חלק בלתי נפרד מקידום אורגני הוא האסטרטגיה. אנחנו צריכים לבחון אילו מונחים אנחנו רוצים לשלב ולקדם באתר שלנו על מנת להביא כמה שיותר טראפיק מדויק ונכון. כפי שאנחנו יודעים, המקום הנסתר ביותר בעולם הוא הדף השני של גוגל ולכן אנחנו צריכים לאזן בין מונחים חזקים, מדוייקים וכאלה שמביאים טראפיק, יחד עם מונחים שיש לנו סיכוי לקדם לדף לראשון. בשביל למצוא את הביטויים המדוייקים אנחנו צריכים כלי שיראה לנו מה אנשים באמת מחפשים אנחנו צריכים לעשות מחקר מילות מפתח נכון.
רוצים ללמוד כיצד לעשות מחקר מילות מפתח? צפו בסרטון
מחקר מילות מפתח
מילות מפתח או ביטויי מפתח בהגדרה שלהם אלה בעצם שאילתות, כלומר ביטויים שהגולשים מחפשים בגוגל כדי למצוא מידע. המידע יכול להיות על מוצר או שירות כלשהו, או על כל דבר אחר שמחפשים עליו מידע. כמו שאני עושה כל יום, אני מניח שגם אתם מחפשים באופן יומיומי בגוגל, אז למעשה מילות מפתח או בהגדרה יותר מדוייקת של זה ביטוי המפתח זה למעשה ביטויים שגולשים מחפשים. בתור אנשי שיווק דיגיטלי, אנחנו רוצים בעצם להבין מה רמת החיפוש, כלומר מה נפח החיפוש של כל ביטוי כזה או אחר, כדי בעצם לקחת את הביטויים האלה ולהתאים את התוכן באתר שלנו לאותם ביטויים. ככל שאנחנו נתאים את הביטויים שלנו באתר למה שהגולשים מחפשים, אנחנו בעיקרון מושכים יותר תנועה ויותר חשיפות בכל פעם שמישהו מחפש את אותו ביטוי בגוגל. אם ניקח לדוגמא את ביטוי המפתח "פיצה בחדרה", בכל פעם שמישהו מחפש בגוגל פיצה בחדרה, גוגל בודקת בכל האינדקס העולמי שיש לה שמכיל מיליארדים של דפים, איזה דפים רלוונטים ברמת התוכן, ואיזה דפים רלוונטיים מבחינת הופעת המילים בתוך הדף קיימים בתוך האינדקס של גוגל. ולאחר מכן היא בעצם מנסה להבין מי הדף הכי פופולרי, הכי רלוונטי, הכי מעניין והכי מתאים לאותה שאילתת חיפוש. כמובן ישנם פרמטרים שגוגל לוקחת בחשבו: לדוגמא: היסטוריית חיפושים מיקום גיאוגרפי וכו'. מה חשוב להבין הוא שיש ביטויים שאנשים מחפשים אותם יותר ויש ביטויים שאנשים מחפשים אותם פחות. לכן אנחנו רוצים להגיע למצב שאנחנו מבינים בדיוק מה רמת החיפושים של כל ביטוי. בנוסף לכך, אנחנו רוצים להתאים את האתר שלנו לביטויים שמחפשים אותם בנפח גבוה יותר, כדי שזה יתבטא ביותר חשיפות ויותר תנועה פוטנציאלית לאתר.
