תפריט

בניית דף נחיתה – המדריך המלא

בניית דף נחיתה

בניית דף נחיתה נחשבת לאחד התהליכים הנפוצים כיום בעולם הדיגיטל והשיווק לכל מפרסם ובעל עסק שמעוניין לייצר קמפיינים ותוצאות ממוקדות.

אז גם לכם אמרו שאתם צריכים לבנות עמוד נחיתה?

או שאולי אתם כבר הגעתם למסקנה הזו בעצמכם?

מזל טוב!

נכנסתם לרשימה מכובדת של מיליוני עסקים ומפרסמים בארץ ובעולם שעושים שימוש בדפי נחיתה כדי לקדם מגוון עסקים ושירותים.

אז לפני שנצלול לתוך המדריך המלא, אני רוצה להסביר כמה מושגים בסיסיים שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך.

מי צריך בכלל לבנות דף נחיתה?

אז לשאלה הזו יש המון תשובות שונות ומשונות, אבל לדעתי, כמעט כל בעל עסק ומפרסם שרוצה להגיע לתוצאות ממוקדות בתחום ספציפי, חייב לבנות עמוד נחיתה.

מה זה דף נחיתה?

עמוד נחיתה נועד בדרך כלל לקידום של מוצר או שירות ספציפיים במטרה להשיג תוצאות ברורות וממוקדות בהקשר לאותו מוצר או שירות. אני מניח שאם אתם פועלים על פי תכנית שיווקית מסודרת הכוללת אסטרטגיה שיווקית ותכנון שנתי, קמפיינים ממומנים ובניית עמודי נחיתה צריכים להיכלל בתכניות הללו.

מתי עולה הצורך בבניית דף נחיתה?

בדרך כלל אנחנו נרצה לבנות עמוד נחיתה לפני קמפיין ממומן, לא נהוג לקדם עמודי נחיתה בצורה של קידום אורגני בגוגל (למרות שיצא לי כמה וכמה פעמים לקדם בטעות עמודי נחיתה שהצליחו להיכנס לעמוד הראשון בגוגל) שכן קשה מאוד להיכנס עם עמוד נחיתה לעמוד הראשון בגוגל ובכלל כל הרעיון בקמפיין ממומן הוא הגמישות והשינויים התכופים בתנאי המבצע ומפרט המוצר.

בקמפיין ממומן קלאסי אנחנו נכין עמוד נחיתה הכולל את פרטי המוצר, את המבצע הספציפי שאנו רוצים לקדם ומשם אנחנו יכולים לקחת את העמוד ולקדם אותו בצורה ממומנת על ידי פרסום בגוגל או פרסום ממומן בפייסבוק ופלטפורמות נוספות.

אבל רגע, יש לי אתר אינטרנט שהשקעתי הרבה כסף בבנייה שלו, הוא מביא כמות יפה של לידים בכל חודש,

אז למה לא להשתמש פשוט באתר האינטרנט שלי?

אוווו זו שאלה מעולה שאני נתקל בה לא מעט.

אז האמת שבמקרים מסוימים שימוש באתר האינטרנט שלכם יכול להיות אחלה תחליף לבנייה של דף נחיתה. אז הנה לדעתי היתרונות והחסרונות בשימוש בדפי האתר הרגילים שלכם במקום בנייה של עמוד נחיתה לצורך קידום מוצר או שירות ספציפיים.

למה להשתמש באתר האינטרנט שלי?

–       חיסכון של זמן וכסף בבנייה ועיצוב של עמודי נחיתה

–       הפניית הטראפיק כולו לאתר האינטרנט מה שיותר דו"חות אנליטיקס "יפים יותר" עם כמות טראפיק גדולה.

–       מתן אפשרות לגולשים לעבור לעמודים אחרים באתר במידה וזה עשוי לעניין אותם יותר מהמוצר שלשמו הם הגיעו לאתר מלכתחילה.

–       חיזוק המותג שלי באמצעות ריכוז כל הטראפיק למקום אחד, אתר האינטרנט שלי.

–       ניהול פשוט ונוח של הקמפיין כאשר כל הטראפיק מגיע אל האתר, אין צורך להטמיע פיקסלים נוספים, מדידת ההמרות כבר קיימת ובאופן כללי האתר כבר מוכן לקבל טראפיק ממקורות חיצוניים וכל המדידות בו קיימות ופועלות.

למה לבחור בדפי נחיתה ולא באתר האינטרנט שלי?

–       גמישות – באתר האינטרנט שלי אין גמישות, המוצר הוא אותו מוצר ואין לי יכולת לשחק עם המלל והתמונות כפי שאני רוצה שכן לאתר מגיעים גולשים ממקומות שונים ולאוו דווקא מאותו קידום ספציפי.

