מאגר שמות לעסק – איך לבחור שם לעסק או לשירות שלך?

איך לבחור שם לעסק - מאגר שמות לעסקים

תוכן עניינים

יש כמה דרכים לבחור שם לעסק, ביניהן רפרנס תרבותי, שילוב השירות עם תכונה, לקרוא על שם בעל העסק, שילוב עברית אנגלית ועוד

עדיף להימנע משמות שיצרו בלבול בקרב הקוראים. שמות שמתייחסים לדברים אחרים או כאלו שהם לא ברורים

בחירת שם לעסק או לשירות שלכם היא חלק חיוני ומרגש בהקמת מיזם חדש. שם שנבחר היטב יכול ליצור רושם מתמשך על לקוחות פוטנציאליים, לקדם זהות מותג ולטפח נאמנות לקוחות. אז איך לבחור שם לעסק? באמצעות מאגר שמות לעסק שנוצר במיוחד בשבילך ופילוח לשם האידיאלי!

המשמעות של שם עסק טוב. שם עסק מוצלח הוא הרבה מעבר להיותו קליט או בלתי נשכח; זה משחק תפקיד משמעותי בביסוס המיתוג והבידול שלך. הוא משמש כבסיס עליו בנויים כל שאר מרכיבי המיתוג, כגון עיצוב חזותי, מסרים שיווקיים ואסטרטגיה שיווקית כוללת.

נאמנות הלקוחות קשורה קשר הדוק גם לשם העסק שלך. כאשר לקוחות מהדהדים את שם המותג, סביר יותר שהם יזכרו ויחזרו לעסק זה. שם חזק יוצר תחושה של אמון ואמינות במוחם של הצרכנים, ובסופו של דבר תורם להצלחה ארוכת טווח.

יתר על כן, שם שנבחר היטב משפר את הנראות של העסק שלך בשוק. זה מאפשר לך להתבלט בין המתחרים לתפוס את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים. בקיצור, בחירת השם הנכון היא קריטית להצלחה הכוללת של העסק שלך.

מאגר שמות לעסק – שיטות איך לבחור שם לעסק

על מנת שנוכל לעזור לכל בעלי העסקים בחוץ, במקום לפרט רשימה של שמות שיתאימו רק לחלק מסוים מהעסקים, אפרט לכם תבניות מוכרות לבניית שמות ודגשים חשובים בעת בחירת השם שיתאימו לכל סוג עסק.

שם האדם + מקצוע

בדומה לעסק שלי "יוסי לוי דיגיטל" ועוד עסקים רבים (רמי לוי הוא דוגמא ישראלית בולטת), בחירת שם לעסק היא פשוטה כשהעסק הוא האדם. כאשר מדובר בנותן שירות שמתנהלים מולו (כמו עורכי דין, רואי חשבון, משווקים דיגיטלים וכו') בחירת שם האדם כשם המותג הופכת את המותג לנגיש, אישי וממצבת את האדם כאוטוריטה. חשוב להוסיף לאחר מכן את שם המקצוע (גם למקרה ויש כמה אנשים עם השם שלכם כמו יוסי לוי, וגם כדי שיהיה ללקוחות קל להבין מה העסק עושה)

אליטרציה, חרוז או מצלול

אני מניח אתם יודעים מה זה חרוזים, אבל השניים הראשוני פחות מוכרים בשמם. אליטרציה היא חזרה על הצליל ההתחלתי (פיצה פצץ, fast fitness,PPC PRO ), ומצלול הוא חזרה על צלילים בשתי המילים (מצלול צלול, צרפתי צורפות, "ספתא" פסטה). שימוש בצלילים שחוזרים על עצמם בין אם בהתחלה, באמצע או בסוף, הופך את השם לקליט וקל לשליפה. מעבר לכך, בעיצוב הלוגו ניתן יהיה להבליט את הקרבה באצמעות הדגשת האותיות החוזרות. זאת שיטה ידועה עבור עסקים קטנים ומקומיים שכן זאת הדרך שלהם לייצר זכירות ביחס למתחרים שלה בשוק.

שירות + תכונה

עוד שיטה פופולארית ליצירת שם לעסק שלכם היא לשלב את השירות שלכם עם תכונה שאתם מעוניינים לייצג (יכול להיות בצורה מפורשת או דרך דימוי), לדוגמא צ'יטה שליחויות. אם אתם רוצים ללכת על הכיוון הזה, יש לנו רשימת ערכים לעסק שתוכלו לחפש דרכה ערכים שמתאימים לכם. תוכלו לשלב אותם בצורה ברורה או להישתמש בדימוי.

משחק מילים

משחקי מילים מאז ומתמיד היו פופולאריים בתור שמות לעסקים. הם יכולים להיות שנונים, מצחיקים או טרנדיים. אם מצאתם משחק מילים (יש כאן אתר שלם לזה) מתאים לעסק שלכם, אז הרווחתם!