SEO – מחקר מילות מפתח עבור קידום אורגני
ישנם שני סוגים של מחקר מילות מפתח – מחקר מילות מפתח שנעשה לקידום האורגני ויש מחקר מילות מפתח שנעשה לקידום ממומן. בקידום אורגני תמיד כשאני בקורסים מתחיל לעבוד עם תלמידים חדשים, אני ממליץ על הדברים האלו. אז אם אתם מתחילים בתחום ואתם רק עושים את הצעדים הראשונים בקידום האתר. אלו המלצות שלי. בחרו כמות קטנה של ביטויים – לא לעשות מחקר מילות מפתח ולבחור 30 ביטויים. אתם לא תצליחו לקדם 30 ביטויים, בטח אם אתם מקדמים אתר חלש ובטח אם אתם מקדמים חדשים בתחום. תתמקדו במספר קטן של ביטויים. מעבר לזה, אל תיקחו ביטויים מאוד מאוד מאוד קשים. יהיה לכם מאוד מאוד קשה להביא אתר חדש למקום ראשון בביטוי מאוד מאוד תחרותי. אם תרצו לקדם לדוגמא את ביטוי המפתח "הלוואות" לצורך הדוגמה, הלוואות זה ביטוי שמתחרים בו כמעט כל הבנקים בישראל, כל בתי השקעות ועוד גופים גדולים ומבוססים. יהיה לכם מאוד מאוד קשה להיות ראשונים בביטוי הזה, ולכן כדאי להתחיל מביטויים קלים יותר. טעות נוספת שמקדמים מתחילים שעושים היא לקחת מלא מלא מילות מפתח, לדחוף אותם בתוך האתר מתוך ההנחה ש"הכל יהיה בסדר" כפי שהם אומרים. זה בדרך למשפט הראשון שאני שומע בשיעור של קידום אורגני וכמובן שלא כך הדבר. אנחנו לא יכולים לקחת כמות גדולה של ביטויים לזרוק אותם באתר ולחשוב שגוגל תיקח את האתר שלנו ותשים אותו ראשון ממש ממש לא. אם אתם תעשו את זה כמובן אז אתם יודעים האתר שלכם מקוטלג כספאם, כי החוויה לא תהיה נעימה, ההיגיון לא יהיה קיים בין כל הביטויים, וגוגל תעניש אותנו. לכן אנחנו רוצים לקחת מעט ביטויים ולייצר להם תוכן איכותי ומעניין. רק ככה בעצם אפשר להביא את האתר שלנו לתוצאות גבוהות בגוגל. כמובן שזה מתייחס לקידום אורגני והעולם של קידום ממומן הוא שונה. אז אם אני רוצה רגע לפשט את הדבר הזה ולהסביר לכם איך עובד תהליך העבודה. כשאנחנו עושים מחקר מילות מפתח בקידום אורגני אנחנו קודם כל עושים קצת מחקרי שוק, מי קהל היעד, מה המגמות, מה המתחרים וכו'. אני בעצם עושה מחקר מילות מפתח ואוסף את כל הביטויים ואת כל המילים שרלוונטים לעולם התוכן שלי, מנתח אותם ורואה מה יותר רלוונטי מה פחות רלוונטי – מה אני באמת יכול לקדם ומה פחות. לאחר מכן אני בוחר לי חמישה עד עשרה ביטויים ומתחיל לקדם אותם בתוך האתר שלי
איך עושים מחקר מילות מפתח
כאשר עושים מחקר מילות מפתח, ישנם שלושה פרמטרים למי שרוצה לחקור מילות מפתח בצורה נכונה.
רלוונטיות
הפרמטר הראשון הוא רלוונטיות. אם נחזור לדוגמא של "פיצה בחדרה" אם יש לך פיצריה בחדרה אז אתה לא תרצה לקדם את האתר שלך לכל מי שמחפש בארץ משלוח פיצה, כי מי שמחפש פיצה בראשון לציון לא יקנה מפיצריה בחדרה, לא משנה עד כמה הפיצה טעימה ועד כמה האתר טוב. זאת תהיה חוויה גרועה מבחינת גוגל לשים את האתר של הפיצריה הלא רלוונטית במקום הראשון, וגם אם הייתם במקום הראשון, אחוז ההמרה של האתר יהיה נמוך כי הוא לא רלוונטי לקהל.זה לא רלוונטי אליך. רלוונטיות צריכה להיות הרבה יותר הדוקה לשירות שאתה מציע. אז אם אתה מציע שירות של פיצה בחדרה, אתה תהיה חייב לקדם ביטויים רלוונטיים. כדאי לך לקדם ביטויים כמו "פיצה בחדרה", "פיצה באזור חדרה", "משלוח פיצה בחדרה" ועוד. זה הרבה יותר רלוונטי אליך מאשר לקדם ביטויים שהם בראשון לציון או בחיפה.
נפח
שיקול שני בעת ביצוע מחקר מילות מפתח הוא נפח החיפוש. כשאתה הולך לקדם ביטויים שיש להם גם נפח חיפושים. יש הרבה מאוד פעמים שאני רואה אנשים ועסקים שהם נמצאים במקום הראשון בביטוי "פיצה טעימה בחדרה טבעונית", זה אמנם נחמד להיות ראשון בביטוי, השאלה אם מישהו מחפש את הביטוי הזה. כי גם אם מדובר בביטוי מאוד מאוד רלוונטי אליך, אם נפח החיפוש הוא מזערי, לא יגיעו לשם גולשים, וזה לא יתורגם לכניסות. אז זה לא באמת מעניין, בעצם אנחנו צריכים לוודא שיש איזה שהוא איזון בין הרלוונטיות שהיא תהיה כמה שיותר גבוהה, ומצד שני צריך שיהיה לנו נפח חיפוש משמעותי כדי שבכלל יהיה רלוונטי ויהיה כדאי לעשות קידום לביטוי הזה.
