קופירייטינג – הדרך לעורר אצל לקוחות תשוקה בוערת לרכוש ממך

Copywriting

אחד הדברים שהכי משפיעים על הצלחת פעולות השיווק של העסק שלכם, הוא קופירייטינג, או בעברית: כתיבה שיווקית. איכות הקופירייטינג שלכם היא זאת שתקבע עד כמה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם:

– יהיו "קלים לשכנוע" בשיחות מכירה

– יבינו מה הם מקבלים מהמוצרים או השירותים שלכם

– יתלהבו לקראת הרכישה

– ולמעשה, זהו אחד הגורמים החשובים בהחלטה שלהם אם לקנות מכם או לא

הקופירייטינג מלווה את כל תהליכי השיווק שלכם, מתחילתם ועד סופם, ואם לא ניתן עליו את הדעת – הפרסומים שלנו עלולים להיות בינוניים ומטה, או אפילו להיכשל לחלוטין.

לכן חשוב מאוד להשקיע וליצור קופירייטינג איכותי, לפי הדגשים שאתן כאן מיד, כזה שבאמת ימשוך את הלקוחות ויניע אותם לרכישה.

ניתן ללמוד בעצמך איך ליצור קופירייטינג – בהמשך המאמר אפרט על דרכים שונות ללימודי קופירייטינג, ואיך לדעת איזה קורס קופירייטינג כדאי לקחת.

באופן אחר ניתן לשכור שירותי קופירייטינג חיצוניים. צריך לדעת שמחירון קופירייטינג הוא דבר משתנה מאוד, ותלוי בגורמים רבים, מהם: הניסיון של הקופירייטר, יכולתו לספק תוצאות, כשרון הכתיבה שלו ועוד. מכיוון שמחירון קופירייטינג משתנה כל כך, אין מחיר קופירייטינג אחד שהוא טוב יותר או טוב פחות, אלא ההמלצה לכל עסק היא לבחון את מחיר הקופירייטינג שהוצע לו לפי התוצאה שקיבל: אם הטקסט כתוב טוב, מבטא את ערכי העסק, ובאופן כללי שווה את המחיר – מעולה, גם אם אותו עסק ראה אצל אחרים שפחות התאימו לו מחירון קופירייטינג משמעותית זול יותר או משמעותית יקר יותר.

ובכל אופן גם למי ששוכר שירותי קופירייטינג, כדאי להכיר את היסודות של קופירייטינג, כדי לדעת לבקר את שירותי הקופירייטינג שהוא מקבל ולהבין עד כמה הם טובים.

לפני שנסביר איך כותבים קופירייטינג טוב, נבין קודם כל מה זה בעצם קופירייטינג.

מה זה קופירייטינג?

מלאכת השיווק מורכבת משני חלקים גדולים וחשובים, שכל אחד מהם הוא קריטי להצלחתו של כל פרויקט שיווקי. החלק הראשון הוא, איך להגיע אל הלקוחות הנכונים: איפה למצוא אותם, איך לפרסם להם, ועוד. למשל – האם פרסום בפייסבוק, או בגוגל? בקידום אורגני או ממומן? איזה קהל לטרגט? איזה מילות מפתח? ואולי בכלל לתלות מודעות רחוב או לפרסם מודעות בעיתונות? אם כן, באיזה שכונות לתלות, או באיזה עיתונים לפרסם? וכן הלאה.

זהו נושא רחב ועמוק, יש לי קורסים שלמים עליו, אבל בכתבה הזאת אנחנו עוסקים בחלק השני של שיווק: קופירייטינג.

החלק השני הוא אחרי שכבר הגעתי אל הקהל הנכון. עכשיו השאלה היא, מה אני אומר לו, כדי "להדליק לו את העיניים", ולגרום לו לרצות לקנות ממני. יכולת של כתיבה מדויקת ונכונה יכולה לשרת אתכם לכלל הזירות הדיגיטליות, פרסום בגוגל, פייסבוק וניהול קמפיינים שיגיע בדיוק לקהל היעד זה רק על קצה המזלג.

