פרסום ממומן בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק יכול להיות מאוד מורכב ומאתגר אם אין לנו את הניסיון והכלים הנדרשים. במדריך הזה אסביר לכם איך לבנות קמפיין פייסבוק מוצלח שיביא תוצאות ואיך לעשות פרסום ממומן בפייסבוק בצורה המקצועית ביותר.

אז איך מקימים קמפיין? איך מנהלים אותו? מה עם סוגי הקמפיינים הנכונים לעסק שלכם? איך בעצם דואגים שהקמפיין שלנו יצא כמה שיותר תוצאות בכמה שפחות כסף?

התהליך שלנו מתחיל במנהל המודעות של פייסבוק או באנגלית ads manager. מנהל המודעות הוא כמובן המקום שבו אני מנהל את הקמפיינים שלי ומריץ אותם. בגדול לכל לקוח יש חשבון מודעות שממנו יוצאים כל הקמפיינים וכשאני רוצה להקים, לתקן או לנהל קמפיין אני עושה את זה אך ורק דרך מנהל המודעות של פייסבוק. קודם כל חשוב שתדעו שהתהליך בניית קמפיינים בפייסבוק השתנה לחלוטין. כיום יש לנו שישה סוגים של קמפיינים סך הכל. בניגוד לפעם שהיו יותר סוגים, ובעצם פייסבוק הורידה משמעותית את כמות הקמפיינים ופשטה העולם הקמפיינים.

ששת סוגי הקמפיינים :

קמפיין awareness

לאנשים שאתה רוצה בעצם לייצר מה שנקרא מודעות למותג הם לא הולכים לרקוד איזה שהיא פעולה הקמפיין לא הולך לייצר כסף או כל דבר אחר אלא הוא הולך לייצר מודעות למותג ולמעשה הקמפיין הזה מתאים בעיקר למי שרוצה שיראו אותו שיכירו אותו אבל אתה לוקח בחשבון שאתה לא מייצר כסף מהקמפיין הזה כי הקמפיין הזה בעיקר מייצר לך חשיפות ומודעות

קמפיין טראפיק

קמפיין טראפיק מעולה למי שרוצה לייצר תנועה אל תוך דף נחיתה או לתוך האתר שלו זה קמפיין מעולה כי בעצם אנשים נכנסים לאתר נחשפים המותג שלנו.

engagement

קמפיין אידיאלי למי שרוצה שתהיה לו מעורבות בעמוד העסקי למי שרוצה שידברו עליו ומי שרוצה לייצר באזז אפשר לייצר מה את מבינה זה כמה מטרות עסקיות. ניתן לראות במנהל המודעות שאפשר לייצר מטרה עסקית של הודעות, לייצר שיחות messenger עם לקוחות פוטנציאלים, צפיות בוידאו וכמובן המעורבות הקלאסית שהיא לייק, תגובה ושיתוף. אתם מעלים פוסט ואתם רוצים לתת בוסט לפוסט הזה אז זה סוג הקמפיין המתאים למטרה העסקית.

 lead

אני מניח שאתם אוהבים קמפיין לידים. אפשר לייצר מהקמפיין הזה כל מיני סוגים של לידים אפשר לייצר ליד על ידי אינסטנט פורום, על-ידי הודעה, קמפיינים של הודעות messenger, קמפיין שיחות טלפון לבית העסק או קמפיין הרשמות כמובן שהטופס לילדים של פייסבוק בעיני הוא הכי מוצלח, ואני משתמש בו הרבה ולכן אני גם ממליץ עליו לכל הלקוחותי.

קידום אפליקציה

זה קמפיין שהוא יחסית נישתי כי הוא מתאים רק למי שיש לו אפליקציה. אם מישהו רוצה לקדם אפליקציה אז זהו סוג מודעה שימושי. אך במידה ואין לכם אפליקציה סוג המודעות הזה אינו רלוונטי לכם

קמפיין מכירות

הקמפיין האחרון מתאים בעיקר למי שיש לו חנות וירטואלית הקמפיין הזה נקרא סטיילס הוא יודע לייצר או המראות או מכירות מקטלוג או כפי שאתם אולי מכירים רימרקטינג דינמי. הקמפיין מכיל כל מיני סוגים של מכירות אינטרנטיות.

חשוב לבחור את הקמפיין הנכון ביותר עבורכם ולראות איך אתם בוחרים  את הקהל כך שנוכל להתחיל ולבנות את הקמפיין. 