תחרות
יש לנו רלוונטיות, הביטוי צריך להיות רלוונטי למה שאני מציע במוצר או בשירות שלי, נפח משמעותי של לפחות כמה עשרות חיפושים בחודש ודבר שלישי זאת התחרות. כמו שאמרתי אם אתם רוצים לקדם משהו בתחום ההלוואות אין סיכוי שאתם תצליחו לקדם אותו בקידום אורגני או לפחות לא בהתחלה לעמוד הראשון.המותגים שאתם תתחרו בהם אלו מפלצות. לכן אתם צריכים לבחור ביטויים בצורה חכמה וכפי שהולך המשפט "לבחור את המלחמות שלכם" אז אם הייתי עכשיו הולך ועושה קידום אורגני למישהו שעוסק בתחום של פיננסים. לא הייתי בוחר בהתחלה לקדם את הביטוי "הלוואות" אלא הייתי מנסה למצוא ביטויים שהם קצת יותר קלים, שזה בעצם לונג טייל או ביטוי זנב ארוך.
מה זה ביטויי זנב ארוך?
הכוונה במונח ביטויי זנב ארוך זה בעצם ביטויים שהם יותר ארוכים מהרגיל. זאת לא מילה אחת או ביטוי גנרי כמו הלוואות, אלא ביטוי בין 3-4 מילים ומשמעות יותר ספציפית. בעצם ככל שהביטוי הוא יותר ארוך כך הוא בעצם מעיד על כוונה יותר הגיונית ויותר מדוייקת. היא מצביעה על רצינותו ועל בשלותו של הגולש. לדוגמה, אם מישהו מחפש ביטוי כמו הלוואות בגוגל, אין לי מושג מה הוא רוצה – הלוואה לרכב, הלוואה לבית, הלוואה לשיפוץ בית, או משהו אחר. אתה לא יודע אם הוא מעוניין בכלל או סתם מתעניין. מצד שני אם מישהו מחפש הלוואה בריבית צמודה על רכישת רכב, זה גם הראה לי שהגולש יודע מה הוא רוצה, הוא גם כבר כנראה מבין מה הוא עושה, והוא מאוד מאוד ממוקד ומאוד מאוד בשל. אז אם אני הולך לקדם מי שעוסק בתחום הפיננסים, אני אעשה עם הלקוח שלי קודם כל מחקר קטן ואבין מה סוגי הלוואות ומה סוג הלקוחות שהוא יותר מתעניין בהם, שהם יותר טובים לו. לאחר מכן אני אבנה איזה שהוא מחקר מילות מפתח של ביטויים קצת יותר ארוכים, שאמנם הם בעלי נפח קטן יותר, אבל מצד שני התחרות גם קטנה יותר. ואז קל יותר לקדם את הביטויים האלו. אני לא מתחרה בכל העולם, והדבר הכי חשוב בעיניי זה למצוא קהל מאוד ממוקד ומאוד מבושל. אלו הם האנשים שכבר יודעים מה הם רוצים. ככל שהביטוי רלוונטי, בעל נפח והוא ממוקד והוא רלוונטי לקהל היעד שלי, זה בעיניי האופציה הכי טובה, וממנה אני ממליץ מאוד מאוד להתחיל.
כלי מחקר מילות מפתח
בהדרכה שעשיתי בערוץ היוטיוב שלי, נכנסתי למתכנן מילות מפתח של גוגל אדס והראתי איך לבצע מחקר מילות מפתח. חשוב לי שתדעו שיש לכם עוד כלים שמאפשרים לבצע תכנון מילות מפתח. בנוסף לכך כדי להשתמש בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אדס אתם צריכים חשבון עם קמפיין פעיל, ולכן מדובר בכלי שאינו נגיש לכולם. חשוב להבהיר אם אין לכם קמפיין פעיל בתוך גוגל אז אתם לא תוכלו לראות נפחים מדוייקים של חיפוש. אני יכול להמליץ לכם לעשות את מחקר מילות המפתח שלכם באתר של ניל פאטל לדוגמא, שהוא יצר פלטפורמה חינמית לחלוטין למחקר מילות מפתח.