אם הגעתם למדריך הזה, כנראה יש לכם סיבה ממש טובה. אני אסביר. לינקדאין היא רשת מאוד ייחודית שמי שזקוק לה, כנראה יודע טוב טוב מדוע. זו איננה פייסבוק או אינסטגרם, רחוק מזה, לינקדאין היא רשת מצויינת לשיווק ופרסום לעסקים מאוד מאוד מסויימים שזקוקים לכוח הרב שלה. אז לפני שנראה איך מפרסמים ומנהלים קמפיינים בלינקדאין, בואו נבין מה זו בכלל הרשת הזו.
מדריך הוידאו המלא בנושא לינקדאין לשנת 2022
מה זה לינקדאין
לינקדאין היא רשת חברתית עסקית הגדולה בעולם. לפני מספר שנים לינקדאין נרכשה על ידי מיקרוסופט וכיום נמצאת בבעלותה. הרעיון המרכזי בלינקדאין הוא יצירת קשרים עסקיים בין אנשים עסקים, מנהלים בכירים וכן, גם עובדים זוטרים. הכוח של לינקדאין הוא ביצירת הקשרים העסקיים בין החברים ברשת, יצירת שיתופי פעולה, מציאת עבודה, פרויקטים ועוד ועוד. הרעיון המרכזי בלינקדאין הוא המיקוד העסקי. לא תמצאו בלינקדאין ילדים ובני נוער, לא תראו יותר מידי תמונות וסרטונים של משתמשים ממסיבות חוף או מארוחת הערב. עיקר התוכן בלינקדאין ממוקד בעולם העסקי, כל אחד בתחומו. לינקדאין מבוססת על רשתות קשרים ( connections) כך שכל משתמש מוסיף קולגות וחברים למעגל הקשרים שלו, מרחיב אותו ועל ידי כך יוצר קשר עם מעגלים רחוקים יותר ומחפש כל הזמן שיתופי פעולה עסקיים.
בסרטון הבא (מתוך הקורס שלי לפרסום בלינקדאין) תוכלו לקבל מידע על רשת הקשרים של לינקדאין והסבר מפורט על המשמעות של רשתות הקשרים והשימוש בהן.
לינקדאין בעברית למשתמשים פרטיים
לינקדאין למעשה משמשת אותנו במספר מישורים עיקריים:
- פרופיל פרטי שכל אחד יכול לפתוח ולהתנהל בתוך הרשת בדומה לפייסבוק למשל (אם אין לכם, יש לי כתבה על בניית פרופיל בלינקדאין)
- עמודים עסקיים שמנוהלים על ידי חברות עסקיות ובעמודים הללו מנהלים את התוכן של החברה
- אנשי ונשות HR \ גיוס כוח אדם ומשאבי אנוש – להם יש ממש ממשק ואפשרויות נרחבות לטובת גיוס מועמדים דרך לינקדאין
בצילום המסך אפשר לראות את כל הפתרונות שלינקדאין מציעה כיום למשתמשים – יצירת לידים, חיפוש עבודה, לימודים אונליין, גיוס כוח אדם ועוד ועוד.
