הנעה לפעולה – איך ליצור הנעה לפעולה משכנעת לכל פלטפורמה

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה (CTA – call to action) חיונית ללכידת תשומת הלב של המשתמשים, להנעת מעורבות ובסופו של דבר, להשגת המרה. בין אם אתה מקדם מוצר, שירות או פשוט משתף מידע בעל ערך, קריאה לפעולה מעוצבת היטב יכולה לעשות את כל ההבדל בהצלחה המקוונת שלך. בעולם הדיגיטל, אנחנו מתחרים על המשאב החשוב ביותר, מעורבות הגולשים. מרגע שאדם כלשהו מעורב, אנחנו יכולים לדלות ממנו פרטים, בין אם באופן ישיר – הוא ישאיר לנו פרטים למכירה, ובין אם באופן עקיף – הוא הגיב לפוסט והצטרף לקהל על בסיס מעורבות. הרבה פעמים אחד מהכלים הטובים ביותר לאופטימיזציה של ביצועי קמפיין הוא לבדוק האם ההנעה לפעולה מספיק משכנעת או מעניינת. אבל קודם לכן נבין מהי הנעה לפעולה

מה זה הנעה לפעולה?

הנעה לפעולה היא הנחיה המעודדת משתמשים לבצע פעולה ספציפית. פעולה זו יכולה להיות רכישה, הרשמה לניוזלטר או שיתוף תוכן במדיה חברתית. הנעה ברורה לפעולה היא קריטית בשיווק דיגיטלי, מכיוון שהיא עוזרת להדריך את המשתמשים מה לעשות באותו חלק ספציפי במסע הלקוח ולעודד אותם לעסוק בתוכן או בהצעות שלך. כאשר היא מבוצעת היטב, הנעה לפעולה יכולה להשפיע באופן משמעותי על מעורבות המשתמשים ואחוז ההמרה (ROI), ובסופו של דבר לתרום לקידום הממומן שלך.

יצירת הנעה לפעולה במדיה החברתית

פוסטים ברשתות החברתיות

עם מיליוני משתמשים שגוללים את הפידים שלהם מדי יום, חיוני למשוך את תשומת הלב שלהם ולעודד פעולה, כדי שהם יתעכבו דווקא אלייך מתוך המגוון המטורף המוצע להם. כדי לעשות זאת, שקול את הטיפים הבאים ליצירת הנעה לפעולה משכנעת לפוסטים במדיה חברתית:

  1. היו ברורים ותמציתיים: הקריאה לפעולה שלכם צריכה להיות קלה להבנה ולעניין. משתמשים צריכים להיות מסוגלים להבין במהירות מה אתה מבקש מהם לעשות ומדוע.
  2. השתמש בשפה מעשית: עודד משתמשים לנקוט פעולה על ידי שימוש בפעלים חזקים כמו "קנה", "הירשם" או "שתף".
  3. צרו תחושת דחיפות: עודדו את המשתמשים לפעול באופן מיידי על ידי שימוש בביטויים כמו "הצעה לזמן מוגבל" או "פעלו עכשיו".
  4. התאימו אישית את הקריאה לפעולה: התאימו את המסר שלכם לקהל היעד שלכם, תוך התייחסות לצרכים ולתחומי העניין הספציפיים שלו.
  5. בדוק קריאות לפעולה שונות: התנסה בסגנונות, שפה ופורמטים שונים של קריאה לפעולה כדי לקבוע מה מדבר הכי טוב לקהל שלך.