–       מיקוד – אם אני רוצה לייצר תוצאה ספציפית לגבי אותו מוצר, זה לא ממש עוזר לי שגולשים ישאירו פרטים לגבי מוצר אחר שהם ראו באתר שכן כנראה יש היגיון עסקי מאחורי הרעיון שלי לקדם מוצר מסוים ולא אחר.

–       גולשים שמגיעים לדף נחיתה עומדים בפני מספר מצומצם של ברירות, השארת פרטים, חיוג טלפוני וזהו בגדול. העובדה הזו מבטיחה שאחוז ההמרה מדף הנחיתה יהיה גבוה באופן מתמיד לעומת הפניית גולשים לאתר האינטרנט שלי ששם יש המון פיתויים, מאמרים ועוד שלל דפים שיכולים לגרום לירידה באחוז ההמרות מהקמפיין שלי.

אז תראו, אפשר להשתמש באתר האינטרנט שלכם ולוותר על שימוש בדף נחיתה אבל בסופו של דבר זו תהיה טעות שתעלה לכם יותר כסף מאשר עלות בניית דף הנחיתה. אתם כבר הולכים להשקיע אלפי שקלים ויותר בקידום המוצר שלכם, אם אתם רוצים לתת לקמפיין שלכם את הסיכוי הכי גבוה להצליח, בנו עבורו דף נחיתה מותאם ומעוצב.

אז אחרי שענינו על כל השאלות הבסיסיות, בואו נתחיל לדבר על תהליך בניית עמוד הנחיתה שלכם.

איך בונים דף נחיתה ובאיזו פלטפורמה זה כדאי?

טוב אז גם כאן יש המון אפשרויות שונות ומשונות, החל מבניית עמוד נחיתה בפלטפורמה ישראלית, פלטפורמה בינלאומית או אפילו בניית עמוד נחיתה באתר שלכם, אז מה עושים?

הנה כמה פרמטרים שחשוב לבחון בטרם אתם בוחרים את הפלטפורמה והשיטה בה תבנו את עמוד הנחיתה שלכם:

הטמעת פיקסלים

בניית דף נחיתה זה רק החלק הראשון בתהליך השיוקי שלכם. הרי לאחר הבנייה אתם תרצו לקדם את הדף הזה בצורה ממומנת בפייסבוק ובגוגל. לכם חשוב לבחור בפלטפורמה שמאפשרת הטמעה קלה ונוחה של פיקסלים כמו גוגל ופייסבוק (אם זה נשמע לכם סינית אז בשפה פשוטה הטמעת פיקסלים של גוגל ופייסבוק בעמוד הנחיתה יאפשרו לכם למדוד את כל הגולשים שביקרו באתר הנחיתה, לצבוע אותם, להציג להם פרסומות באופן מותאם ועוד המון דברים, בקיצור תעשו את זה).

בניית דף נחיתה עם דומיין שלכם

גם זו נקודה שלדעתי חשובה עבורכם. וודאו שניתן לחבר את הדומיין שלכם לפלטפורמה כך שהדפים שתבנו יהיו עם הדומיין שלכם מה שנראה לדעתי הרבה יותר טוב ומייתג את העסק שלכם בצורה מכובדת יותר מאשר לינק ישיר ממערכת לבניית דפי נחיתה.

ממשק עיצוב פשוט ונוח

כמעט בכל מערכת שמכבדת את עצמה אתם יכולים לעצב את הדף בעצמכם ולבנות אותו בדיוק כפי שאתם רוצים. שימו לב כי בחלק מהמערכות קיימת מערכת קצת יותר מסובכת לבניית הדף מה שיגרום לכם לבזבז יותר זמן על עיצוב העמוד שלכם. מה שאני מציע זה לבדוק בכל מערכת עד כמה קל לעצב את עמוד הנחיתה שלכם, האם קיימות תבניות מוכנות לעיצוב מהיר וכדומה.

בניית דף נחיתה מותאם למובייל

שימו לב שניתן להתאים אם עמוד הנחיתה שלכם למובייל בצורה פשוטה ונוחה כך שכל עמוד שתבנו יהיה מותאם באופן מקסימלי לטלפונים ניידים.

תכונות נוספות

ברוב המערכות אתם תקבלו גם אפשרות לשלוח מיילים שיווקיים, סמסים ואפילו מערכת לניהול קשרי לקוחות מתוך אותה מערכת. לכן כדאי לוודא בדיוק מה התכונות הנוספות שאתם מקבלים יחד עם מערכת בניית דפי הנחיתה שלכם.

כפי שכתבתי, יש המון מערכות בארץ ובעולם אבל הבולטות בארץ הן אקטיב טרייל, רב מסר, ו-smoove. בעולם תוכלו למצוא מערכות כמו unbounce, mailchim או instapge.

