תפריט

בניית אתר תדמית – טיפים מנצחים

בניית אתר תדמית

בניית אתר תדמית עלול להישמע על פניו כמשהו קצת מיושן אבל היום יותר מתמיד, אתרי אינטרנט הופכים להיות נכס מהותי, חשוב ובטוח עבור עשרות אלפי עסקים בישראל.

הסיבה היא פשוטה, פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם ואפילו אמזון ואיביי – סובלות מחוסר יציבות, שינויי אלגוריתם תכופים ומחירי פרסום משתנים בקצב מסחרר, כל אלו גורמים לבעלי עסקים לחפש אחרי פלטפורמות יציבות יותר, כאלו שניתן לסמוך עליהן ושהנכס שלנו הוא בבעלותנו ולא בבעלות פלטפורמה מסויימת.

בעלי עסקים שבבעלותם אתר אינטרנט (זה לא משנה אם זה אתר תדמית או חנות וירטואלית) מרגישים שהיציבות והתוצאות שמגיעות מהאתר מצדיקות את ההשקעה והכי חשוב, הנכס הזה הוא שלהם לגמרי ואף פלטפורמה לא יכולה לפגוע באתר האינטרנט שנמצא בבעלותנו.

במאמר הזה אני ארצה להתייחס לתהליך של בניית אתר תדמית כאשר במאמרים אחרים אני מבטיח להתייחס לבניית אתרים מסוגים שונים כמו חנויות וירטואליות וכדומה.

מי זקוק לאתר תדמיתי?

אז בגדול, אתר תדמית הוא אתר שמציג את העסק שלנו, את השירותים השונים, מאפשר יצירת קשר עם בעל העסק במגוון דרכים אבל הוא בדרך כלל לא מאפשר רכישה אונליין דרך האתר, במידה והייתה אפשרות רכישה באתר, האתר היה הופך לאתר איקומרס \ מכירות.

בעלי עסקים שזקוקים לאתרי תדמית הם בדרך כלל עסקים שלא מסוגלים למכור את המוצרים שלהם באונליין ויש לא מעט כאלו:

  • עסקים שהמודל שלהם הוא B2B כמו יועצים, מאמנים, יבואנים, חברות נדל"ן וכדומה.
  • עסקים שזקוקים בעיקר ללידים כמו סוכני ביטוח, מכוני כושר, עורכי דין, רואי חשבון.
  • עסקים שמוכרים מוצרים מורכבים כמו נדל"ן, מכוניות, רופאים וכדומה.

אז עכשיו כשהבנו מי זקוק לאתר תדמית ולמי זה מתאים, בוא נראה איך מתחילים.

שלבים בתהליך בניית אתר תדמית

איפיון אתר

בשלב הזה אנחנו צריכים להכין מסמך איפיון מסודר לאתר שלנו, שימו לב ששלב האיפיון יהיה ראשון לפני בחירת חברה לבניית אתרים שתבצע את העבודה עבורנו בפועל.

בשלב האיפיון אנחנו צריכים לענות על מספר שאלות:

  • מה מטרת האתר – מה אנחנו רוצים שהאתר ייצר עבורנו? זה יכול להיות מיתוג, לידים, שיחות טלפון, כרטיס ביקור אינטרנטי ועוד.
  • מי קהל היעד של האתר – מי אמור לבקר בו? קהל צעיר או מבוגר, לקוחות קיימים או לקוחות פוטנציאליים, לפי קהל היעד נדע איך להכין את התוכן ואת החוויה והעיצוב באתר.
  • תוכן – כמה תוכן אמור להיות באתר, כמה דפים אנחנו מתכננים להקים באתר – זה בדרך כלל נתון שצמוד לכמות המוצרים והשירותים שיש לנו בעסק. ככל שיש לנו יותר שירותים ומוצרים באופן טבעי האתר שלנו יהיה גדול ועמוס יותר כך שנצטרך לכתוב יותר תוכן ולעצב יותר דפים באתר.
  • מחקר מתחרים – בשלב האיפיון כדאי מאוד להיכנס ולקבל השראה לאתרים דומים מהארץ ומהעלום, לראות אילו פיצ'רים קיימים באתרים שלהם, מה אופי התוכן באתר ומיהם האתרים שעולים בעמוד הראשון בגוגל בביטויים תחרותיים.

בחירת פלטפורמה לבניית אתר תדמית

הרבה עסקים נופלים בדיוק בשלב הזה, בחירת הפלטפורמה.

חשוב להבין שהפלטפורמה עליה תבנו את האתר שלכם תקבע הרבה מאוד בהמשך הדרך את מידת ההצלחה שלכם בשיווק באתר ברשתות חברתיות, קידום האתר בגוגל ועוד מגוון אתגרים שבהם תצטרך הפלטפורמה לעמוד במהלך השנים.

הפלטפורמה היא למעשה המערכת עליה נבנה האתר והיא נקראת גם CMS – מערכת לניהול תוכן. אז אילו מערכות קיימות היום ומה מומלץ.