וכאן הדבר הבסיסי ביותר הוא "לגעת בכאב" מצד אחד, ו"לתאר את העונג" מצד שני.

כדי שהלקוח ירצה לקנות ממני, הוא צריך לדעת שאני מבין אותו, שאני יודע מה מטריד אותו היום. כדאי גם שייזכר היטב, מדוע הוא כל כך צריך את המוצרים או השירותים שלי. בשביל זה אצטרך לגעת (בעדינות וברגישות!) בנקודות שכואבות אצלו היום, והמוצר או השירות שלי יכול לעזור לו בהן. וכמובן, להסביר שהמוצר או השירות שלי יפתור אותן. למשל, אם אני מוכר מוצר לטיפוח השיער לנשים, אוכל לשלב בפרסום משפט כמו "כשהשיער נפוח – לא נעים לצאת מהבית… אבל מהיום יש לזה פתרון פשוט".

דבר נוסף שהלקוח זקוק לו לפני רכישה, זאת הידיעה שהמוצר באמת הולך להועיל לו. לצורך כך אצטרך לתאר את העונג החדש שיווצר אצל הלקוח לאחר שירכוש את המוצר – כלומר, לתאר מצב טוב שהיום אין לו, אבל לאחר רכישת המוצר יהיה לו. למשל, אם אני מוכר שירות ליווי כלכלי למשפחות, אוכל לכתוב "בעוד כמה חודשים תוכל לפתוח את אפליקציית הבנק ללא חשש – ולהנות מהפלוס הגדול ששוכן בעו"ש, מהבטחון והרוגע שהוא נותן לך, והידיעה שצרותיך הכלכליות נעלמו כלא היו".

(כמובן שיש עוד הרבה מאוד מה להעמיק בנושאים האלה,ויש עוד דברים רבים שצריך לדעת כדי לכתוב קופירייטינג מוצלח. בכתבה הזאת השתדלתי לתת לכם בסיס כדי שתוכלו להתחיל לעבוד איתו.

קופירייטינג לדף נחיתה

דף נחיתה הוא למעשה דף אינטרנט בודד, שמטרתו להעביר את הגולש תהליך שיווקי – אל עבר מטרה אחת, ברורה ומוגדרת מראש.

יש כל מיני סוגים של תהליכים שדף נחיתה יכול להעביר, למשל:

-לשכנע את הגולש לקבוע פגישה או שיחה טלפונית (שבה נוכל למכור לו שירותים בתשלום)

-למכור לגולש מוצר קטן

-להציע לגולש להוריד מדריך חינמי

-לרשום את הגולש לכנס או סדנה

-ועוד…

להלן 3 דגשים שחשוב לשים לב אליהם, וכדאי מאוד שיהיו בכל דף נחיתה:

  1. "פוקוס זה שם המשחק": כמו שכתבתי, לכל דף נחיתה צריכה להיות מטרה ברורה אחת. חשוב להגדיר מראש את המטרה, ולהתמקד בה בלבד. דף נחיתה שיציע לגולש מוצר בתשלום, ואם לא מתאים אז פגישה בחינם, ואם לא אף אחד מאלה אז לפחות להצטרף לקהילה שלי – יגרום לבלבול אצל הקורא. סביר להניח שרוב ככל הגולשים לא ירכשו מדף כזה את המוצר, לא יקבעו דרכו פגישה, וגם לא יצטרפו ממנו לקהילה.
    אז מה עושים? בונים 3 דפי נחיתה, שאחד מהם מציע את המוצר, אחד מהם מציע את הפגישה, ואחד מהם מציע הצטרפות לקהילה. באופן כזה, כל אחד מהדפים יעבוד טוב יותר וישיג יותר תוצאות.
  2. תועלת ברורה: אחרי שהגדרנו מה מטרת הדף, חשוב להסביר ללקוח מה יוצא לו מביצוע הפעולה שאנחנו מעוניינים שיעשה. אי אפשר להסתפק רק בתיאורים כמה המוצר או השירות שלנו מיוחדים וטובים.