אז בוא נגיד שאני רוצה בעצם לבנות קמפיין לקורס שלי. אני רוצה בעצם לייצר מכירות לקורס החדש שלי בניתי קורס פרסום באינסטגרם. בשלב שאני עוד לא ממותג באינסטגרם אלא בפייסבוק. זאת אומרת אנשים לא מכירים אותי בתור מישהו שהוא מומחה לאינסטגרם ולכן יהיה לי קשה למכור קורס של פרסום באינסטגרם. אם הם היו מכירים אותי כמומחה לפרסום באינסטגרם זה היה קל יותר עבורי. לכן הדבר הכי נכון לעשות במצב כזה זה לייצר קמפיין של מודעות למותג כלומר קמפיין awareness. כך אוכל לספר לאנשים שאני שאני מלמד אינסטגרם ואני מכיר את הפלטפורמה באמצעות הקמפיין שלי. אני לא מנסה למכור להם שום דבר, אני רק רוצה שהם ידעו שזה תחום שאני מבין בו. בשלב השני אני כבר יעשה קמפיין שמניע אנשים לפעולה. 

אז אני מגדיר לעצמי כמטרה עסקית ליצור מודעות אצל כל קהל היעד שלי שאני בעצם מלמד פרסום באינסטגרם ויש לי קורס כזה.

בדרך ליצירת קמפיין פייסבוק מוצלח הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות בעצם זה לתת שם לקמפיין שלכם. כמו תמיד אני ממליץ לתת שם בעל משמעות לקמפיין כדי שנוכל לזכור ושלא יהיו בלבולים.

special add categories

אופציה זאת נמצאת עבור מודעות המכילות נושאים חברתיים או פוליטיים. במידה והמודעה שלכם עוסקת בתחומים אלו אתם צריכים להציג זאת בפני פייסבוק. צעד זה הוא חלק מהמלחמה של פייסבוק בפייק ניוז אז אם אתם עושים קמפיין על אחד מהנושאים האלה חשוב לסמן את זה ולהודיע לפייסבוק

מושג נוסף בו תיתקלו בשלב הזה הוא A/B testing וזה כלי שבו אנחנו בוחנים מרכיב על ידי יצירת שתי גרסאות לאותו הקמפיין ומשווים ביניהם מי עובד יותר טוב. ניתן להשוות לדוגמא בין כללים או להשוות בין המודעות ובכך למצוא את המודעה האפקטיבית ביותר ולהסיק מכך מסקנות. לדוגמא אני עושה קמפיין ואני רוצה לדעת אם הקמפיין שלי עובד טוב יותר על גברים או על נשים. במצב כזה אני עושה A/B testing על קהל של גברים אל מול קהל של נשים ואז אחרי כמה ימים אני יכול לראות איזה קהל הגיב טוב יותר ולקחת או להסית יותר נכון את התקציב שלי. באופן כללי אני ממליץ לעשות A/B testing רק לקמפיינים שיש בהם תקציב גדול של לפחות כמה אלפי שקלים לפני חודש פחות מזה זה אין באמת טסט אמיתי ומוצלח.

המושג השני נקרא CBO שזה campaign budget optimization זה בעצם אומר שאני נותן לפייסבוק תקציב והתקציב יהיה לכלל הקמפיין בפייסבוק. המערכת תיקח את התקציב הזה ותחלק אותו בצורה כזו שהיא תשים את התקציב במקומות הכי נכונים עבור התוצאות העסקיות שאני רוצה לקבל.

למי זה מתאים? 

זה מתאים בעיקר למי שבונה בתוך הקמפיין שלו כמה סוגים של קבוצות מודעות יותר נכון כמה סוגים של קהלים לדוגמא גברים נשים ותושבי הצפון.

אם ניקח דוגמא שאני רוצה לקדם את הקורס שלי לפרסום באינסטגרם, הקהל שאני באמת הולך לפנות אליו נניח קוסמטיקאיות, משפיעני רשת, ומטפלים, אלו 3 סוגים של קהלים אם אני מדליק פה את האפשרות הזאת אני בעצם אומר לפייסבוק קחי את התקציב ותפני אותו כל פעם למקום היותר ריווחי עבורי. נניח אם את רואה ביום ראשון שעדיף לקחת את התקציב ולשים את כולו על מטפלים שים אותו על מטפלים. אז באופן עקרוני אני כן ממליץ על  CBOזה בדרך כלל עובד הרבה יותר טוב מאשר לתת לעצמי להתעסק עם כל האפשרויות של חלוקת התקציב.

