית (FTC), כדי להבטיח שהצופים מודעים לשותפות.
  • להיות שקופים עם הקהל שלהם לגבי אופי שיתוף הפעולה וכל פיצוי שיתקבל.
  • לוודא כי תוכן ממומן עולה בקנה אחד עם התוכן והערכים של הערוץ שלהם, שמירה על אמון הקהל שלהם.

יצירה ומכירה של סחורה בהתאמה אישית

מכירת סחורה היא דרך נוספת עבור יוטיוברים לייצר רווחים מהערוצים שלהם. יוצרים יכולים לעצב מוצרים מותאמים אישית כמו חולצות, קפוצ'ונים, כובעים, נרתיקים לטלפון ועוד, ולהציג את מיתוג הערוץ שלהם או עיצובים קשורים. בנוסף לכך בעלי עסקים יכולים לפרסם את המוצרים הספציפיים שלהם.

יוטיוב כחלק מהמשפך השיווקי של העסק

השאלה כמה מרוויחים מיוטיוב אינה שאלה מספרית עבור בעלי עסקים אלא שאלה מיתוגית. עבורי ועבור עסקים רבים אחרים, יוטיוב היא חלק ממסע הלקוח שלנו וחלק בלתי נפרד מהמשפך השיווקי. לתחזוקת ערוץ יוטיוב יש כמה יתרונות. ראשית, ניתן לצבוע קהל עוקבים ולאחר מבן לעשות פרסום ביוטיוב או בגוגל דרך גוגל אדס. בנוסף לכך, ניתן להתברג בתוצאות האורגניות כסרטון ובכך לחשוף את עצמכם בקידום אורגני. מעבר לשתי הסיבות הללו, יצירת קשר עם הקהל והצגתך כאוטוריטה תעזור להעלות את אחוז ההמרה ולהכניס עוד כסף לעסק בדרך עקיפה.

יוטיוב מציעה שפע של אפשרויות מונטיזציה ליוצרי תוכן, החל מגוגל אדסנס ותוכנית השותפים של יוטיוב ועד חסויות, מכירות מרצ'נדייז ומימון מעריצים. הבנת השיטות השונות הללו ואופן פעולתן היא חיונית ליוצרים המעוניינים להתפרנס מהפלטפורמה. על ידי גיוון זרמי הכנסה והתנסות באסטרטגיות מונטיזציה שונות, יוטיוברים יכולים לבנות קריירה בת קיימא תוך כדי שהם עושים את מה שהם אוהבים.

אולי יעניין אותך גם...