הביו ברשתות חברתיות

הביו שלך במדיה החברתית היא מיקום מעולה נוסף להכללת קריאה לפעולה משכנעת. חשוב שתמיד יהיה לכם מה להציע בביו, אני ממליץ על האסטרטגיות הבאות:

  1. הדגישו את הערך: הסבירו מה המשתמשים יכולים לצפות להרוויח על ידי מעקב אחר החשבון שלכם או ביצוע הפעולה הרצויה. זה יכול להיות תוכן בלעדי, הצעות מיוחדות או גישה לקהילה תומכת.
  2. שמרו על זמן קצר: המקום מוגבל בביוגרפיה של מדיה חברתית, אז וודאו שהקריאה לפעולה שלכם תמציתית ולעניין.
  3. השתמשו באימוג'ים כדי לשפר את המסר שלכם: אימוג'ים יכולים לעזור למשוך תשומת לב לקריאה לפעולה שלכם ולהוסיף נופך של אישיות לביוגרפיה שלכם.
  4. כלול קישור שניתן לעקוב אחריו: השתמש בקישור שניתן לעקוב אחריו כדי למדוד את הצלחת הקריאה לפעולה ולקבל תובנות לגבי התנהגות המשתמשים. הציעו משהו חינמי ושימו utm כדי למדוד כמה הגיעו דרך אותו הלינק. זה יעזור לכם למדוד את האפיקטיביות של ההנעה שלכם ושל הקהל שלכם.

סטורי

סטורי הפכו לדרך פופולרית יותר ויותר עבור מותגים ואנשים פרטיים להתחבר לקהלים שלהם. בסטורי חשוב שההנעה לעוופלה תכלול את באלמנטים הבאים:

  1. הפוך אותו למושך מבחינה חזותית: השתמש בצבעים, גופנים וגרפיקה המושכים את העין כדי להבטיח שהקריאה לפעולה שלך תבלוט בסיפור שלך.
  2. שלבו אלמנטים אינטראקטיביים: עודדו את המשתמשים לעסוק בסטורי שלכם באמצעות סקרים, חידונים או מדבקות שאלות בשילוב עם הקריאה לפעולה.
  3. תקשרו בבירור את הפעולה הרצויה: ודאו שהמשתמשים מבינים איזו פעולה אתם מבקשים מהם לבצע, בין אם מדובר בהחלקה כלפי מעלה, לחיצה על קישור או שליחת הודעה ישירה.
  4. מנפו את כוחו של FOMO (פחד מהחמצה): צרו תחושת דחיפות על ידי הדגשת האופי המוגבל בזמן של הסיפור או ההצעה שלכם.

יצירת הנעה לפעולה בדפי נחיתה

דפי נחיתה משמשים כשער להצעות שלך, ולכן חיוני לכלול הנעה לפעולה משכנעת המעודדת משתמשים לבצע את הפעולה הרצויה. כדי ליצור קריאה לפעולה יעילה עבור דף הנחיתה שלך, שקול את הטיפים הבאים:

  1. הבליט אותו: ודא שהקריאה לפעולה שלך גלויה בקלות וניתן להבחין בינה לבין אלמנטים אחרים בדף באמצעות צבעים מנוגדים, גופנים מודגשים ושטח לבן בשפע.
  2. היו ספציפיים: ציינו בבירור מה המשתמשים יכולים לצפות להרוויח מנקיטת הפעולה הרצויה, כגון הורדת ספר אלקטרוני או הרשמה לוובינר.
  3. שמור על פשטות: הגבל את מספר הקריאות לפעולה בדף הנחיתה שלך כדי למנוע הצפה של משתמשים ודילול ההשפעה של הקריאה לפעולה הראשית שלך.
  4. אופטימיזציה לנייד: ודא שהקריאה לפעולה שלך נגישה ומתפקדת בקלות במכשירים ניידים, מכיוון שמשתמשים רבים גולשים כעת באינטרנט בסמארטפונים ובטאבלטים שלהם.