לצורך ההדגמה ניקח תקציב של 50 שקלים ליום, וגם כאן אני ממליץ מאוד לא להתחיל קמפיינים בתקציב גבוה מידי ולא להתחיל קמפיינים בתקציב נמוך מדי, מסיבה פשוטה, אם אתם עובדים על תקציב מאוד נמוך אתם לא באמת יודעים האם הקמפיין הזה הוא טוב או לא טוב ולא באמת נתתם סיכוי לקמפיין הזה.

מצד שני אם אתם מתחילים תקציב גבוה מידי אתם שורפים הרבה מאוד כסף בהתחלה מבלי לדעת האם הקמפיין הזה נכון לכם, לכן אני חושב של 50 שקלים ליום זה איזשהו תקציב מאוזן בדרך כלל שאני מתחיל איתו.

קמפיינים

בעסק שלי עם כל הלקוחות שלי אני מתחיל ב- 50 שקלים ליום זה בדרך כלל איזה שהוא טווח שאני מאוד אוהב לעבוד איתו, אני נותן לתקציב לרוץ שבוע בערך ואז בודק את הקמפיין ומתחיל לסדר ולתקן אותו.

בשלב הזה תצטרכו לבחור את ה-bid strategy וזה בעצם אומר לפי איזו אסטרטגיה אתם רוצים לעבוד כאן.

אני ממליץ לעבוד בעיקר על העלות הנמוכה ביותר אלא אם כן אתם יודעים משהו שאני לא יודע או שיש לכם ניסיון עם אותו קהל או באותו סוג של קמפיין ואז אני ממליץ לבחור בהגבלת עלות מה שבעצם אומר שאתם מגבילים את העלות של כל תוצאה. זו אסטרטגיה טובה רק צריך לזכור שזה עלול לגרום לקמפיין שלכם לא להופיע בכלל כי אם ההגבלה שלכם תהיה נוקשה מדי אז פייסבוק יעדיפו לחשוף מפרסמים אחרים עם הצעת מחיר גבוהה יותר מכם.

ההמלצה שלי היא להתחיל מקמפיין באסטרטגיה של העלות הנמוכה ביותר ובמידה וזה מביא לכם תוצאות בעלויות גבוהות מידי אז כדאי לעבור להגבלת עלות ולהגדיר לפייסבוק מהם סכומי המקסימום שאתם מוכנים לשלם על תוצאות.

אז אחרי שדיברנו על הקמת הקמפיין וההגדרות שלו, בואו נמשיך לקבוצות מודעות.

הקמת קבוצת מודעות בפרסום ממומן בפייסבוק

קבוצת מודעות בפרסום ממומן בפייסבוק בעצם אומרת קהל כשאתם בונים קבוצת מודעות אתם למעשה בונים קהל יעד. כל פעם שאתם רוצים לבנות כמה קהלים זה בעצם אומר שאתם רוצים לבנות כמה סוגים שונים של קבוצות מודעות. 

אם ניקח דוגמא את קורס האינסטגרם שלי, אני החלטתי למכור אותו לקוסמטיקאיות, מטפלים ומשפיעני רשת, לכן אני אבנה 3 קבוצות מודעות כאשר כל קבוצה תכלול את מאפייני הקהל הספציפי הזה.

בשלב הזה פייסבוק שואלת אותי מאיזה עמוד להריץ את הקמפיין וכמובן אריץ אותו מהעמוד העסקי שלי שנקרא יוסי לוי שיווק באינטרנט. לאחר מכן יש אפשרות לבחור בקראייטיב דינמי, את זה אני ממליץ לבחור אך ורק בתקציבים גדולים. קראייטיב דינמי זה בעצם להעלות כמה תמונות שונות או כמה סוגים שונים של קופי וכתיבה שיווקית למודעה ובעצם פייסבוק משחקת עם זה. אני חייב לומר לכם שאם אין לכם וריאציות טובות לבחון אותן בקמפיין אז אל תשגעו את המערכת ואל תעשו קמפיין דינמי כי אז אם אתם סתם מייצרים בלאגן לאלגוריתם וזה לא יביא לכם תוצאות טובות.