הנה דוגמא קטנה לדשבורד של מערכת instapage

 

אז אחרי שבחרתם מערכת לבניית דפי נחיתה, הגיע הזמן לעבור על נקודות חשובות במיוחד בתהליך בניית עמוד הנחיתה שלכם, אספתי כאן עבורכם כמה וכמה טיפים שתוכלו ליישם באופן מיידי על עמוד הנחיתה שלכם.

טיפים לתוכן ועיצוב דף נחיתה

הוכחה חברתית

תחשבו רגע על הרכישה האינטרנטית האחרונה שלכם, מה הדבר הראשון עליו הסתכלתם בעמוד המוצר שרכשתם? נכון, הביקורות. אין מצב שהיום מישהו יקנה מוצר באינטרנט מבלי לבדוק טוב טוב את הביקורות על המוצר, בין אם זה באמזון במערכת הביקורות הפנימית של האתר, או ברכישת חופשה אנחנו כמובן נבדוק בtrip advisor ועוד ועוד. הרעיון הוא שאתם חייבים לשים בעמוד הנחיתה שלכם סוג של הוכחה חברתית שתעזור לגולשים להרגיש בטוחים כלפי המוצר שלכם ורכישה שלו. זה יכול להיות לקוחות ממליצים במלל, או אפילו יותר טוב מכך בסרטון של ממליצים שמספרים על המוצר שלכם, הטמעת רכיב ביקורות מאתר חיצוני כמו זאפ וכדומה. ככל שהגולשים בעמוד הנחיתה שלכם יקבלו תחושה שהם לא היחידים ושיש עוד אנשים שרכשו את המוצר ומרוצים ממנו, כל יעלה הסיכוי שהם ירגישו בנוח ומספיק בטוחים לרכוש את המוצר שלכם או להשאיר פרטים בעמוד הנחיתה.

הנעה לפעולה

כן כן זה נשמע שחוק אבל גם היום אני נתקל בהמון עמודי נחיתה שחסרים בהנעה ברורה לפעולה. הנעה לפעולה זה פשוט להגיד לגולש מה לעזאזל אתם רוצה שהוא יעשה. כמובן שתנסו לעשות את זה בשפה שיווקית מעניינת וחדה יותר מאשר השיטה הבנאלית של "השאר פרטים כאן". יש לכך המון כיוונים ורעיונות ועל כך אפשר ללמוד עוד במאמר שכתבתי על כתיבה שיווקית כאן באתר.

מתן ערך

אתם בטח חושבים לעצמכם מה אני בדיוק אמור לתת כאן, הרי זה מוצר שאני מוכר או שירות שאני מקדם, אם זה נראה לגולש הוא פשוט יבצע את הפעולה. אז זהו שלא. גם בסיטואציות כאלו הגולשים היקרים שלנו מצפים שניתן להם איזשהו ערך לפני שהם ישאירו פרטים. בואו ניקח דוגמא, פסיכולוג שרוצה לגייס מטופלים חדשים ומנסה לייצר לידים חדשים באמצעות דף נחיתה שבנה, מה יהיה הערך שהוא יכול לתת כבר בדף הנחיתה? הנה כמה דוגמאות:

–       מדריך חינמי הכולל 10 טיפים להורדת לחץ ומתח – נשלח במייל רק בהשארת פרטים

–       שיחת ייעוץ אישית חינמית בת 20 דקות לכל מי שמשאיר פרטים, בשיחה תתבצע היכרות וינתנו טיפים אישיים ללקוח הפוטנציאלי.

–       סרטון הדרכה חינמי הכולל מידע מקצועי חשוב – הלינק לסרטון נשלח באופן אוטומטי לכל מי שמשאיר פרטים.

אז אלו כמה דוגמאות קצרות שממחישות מבחינתי מה זה מתן ערך, חישבו בעסק שלכם על ערך שאתם יכולים לתת והקפידו להכניס את זה לכל עמוד נחיתה שאתם מתכוונים לבנות ולקדם.

התאמה למובייל

כבר כתבתי על זה בתחילת המאמר אז לא ארחיב יותר מידי. קרוב לוודאי שלפחות 70% מהתנועה לעמוד הנחיתה שלכם תגיע ממכשירים ניידים, לכן זה פשוט מאוד, תקפידו להתאים את עמוד הנחיתה שלכם למובייל בצורה מושלמת ככל האפשר.