טיפים לכתיבת הנעה לפעולה מכנעת

הבנת עקרון "אבל מה יוצא לי מזה" (WIIFM)

כדי לנסח CTA משכנע, חיוני להבין ולהתייחס לעיקרון WIIFM (מה יוצא לי מזה). תפיסה זו סובבת סביב הרעיון שמשתמשים נוטים יותר לנקוט פעולה אם הם יכולים לראות בבירור את היתרונות והערך שהם יקבלו בתמורה. כדי ליצור קריאה לפעולה ממוקדת WIIFM, שקול את הנקודות הבאות:

  1. הדגישו את היתרונות: הדגישו את היתרונות שהמשתמשים ירוויחו על ידי נקיטת הפעולה הרצויה, כגון חיסכון בכסף, רכישת ידע או שיפור חייהם.
  2. השתמשו בהוכחה חברתית: הציגו המלצות, ביקורות או מקרי מבחן כדי להדגים את התוצאות החיוביות שאחרים חוו על ידי נקיטת הפעולה הרצויה.
  3. טפל בהתנגדויות פוטנציאליות: צפה מראש וטפל בכל חשש או מחסום פוטנציאלי שיש למשתמשים, כגון מחיר, התחייבות לזמן או רמת מומחיות.

שימוש בלשון ציווי

שפת הציווי ממלאת תפקיד משמעותי ביצירת קריאה לפעולה משכנעת. על ידי שימוש בשפה חזקה וישירה, אתה יכול להניע משתמשים לנקוט פעולה מיידית. כדי לשלב שפת ציווי בקריאה לפעולה שלך, שקול את הטיפים הבאים:

  1. השתמשו בפעלים מוכווני פעולה: התחילו את הקריאה לפעולה עם פועל רב עוצמה, כגון "קנה", "הורד", "הירשם" או "הירשם".
  2. היו ספציפיים וישירים: ציינו בבירור את הפעולה שאתם רוצים שהמשתמשים ינקטו, מבלי להשאיר מקום לעמימות או בלבול.
  3. צרו תחושת דחיפות: עודדו את המשתמשים לפעול במהירות על ידי שילוב שפה תלויית זמן כמו "עכשיו", "היום" או "זמן מוגבל".

הבטחת בולטות

קריאה לפעולה בולטת נוטה יותר ללכוד את תשומת הלב של המשתמשים ולעודד פעולה. כדי להבליט את הקריאה לפעולה שלך, שקול את האסטרטגיות הבאות:

  1. השתמשו בצבעים מנוגדים: בחרו צבע לקריאה לפעולה שמנוגד לרקע ולאלמנטים אחרים בדף, ומבטיח שהוא יבלוט ויהיה גלוי בקלות.
  2. מקמו אותו בצורה אסטרטגית: מקמו את הקריאה לפעולה במיקום בולט בדף, למשל מעל הקיפול או במרכז המסך.
  3. נצלו את החלל הלבן: הקיפו את הקריאה לפעולה שלכם בשפע של שטח לבן כדי ליצור מראה נקי ומסודר שמושך את העין.
  4. בדוק גדלים ופורמטים שונים: התנסה בגדלים, צורות ופורמטים שונים של קריאה לפעולה כדי לקבוע מה משיג את מעורבות המשתמשים וההמרות הרבות ביותר.

יצירת קריאות משכנעות לפעולה היא מיומנות חיונית לכל משווק מקוון או יוצר תוכן. על ידי הבנת החשיבות של CTAs בפלטפורמות שונות, כגון מדיה חברתית ודפי נחיתה, ושימוש בטיפים החשובים הניתנים במדריך זה, תהיה מצויד היטב כדי ליצור CTAs משכנעים המניעים מעורבות משתמשים והמרות. זכור להתמקד בעיקרון WIIFM, להשתמש בשפה הכרחית ולהבטיח בולטות בעת יצירת הקריאות לפעולה שלך, וצפה בהצלחה המקוונת שלך נוסקת.

אולי יעניין אותך גם...

מה זה UGC: תוכן גולשים שמקדם את המותג שלך

תוכן מבוסס משתמשים (UGC – User Generated Content ) הפך במהירות להיבט מרכזי באסטרטגיות שיווק מודרניות, כאשר מותגים רבים מזהים את הפוטנציאל שלו לטפח קשרים אותנטיים, להגביר את אמון הצרכנים ובסופו של דבר להגביר את המכירות. אבל תחילה בואו נבין מה זה UGC?