מה הוא ירוויח אם יצטרף לקהילה? איך חייו ישתנו אחרי שיקרא את המדריך החינמי? ומה התועלת שהוא יפיק משיחת טלפון איתנו?
וכמובן שכדאי לשלב במהלך הדף את הנגיעה בכאבים ותיאור העונג, כמו שהסברתי למעלה.

  1. הנעה לפעולה: אחרי שהגולש הבין בדיוק את התועלת שתצא לו, חשוב להסביר לו בצורה ברורה מה עליו לעשות כדי להשיג את התועלת. למשל, "לחץ כאן כדי לקבוע איתי פגישה בחינם". כדאי לפרט בדיוק את השלבים הדרושים, למשל – "בעמוד הבא יופיע לך לוח שנה. יש לבחור את אחד הימים הפנויים, ואז תופיע לך רשימת שעות פנויות. בחר את השעה המועדפת עליך. לא לשכוח לאשר את קביעת הפגישה אחרי שבחרת את השעה, כדי שהשעה תשוריין עבורך". כך הגולש לא יתבלבל, ויידע בדיוק מה נדרש ממנו.
    את ההנעה לפעולה עצמה, כדאי לעשות בכפתור בולט ומושך את העין, כדי שכמה שיותר גולשים ילחצו עליו.

כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט

אתר אינטרנט הוא למעשה מעין חנות דיגיטלית או כרטיס ביקור של העסק.

תפקידו הוא להיות ברשת עבור מי שמחפש מידע עליך ועל העסק שלך, להעביר לו את המיתוג שלך והערכים שלך, ולענות לו על שאלות וחששות שעשויים לעלות אצלו לפני הרכישה אצלך.

חלק מהעסקים מוכרים מוצרים ושירותים ישירות מתוך האתר שלהם, וחלק מהעסקים יעדיפו שהאתר רק יחשוף אותם בפני הגולשים, והמכירה תתבצע במקום אחר (למשל בשיחת טלפון), כל מקרה לגופו ואפשר לתפור חליפה מתאימה לכל עסק. מכיוון שלרוב האנשים אין את ההבנה הרחבה, שווה להתייעץ עם יועץ לשיווק דיגיטלי שיעשה לכם סדר בין האפשרויות

מכיוון שתפקידו של האתר הוא קודם כל ייצוגי, חשוב מאוד לשמור על השפה הייחודית של העסק: זה יכול להתבטא במילים מסוימות שהן מילות מפתח בעסק, סגנון כתיבה ייחודי, סגנון עיצובי מיוחד, ועוד.

גם כאן כדאי מאוד לשלב נגיעה בכאב ותיאור של העונג, כדי שהגולשים לא רק ייחשפו אלינו ואל המיתוג שלנו, אלא יתחילו להתחבר גם אל המוצרים או השירותים שאנחנו מציעים.

נקודה נוספת וחשובה מאוד, שאותה קל לפספס: כדאי מאוד לשלב הנעה לפעולה בדפי האתר (וכמו שהסברתי קודם, לפני ההנעה לפעולה יש להסביר לגולש מה התועלת שתצא לו מאותה פעולה). בין אם זה הצעה לרכישת מוצרים, הצעה להתעניינות בדפים נוספים באתר, לקביעת פגישה, או אפילו להשארת פרטי קשר. אם לא נקדם את הגולש לקראת שום פעולה ממשית, הוא עלול לשכוח מאיתנו מהר מאוד, וכך נפספס אותו. אבל אם הוא יעשה פעולה ממשית, נוכל להמשיך את התקשורת איתו, ובסוף אולי גם להביא אותו לרכישה.