תזמון הקמפיין ותקציב

אני כמובן יכול לבחור באיזה יום ושעה להתחיל את הקמפיין וגם לסיים אותו.

בדרך כלל אני לא אוהב לשים תאריך סיום, אני נותן הקמפיין לרוץ ואני ממליץ אך ורק לשים תאריך סיום בקמפיינים שבאמת יש להם תאריך סיום לדוגמה אתם עושים קמפיין על ולנטיין או לכבוד חג פסח ויש לכם תאריך סיום וודאי למבצע, רק אז אני ממליץ לשים תאריך סיום.

אני בעצם דוגל בשיטה של החזרה השקעה חיובי, אני לא מכבה קמפיין כל עוד החזר ההשקעה שלו חיובי.

קהלי יעד

בבחירת הקהלים בקמפיינים בפייסבוק יש לנו שתי אפשרויות מרכזיות. 

האפשרות הפשוטה יותר שיש לנו היא בחירה של קהלים לפי תחומי עניין, מיקום, גיל מין וכדומה. אלו למעשה אפשרויות הפילוח הפשוטות יותר וכל משתמש מתחיל בפייסבוק יכול לעשות בהן שימוש. ניתן לבחור מתוך הדאטה הקיימת בפייסבוק משתמשים שיש להם התנהגויות, תחומי עניין ואירועים שהם לקחו בהם חלק. שיטה זו מצויינת אך נחשבת לבסיסית וברוב המקרים לא ניתן יהיה להשיג את מקסימום התוצאות באמצעות השיטה הזו.

השיטה השנייה היא באמצעות קהלים מותאמים אישית. שיטה זו מומולצת יותר שכן יש בה אפשרות לבחור בקהלים שניהלו אינטרקציה עם העמוד העסקים שלנו, ביקרו באתר, רכשו בעבר בחנות ועוד ועוד. אלו נחשבים לקהלים איכותיים יותר וממוקדים במיוחד.

בתוך הקהלים המותאמים אישית ניתן לייצר קהלים חדשים שנקראים קהלים דומים / lookalike – אלו בעצם קהלים שדומים מאוד לקהלי המקור שבנינו ולמעשה פייסבוק מוצאת עבורנו קהלים שדומים במיוחד לקהלים הקיימים בעסק שלנו. האפשרות הזו מצוינת לאלו שיש להם קהל לקוחות נאמן ומעוניינים להגיע לקהל חדש בעסק שלהם ומתקשים למצוא אותו.

בניית המודעה

השלב האחרון במדריך זה של פרסום ממומן בפייסבוק הוא למעשה בניית המודעה. זה החלק שהגולש רואה. את המודעה ניתן לבנות במגוון של וריאציות כאשר העיקריות שבהן: קרוסלה, סרטון, תמונה יחידה.

אין לי כאן המלצה גורפת על הפורמט המומלץ למודעה בפייסבוק. בכל פעם אני מופתע ומגלה שמשהו אחר עובד לי או ללקוחות שלי. מה שאני יכול להמליץ לכם כאן הוא תמיד לנסות כמה פורמטים. אני תמיד מנסה סרטון ולצידו מנסה תמונה סטטית ובודק לאחר כמה ימים מה עבד טוב יותר. אין ספק כי ככל שהויזואליות של המודעה והכתיבה השיווקית תהיה איכותית יותר, כך יש סיכוי גבוה שהמודעה שלכם תייצר לידים ותגובות מהקהל.

לסיכום, פרסום ממומן בפייסבוק זה עולם ומלואו והשינויים בפלטפורמה מתרחשים מדי שנה וחשוב להישאר מעודכנים כדי לא לפספס חידושים שהוסיפו וגם כדאי להכיר את השינויים בסוגי הקמפיינים והכפתורים שזזו למקומות אחרים בניהול הדף העסקי. מי שמעניין אותו לחקור את תחום הפייסבוק לעומק, בקורס פייסבוק תוכלו ללמוד על הכל על החידושים בתחום ולקבל ארגז כלים מלא בידע.

מעניין אתכם להתמקצע בתחום השיווק הדיגיטלי ולהכיר עוד פלטפורמות, בניית אתרים וניתוח נתונים? השאירו פרטים כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם עם כל סוגי הקורסים שבנינו במהלך שנים רבות של ניסיון בניהול לקוחות גדולים ומעל 1500 בוגרים מרוצים של הקורסים שלנו.

אולי יעניין אותך גם...