אחד הפיצ'רים המרכזיים למשתמשים פרטיים בלינקדאין הוא חשבון פרימיום שבאמצעותות ניתן לקבל יכולות מגוונות השמורות רק לחשבונות פרימיום המשלמים כל חודש. באמצעות חשבון פרימיום ניתן לקבל אפשרויות מגוונות של גיוס כוח אדם, מכירות, יצירת קשרים עסקיים וקריירה. הנה דוגמא לכמה מהדברים שניתן לעשות עם חשבון פרימיום:
לינקדאין לעסקים
לינקדאין לעסקים הוא בעצם מגוון רחב של שימושים שבעלי עסקים יכולים לעשות בלינקדאין לטובת העסק שלהם. הדברים העיקריים שניתן לעשות בלינקדאין לעסקים:
- יצירת לידים על ידי הקמפיינים הייחודיים של לינקדאין ליצירת לידים
- גיוס כוח אדם על ידי שימוש במנוע החיפוש החכם של הרשת למציאת טאלנטים
- יצירת קמפיינים של מודעות ותפוצה לקהלים מדויקים בלינקדאין
- לימודים אונליין למנהל החברה או לעובדים עצמם כדי לקבל עוד יכולות ומיומנויות במגוון רחב של תחומים
- ניהול עמוד עסקי בלינקדאין בדומה לפייסבוק ורשתות נוספות
שיווק בלינקדאין לעסקים
אם אתם בעלי עסקים ואתם רוצים לייצר יותר תוצאות באמצעות לינקדאין, יש לכם מספר אפשרויות. אני חושב שהאפשרות הטובה ביותר היא פרסום ממומן, זה אמנם לא זול אבל סביר זה ייתן את התוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר. העניין הוא שלא כל אחד מתאים בכלל ללינקדאין, זאת אומרת לא כל עסק יוכל להשיג תוצאות משביעות רצון באמצעות הפלטפורמה, פשוט כי היא לא מתאימה לכל עסק. אם יש לכם התלבטות בנושא מידת ההתאמה של לינקדאין עבורכם, אני ממליץ לקרוא את המדריך שכתבתי על בניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים שם תוכלו למצוא מידע שיעזור לכם להבין מה הפלטרפורמה המתאימה לעסק שלכם.
פרסום בלינקדאין – לאיזה עסקים זה מתאים?
עסקים שרוצים לפרסם בלינקדאין, בטח ובטח כאלו שרוצים לעשות קמפיין ממומן, צריכים לבחון טוב טוב האם הדבר הזה מתאים לעסק שלהם וייתן להם תוצאות. אז ככה, פרסום בלינקדאין יתאים בהכרח לעסקים שהבסיס שלהם הוא קודם כל B2B – זה אומר שהם עסקים שמבקשים למכור שירותים או מוצרים לעסקים (ולא ללקוחות קצה).
B2B קלאסי לדוגמא הוא מאמן עסקי שרוצה למכור שירותים ומוצרים לחברות או למנהלים בכירים בחברות. לינקדאין תהיה גן עדן בעבור מאמן עסקי שכן מרבית המשתמשים בלינקדאין הם קרייריסטים או מנהלים שבהכרח ירצו לשפר את הביצועים העסקיים שלהם. דוגמא נוספת יכולה להיות טכנאי מחשבים שרוצה לגייס לקוחות איכותיים יוכל למצוא בלינקדאין מנהלי רשת ומחשוב של חברות גדולות ולנסות ליצור איתם קשר כדי לנהל עבורם את הרשת הארגונים ואת מערך התיקון והתחזוקה של המחשבים. אלו רק דוגמאות קטנות למה שעסקים יכולים לעשות ולהשיג בלינקדאין אבל בהחלט יש עוד הרבה אפשרויות ודוגמאות לכך.
ברור לנו שעסקים המבקשים להגיע ולמכור ללקוחות קצה כמו קמעונאות, מסעדות, בגדים ובעצם כל עסק שפונה ללקוחות קצה, לא ימצא בלינקדאין את מקומו וזה בהחלט לא המקום הנכון עבורו לשים את הכסף ואת תשומת הלב שהוא מחפש להשיג.
פרסום ממומן בלינקדאין
במידה ואתם נכנסים להגדרות של העסקים עליהם דיברנו ולינקדאין אכן מתאימה עבורכם, פרסום ממומן בלינקדאין בהחלט יכול להיות רלוונטי עבורכם. פרסום ממומן בלינקדאין דומה מאוד לניהול קמפיין בפייסבוק כאשר הדברים שמשתנים זה כמובן אפשרויות הפילוח וסוגי המודעות, אבל העיקרון בהחלט דומה.
סוגי קמפיינים בלינקדאין
בסוגי הקמפיינים ניתן לראות שהקמפיינים השונים מאוד מזכירים את סוגי הקמפיינים שיש לנו בפרסום ממומן בפייסבוק אבל המיקוד כאן הוא בהחלט עסקי ומותאם לעסקים שמחפשים תוצאות מאוד מדויקות.