רפרנס לתעשייה/תרבות

רפרנסים הם דרך קלה לפנות לנישה או לקהל היעד שלכם. המטרה היא לבחור שם שמצד אחד מרפרר לאיזשהי תופעה תרבותית או דמות אייקונית ומצד שני שאותו הדבר או הדמות יהיו מזוהים עם הערכים ועולם התוכן של הקהל שלכם ושל העסק שלכם (דוגמא, המועדון "טיילר דירדן" מרפרר לדמות של בראד פיט ב"מועדון קרב", המועדון מציג רפרנס תרבותי מחתרתי לכאורה ומראה לקהל ושהוא צורך תרבות דומה לשלו ושהוא מחובר לתרבות הפופ). לרוב שמות אלה יכולים להיות קליטים כי הם כבר זכורים בפני עצמם, אבל הם עלולים לבלבל כשמחפשים את העסק או השירות שלכם. מעבר לכך, בחלק מהפעמים ישנה בעיה של זכויות יוצרים. שימוש באזכורים מקומיים, אזוריים או גלובליים, שקילת שילוב אלמנטים גיאוגרפיים או תרבותיים בשם העסק שלך. זה יכול ליצור תחושה של חיבור והיכרות עם קהל היעד שלך.

מה לא לעשות כשבוחרים שם לעסק

איך לבחור שם לעסק היא שאלה קשה, אבל איך לא לבחור שם לעסק זה כבר הרבה יותר פשוט. כשאתם יוצרים מאגר שמות לעסק אל תבחרו מילה או ביטוי שיהיה לכם קשה להתברג בו במקום ראשון בתוצאות האורגניות. לדוגמא, אל תקראו לעסק שלכם "כוח הכבידה" כי מי שיחפש אתכם יגיע לעמוד הויקיפדיה, ורוב האנשים שמחפשים כוח הכבידה לא מעוניינים בעסק שלכם אלא בלקרוא על גרביטציה. דרך טובה לראות מה אנשים מחפשים כשהם מחפשים מונח מסוים זה פשוט לחפש אותו בעצמכם ולראות מה קופץ. 

טעות נוספת היא לבחור שם שלא ברור ממנו מה העסק עושה, אם יש ספק לגבי האם השם ברור תמיד תוסיפו לאחר מכן או את השירות או משפט שמסביר ("טרנטינו – טעם איטלקי אותנטי" לדוגמא). תמיד פשוט וברור ינצח מתוחכם. לכן, אם השם לא ברור (זה לא חייב להיות כתוב מפורש, אבל מספיק ברור הכוונה שכל אחד יבין על מה העסק מלקרוא את השם – לדוגמא, אני אדע שסין-צ'אן זה אוכל אסייתי גם אם לא נכתב לי לאחר מכן), חשוב שתבהירו בהמשך על מה מדובר.

לאחר שנסגרנו על כמה שיטות, בואו נראה איך תהליך בחירת השם עובד ואיך ניצור מאגר שמות לעסק משלנו

מפגשי סיעור מוחות

סיעור מוחות סולו

קחו קצת זמן לבד לחשוב על מילים, ביטויים או מושגים הקשורים לעסק שלכם. רשמו את כל הרעיונות שעולים בראשכם, גם אם הם לא נראים מושלמים בהתחלה. זכור, המטרה היא ליצור רשימה גדולה של אפשרויות שתוכל לחדד מאוחר יותר את מאגר השמות לעסק שלכם.

סיעור מוחות קבוצתי

הזמן חברים, בני משפחה או עמיתים להצטרף אליך לסיעור מוחות. נקודות מבט שונות יכולות לעורר רעיונות לשמות ייחודיים, ודיונים קבוצתיים יכולים לעזור לחדד ולפתח רעיונות אלה עוד יותר.

כלים מקוונים וגנרטורים – מאגר שמות לעסק קיים ברשת

כלי חיפוש דומיינים: אתרי אינטרנט המציעים שירותי חיפוש דומיינים יכולים לעתים קרובות ליצור הצעות שמות בהתבסס על מילות מפתח שאתה מספק. כלים אלה לא רק עוזרים במציאת שמות דומיין זמינים, אלא גם מעוררים רעיונות חדשים למתן שמות. בנוסף לכך יהיה לכם יותר קל לקדם אורגנית עסק עם דומיין ותיק.