מהירות טעינה

כל פלטפורמה פרסומית כמו גוגל או פייסבוק אוהבת להפנות גולשים שלה לנכסים ואתרים איכותיים, כאלו שמציגים מידע מהימן ונותנים חווית גלישה טובה. אחד הפרמטרים החשובים בחווית גלישה טובה הוא זמן הטעינה של עמוד הנחיתה שלכם. בידקו זאת וודאו שעמוד הנחיתה שלכם נטען מהר ומציג את המידע לגולש במהירות. הנה אתר שבו תוכלו לבדוק את מהירות הטעינה של עמוד הנחיתה שלכם: tools.pingdom.com

בניית דף נחיתה בעיצוב דומה למודעות הקמפיין

הקפידו להתאים את עיצוב הדף והמסרים שבו אל המודעות הממומנות שרואים הגולשים בטרם הם מגיעים אל עמוד הנחיתה. הרעיון הוא שתהיה המשכיות וקשר חזק בין המודעות לדף הנחיתה כך שהשפה העיצובית והמסרים ישלימו אחד את השני בין המודעות לדף הנחיתה. אם ניקח לדוגמא פרסום בפייסבוק וקמפיין ממומן שבו אתם מפרסמים מספר באנרים מעוצבים שלחיצה עליהם תוביל לעמוד הנחיתה, אז חובה עליכם לוודא שעיצוב הבאנרים והשפה שלהם זהים לעיצוב ולשפה הגרפית של עמוד הנחיתה.

טקסט חי בעמוד

אמנם זה טיפ שהוא קצת יותר "מתקדם" ולא הייתי אומר שהוא הדבר הכי חשוב מבין הטיפים שנתתי כאן, ובכל זאת. בקמפיינים ממומנים בגוגל מסוג רשת החיפוש, אחד הפרמטרים שגוגל לוקחת בחשבון הוא הטקסט שנמצא בעמוד הנחיתה. במידה והטקסט בעמוד הנחיתה נמצא שם כתמונה, גוגל לא יכולה לדעת מה הטקסט שנמצא בעמוד ולכן לא יכולה להעריך את מידת הרלוונטיות של העמוד אל המודעות שהכנתם. בכל מקרה זה משהו שכדאי לבדוק עם הפלטפורמה בה אתם בונים את עמוד הנחיתה, ברוב המקרים בפלטפורמות הגדולות הטקסט בעמוד יהיה חי. בדרך כלל כשמעצב או מתכנת יבנו עבורכם דף נחיתה, רוב הסיכויים ששם חלקים גדולים מהטקסט יהיו בתוך תמונה.

שימוש בסרטונים

אז בדיוק כמו באתר אינטרנט רגיל, כך גם בדף נחיתה, כדאי מאוד לעשות שימוש בסרטונים מה שיעלה באופן ודאי את אחוז ההמרה באתר שלכם. כמובן שזה תלוי בסוג ובאיכות הסרטון שתטמיעו בעמוד הנחיתה שלכם. סרטון תדמית של המוצר, סרטון של לקוחות ממליצים או סרטון שמסביר את התועלות של המוצר – כל אלו יכולים להיות סרטונים מצוינים להטמעה בעמוד נחיתה כדי להגדיל את הסיכוי להמרה בעמוד שלכם. שימו לב כי את הסרטון שלכם לא מומלץ להעלות ישירות לפלטפורמה בה אתם בונים את העמוד (זה יגרום לזמן טעינה ארוך במיוחד), השיטה המומלצת היא להעלות את הסרטון שלכם לפלטפורמות כמו יוטיוב או וימאו ומשם לקבל לינק שיתוף שיוטמע בדף הנחיתה שלכם.

תועלות המוצר

אמנם זו נקודה די בסיסית אבל ראיתי כבר לא מעט דפי נחיתה שפשוט שכחו להתייחס לנקודה הזו. הקפידו לציין בעמוד הנחיתה 4-6 תועלות בולטות של המוצר שלכם בכל צורה שרק תרצו – רשימה, אייקונים וכדומה. זכרו שאין לכם הרבה זמן לשכנע את הגולש ואתם רוצים להעביר לו את המידע הכי חשוב שלכם בזמן הקצר ביותר כדי להניע אותו לפעולה. לכן מומלץ מאוד לציין במספר נקודות תמציתיות את התועלות של המוצר שלכם ולמעשה להגיד לגולשים מה הופך את המוצר שלכם לטוב יותר וייחודי לעומת המוצרים המתחרים.

אז זהו, אלו היו הטיפים שלי לבניית של דף נחיתה איכותי וממיר. אני ממשיך להוסיף למדריך הזה כל הזמן טיפים וחידושים שייכנסו עם הזמן כך שהוא יהיה מעודכן ורלוונטי.

דרך אגב, אם זה מעניין אתכם, את כל הנושא של בניית דפי נחיתה ועוד שלל נושאים ייחודיים ומעניינים אני מלמד בקורס לשיווק דיגיטלי ברופין וגם בקורס אינטרנטי ייחודי שתוכלו לעשות מהבית ולהפוך למקצוענים, אם זה מעניין אתכם תוכלו להיכנס ללינקים המצורפים בתחילת הפסקה.

מאחל לכם הצלחה רבה!

אולי יעניין אותך גם...