לימודי קופירייטינג

לימודי קופירייטינג מתאפשרים מכיוון שקופירייטינג היא, במידה רבה, יכולת נרכשת. אפשר לחדד כשרון כתיבה, אפשר ללמוד איזה דברים חשוב לשלב בכתיבה, ועוד.

קופירייטינג אפשר ללמוד בקורס קופירייטינג דיגיטלי שניתן לרכישה במקומות שונים באינטרנט, במכללות שמציעות קורס קופירייטינג, או אפילו אחד על אחד ממישהו שנמצא בתחום ויודע כיצד ללמד אותו.

תחום הכתיבה בדיגיטל גדל מאוד בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם בתי הספר וכמות המורים הפרטים שמלמדים שיווק דיגיטלי. תמיד כדאי לבדוק שיש המלצות על המקום בו בחרתם ללמוד דיגיטל ולימודי קופירייטינג בפרט ומה שיוכל לעזור אפילו עוד יותר, זה לראות את הכתיבה של תלמידים באותו קורס קופירייטינג והמקומות אליהם הם הגיעו ואם זה מתאים גם עבורכם.

שיווק אינטרנטי הוא תחום מרתק המשלב כמה יכולות במקום אחד. בנוסף, לימודי קופירייטינג יכולים להועיל גם לעסק שרוצה לקדם את עצמו, וגם למי שמעוניין להתמקצע בתחום ולהציע שירותי קופירייטינג לאחרים ולהפוך את זה לעבודה. עסקים פרטיים וחברות עשויות להזדקק לשירותי קופירייטינג, וגם סוכנויות פרסום ומשרדי שיווק עשויים להזדקק לשירותי קופירייטינג.

קופירייטינג – דוגמאות

בימינו ישנן המון הסחות דעת, ואחד הדברים החשובים בקופירייטינג הוא למשוך את תשומת הלב: להביע את המסר בצורה מעניינת, מפתיעה או משעשעת.

ניתן כאן כמה דוגמאות לקופירייטינג שמשתמש בעקרונות שהזכרנו כאן:

1. פרסומת לשמפו להסרת קשקשים.

התמונה המשעשעת, בה רואים אדם מגרד את ראשו אל מול תרגיל חשבון פשוט – מושכת את העין.

הטקסט שבתחתית התמונה – "קשקשים גורמים לך להיראות אידיוט" – נוגע בכאב של מי שיש לו קשקשים, ולמעשה מציע לו לטפל בקשקשים בעזרת השמפו.

2. פרסומת לטלוויזיה עם טכנולוגיה למניעת השתקפויות מנורה במסך.

גם התמונה המשונה הזאת, שבה נראית מנורה מופיעה באמצע תמונה מתוך סרט, גורמת לנו לעצור לרגע, ולנסות להבין מה בעצם אנחנו רואים.

וגם כאן, הטקסט "אל תיתנו להשתקפויות להרוס לכם את הסרט", נוגע בכאב של צופים, ובמידה מסוימת אפילו מחזק אותו – ואז מציע פתרון: תשתמשו בטלוויזיה עם טגנולוגיה מיוחדת למניעת ההשתקפויות.

לסיכום

קופירייטינג הוא תחום חשוב מאוד בשיווק, והוא זה שיקבע עד כמה הלקוחות יימשכו אליכם וירצו לקנות מכם.

כדי לעשות זאת היטב, יש לשלב נגיעה בכאבים, תיאורי עונג. למשוך את תשומת הלב, להסביר את התועלת מכל צעד בצורה ברורה, וליצור הנעות ברורות ובולטות לפעולה.

מקווה שנהניתם מהמאמר והפקתם ממנו תועלת. מזמין אתכם לקרוא מאמרים נוספים.

ואם תרצו לקבל עדכון על כל מאמר חדש באתר, ולקבל תכנים נוספים שקשורים לעולם השיווק – מוזמנים להירשם לניוזלטר כאן בתחתית העמוד 🙂

אולי יעניין אותך גם...