פלטפורמות למתן שמות: מחוללי שמות עסקיים מקוונים מאפשרים לך להזין פרמטרים או מילות מפתח ספציפיים, והם יפיקו רשימה של שמות פוטנציאליים. חלק מהפלטפורמות הללו מספקות גם פיצ'רים נוספים כמו בדיקת זמינות של סימנים מסחריים והצעת עיצובי לוגואים. לדוגמא יש את המחולל הזה באנגלית (קיימות גם אופציות בעברית באתרים אחרים). חשוב לזכור שהשמות שהוא נותן לכם הוא נותן גם לאחרים! ולכן השם שלכם לא יהיה מיוחד

שואבים השראה מעסקים קיימים

  • ניתוח שמות מתחרים – חקור את שמות העסקים המצליחים בתעשייה שלך. זה יכול לתת לך תובנה לגבי שמות מגמות ולעזור לך לזהות מה עובד ומה לא.
  • התאמת אסטרטגיות שמות: הסתכלו על מותגים מחוץ לתעשייה שלכם עם שמות חזקים ובלתי נשכחים. נתח את אסטרטגיית מתן השמות שלהם ובדוק אם ניתן להתאים אלמנטים כלשהם לעסק שלך.
  • התאמה למשימה ולחזון שלך: חשוב על ערכי הליבה, המטרה והיעדים של העסק שלך. שלבו היבטים אלה בשם העסק שלכם כדי להבטיח שהוא מעביר את מהות המותג שלכם בצורה יעילה.

בנייה ושכלול מאגר שמות לעסק

ארגון רעיונות והצעות למאגר שמות לעסק

יצירת קטגוריות: בעת איסוף שמות פוטנציאליים, ארגן אותם בקטגוריות בהתבסס על המאפיינים שלהם. זה עשוי לכלול שמות תיאוריים, שמות מופשטים או שמות הנגזרים משפות זרות.

אפשרויות תעדוף: דרג את השמות בכל קטגוריה בהתאם להעדפותיך. זה יקל על השוואה והערכה של אפשרויות שמות שונות מאוחר יותר.

הערכת שמות פוטנציאליים מתוך מאגר שמות לעסק

הערכת ייחודיות וזכירות: בחרו שמות מובחנים שקהל היעד שלכם זוכר בקלות. הימנעו משמות מסובכים מדי או קשים להגייה.

בדיקת השלכות משפטיות וזמינות סימן מסחרי: ודא שהשם שבחרת אינו כבר בשימוש או סימן מסחרי של עסק אחר. זה יכול לחסוך ממך בעיות משפטיות פוטנציאליות בהמשך הדרך.

איסוף משוב מקהל היעד: שתף את בחירות השמות המובילים שלך עם קבוצת אנשים שמייצגים את הלקוחות האידיאליים שלך. אסוף את המשוב שלהם על כמה טוב כל שם מדבר אליהם.

כוונון עדין בהתבסס על תגובות: השתמש במשוב כדי למקד ולשפר את אפשרויות מתן השמות שלך. סלקו שמות שמקבלים תגובות שליליות ושקלו כל הצעה לשיפור.

בחירה ממאגר השמות וקבלת ההחלטה הסופית לשבי שם העסק

התחשבות בכל הגורמים והמשוב: שקול את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות שם, תוך התחשבות במשוב מקבוצות מיקוד או סקרים. זכור את המטרות המקוריות שלך ואת החזון עבור העסק.

אמון באינסטינקטים שלך: בסופו של דבר, סמוך על עצמך שתקבל את ההחלטה הסופית. בחרו שם שמרגיש נכון ומתאים למהות העסק שלכם.

רישום דומיין ונקודות אחיזה במדיה חברתית: לאחר שהחלטתם על שם, אבטחו את הדומיין המתאים ואת נקודות האחיזה של המדיה החברתית כדי לבסס נוכחות מקוונת עקבית.

סימנים מסחריים והגנות משפטיות אחרות: רשום את שם העסק שלך כסימן מסחרי כדי להגן עליו מפני שימוש בלתי מורשה על ידי אחרים. התייעץ עם אנשי מקצוע משפטיים כדי לוודא שכל ההגנות הדרושות מתקיימות.

בחירת השם המושלם לעסק או לשירות שלך היא שלב חיוני בבניית מותג מצליח. על ידי הבנת החשיבות של שם שנבחר היטב ושימוש בטכניקות שונות ליצירת אפשרויות, אתה יכול ליצור בסיס חזק לזהות העסק שלך. זכרו לקחת את תהליך מתן השמות ברצינות וליהנות מהמסע היצירתי – אחרי הכל, עיצוב השם המושלם הוא חלק מכריע בהבאת העסק שלכם לחיים!

אולי יעניין אותך גם...

מה זה UGC: תוכן גולשים שמקדם את המותג שלך

תוכן מבוסס משתמשים (UGC – User Generated Content ) הפך במהירות להיבט מרכזי באסטרטגיות שיווק מודרניות, כאשר מותגים רבים מזהים את הפוטנציאל שלו לטפח קשרים אותנטיים, להגביר את אמון הצרכנים ובסופו של דבר להגביר את המכירות. אבל תחילה בואו נבין מה זה UGC?