הקמפיינים המומלצים בעיניי בלינקדאין הם קמפיין לידים (מאוד דומה לקמפיין לידים בפייסבוק), המרות באתר אינטרנט וכמובן מציאת טאלנטים לעבודה בחברה שלכם. שארה קמפיינים כמו מודעות למותג, מעורבות, צפיות בוידאו – הם בדיוק כמו הקמפיינים הקיימים במערכת המודעות של פייסבוק אך כמובן קהל היעד והנראות שונה לחלוטין.
פילוח קהלים בקמפיין ממומן בלינקדאין
צילום המסך הזה נלקח מתוך אפשרויות פילוח הקהלים בלינקדאין. ניתן לראות שאפשר לבחור מיקום גיאוגרפי, מגדר וגילאים כמו בפלטפורמות אחרות. דרך לינקדאין אפשר לפלח משתמשים עם רשימות קהל, קהל דומה, ריטרקטינג ואפילו דרך אפליקציות צד 3 שיש לכם גישה אליהן. אני חושב שאם אתם מתחילים את הדרך שלכם בלינקדאין ומידת ההבנה שלכם מועטה, הדבר המרכזי שמעניין אתכם כאן הוא פילוח הקהל המדויק בלינקדאין המאפשר לנו למצוא אנשים לפי הפילוחים הבאים:
ניתן לפלח לפי החברה בה עובד אותו משתמש, פילוח דמוגרפי, רמת השכלה, ניסיון בעבודה ואפילו תחומי ענין. עכשיו אני מניח שהרבה יגידו, אוקיי יש את זה כל זה גם בפייסבוק, אז מה נשתנה? אז מה שנשתנה כאן הוא העובדה שהמשתמשים בלינקדאין מאוד מאוד רציניים כמו שאמרנו בתחילה. אין כאן ילדים ובני נוער, כל המידע המוזן על ידי משתמשי לינקדאין מאוד מאוד מדויק מה שמאפשר למערכת הפרסום להיות מדויקת גם כן. הדבר הזה נותן לנו פרסום מדויק מאוד גם כשאין לנו רשימות קהלים או קהל דומה משלנו ולכן זה מתאים בצורה מושלמת למי שמתחיל את הדרך שלו בלינקדאין.
בחירת סוג מודעה
בלינקדאין ניתן לבחור ממספר רב של אפשרויות מודעה. כמו שניתן לראות בצילום המסך בלינקדאין יש אפשרויות למודעות קרוסלה, תמונה, מודעות בתוך ממשק ההודעות, מודעת וידאו ועוד ועוד. כמובן שכאן מה שעבוד הכי טוב תלוי בהכרח בסוג המודעה שלכם, הקהל אליו אתם מפלחים וכמובן ההצעה שלכם לקהל היעד.
מכאן כבר תצטרכו לבחור את התקציב שלכם ואת מועד עליית הקמפיין לאוויר וירידתו.
קידום בלינקדאין – יוצאים לדרך
אז לסיכום המדריך שלנו (אני מבטיח להמשי ולעדכן אותו) ראינו שלינקדאין יכולה לעזור לנו במגוון רחב של פתרונות. חשוב לזכור כי לינקדאין מתאימה בעיקר לעסקים של B2B ויכולה לתת שם אחלה פתרון, העניין הוא העלות הגבוהה של הפרסום הממומן בפלטפורמה וכמובן מידת ההבנה שלכם. קידום ממומן בלינקדאין מומלץ לדעתי רק לאחר שאתם כבר מכירים את הפלטפורמה ברמה האורגנית, פתחתם פרופיל ועמוד עסקי, הצטרפתם לקבוצות והתחילתם לעבוד בצורה אורגנית בלינקדאין. פגשתי לא מעט בעלי עסקים ששמעו שיש בלינקדאין הרבה עבודה וניסו בעצמם לפרסם בצורה ממומנת, אתם כבר מבינים שזה נגמר עם הרבה כסף באשראי ומעט מאוד תוצאות. ממילץ לכם בחום להיוועץ קודם לכן ביועץ שיווק דיגיטלי שיבחן יחד אתכם האם פרסום ממומן בלינקדאין מתאים לכם.
אם תרצו להתייעץ או להצטרף לקורס החדש שלי לפרסום בלינקדאין, אני מזמין אתכם להשאיר פרטים כאן למטה ולקבל ממני טיפים ומידע נוסף.