WIX – נחשבת לפלטפורמה זולה, פשוטה ונוחה לתפעול. החיסרון העיקרי לטעמי הוא שאתר בוויקס הוא למעשה אתר בליסינג שלא שייך לכם אלא לוויקס. מה הכוונה? האתר הוא שלכם כל עוד שאתם משלמים כסף חודש בחודשו לוויקס, זו מערכת סגורה שלא ניתן להעביר ממנה את האתר שלכם, במידה ותרצו להעביר את האתר לאחסון אחר לא תוכלו לעשות זאת ולכן אתם בעצם מחוייבים בצורה טוטאלית לוויקס ולא תוכלו לעזוב את הפלטפורמה הזו יחד עם האתר שלכם.

בניית אתר תדמית בוויקס

בתמונה מתוך האתר של וויקס אפשר לראות את המחירים שהם אמנם זולים מאוד וקחו בחשבון שלמעשה אם תבנו את האתר בעצמכם (מה שאפשרי די בקלות בוויקס) אז חסכתם את עלות ההקמה שנאמדת בכמה אלפי שקלים.

אז מהבחינה הכלכלית כמובן שוויקס נחשבת לאופציה טובה אך במידה ותרצו לעזוב אותה לא תוכלו לקחת את האתר שלכם ותצטרכו לבנות אותו מחדש.

מעבר לכך בוויקס יהיה לכם קשה יותר לעצב את האתר כראות עיניכם מכיוון שהמערכת סגורה וניתן לבצע שינויים רק במסגרת היכולות של המערכת מבלי להתערב בקוד ולעשות את כל מה שאתם רוצים.

וורדפרס – בניית אתר בוורדפרס היא המהלך הנכון עבורכם לעניות דעתי. וורדפרס היא מערכת בקוד פתוח שנהנית מקהילה ענקית של עשרות אלפי מפתחים שעוזרים לקדם את המערכת ולהפיץ אותה ברחבי העולם.

כיום מרבית האתרים בעולם עובדים על וורדפרס כאשר תהליך הבנייה הוא פשוט לחלוטין, נכנסים לאתר הרשמי של וורדפרס ומורידים משם את הגרסא העדכנית ביותר של וורדפרס. את הגרסא העדכנית ביותר מעלים לשרת האחסון שלכם ופשוט מתחילים לבנות את האתר שלכם.

במרבית חברות האחסון תוכלו לבנות את האתר שלכם בוורדפרס בלחיצת כפתור באמצעות התקנת וורדפרס בקליק.

גם האתר שלנו בנוי על וורדפרס כמו האתרים שאנו בונים ללקוחותינו, הסיבה היא פשוטה: זו מערכת בקוד פתוח שקיימים בה מאות אלפי תוספים שמשדרגים את יכולת המערכת ומאפשרים לנו לבנות אתרים מרהיבים עם פונקציות מתקדמות בהשקעה כספית נמוכה מאוד.

גם מבחינה עיצובית ניתן לעצב את האתר על ידי רכישת תבנית עיצוב ובתמורה לכמה עשרות דולרים תוכלו לקבל עיצוב מוכן לאתר שלכם.

קוד סגור \ פרטי – אפשרות זו הגיונית יותר כיום עבור אתרים גדולים או מיוחדים הזקוקים לבנייה ייחודית ומותאמת עבורם. בשיטה זו אתם בונים את האתר שלכם מאפס באמצעות מתכנת או חברה לבניית אתרים אשר בונים את האתר שלכם בקוד סגור עם מערכת שיהא שלכם. החיסרון המשמעותי הוא שאתם תזדקקו לאותו מתכנת לכל אורך הדרך גם לאחר העלייה לאוויר שכן רק הוא יידע לתקן את התקלות באתר ואתם למעשה תלויים בו לחלוטין.

בחירת מתכנת או חברה לבניית אתרים

בשלב זה צריך לבחור את החברה שתבנה ותעצב עבורכם את אתר האינטרנט. ניתן לפצל את השלב הזה ולחלק את העבודה בין מעצב אתרים לבין בונה אתרים או לחלופין לתת את העבודה כולה לאותה חברה אשר תהיה אחראית לעיצוב האתר וגם לבנייתו עד העלייה לאוויר.

הבחירה נתונה בידיכם אך יש לי כמה המלצות עבורכם בעניין זה:

  • בקשו לראות תיק עבודות של החברה ותראו את איכות העבודה
  • נסו ליצור קשר עם כמה מהלקוחות שבנו דרך אותה חברה אתר, שאלו אותם האם הם מרוצים מהשירות, האם האתר ענה להם על הציפיות ומה חוות דעתם הכללית על תהליך העבודה.
  • תוודאו עם החברה מה כוללת הצעת המחיר והאם האתר יהיה שלכם או שהוא בעצם שייך לחברה בהתחייבות חודשית.
  • הכניסו להסכם לוחות זמנים מדויקים בהם תקבלו סקיצות וחומרים מהחברה כך שהתהליך לא ייקח זמן רב מידי

לסיכום

נהלו את התהליך בצורה נבונה, קבעו לוחות זמנים מוגדרים וחתמו על הצעת עבודה מסודרת הכוללת את כל הנקודות שהזכרתי כאן לעיל.

אם יש לכם עוד תוספות וחידודים אשמח לשמוע.

בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם...